Ovo mi se puno više svida :)
mislim da ce baterije biti puno skuplje nego sto se misli, i bas me zanima koliki im je vijek trajanja a vjerujem da bi zamjena koštala previše.
Ovo mi se puno više svida :)
mislim da ce baterije biti puno skuplje nego sto se misli, i bas me zanima koliki im je vijek trajanja a vjerujem da bi zamjena koštala previše.
ateisti se i dalje voze na lož-ulje
Hm, mene zanima ako se masovno vozila pocnu voziti na gorive celije, koliko bi njihov nusprodukt (vodena para) podigao vlaznost zraka i kako bi to onda izgledalo? Svaki drugi dan kisa?
Iako ni ovo nije losa stvar, ja ipak stavljam svoj ulog na ugljik i nanotehnologiju.
kako ne kuzis, kako bis dobio vodik, treba ti voda te jako puno struje koju dobivas iz hidroelektrana/vjetroelektrana/solarnih ćelija (eko izvori struje). elektrolizom vode dobivas i kisik a sagorijevanjem kisika i vodika dobivas vodu. samo mi nije jasan dio da se iz vodika i kisika u autu dobiva struja. vodik je skup jer je potrebno jako puno struje kako bi se voda razdvojila na svoje sastavne elemente, a i vodik je vrlo zapaljiv i eksplozivan pogotovo ako je pomijesan sa kisikom.
kako ne kuzis, kako bis dobio vodik, treba ti voda te jako puno struje koju dobivas iz hidroelektrana/vjetroelektrana/solarnih ćelija (eko izvori struje). elektrolizom vode dobivas i kisik a sagorijevanjem kisika i vodika dobivas vodu. samo mi nije jasan dio da se iz vodika i kisika u autu dobiva struja. vodik je skup jer je potrebno jako puno struje kako bi se voda razdvojila na svoje sastavne elemente, a i vodik je vrlo zapaljiv i eksplozivan pogotovo ako je pomijesan sa kisikom.
Kako ne bih kuzio.
Ali pazi, glavni izvor industrijskog vodika nije voda, vec fosilna goriva. I usput, elektroliza (koju si opisao) nije jedini nacin dobivanja vodika iz vode.
kako ne kuzis, kako bis dobio vodik, treba ti voda te jako puno struje koju dobivas iz hidroelektrana/vjetroelektrana/solarnih ćelija (eko izvori struje). elektrolizom vode dobivas i kisik a sagorijevanjem kisika i vodika dobivas vodu. samo mi nije jasan dio da se iz vodika i kisika u autu dobiva struja. vodik je skup jer je potrebno jako puno struje kako bi se voda razdvojila na svoje sastavne elemente, a i vodik je vrlo zapaljiv i eksplozivan pogotovo ako je pomijesan sa kisikom.
Kako ne bih kuzio.
Ali pazi, glavni izvor industrijskog vodika nije voda, vec fosilna goriva. I usput, elektroliza (koju si opisao) nije jedini nacin dobivanja vodika iz vode.
U buducnosti, vodik ce se dobijati elektrolizom strujom dobivenom iz fuzijskih elektrana, koje ce pak imati izvor goriva u toj istoj vodi (deuterij je lako nabaviti, a tricij se dobije radom samog reaktora). Do tad, moramo se krpati. Fuel cell je jedan od nacina, no nije jedini i nikako nije bez mane. Energy density nije bas nesto, a i baterije napreduju i takodjer su otporne na tipicne bajke o propadanju za par godina. Nakon cini mi se 160,000 milja, imali su puno vise od projiciranih 80-85% (a i to je bilo nakon 100,000 milja). Plus sto baterija nije besokrisna kad padne na polovicu npr., moze se koristiti kao energy reserve za obnovljive izvore.
U buducnosti, vodik ce se dobijati elektrolizom strujom dobivenom iz fuzijskih elektrana, koje ce pak imati izvor goriva u toj istoj vodi (deuterij je lako nabaviti, a tricij se dobije radom samog reaktora). Do tad, moramo se krpati. Fuel cell je jedan od nacina, no nije jedini i nikako nije bez mane. Energy density nije bas nesto, a i baterije napreduju i takodjer su otporne na tipicne bajke o propadanju za par godina. Nakon cini mi se 160,000 milja, imali su puno vise od projiciranih 80-85% (a i to je bilo nakon 100,000 milja). Plus sto baterija nije besokrisna kad padne na polovicu npr., moze se koristiti kao energy reserve za obnovljive izvore.
Sve to stoji, ali nekako imam osjecaj da kad dode do te buducnosti (gdje cemo imati funkcionalne fuzijske elektrane), vodik vise nece biti potreban za gorive celije.
Kakve fuzijske elektrane? Vodik je i sada vec vrlo lako dobiti elektrolizom pomocu obnovljivih izvora energije koji su vec naveliko u upotrebi.
I ovdje vrijedi zakon o ocuvanju energije. Koliko energije je utroseno u elektrolizu vode i iz toga dobiveno vodika, toliko se iz tog vodika, njegovim gorenjem dobiva energije natrag. Normalno, umanjeno za malu kolicinu energije izgubljeno na pretvorbu u toplinu.
Kakve fuzijske elektrane? Vodik je i sada vec vrlo lako dobiti elektrolizom pomocu obnovljivih izvora energije koji su vec naveliko u upotrebi.
I ovdje vrijedi zakon o ocuvanju energije. Koliko energije je utroseno u elektrolizu vode i iz toga dobiveno vodika, toliko se iz tog vodika, njegovim gorenjem dobiva energije natrag. Normalno, umanjeno za malu kolicinu energije izgubljeno na pretvorbu u toplinu.
Na 100kwh ulozene energije se dobije 20kwh nazad, tako da nema ekonomskog smisla. http://phys.org/news85074285.html
Čekamo da se pojavi novi Tesla s nekim još jednostavnijim i jeftinijim možda i besplatnim pogonskim gorivom.
Kakve fuzijske elektrane? Vodik je i sada vec vrlo lako dobiti elektrolizom pomocu obnovljivih izvora energije koji su vec naveliko u upotrebi.
I ovdje vrijedi zakon o ocuvanju energije. Koliko energije je utroseno u elektrolizu vode i iz toga dobiveno vodika, toliko se iz tog vodika, njegovim gorenjem dobiva energije natrag. Normalno, umanjeno za malu kolicinu energije izgubljeno na pretvorbu u toplinu.
Na 100kwh ulozene energije se dobije 20kwh nazad, tako da nema ekonomskog smisla. http://phys.org/news85074285.html
Ako vec navodis izvore, pokusaj naci svjezije studije. Danasnje gorive celije imaju korisnost oko 60ak %.
Ali nisam niti pricao o pretvorbi u gorivim celijama nego o cistom gorenju vodika.
Ali ako cemo usporedivati sa konvencionalnim automobilima i gorivom - 62% izgorenog benzina u motorima sa unutarnjim sagorijevanjem se pretvara u toplinu. Onda ide jos i energija potrebna za busenje nafte, derivaciju u benzin, bla, bla... i vec dodes do 80ak % gubitaka, bas onoliko koliko si naveo za gorive celije :)
Čekamo da se pojavi novi Tesla s nekim još jednostavnijim i jeftinijim možda i besplatnim pogonskim gorivom.
I onda da ga "osakate" ekonomisti pa tu tehnologiju dobijemo tek za nekih 100 godina :/
Čekamo da se pojavi novi Tesla s nekim još jednostavnijim i jeftinijim možda i besplatnim pogonskim gorivom.
Gospodin Bob nije čuo za grafinske baterije :/