Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji?

poruka: 28
|
čitano: 3.844
|
moderatori: Danny_HR, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug Onlinea. U nastavku se nalaze komentari na "Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji?".
9 godina
offline
Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji?

ima smisla. vinilne ploče su (kao i uklesotine u kamenu) praktički vječne, ako ih se malo očuva. ni jedan digitalan zapis (magnetski ili optički) nije. zato čuvam uplatnice za režije (arhivska građa) i ne skeniram ih. jeb ti to, kad mi počnu slati opomene poslije 15 godina. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put čet 20.4.2017 20:02 (Ajar).
Moj PC  
19 2 hvala 0
9 godina
offline
Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji?

Prvo, digitalizacija bilo čega, slika, filmova ili zvuka (glazbe) je  po naravni stvari diskretan, a ne analogni proces

 

Slažem se s člankom, no ne bi li ovdje umjesto analogni trebalo ići kontinuirani?

Suprotno od diskretno je kontinuirano dok je suprotno od analogno - digitalno.

U slučaju da izjednačavaš digitalno s diskretnim i analogno s kontinuiranim to je kao da si rekao "digitalizacija je digitalni, a ne analogni proces". :-)

 

 
12 0 hvala 4
9 godina
moderator
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji

Točno. Skužio sam to još dok sam pisao, i rekao si da ću to ispraviti, al onda sam trknuo do kafane...

This space for rent!
2 godine
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
Ne postoji li neki zakon o bastini koji brani da se samo tako prodaje sto god tko hoce?
Ovo mi malo smrducka. Ne kuzim se u to, ali mo se cini da ovo treba ocuvati kao nacionalno blago.
Life is jazz. Play it cool.
Moj PC  
2 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
Ajar kaže...

ima smisla. vinilne ploče su (kao i uklesotine u kamenu) praktički vječne, ako ih se malo očuva. ni jedan digitalan zapis (magnetski ili optički) nije. zato čuvam uplatnice za režije i ne skeniram ih. jeb ti to, kad mi počnu slati opomene poslije 15 godina. 

 

Pa Hrvatske vode su upravo to napravile, u sustavu su nasli neke stvari iz rane 2000 i slali ljudima. Pa ti nadji nekoga tko je cuvao 15-16 godina listic od uplatnice. Tko se nije sjetio to rjesit pozivom na zastaru izvisio.

Linux, Arch Linux.
4 godine
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
Ajar kaže...

zato čuvam uplatnice za režije i ne skeniram ih. jeb ti to, kad mi počnu slati opomene poslije 15 godina. 

 Zastara. Mislim da sva dugovanja starija od 5 godina (provjerite tko zna) niste dužni platiti.

 

Dakle ima smisla čuvati uplatnice do tih 5 godina, nakon toga mogu u smeće.

9 godina
offline
Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji?

Ako je Dragi ili novinarima Nacionala to tako bitno neka kupi tu hrpu sra*a na ebayu, a ne da drzava trosi vrijeme i lovu na takve gluposti...

 

 

 

 
0 8 hvala 0
3 godine
protjeran
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
Zoidberg kaže...

Ako je Dragi ili novinarima Nacionala to tako bitno neka kupi tu hrpu sra*a na ebayu, a ne da drzava trosi vrijeme i lovu na takve gluposti...

 

 

 

 Ma sve nacionalne spise i arhive spaliti, sve je to glupost zar ne.

9 godina
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
kapetan_ajkula kaže...
Zoidberg kaže...

Ako je Dragi ili novinarima Nacionala to tako bitno neka kupi tu hrpu sra*a na ebayu, a ne da drzava trosi vrijeme i lovu na takve gluposti...

 

 

 

 Ma sve nacionalne spise i arhive spaliti, sve je to glupost zar ne.

 Da. :P

Ali ozbiljno: pitanje je koliko kosta njihovo cuvanje: ako kosta puno digitializirati i spaliti. :D

6 godina
offline
Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji?

Uh, bravo g. Drago. Bullseye. rekao bih 

Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
Mocangad kaže...
Ajar kaže...

zato čuvam uplatnice za režije i ne skeniram ih. jeb ti to, kad mi počnu slati opomene poslije 15 godina. 

 Zastara. Mislim da sva dugovanja starija od 5 godina (provjerite tko zna) niste dužni platiti.

 

Dakle ima smisla čuvati uplatnice do tih 5 godina, nakon toga mogu u smeće.

 U nekoj uređenoj zemlji, možda...

 

U Hr nitko ne brani javnom bilježniku da godinama čuva zaprimljeni nalog za ovrhu i pošalje ga na naplatu kada se sjeti.

Naravno, sam nalog mora biti upućen javnom bilježniku u zakonskom roku, ali o tome svjedoče samo zainteresirana stranka i sam bilježnik.

 

 

9 godina
offline
Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji?

PROTIV!

(no u stvari i za)

 

Ovdje se miješa jako puno stvari odjednom. Potreba za arhiviranjem dokumentarne građe i kulturnog dobra nema veze sa prodajom master traka stranih izvođača starih barem 30 godina. Kraftwerk, Tina Turner i Pink Floyd nisu hrvatsko kulturno dobro i kao takvo ih nitko ovdje nema obavezu arhivirati. Obzirom da se radi o master trakama rađenim na Studer/Ampex mašinama, malo sam potražio danas karakteristike tih mašina, one najvažnije analogofilima imale su frekvencijski raspon od 50 Hz do 20 kHz sa 2 dB odstupanja. Današnja digitalna tehnologija je u stanju sačuvati SVE sa tih traka, tako da tu nema više nikakve rasprave, što su shvatili i profesionalci, te su te mašine najčešće ostale samo kao efekt generatori (saturacija signala, distorzija i slično) u studijima, osim u onih nekoliko koji se bave restauracijom i remasteringom starih snimki, no i to je proces koji neće vječno trajati, jer nemamo vječno puno audio materijala. Kako se radi o prvim kopijama namijenjenim izradi vinila i kazeta, ne radi se o pravim master trakama u smislu da je gore prva snimka - gore je prva kopija, najčešće.

'Ali, ali, analogni signal se ne može digitalizirati sa fiksiranim uzorkovanjem...' da, može, jer nije nikad bio problem u analogiji kao takvoj te teoretskim mogućnostima, nego uvijek u stvarnom svijetu i šamarima koje dijele materijali i fizika. Mediji na koji je zapisan analogni signal su podložni trošenju te imaju svoja ograničenja - vinil, magnetofonska traka, film. Za audio sam siguran da smo ih prešli digitalijom odavno, za video ne znam, jer nisam dovoljno educiran u tom polju (usporedba filmske vrpce, rasponu boja i svjetlosti, sa 12 bitnom digitalnom opremom - tu priznajem da nemam znanja).

 

Ono gdje ta priča drži vodu bi bilo da CR rasprodaje master snimke koncerata Ladarica, govora Franje Tuđmana, te originalnih filmskih/magnetnih traka dokumentaraca Papića, Golika, Babaje i sličnih, za kulturu važnih stvari. no, CR ne radi to, nego prodaje trake sa snimkama stvari za koje više nema licencu za distribuciju, te su kao takve beskorisne (pogotovo u današnje vrijeme). Trake koje su dobili davnih dana su njihovo vlasništvo, siguran sam da jedan dio novaca od prodaje ide licence holderima.

Uglavnom, arhiviranje i digitalizacija idu ruku pod ruku, propadaju SVI magnetni mediji bez obzira kakav je zapis na njima (hint-čak je i 'digitalni' zapis na magnetnim trakama analogan u svojoj prirodi! samo je kodiran na način da ga dekoderi znaju interpretirati), kopiranjem analognog medija na analogni medij dovodi do generacijskog gubitka, čega nema prilikom digitalizacije - snima se trenutno stanje, i to nije lossy proces, osim ako se kao codec snimanja ne koristi lossy codec, što ne radi nitko pri zdravoj pameti, uvijek se koriste lossless codeci.

 

Filmovi su još najtrajniji mediji, no i oni propadaju, pogotovo oni stariji i oni koji se ne drže u adekvatnim uvjetima. Arhiviranje građe je skup proces.

So if God has existed forever, you know, what did he do in his spare time? Like, before he made the Earth and everything?
Moj PC  
14 0 hvala 11
2 godine
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
Father_Dougal kaže...

PROTIV!

(no u stvari i za)

 

Ovdje se miješa jako puno stvari odjednom. Potreba za arhiviranjem dokumentarne građe i kulturnog dobra nema veze sa prodajom master traka stranih izvođača starih barem 30 godina. Kraftwerk, Tina Turner i Pink Floyd nisu hrvatsko kulturno dobro i kao takvo ih nitko ovdje nema obavezu arhivirati. Obzirom da se radi o master trakama rađenim na Studer/Ampex mašinama, malo sam potražio danas karakteristike tih mašina, one najvažnije analogofilima imale su frekvencijski raspon od 50 Hz do 20 kHz sa 2 dB odstupanja. Današnja digitalna tehnologija je u stanju sačuvati SVE sa tih traka, tako da tu nema više nikakve rasprave, što su shvatili i profesionalci, te su te mašine najčešće ostale samo kao efekt generatori (saturacija signala, distorzija i slično) u studijima, osim u onih nekoliko koji se bave restauracijom i remasteringom starih snimki, no i to je proces koji neće vječno trajati, jer nemamo vječno puno audio materijala. Kako se radi o prvim kopijama namijenjenim izradi vinila i kazeta, ne radi se o pravim master trakama u smislu da je gore prva snimka - gore je prva kopija, najčešće.

'Ali, ali, analogni signal se ne može digitalizirati sa fiksiranim uzorkovanjem...' da, može, jer nije nikad bio problem u analogiji kao takvoj te teoretskim mogućnostima, nego uvijek u stvarnom svijetu i šamarima koje dijele materijali i fizika. Mediji na koji je zapisan analogni signal su podložni trošenju te imaju svoja ograničenja - vinil, magnetofonska traka, film. Za audio sam siguran da smo ih prešli digitalijom odavno, za video ne znam, jer nisam dovoljno educiran u tom polju (usporedba filmske vrpce, rasponu boja i svjetlosti, sa 12 bitnom digitalnom opremom - tu priznajem da nemam znanja).

 

Ono gdje ta priča drži vodu bi bilo da CR rasprodaje master snimke koncerata Ladarica, govora Franje Tuđmana, te originalnih filmskih/magnetnih traka dokumentaraca Papića, Golika, Babaje i sličnih, za kulturu važnih stvari. no, CR ne radi to, nego prodaje trake sa snimkama stvari za koje više nema licencu za distribuciju, te su kao takve beskorisne (pogotovo u današnje vrijeme). Trake koje su dobili davnih dana su njihovo vlasništvo, siguran sam da jedan dio novaca od prodaje ide licence holderima.

Uglavnom, arhiviranje i digitalizacija idu ruku pod ruku, propadaju SVI magnetni mediji bez obzira kakav je zapis na njima (hint-čak je i 'digitalni' zapis na magnetnim trakama analogan u svojoj prirodi! samo je kodiran na način da ga dekoderi znaju interpretirati), kopiranjem analognog medija na analogni medij dovodi do generacijskog gubitka, čega nema prilikom digitalizacije - snima se trenutno stanje, i to nije lossy proces, osim ako se kao codec snimanja ne koristi lossy codec, što ne radi nitko pri zdravoj pameti, uvijek se koriste lossless codeci.

 

Filmovi su još najtrajniji mediji, no i oni propadaju, pogotovo oni stariji i oni koji se ne drže u adekvatnim uvjetima. Arhiviranje građe je skup proces.

 Da, nazalost dosta je filmova izgubljeno zbog filma koji se nekad koristio.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_lost_films

 

 

This is necessarily an incomplete list. Martin Scorsese's Film Foundation claims that "half of all American films made before 1950 and over 90% of films made before 1929 are lost forever."[4]Deutsche Kinemathek estimates that 80–90% of silent films are gone;[5] the film archive's own list contains over 3500 lost films. A study by the Library of Congress states that 75% of all silent films are now lost.[6] While others dispute whether the percentage is quite that high,[7] it is impractical to enumerate any but the more notable and those that can be sourced.

Poruka je uređivana zadnji put čet 20.4.2017 22:03 (Santana).
21 mjesec
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
Ajar kaže...

ima smisla. vinilne ploče su (kao i uklesotine u kamenu) praktički vječne, ako ih se malo očuva. ni jedan digitalan zapis (magnetski ili optički) nije. zato čuvam uplatnice za režije (arhivska građa) i ne skeniram ih. jeb ti to, kad mi počnu slati opomene poslije 15 godina. 

 Nažalost, to se doista događa.

Računi i izvaci uopće ne zauzimaju puno mjesta, ne jedu kruha, a jednog dana mogu vrijediti gomilu ušteđenog živciranja. Preporuka svima, čuvajte papire. Ako ništa drugo, kad potjeraš babu iz kuće lakše je dokazati tko se brinuo o svemu, ista stvar kod spora oko nasljedstva, vlasništva, uzdržavanja. Tada nema zastare :-)

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put čet 20.4.2017 23:43 (Feudalac).
7 godina
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
Ajar kaže...

ima smisla. vinilne ploče su (kao i uklesotine u kamenu) praktički vječne, ako ih se malo očuva. ni jedan digitalan zapis (magnetski ili optički) nije. zato čuvam uplatnice za režije (arhivska građa) i ne skeniram ih. jeb ti to, kad mi počnu slati opomene poslije 15 godina. 

 

Čekaj, ti plačaš u posti, banci da imas uplatnice ????? Ja od kad imam internet bankarstvo nemam uplatnice,,, samo ispis godisnjih uplata...

 

Ali ako imas zadnji račun gdje pise da si podmirio sve obaveze, a na vecini piše, to je gotova priča

9 godina
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
bus kaže...

 

Čekaj, ti plačaš u posti, banci da imas uplatnice ????? Ja od kad imam internet bankarstvo nemam uplatnice,,, samo ispis godisnjih uplata...

 

Ali ako imas zadnji račun gdje pise da si podmirio sve obaveze, a na vecini piše, to je gotova priča

 ma ne. plaćam internetski ali čuvam račune s oznakom kad sam, koliko i bla. misliš da mi nisu iz vodovoda htjeli naplatiti nepostojeću cifru jer nisu knjižili sve uplaćeno? ok, kužim da se digitalizacijom gube informacije no tu se "izgubilo" skoro 300 tvorova! protiv digitalne uhljebničke bagre samo analogno. 

 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
7 godina
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
Iskreno se nadam da prodaju master od Floyda i sl., idem odmah pogledati eBay. :)
Gadan zez ako bilo tko misli da se transferom ne gubi ništa.
Isto kao kod vinyl transfera, koliko god ja imao 24/192 FLAC transfera, apsolutno nikada nije isti kao vinyl. Sada mi može netko lupetati o nulama i jedinicama, ali jednostavno digitalni zvuk nije isti (tko god tvrdi da je, ili je gluh ili se pravi gluh (ili spada među onu ekipu koja tvrdi da su Razer slušalice vrh što se tiče zvuka pa tu razgovor završava)).
Kolika je samo razlika u zvuku između godine do godine izdanja nekog istog albuma, a ne da nema razlike u zvuku kada pričamo o transferu analogno na digitalno (nemojmo se zavaravati brojkama).
Pogledamo npr. baš navedene Floyde i The Dark Side Of The Moon.....skoro svake godine izađe neki novi remaster, a onaj tko ne čuje razliku čak i kod CD-a, se doslovno pravi gluh jer razliku čuje i osoba koja ni ne obraća pažnju na te stvari (provjereno).
Ova rasprodaja stvari je totalni idiotizam, ali možda je i bolje da CR nema neke stvari pošto će sada završiti kod ljudi koji znaju cijeniti to što posjeduju.
First they ignore you... Then they laught at you... Then they fight you... Then you win... Mohandas Gandhi
Moj PC  
0 0 hvala 0
7 godina
offline
Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji?

Može link na prodaju? 

Ne predaj se nikada osim kad moraš - Grunf
Moj PC  
0 0 hvala 0
3 godine
offline
Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji?

Hm, da, još jedan odlično poučan članak. Naime, znastveni pristup stvarnosti mnogo toga nam može reći objetkivno o nekoj stvari. Primjerice, problem Torinskog platna, te koliko je ono staro. Jedan je stvar poštovanja istoga kao vjerske relikvije, a potpuno druga gdje znanstveno možemo zaključiti da odogvarajuća osoba sigurno nije bila pokrivena tim platnom.

 

Ovdje se pojavljuje i  problem onakvih razmišljanja koji ne vide razloga, zašto čuvati nešto što je u stvari baština čovječanstva. Da, možda jednom znanost bude na toj razini da nam veli puno toga više o nekoj stvari, nego što mi znamo.

Neki, nažalost ne vide da nešto nismo dobili od svoji predaka džaba, nego da to što smo dobili od njih u nasljeđe vrijedi i dalje čuvati. Ne možemo se ponašati kao neostane budale, jer eto mi nešto ne razumijemo ili nam se pak ne sviđa.

Puno ljudi danas ne razumije sami pojam kulture.....

 

Dakako, ne bumo bili kao hrčci, da čuvamo sve i svašta, al' moramo biti na onoj razini kao društvo, što od nas traži određeni povijesni trenutak..

Panzerkampfwagen.Unatoč svemu - Dinamo Zagreb.Leaving or dead, always ahead...
Moj PC  
0 1 hvala 0
2 godine
offline
Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji?

Film se recimo cuva zato jer se sa novim digitalnim tehnologijama da izvuc vise iz njega.

 

Recimo Ben Hur je skeniran recimo u 2004 za DVD u 480p rezoluciji.

Da su ga bacili taj film bi ostao na toj 480p rezoluciji zauvijek.

Ovak su ga kasnije skenirali u 4k rezoluciji i napravili downsample za bluray u 1080p.

Kasnije ga mozda skeniraju i u 8K rezoluciji.

 

Zato mi je žao kaj je film The Hunt iz 2012. godine sniman digitalnom kamerom u 1080p rezoluciji jer nikad nece izgledat bolje nego kaj sad izgleda. To mu je maksimum, dok kod filmske vrpce to nije slucaj.

 

Mozda i najbolje vizualno iskustvo koje sam doma iskusio na televizoru je Samsara koja je snimana na filmskoj vrpci.

Poruka je uređivana zadnji put pet 21.4.2017 14:33 (Santana).
 
0 0 hvala 0
5 godina
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
Santana kaže...

Film se recimo cuva zato jer se sa novim digitalnim tehnologijama da izvuc vise iz njega.

 

Recimo Ben Hur je skeniran recimo u 2004 za DVD u 480p rezoluciji.

Da su ga bacili taj film bi ostao na toj 480p rezoluciji zauvijek.

Ovak su ga kasnije skenirali u 4k rezoluciji i napravili downsample za bluray u 1080p.

Kasnije ga mozda skeniraju i u 8K rezoluciji.

 

Zato mi je žao kaj je film The Hunt iz 2012. godine sniman digitalnom kamerom u 1080p rezoluciji jer nikad nece izgledat bolje nego kaj sad izgleda. To mu je maksimum, dok kod filmske vrpce to nije slucaj.

 

Mozda i najbolje vizualno iskustvo koje sam doma iskusio na televizoru je Samsara koja je snimana na filmskoj vrpci.

Stvar je u tome da i analogna tehnologija ima svoju rezoluciju, a ona odgovara vertikalnom i horizontalnom broju zrna na mediju jednog framea. Vodila se davno rasprava koliko je to tocno, ali nama sanse da se sada sjetim (iako mi nesto vuce na 8K ili 16K).

 

Tako da je ovo sa The Hunt bio promasaj ljudi koji su radili na filmu, ali jednom kada digitalna rezolcija postane na razini analogne, nema vise nikakvog razloga za snimanje u analognoj.

 

Druga stvar je trajnost medija. Jos uvijek ne postoji niti jedan koji bi bio otporan vise stoljeca (a da se ne drzi u "hermetickim" uvjetima i stavi u upotrebu par puta u 100 godina). Ovdje najvise nade polazem u nesto poput kristala (shatter proof naravno) gdje bi se info ocitavala putem refleksije ili atenuacije svjetla.

2 godine
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
kerum kaže...
Santana kaže...

Film se recimo cuva zato jer se sa novim digitalnim tehnologijama da izvuc vise iz njega.

 

Recimo Ben Hur je skeniran recimo u 2004 za DVD u 480p rezoluciji.

Da su ga bacili taj film bi ostao na toj 480p rezoluciji zauvijek.

Ovak su ga kasnije skenirali u 4k rezoluciji i napravili downsample za bluray u 1080p.

Kasnije ga mozda skeniraju i u 8K rezoluciji.

 

Zato mi je žao kaj je film The Hunt iz 2012. godine sniman digitalnom kamerom u 1080p rezoluciji jer nikad nece izgledat bolje nego kaj sad izgleda. To mu je maksimum, dok kod filmske vrpce to nije slucaj.

 

Mozda i najbolje vizualno iskustvo koje sam doma iskusio na televizoru je Samsara koja je snimana na filmskoj vrpci.

Stvar je u tome da i analogna tehnologija ima svoju rezoluciju, a ona odgovara vertikalnom i horizontalnom broju zrna na mediju jednog framea. Vodila se davno rasprava koliko je to tocno, ali nama sanse da se sada sjetim (iako mi nesto vuce na 8K ili 16K).

 

Tako da je ovo sa The Hunt bio promasaj ljudi koji su radili na filmu, ali jednom kada digitalna rezolcija postane na razini analogne, nema vise nikakvog razloga za snimanje u analognoj.

 

Druga stvar je trajnost medija. Jos uvijek ne postoji niti jedan koji bi bio otporan vise stoljeca (a da se ne drzi u "hermetickim" uvjetima i stavi u upotrebu par puta u 100 godina). Ovdje najvise nade polazem u nesto poput kristala (shatter proof naravno) gdje bi se info ocitavala putem refleksije ili atenuacije svjetla.

 Da kada digitalna jednom dosegne svoj vrhunac to ce onda bit to. 
1080p je definitivno premala rezolucija.

9 godina
moderator
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
kerum kaže...

Stvar je u tome da i analogna tehnologija ima svoju rezoluciju, a ona odgovara vertikalnom i horizontalnom broju zrna na mediju jednog framea. Vodila se davno rasprava koliko je to tocno, ali nama sanse da se sada sjetim (iako mi nesto vuce na 8K ili 16K).

 

 

 

 

Ne. 

 

Ovisi o dimenzijama filma (filmske trake), o osjetljivosti, tehnologiji - na kraju se sve svodi na veličinu molekule fotoosjetljivog materijala na filmskoj traci koja ovisi o osjetljivosti filma i tehnologiji koja se na konkretnom filmu koristi. 

 

S time da smo ovime samo načeli temu razlučivosti, a ne i temu dubine boja koje mogu biti u nama vidljivom i nevidljivom spektru. 

 

Ove brojke gore koje si dao nemaju veze ni sa čim. Totalno proizvoljne.

 

 

This space for rent!
Poruka je uređivana zadnji put pet 21.4.2017 15:27 (Drago).
2 godine
offline
Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji?

Ovisi i oštrina samog objektiva, a objektivi iz doba Ben Hur-a sigurno nisu davali oštrinu koja bi iskoristila  8k ili vece rezolucije, 4k vec da...

 
0 0 hvala 0
9 godina
moderator
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji

Oštrina objektiva u doba Ben Hura je daleko iznad svega što trenutno možemo digitalno pokazati. 

 

Ili, primjerice, Barry Lyndon od Kubricka. Pogledaj koje je objektive on koristio (korišteni na satelitima, btw, više ih ne proizvode niti postoje).

 

 

This space for rent!
2 godine
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
Drago kaže...

Oštrina objektiva u doba Ben Hura je daleko iznad svega što trenutno možemo digitalno pokazati. 

 

Ili, primjerice, Barry Lyndon od Kubricka. Pogledaj koje je objektive on koristio (korišteni na satelitima, btw, više ih ne proizvode niti postoje).

 

 

Pa kaj se opcenito danas digitalno prikazuje od filmova da , ostriji su. Jer se najvise prikazuje 4k rezolucija, a to je "samo" 8 megapiksela, no 8k rezolucija je 33mpix kaj je nemoguce za te stare objektive da dostignu.
Sigurno nisu oštriji od danasnjih modernih Zeiss objektiva...

Znam koji su to objektivi i zasto ih je on izabrao tj. prilagodio. Sigurno ih nije zbog oštrine nego zbog velikog otvora blende f/0.7 tak da ulovi cim vise svijetla pošto su određene scene snimane samo pod svijetlom sviječa (no to su bile posebne sviječe koje su jače gorile da daju vise svijetlosti)
Ti objektivi jos uvijek postoje i jedno vrijeme si ih mogo cak iznajmiti. I vjeruj mi ti objektivi nisu bili oštri kod otvora blende f/0.7.

Evo pogledaj. Lossless slika sa bluray-a  https://flic.kr/p/SQv9Qc mozes primjetit kak je mekana i ima niz optickih  problema sto nije nit cudno za f/0.7 objektiv.

Poruka je uređivana zadnji put pet 21.4.2017 16:02 (Santana).
5 godina
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
Drago kaže...
kerum kaže...

Stvar je u tome da i analogna tehnologija ima svoju rezoluciju, a ona odgovara vertikalnom i horizontalnom broju zrna na mediju jednog framea. Vodila se davno rasprava koliko je to tocno, ali nama sanse da se sada sjetim (iako mi nesto vuce na 8K ili 16K).

 

 

 

 

Ne. 

 

Ovisi o dimenzijama filma (filmske trake), o osjetljivosti, tehnologiji - na kraju se sve svodi na veličinu molekule fotoosjetljivog materijala na filmskoj traci koja ovisi o osjetljivosti filma i tehnologiji koja se na konkretnom filmu koristi. 

 

S time da smo ovime samo načeli temu razlučivosti, a ne i temu dubine boja koje mogu biti u nama vidljivom i nevidljivom spektru. 

 

Ove brojke gore koje si dao nemaju veze ni sa čim. Totalno proizvoljne.

 

 

Tocno je o tome i bila rijec! Hvala na detaljima!

 

Za brojke sam i rekao da me ne drzite za rijec, samo sam napisao sto se meni cinilo. No, definitivno je bilo odredeno koja je rezolucija potrebna da se uhvate sve "molekule". 

3 godine
protjeran
offline
Re: Zašto se analogija čuva usprkos digitalizaciji
Drago kaže...

Oštrina objektiva u doba Ben Hura je daleko iznad svega što trenutno možemo digitalno pokazati. 

 

Ili, primjerice, Barry Lyndon od Kubricka. Pogledaj koje je objektive on koristio (korišteni na satelitima, btw, više ih ne proizvode niti postoje).

 

 

 Ne postoji rezolucija, ali 70mm filmska traka se u realnosti pokazala da moze da ima otprilike 18,000 linija digitalne rezolucije ( u realnosti oko 12,000 iliti 12 megapixela).

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice