"Letećom daskom" preko La Manchea

poruka: 39
|
čitano: 7.747
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na ""Letećom daskom" preko La Manchea".
15 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea
I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
3 0 hvala 0
8 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea
Ova letjelica djeluje impresivno, fantastično, no na kraju krajeva nije ništa drugo nego zgodna izgračka. Za što može služiti (osim za zabavu)? Za vatrogasce? Dobro, vatrogasac s njome može doći na krov zapaljenog nebodera. I što onda? Čekati da se uguši od dima ili da se zgrada pod njime sruši. Što se pak vojne upotrebe tiče (desantiranja) još gore. Pri desantu (padobranskom, helikopterskom) vojnik treba što kraće ostati u zraku, jer je u zraku laka meta. Tako i ovdje. On juri zrakom, a ti sa zemlje po njemu pucaš mitrljezom. Laka meta. On ti iz zraka ne može ništa, jer te ne vidi, a da te vidi ne bi te mogao u brzini gađati. Možda je ova sprava korisna jedino ako treba napraviti nagli prepad na zgradu u kojoj su se zabarikadirali teroristi. No i to je upitno, jer je bitno kod diverzantskih akcija da te neprijatelj ne primjeti, da ostaješ skriven. A ovdje ne samo da te vidi, nego te i dobro čuje.
No da budem sustavniji. Tri su temeljne kvalitete svakog oružja (i vojne operacije):
1. vatra (ne može pucati iz zraka)
2. oklop (nije zaštićen od neprijeteljske vatre)
3. manevar (brz je, ali nipošto poput drugih letjelica).
Sve skupa, ocjena: 1 (nedovoljan)
 
5 4 hvala 0
13 godina
offline
Re: "Letećom daskom" preko La Manchea
danen kaže...
Ova letjelica djeluje impresivno, fantastično, no na kraju krajeva nije ništa drugo nego zgodna izgračka. Za što može služiti (osim za zabavu)? Za vatrogasce? Dobro, vatrogasac s njome može doći na krov zapaljenog nebodera. I što onda? Čekati da se uguši od dima ili da se zgrada pod njime sruši. Što se pak vojne upotrebe tiče (desantiranja) još gore. Pri desantu (padobranskom, helikopterskom) vojnik treba što kraće ostati u zraku, jer je u zraku laka meta. Tako i ovdje. On juri zrakom, a ti sa zemlje po njemu pucaš mitrljezom. Laka meta. On ti iz zraka ne može ništa, jer te ne vidi, a da te vidi ne bi te mogao u brzini gađati. Možda je ova sprava korisna jedino ako treba napraviti nagli prepad na zgradu u kojoj su se zabarikadirali teroristi. No i to je upitno, jer je bitno kod diverzantskih akcija da te neprijatelj ne primjeti, da ostaješ skriven. A ovdje ne samo da te vidi, nego te i dobro čuje.
No da budem sustavniji. Tri su temeljne kvalitete svakog oružja (i vojne operacije):
1. vatra (ne može pucati iz zraka)
2. oklop (nije zaštićen od neprijeteljske vatre)
3. manevar (brz je, ali nipošto poput drugih letjelica).
Sve skupa, ocjena: 1 (nedovoljan)

 Ne kužim zašto ocjena 1. Pa to niti nije namijenjeno za sve ovo što si napisao već za zajebanciju letenja po zraku.

Meni je ovo fora stvar.

8 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea
I meni je fora strar. Što se tiče zajebancije, ocjena je "5", ali što se tiče vojne upotrebe (koja se naglašava) ocjena doista ne može biti nego "1".
 
6 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: "Letećom daskom" preko La Manchea
Pa kaže, "sa jednim stajanjem".

Događaj bi bio da odradi u komadu, ovako je bez veze.
K
Moj PC  
4 0 hvala 0
10 godina
protjeran
offline
Re: "Letećom daskom" preko La Manchea
.... zasto me ne cude uglavnom negativni komentari..... samo jedna rijec to opisuje - Balkan.....
the pussification of todays youth cant handle metal of this magnitude
Moj PC  
6 0 hvala 3
13 godina
neaktivan
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea

Izgleda mi bolesno dobro i zanimljivo. No trenutno mu ne vidim neku značajniju svrhu u civilne svrhe zbog jako male autonomije. Općenito gledano, let je energetski jako intenzivan tako da sumnjam da će ovdje ikakva posebna tehnologija znatno pomoći u duljem vremenu trajanja leta.

 
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: "Letećom daskom" preko La Manchea
danen kaže...
Ova letjelica djeluje impresivno, fantastično, no na kraju krajeva nije ništa drugo nego zgodna izgračka. Za što može služiti (osim za zabavu)? Za vatrogasce? Dobro, vatrogasac s njome može doći na krov zapaljenog nebodera. I što onda? Čekati da se uguši od dima ili da se zgrada pod njime sruši. Što se pak vojne upotrebe tiče (desantiranja) još gore. Pri desantu (padobranskom, helikopterskom) vojnik treba što kraće ostati u zraku, jer je u zraku laka meta. Tako i ovdje. On juri zrakom, a ti sa zemlje po njemu pucaš mitrljezom. Laka meta. On ti iz zraka ne može ništa, jer te ne vidi, a da te vidi ne bi te mogao u brzini gađati. Možda je ova sprava korisna jedino ako treba napraviti nagli prepad na zgradu u kojoj su se zabarikadirali teroristi. No i to je upitno, jer je bitno kod diverzantskih akcija da te neprijatelj ne primjeti, da ostaješ skriven. A ovdje ne samo da te vidi, nego te i dobro čuje.
No da budem sustavniji. Tri su temeljne kvalitete svakog oružja (i vojne operacije):
1. vatra (ne može pucati iz zraka)
2. oklop (nije zaštićen od neprijeteljske vatre)
3. manevar (brz je, ali nipošto poput drugih letjelica).
Sve skupa, ocjena: 1 (nedovoljan)

 Zašto ne na desant, brza intervencija sa broda na plažu (pod uvjetom da nema neprijateljske sile na toj plaži), ostaviš backpack i dalje se šuljaš

 

11 godina
online
Re: "Letećom daskom" preko La Manchea
danen kaže...
I meni je fora strar. Što se tiče zajebancije, ocjena je "5", ali što se tiče vojne upotrebe (koja se naglašava) ocjena doista ne može biti nego "1".

 ...a doznalo se i kako je Zapatina kompanija od francuske vojske dobila 1,3 milijuna eura za razvoj ove tehnologije

 

dozvoljavate li da možda netko u francuskoj vojsci ipak zna više o mogućoj vojnoj upotrebi 

iako ne bi bilo prvi put da vojska financira projekte koji kasnije propadnu, nekako sumnjam da bi projekt s ocjenom "1" za potencijalnu vojnu upotrebu bio financiran iz vojnog proračuna

dajmo mu barem 1,5 

 

 

15 godina
offline
Re: "Letećom daskom" preko La Manchea
danen kaže...
I meni je fora strar. Što se tiče zajebancije, ocjena je "5", ali što se tiče vojne upotrebe (koja se naglašava) ocjena doista ne može biti nego "1".

 idealno za skidanje mačke s drveta bez vatrogasne uzbune. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put sri 24.7.2019 13:21 (Ajar).
8 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea
Ne mislim doista da su u francuskoj vojsci svi bedaci pa da ne znaju u što daju novac. Mene zanima taktička upotreba leteće daske, a ne magloviti izrazi "korisno za vojsku". Ja sam samo napravio analizu rečene sprave s vojnoga (taktičkog) stajališta, koja se pokazala onako kako jest. Nitko mi to nije osporio. A ovo o morskom desantu ne djeluje baš impresivno. Desant se može izvršiti brzim čamcima, pa i helikoperima. Usto ta prijevozna sredstva mogu prenijeti i velik dio opreme. Ne vrijedi doduše za diverzantske operacije, ali za ilustraciju dajem primjer normativa za ambibijske operacije u II. svjetskom ratu: 5 t po vojniku pri iskrcavanju + 40 kg. dnevno. Ako diverzant sa sobom ne ponese 40-60 kg (naoružanja, streljiva, hrane, opreme) onda od njega nikakve koristi. Čime će to prenijeti? Zar letećom daskom - ili je ipak lakše helikopterom?
 
2 0 hvala 0
15 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea

Čitam ove komentare iznad i zamišljam kakve bi reakcije bile da je ovaj forum postojao u vrijeme kada su se počeli pojavljivati prvi automobili.

 

"To je neupotrebljivo."

"Suluda ideja ne vidim joj nikakvu svrhu"

"To nikada neće zamijeniti običnu konjsku zapregu, previše je sporo, komplikovano, ima premali domet i nosivost"

"Bezvezno trošenje vremena na gluposti, bolje da su to vrijeme i novac uložili u nešto korisno."

 

U ljudskoj prirodi je da stalno pokušavamo nešto novo, da stalno istražujemo i poboljšavamo i sebe i naše okruženje.

Da nije toga još bi sjedili u pećini i čekali da grom pogodi neko drvo da bi imali vatru.

Svaki takav pokušaj treba ohrabrivati i podsticati jer što je više ovakvih pokušaja veće su šanse da će se iz toga roditi nešto revolucionarno.

Na svaku veliku ideju, otkriće ili tehnički napredak dolazi hiljade neuspješnih, na svako veliko književno djelo dolazi ko zna koliko osrednjih pokušaja, ali to je jednostavno tako.

Čak i iz neuspjelih i propalih projekata se može roditi neka nova iskra koja će dovesti do nečeg potpuno novog i neočekivanog, zato trebamo biti sretni što su postojali, postoje i uvijek će postojati ljudi koji su spremni da probijaju postojeće granice mogućeg, često i na sopstvenu štetu, jer u njima jednostavno postoji ono nešto što ih gura naprijed da vide šta se nalazi iza sljedeće prepreke. 

 

 
9 1 hvala 3
12 godina
offline
Re: "Letećom daskom" preko La Manchea
danen kaže...
Ne mislim doista da su u francuskoj vojsci svi bedaci pa da ne znaju u što daju novac. Mene zanima taktička upotreba leteće daske, a ne magloviti izrazi "korisno za vojsku". Ja sam samo napravio analizu rečene sprave s vojnoga (taktičkog) stajališta, koja se pokazala onako kako jest. Nitko mi to nije osporio. A ovo o morskom desantu ne djeluje baš impresivno. Desant se može izvršiti brzim čamcima, pa i helikoperima. Usto ta prijevozna sredstva mogu prenijeti i velik dio opreme. Ne vrijedi doduše za diverzantske operacije, ali za ilustraciju dajem primjer normativa za ambibijske operacije u II. svjetskom ratu: 5 t po vojniku pri iskrcavanju + 40 kg. dnevno. Ako diverzant sa sobom ne ponese 40-60 kg (naoružanja, streljiva, hrane, opreme) onda od njega nikakve koristi. Čime će to prenijeti? Zar letećom daskom - ili je ipak lakše helikopterom?

Ovdje je stvar brzine (ako doista se kreće brzinom od 190 km/h) koju čamci i terenska vozila ne mogu postić, vjerojatna vojna verzija bude bila sigurno puno naprednija od ovog "show-off" modela.

 

 

16 godina
neaktivan
offline
Re: "Letećom daskom" preko La Manchea
Čitam naslov i divim se pismenosti bugovaca jer nije napisano 'kanal La Manche' (pošto La Manche znači kanal), i onda u članku - kanal La Manche.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
8 godina
offline
Re: "Letećom daskom" preko La Manchea
pa možda gledaš krive stvari za koje bi bila korištena, evo recimo letjelica je jako brza, zasto se nebi koristila za nezapažen brzi upad u neprijateljski prostor gdje helikopteri nisu optimalni, veliki i bučni, s ovim kroz relativno nenadziran prostor preletis full brzo iza neprijateljskih linija, pretpostavljam da ce kroz koju god to cudo ici i 250 300kmh
8 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea
Unatoč svim argumentima mojih oponenata ne vidim u čemu je prednost leteće daske pred helikopterom. Helikopter ima istu manevaribilnost kao i daska, a usto veću vatrrenu moć i bolji oklop. No upozorio bih na dvije činjenice:
1.) Ne pokaže se svaki izum onakvim kako se od njega očekuje. To (još više) vrijedi i za ratne izume. Sjetimo se ruskih proizirnih aviona i tenkova s avionskim krilima, američkih tenkova-čamaca pri invaziji na Normandiju, engleskih ledenih nosača aviona i mnogih drugih.
2.) Nijedno borbeno sredstvo koje se ne pokaže supriorno u sva tri elementa (vatra, oklop, manevar) na kraju ne ispuni svoja očekivanja. Najpoznatiji primjeri za to su bojni krstaši (primjer
HMS Hood), nedostatak oklopa, i njemački supr-tenk Maus (slaba manevaribilnost). Istina, jedno se svojstvo može donekle kompenzirati s druga sva (kod bojnih krstaša vatrenom moći i brzinom), no upotreba takvih borbenih sredstava taktički je ograničena, ako nije posve besmlena. Leteća daska bi možda imala smisla da se vojnik njome kreće nadzvučnom brzinom (što je dakako nemoguće, bez obzira na tehniička unapređenja). Kako sada stvari stoje, neće ih biti teže skidati s neba od pataka.
 
1 0 hvala 0
14 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea

Poginit sa ovoga

 
1 0 hvala 0
16 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea

Glavni problem je energija. Letjelica takve prirode bi morala letjeti barem 1 sat da bude korisna. Problem je što bi za 1 sat ova igračka trebala biti nekoliko puta veća i teža. Osim ako ne izumimo neki novi pogon.

Boris_CRO (War thunder, il2 Sturmovik, DCS, Steam)
 
0 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Re: "Letećom daskom" preko La Manchea
Widowmaker kaže...

Čitam ove komentare iznad i zamišljam kakve bi reakcije bile da je ovaj forum postojao u vrijeme kada su se počeli pojavljivati prvi automobili.

 

 

Pa komentari su tu da uvide neke mane i da potaknu raspravu. Ne znači da je letjelica beskorisna i da se neće koristiti.

U neke rekreativne svrhe bi se mogla koristiti, ali će biti skupo za popizditi. Pogledaj samo jet ski koliko troši i koliko je skup, a ovo troši znatno više.

Osnovna kritika je da je jako teško povećati autonomiju ovakve stvarčice. Koristi se benzinsko gorivo (visoka energija po jedinici mase - nema inovacija), propulzija je odavno istražena i rast efikasnosti teško da će postojati.

16 godina
neaktivan
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea

Baš izgleda kewl. I može se razvijati. I može biti korisno.

 

Jedino se ovaj prelet ne računa kao prelet, zbog stajanja za gorivo. Ne bi bilo obljetnice preleta avionom (bedasta poveznica) da je lik morao sletjeti na pola puta po gorivo... gdje? Ovo je samo marketing, i to je OK.

 

Where else are you going to practice, other than at your actions, speech and thoughts?
 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea

To što vojska ulaže u razvoj ne znači da se može koristiti samo u borbenim uslovima. Može se koristiti i negdje gdje nije prva linija i gdje nema opasnosti od neprijateljske vatre.

Ovako nešto je dušu dalo kada se treba brzo doći do nekog nepristupačnog mjesta. 

Recimo pada mi na pamet nekoliko scenarija. 

 

Kada treba na drugu stranu rijeke prebaciti čovjeka ili neku sajlu koja bi kasnije bila korištena za prebacivanje ljudstva ili opreme preko te iste rijeke.

Situacija kada trebate brzo doći na drugu stranu minskog polja.

Brza inspekcija ispod mostova i sličnih struktura bilo za provjeru da li je neko postavio eksploziv ili postavljanje istog ili provjera eventualnih oštećenja zbog prelaska teške vojne opreme.

 

Vjerovatno postoji milion sličnih situacija u kojima bi ovako nešto bilo korisno. Ovo su samo neke kojih sam se sjetio u minuti vremena.

 
5 0 hvala 0
15 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea

za veću autonomiju moraju ugraditi snažnije baterije. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
3 0 hvala 0
14 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea

Ima potencijala kao stvar za zabavu. Nikakva korisna upotreba mi ne pada na pamet, što ne znači da je nema. Pilot je vjerojatno vrlo vješt, jer mi ne djeluje kao nešto čime se lako upravlja. Teško mi je povjerovati da može u zraku ostati tako dugo (10+ minuta), ali ako može svaka čast. Osobno bih se usrao od straha da stojim na 50m visine na takvoj napravi, ali kad se ohrabriš sigurno je jako zabavno.

Moj PC  
0 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: "Letećom daskom" preko La Manchea
KIKI3ooo kaže...

Poginit sa ovoga

 Pa ako mu je ono na leđima padobran, nema straha

16 godina
offline
Re: "Letećom daskom" preko La Manchea
Ajar kaže...

za veću autonomiju moraju ugraditi snažnije baterije. 

Više kerozina 

 

Pilota na dijetu da ostane više mase za gorivo. 

 

 

Bilo je u prošlosti dosta vojnih pokušaja letećih ljudi, od raznih jet packova do mini letjelica, ali nikad nisu zaživjele...

 

 

 

Those damn scientist people have been promising global warming for years now. But when I go outside it's still very cold. I want the global warming like they promised NOW! I hate being col
Poruka je uređivana zadnji put sri 24.7.2019 19:33 (SupremeCommander).
8 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea

OK, budući da izgleda nitko nije kreativan, malo imaginacije - navest ću par potencijalnih  primjera gdje ova "leteća daska" može koristiti vojsci.

 

1. Klisura od cca 50m koju treba savladati, gdje je inače nužan alpinizam. Lik "skoči" s ovom daskom gore, poveže uže za sigurnu točku i spusti dolje.

 

2. Premošćivanje nekog kanjona, recimo nezgodne rijeke s oštrim liticama. Ista stvar, "skoči" preko i napravi sigurnu vezu.

 

3. Varijacija na temu: potencijalno opasan teren, npr minsko polje (ili naprosto močvara). Jedan po jedan mogu preletjeti nezgodan dio, umjesto da ga zaobilaze.

 

4. Brzi vertikalni "skok" iz npr kotline, za izviđanje. Naravno, mali dron će to lakše učiniti, ali ako već imaš ovu opremu sa sobom, zašto je ne iskoristiti.

 

5. Sa remote upravljanjem, može povremeno služiti za brže/lakše prebacivanje nezgodnog/teškog dijela opreme preko nekog nezgodnog dijela terena, umjesto ručnog nošenja.

npr

U pravilu je lakše braniti se ili kontrolirati neku kotu sa više točke ("pješadija"). Pogotovo ako su dolazne, bočne stranice strme/nedostupne. S ovim se u teoriji može vrlo brzo postaviti neko lako artiljerijsko, utvrđeno kontrolno mjesto, bez straha da će se netko, prilikom žurnog ziđanja, okliznuti sa vrećom pijeska na grbi (ili paketićem municije, osjetljive opreme itd).

 
3 0 hvala 0
13 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea

idealno za novog bonda heheh

 
0 0 hvala 0
8 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea
Od ovih svih primjena koje Zachina spominje samo mi se 3. čini donekle smislena. Za sve drugo već postoje bolje tehnička rješenja. Onda pitanje logistike. Koliko goriva leteća daska troši? Tko će dovesti i prevesti (također letećom daskom) sve to gorivo? Može se npr. postaviti artiljerijsko oruđe na neki vis (kotu) ali pod koji cijenu. Evo vam kratka kalkulacija, za bateriju minobacača od 82 mm. Ukratko, minobacač ima 75 kg, dakle 4 preleta za njihovo prenošenje. Sanduk municije ima 20 kg. Svakom minobacaču treba min. 4 sanduka, znači 4 x 4 = 16 sanduka. Dakle još 4 preleta za municiju i još 16 preleta za posadu (4 po minobacaču) + 4 za vezu i komandu (i sve te ljude treba izučiti kako da lete letećom daskom!). Dakle sve u svemu 28 preleta. Dakako, leteće se daske moraju i natrag vratiti. To je dakle 60 preleta. Minobacači moraju mijenjati svoj položaj i na novi im se položaj treba dostavljati municija. To znači da bi leteće daske morale zujati po zraku, trošiti enormne količine goriva, a na kraju neprijatelju ne bi promaklo kamo slijeću i odakle uzlijeću, pa bi na ta mjesta koncentrirao vatru, ako ih već ne bi tukao u zraku. Zar ne bi sve to bilo lakše izvesti s jednim ili max. 2 leta helikopterom? Usto se helikopterom može brzo izvršiti povlaćenje i evakuacija ranjenika. Kako možete ranjenog vojnika metnuti na leteću dasku? Hoće li i sanitet pristizati letećim daskama?
 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: "Letećom daskom" preko La Manchea
danen kaže...
 Evo vam kratka kalkulacija, za bateriju minobacača od 82 mm. Ukratko, minobacač ima 75 kg, dakle 4 preleta za njihovo prenošenje. Sanduk municije ima 20 kg. Svakom minobacaču treba min. 4 sanduka, znači 4 x 4 = 16 sanduka. Dakle još 4 preleta za municiju i još 16 preleta za posadu (4 po minobacaču) + 4 za vezu i komandu

Slučajno sam bio nišandžija na 82 mm...

Minobacač  82 mm je imao 45, a ne 75 kg.

https://bs.wikipedia.org/wiki/M-69_(minobacač)

Posada je formalno 4 člana, ali dva su dodavači, koji nisu nužni. Dva člana su sasvim dovoljna, a i jedan može operirati već montiranim minobacačom. Znači dva vojnika mogu montirati i opsluživati dva minobacača.

Za vezu i komandu dovoljna je jedna osoba, koja uopće ne mora biti na istoj lokaciji, danas postoje bežične komunikacije.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
8 godina
offline
"Letećom daskom" preko La Manchea
Slučajno sam bio isto, i u JNA i u Domovinskom ratu. Minobacač od 82 mm ima tri dijela, svaki od preko 20 kg: cijev, lafet i postolje. Svaki dio nosi jedan vojnik, a četvrti nosi 1-2 sanduka munijcije. No ovo sam uzeo samo kao primjer. Dakle, ni najjednostavnije pješadijsko oruđe, ono što spada u naoružabje svake čete, ne može se na taj način prekatično prebaciti. Minobacač sam uzeo, naravno, samo kao ilustraciju jer znam dobro kako se njime gađa i što za njega treba. A što bi bilo da treba prenijeti nešto bolje (i teže) - haubicu na primjer? Ne kažem da leteća daska ne bi bila dobra za neke specijalne namjere (ne znam koje) ali sva borbena sredstva "za specijalne namjene" nisu naročito efikasna jer ime je namjena - samo ime kaže - ograničena.
 
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice