No da budem sustavniji. Tri su temeljne kvalitete svakog oružja (i vojne operacije):
1. vatra (ne može pucati iz zraka)
2. oklop (nije zaštićen od neprijeteljske vatre)
3. manevar (brz je, ali nipošto poput drugih letjelica).
Sve skupa, ocjena: 1 (nedovoljan)
No da budem sustavniji. Tri su temeljne kvalitete svakog oružja (i vojne operacije):
1. vatra (ne može pucati iz zraka)
2. oklop (nije zaštićen od neprijeteljske vatre)
3. manevar (brz je, ali nipošto poput drugih letjelica).
Sve skupa, ocjena: 1 (nedovoljan)
Ne kužim zašto ocjena 1. Pa to niti nije namijenjeno za sve ovo što si napisao već za zajebanciju letenja po zraku.
Meni je ovo fora stvar.
Događaj bi bio da odradi u komadu, ovako je bez veze.
Izgleda mi bolesno dobro i zanimljivo. No trenutno mu ne vidim neku značajniju svrhu u civilne svrhe zbog jako male autonomije. Općenito gledano, let je energetski jako intenzivan tako da sumnjam da će ovdje ikakva posebna tehnologija znatno pomoći u duljem vremenu trajanja leta.
No da budem sustavniji. Tri su temeljne kvalitete svakog oružja (i vojne operacije):
1. vatra (ne može pucati iz zraka)
2. oklop (nije zaštićen od neprijeteljske vatre)
3. manevar (brz je, ali nipošto poput drugih letjelica).
Sve skupa, ocjena: 1 (nedovoljan)
Zašto ne na desant, brza intervencija sa broda na plažu (pod uvjetom da nema neprijateljske sile na toj plaži), ostaviš backpack i dalje se šuljaš
...a doznalo se i kako je Zapatina kompanija od francuske vojske dobila 1,3 milijuna eura za razvoj ove tehnologije
dozvoljavate li da možda netko u francuskoj vojsci ipak zna više o mogućoj vojnoj upotrebi
iako ne bi bilo prvi put da vojska financira projekte koji kasnije propadnu, nekako sumnjam da bi projekt s ocjenom "1" za potencijalnu vojnu upotrebu bio financiran iz vojnog proračuna
dajmo mu barem 1,5
idealno za skidanje mačke s drveta bez vatrogasne uzbune.
Čitam ove komentare iznad i zamišljam kakve bi reakcije bile da je ovaj forum postojao u vrijeme kada su se počeli pojavljivati prvi automobili.
"To je neupotrebljivo."
"Suluda ideja ne vidim joj nikakvu svrhu"
"To nikada neće zamijeniti običnu konjsku zapregu, previše je sporo, komplikovano, ima premali domet i nosivost"
"Bezvezno trošenje vremena na gluposti, bolje da su to vrijeme i novac uložili u nešto korisno."
U ljudskoj prirodi je da stalno pokušavamo nešto novo, da stalno istražujemo i poboljšavamo i sebe i naše okruženje.
Da nije toga još bi sjedili u pećini i čekali da grom pogodi neko drvo da bi imali vatru.
Svaki takav pokušaj treba ohrabrivati i podsticati jer što je više ovakvih pokušaja veće su šanse da će se iz toga roditi nešto revolucionarno.
Na svaku veliku ideju, otkriće ili tehnički napredak dolazi hiljade neuspješnih, na svako veliko književno djelo dolazi ko zna koliko osrednjih pokušaja, ali to je jednostavno tako.
Čak i iz neuspjelih i propalih projekata se može roditi neka nova iskra koja će dovesti do nečeg potpuno novog i neočekivanog, zato trebamo biti sretni što su postojali, postoje i uvijek će postojati ljudi koji su spremni da probijaju postojeće granice mogućeg, često i na sopstvenu štetu, jer u njima jednostavno postoji ono nešto što ih gura naprijed da vide šta se nalazi iza sljedeće prepreke.
Ovdje je stvar brzine (ako doista se kreće brzinom od 190 km/h) koju čamci i terenska vozila ne mogu postić, vjerojatna vojna verzija bude bila sigurno puno naprednija od ovog "show-off" modela.
1.) Ne pokaže se svaki izum onakvim kako se od njega očekuje. To (još više) vrijedi i za ratne izume. Sjetimo se ruskih proizirnih aviona i tenkova s avionskim krilima, američkih tenkova-čamaca pri invaziji na Normandiju, engleskih ledenih nosača aviona i mnogih drugih.
2.) Nijedno borbeno sredstvo koje se ne pokaže supriorno u sva tri elementa (vatra, oklop, manevar) na kraju ne ispuni svoja očekivanja. Najpoznatiji primjeri za to su bojni krstaši (primjer
HMS Hood), nedostatak oklopa, i njemački supr-tenk Maus (slaba manevaribilnost). Istina, jedno se svojstvo može donekle kompenzirati s druga sva (kod bojnih krstaša vatrenom moći i brzinom), no upotreba takvih borbenih sredstava taktički je ograničena, ako nije posve besmlena. Leteća daska bi možda imala smisla da se vojnik njome kreće nadzvučnom brzinom (što je dakako nemoguće, bez obzira na tehniička unapređenja). Kako sada stvari stoje, neće ih biti teže skidati s neba od pataka.
Poginit sa ovoga
Glavni problem je energija. Letjelica takve prirode bi morala letjeti barem 1 sat da bude korisna. Problem je što bi za 1 sat ova igračka trebala biti nekoliko puta veća i teža. Osim ako ne izumimo neki novi pogon.
Čitam ove komentare iznad i zamišljam kakve bi reakcije bile da je ovaj forum postojao u vrijeme kada su se počeli pojavljivati prvi automobili.
Pa komentari su tu da uvide neke mane i da potaknu raspravu. Ne znači da je letjelica beskorisna i da se neće koristiti.
U neke rekreativne svrhe bi se mogla koristiti, ali će biti skupo za popizditi. Pogledaj samo jet ski koliko troši i koliko je skup, a ovo troši znatno više.
Osnovna kritika je da je jako teško povećati autonomiju ovakve stvarčice. Koristi se benzinsko gorivo (visoka energija po jedinici mase - nema inovacija), propulzija je odavno istražena i rast efikasnosti teško da će postojati.
Baš izgleda kewl. I može se razvijati. I može biti korisno.
Jedino se ovaj prelet ne računa kao prelet, zbog stajanja za gorivo. Ne bi bilo obljetnice preleta avionom (bedasta poveznica) da je lik morao sletjeti na pola puta po gorivo... gdje? Ovo je samo marketing, i to je OK.
To što vojska ulaže u razvoj ne znači da se može koristiti samo u borbenim uslovima. Može se koristiti i negdje gdje nije prva linija i gdje nema opasnosti od neprijateljske vatre.
Ovako nešto je dušu dalo kada se treba brzo doći do nekog nepristupačnog mjesta.
Recimo pada mi na pamet nekoliko scenarija.
Kada treba na drugu stranu rijeke prebaciti čovjeka ili neku sajlu koja bi kasnije bila korištena za prebacivanje ljudstva ili opreme preko te iste rijeke.
Situacija kada trebate brzo doći na drugu stranu minskog polja.
Brza inspekcija ispod mostova i sličnih struktura bilo za provjeru da li je neko postavio eksploziv ili postavljanje istog ili provjera eventualnih oštećenja zbog prelaska teške vojne opreme.
Vjerovatno postoji milion sličnih situacija u kojima bi ovako nešto bilo korisno. Ovo su samo neke kojih sam se sjetio u minuti vremena.
za veću autonomiju moraju ugraditi snažnije baterije.
Ima potencijala kao stvar za zabavu. Nikakva korisna upotreba mi ne pada na pamet, što ne znači da je nema. Pilot je vjerojatno vrlo vješt, jer mi ne djeluje kao nešto čime se lako upravlja. Teško mi je povjerovati da može u zraku ostati tako dugo (10+ minuta), ali ako može svaka čast. Osobno bih se usrao od straha da stojim na 50m visine na takvoj napravi, ali kad se ohrabriš sigurno je jako zabavno.
Poginit sa ovoga
Pa ako mu je ono na leđima padobran, nema straha
za veću autonomiju moraju ugraditi snažnije baterije.
Više kerozina
Pilota na dijetu da ostane više mase za gorivo.
Bilo je u prošlosti dosta vojnih pokušaja letećih ljudi, od raznih jet packova do mini letjelica, ali nikad nisu zaživjele...
OK, budući da izgleda nitko nije kreativan, malo imaginacije - navest ću par potencijalnih primjera gdje ova "leteća daska" može koristiti vojsci.
1. Klisura od cca 50m koju treba savladati, gdje je inače nužan alpinizam. Lik "skoči" s ovom daskom gore, poveže uže za sigurnu točku i spusti dolje.
2. Premošćivanje nekog kanjona, recimo nezgodne rijeke s oštrim liticama. Ista stvar, "skoči" preko i napravi sigurnu vezu.
3. Varijacija na temu: potencijalno opasan teren, npr minsko polje (ili naprosto močvara). Jedan po jedan mogu preletjeti nezgodan dio, umjesto da ga zaobilaze.
4. Brzi vertikalni "skok" iz npr kotline, za izviđanje. Naravno, mali dron će to lakše učiniti, ali ako već imaš ovu opremu sa sobom, zašto je ne iskoristiti.
5. Sa remote upravljanjem, može povremeno služiti za brže/lakše prebacivanje nezgodnog/teškog dijela opreme preko nekog nezgodnog dijela terena, umjesto ručnog nošenja.
npr
U pravilu je lakše braniti se ili kontrolirati neku kotu sa više točke ("pješadija"). Pogotovo ako su dolazne, bočne stranice strme/nedostupne. S ovim se u teoriji može vrlo brzo postaviti neko lako artiljerijsko, utvrđeno kontrolno mjesto, bez straha da će se netko, prilikom žurnog ziđanja, okliznuti sa vrećom pijeska na grbi (ili paketićem municije, osjetljive opreme itd).
idealno za novog bonda heheh
Slučajno sam bio nišandžija na 82 mm...
Minobacač 82 mm je imao 45, a ne 75 kg.
https://bs.wikipedia.org/wiki/M-69_(minobacač)
Posada je formalno 4 člana, ali dva su dodavači, koji nisu nužni. Dva člana su sasvim dovoljna, a i jedan može operirati već montiranim minobacačom. Znači dva vojnika mogu montirati i opsluživati dva minobacača.
Za vezu i komandu dovoljna je jedna osoba, koja uopće ne mora biti na istoj lokaciji, danas postoje bežične komunikacije.