4k 60 Hz smanjuje bit depth na 8-bit?

poruka: 18
|
čitano: 4.081
|
moderatori: DrNasty, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus, pirat
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
12 godina
online
4k 60 Hz smanjuje bit depth na 8-bit?

Pozdrav,

 

Evo ovako prilican sam laik oko televizora, pred par dana sam kupio Samsung Q6FN i naletio na zanimljivu situaciju... 

 

Spojio sam komp na TV preko HDMI kabela, ukljucio Full UHD Color Range (ili kako se vec tocno zove) za taj port... I ubrzo otkrio da televizor radi na refresh rateu od 30 Hz. Odem u Display properties na kompu i tamo je pisalo 30 Hz refresh, Bit depth 12 bit (iako TV podrzava 10?) i Color range: SDR. Kad sam preko display adapter properties namjestio 60 Hz refresh rate, Bit depth je automatski pao na 8 i vise nemam opciju dignuti ga. Cak niti preko NVIDIA control panela, cak niti uz izbor 4:4:2 ili 4:2:0 raspona boja. 

 

Sad pokusao sam citati po netu ali nije mi bas najjasnije - negdje pise da je to ok, da je najbolje ostaviti na 8-bit jer je to najbolje za SDR content, a kad igram/ gledam HDR content TV bi to trebao prepoznati i automatski se prebaciti na HDR mode? Jel ima kakve veze kvaliteta HDMI kabela s tim? Imam neki s bandwidth do 10.2 Gbps, koliko citam po netu to je jedva dovoljno za 4k 60 Hz, mozda bi mi bolji kabel (18 gbps) omogucio da namjestim npr 4k 60 Hz 4:4:2 ili 4:2:0? Sta je najpametnije napraviti za sto bolju SDR i HDR sliku kad se pustaju filmovi s kompa? Dakle pricam o downloadanim (legalno khm) filmovima i serijama, ne o streamovima. 

 

Bio bi jako zahvalan ako bi netko mogao malo rasvijetliti problematiku jer po netu zbilja ima svakakvih oprecnih informacija a malo odgovora...

 

EDIT: Jos jedno pitanje, koliko je uopce bitno imati 60 Hz refresh rate s obzirom da su filmovi i serije koliko znam u 24 fps? Za to bi i 30 Hz trebalo bit ok... Samo onda ne razumijem zasto TV ima 120 Hz refresh rate, osim za high fps gaming u FHD..