Zašto u RH nisu prepoznate i cijenjene inovacije?

poruka: 7
|
čitano: 5.322
|
moderatori: DrNasty, pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
13 godina
neaktivan
offline
Zašto u RH nisu prepoznate i cijenjene inovacije?

Na otvarnanje ove teme me ponukala reportaža koju samo upravo pogledao na Kapital Networku u emisiji Kapital znanja. Naime, gost je bio Boris Belamarić. Čovjek je bio branitelj dragovoljac u Domovinskom ratu i nakon rata imao je ideju o otvaranju tvornice telefona koja je u početku bila ismijana. No, on nije odustao. Napravio je prvi hrvatski telefon pod nazivom Free Port (Slobodna luka) koji nažalost nije bio prepoznat na hrvatskom tržištu ni najmanje. Nešto više sreće su postigli na području Bosne i Hercegovije te Srbije.

No ovaj čovjek tu nije stao: 2006. godine proizveo je kompletan softwer, hardver i karte za hrvatske brodove, dobili sve potrebne certifikate i potvrde ali nisu zaživjeli na tržištu. Zašto, to još uvijek nitko ne zna.Jedino što se zna da je njihovo mjesto pripalo slovencima i na taj način Hrvatska je svoje bogatstvo mora besplatno prodala Slovencima kojima će ruke biti odriješene po ulasku Hrvatske u EU. Vjerovali ili ne, ovo je istina. Čovjek trenutno ima 8 zaposlenica (smatra da su žene mirnije i podobnije za elektorničke poslove posebno sastavljanje i industrijski rad) na području Unešića na pola udaljenosti između Šibenika i Drniša.

 

 Kada bi samo javna poduzeća, ministartsva, policija ili vojska umjesto Panasonica i Siemensa u kancelarijama imali njihove telefone, ta mala produktivna tvornica mogla bi zaposliti još ljudi i u dvije smjene raditi punim kapacitetom.

 

Osim fiksnih telefona ova tvrtka nudi i bežične telefone, čak i mobilne uređaje namijenjene starijima (sa sučeljem na Hrvatskom jeziku, glasovnim pomagalom, tipkom koja označava alarm za pomoć i još mnogo inovacija...)Nažalost ovi proizvodi nisu prepoznati kod nas iako im je cijena itekako konkurentna (za mobitele 400 kn za dual-sim uređaje, a 300 za isti uređaj s mogućnošću korištenja dvije sim kartice.

 

više o ovome primjeru:http://dnevnik.hr/vijesti/gospodarstvo/znate-li-da-hrvatska-ima-svoju-tvornicu-telefona.html

http://mok.hr/vijesti/sibenik/tvrtka-sibencanina-borisa-belamarica-predstavila-inovaciju-za-zastitu-mora

http://www.jutarnji.hr/belamaric--nema-uspjeha-u-hrvatskoj/149210/

 

Ovu temu nisam otvorio ni kao reklamu ovome čovjeku za kojega sam danas prvi puta čuo, nego generalno kako bi se možda našlo ljudi koji bi pomogli na ovaj ili onaj način hrvatsko poduzetništvo prije svega u IT sektoru. Siguran sam da ovo nije jedini primjer koji ukazuje na ultra-nepovoljnu poduzetničku klimu i gramzljivost i gledanje samo vlastita interesa ne samo kod političara nego naroda općenito, pa stoga dajte ljudi recite što mislite. Možda baš ovdje nešto krene na bolje kad od vrha neće.

 

 

 

13 godina
offline
Re: Zašto u RH nisu prepoznate i cijenjene inovaci
Očito da premalo, možda i ništa, ulaže u marketing. Ja živin relativno blizu i nisam čuja za njega.
16 godina
neaktivan
offline
Zašto u RH nisu prepoznate i cijenjene inovacije?

Da, izgleda kao da im je marketing veliki problem. Na webu nemaju cijena niti se išta može kupiti, a prema karti koju su stavili, nalaze se usred livade između Jakuševca i ranžirnog kolodvora... Inače, koliko sam malo pokupio kontakata, ima kod nas inovativnih i uspješnih firmi, ali pretežno posluju s inozemstvom, jer kod nas slabo ima proizvodnje, a pogotovo visoke tehnologije. Nadam se da je i kod ovih slična situacija, pa se zato nemaju razloga truditi oko weba.

 

13 godina
neaktivan
offline
Zašto u RH nisu prepoznate i cijenjene inovacije?

Dobro možda i jest slab marketing ali čovjek je u žalbe ulozio oko 300 000 kuna zajedno i u svim žalbama je dobio parnicu ali nije dobio konkretna sredstva. Također već 4 godine je čekao da ga primi ministar vanjskih poslova ili neko drugo ministarstvo i nitko ga još nije primio ni na 15 minuta...Žalostno je ali istinito da u Hrvatskoj nema gotovo nitko tko je odlučio sve staviti na kocku u sektoru o kojemu govorimo i da je uspio. Možda je to glavni razlog zašto danas u Hrvatskoj klime za poduzetništvo govoto ni nema...

 

Ali nisam ja ovu temu otvorio da bi se govorilo samo o ovome primjeru...Ima takvih primjera još zar ne? Što mislite dali im se može ikako pomoći?

15 godina
odjavljen
offline
Zašto u RH nisu prepoznate i cijenjene inovacije?

Ovaj projekt je samo prikaz realnog stanja drzave.

 

Opcenito se u Hrvatskoj ne ulaze u IT industriju u kojoj se dnevno vrte milijarde dolara, iako je sve to uglavnom privatno vlasnistvo, kroz poreze i ostala davanja se moze puno zaraditi.

 

I onda se cude kad pametna mladez bjezi iz ove rupe bez perspektive, umjesto da se nesto pokrene, dalje se stoji na mjestu i 10. godinu pregovara sa seljacima o poticajnim cijenama.

http://isvijet.com.hr
11 godina
neaktivan
offline
Re: Zašto u RH nisu prepoznate i cijenjene inovaci

firma "proizvodi" telefone na način da ih uveze iz Kine. Registracija firme je u Unešiću, područje od posebne državne skrbi, radi manjih poreza. Telefoni dobijaju ime po imenima telefona koji se odavno ne proizvode(RiZ, Iskra) tako da i licence prividno štimaju...

11 godina
neaktivan
offline
Zašto u RH nisu prepoznate i cijenjene inovacije?

Najveći im je problem marketing.Pohvalno je što žele utjecati na razvijanje Šibensko-kninske županije kao i same hrvatske sa svojom mobilnom tvornicom, ali kraj jakih stranih konkurenata bez jačeg udjela na tržištu(pomoću marketinga i integracije i suradnje) neće uspjeti ostvariti dobit i poznat hrvatski brend.Između ostalog imaju dobre opcije, kvalitetnu i autentičnu ponudu mobitela e.g.Dual SIM,Glasovno izgovaranje brojeva,Trajanje baterije,MP3,Radio,Kalkulator, ali također imaju u ponudi 2 boje, nemaju postavke za Internetsko spajanje, imaju siromašnu ponudu aplikacija dok e.g.čekate na semaforu, busu, u avionu....etc.....Dizajn je nezanimljiv i monoton,većina mobitela imaju touch screen koji pokazuje estetiku i efikasnost kao i učinkovitost.

Već kad su uvidjeli da im je problem što se nije pročulo za njih zašto ne ulože ne samo u 8 zaposlenica već na teren, promociju i distribuciju,,,ali tek kad mobitele prigode mlađem naraštaju također sa autentičnim Hrvatskim potpisom samog brenda.

Na taj način tj. uz Kotlerov 4P(product, price ,place and promotion)  će pretpostavljam proširiti svoje tržište.

Poruka je uređivana zadnji put uto 4.12.2012 0:17 (Stipe333).
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice