Kickstarter, beta pristup, "Early Access"

poruka: 11
|
čitano: 1.813
|
moderatori: DrNasty, pirat
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
15 godina
offline
Kickstarter, beta pristup, "Early Access"

Kao sto naslov kaze ovdje bih se osvrnuo na kickstarter financirane igre koje nude (ili cak i ne nude) beta pristup, dodatan sadrzaj i slicne nagrade kao zahvalu za pomoc u financiranju, early access projekte i slicno, naprosto jer mi sve vise ti svi modeli lice jedan na drugoga.

 

Sve cesce po forumima srecem ljude koji su "back-ali" neku igru kroz kickstarter, kupili igru u "early access" fazi i slicno. Dosta su misljenja podijeljena, ima zadovoljnih, ali ima i jako razocaranih, pogotovo kad se radi o multiplayer igrama, naprosto zbog stanja igre koje su zatekli, nacina na koji se igra razvija, promjena koje su nastale od trenutka kad su "backali" ili "pledgali" ili kupili ili stovec.

Nekada su se igre drugacije razvijale. Postojao bi studio ciji investitori su dali novac da se plati team developera koji bi razvili igru. Takav studio bi onda sam testirao ili bi platili drugoj firmi da im pomogne u testiranju njihovog proizvoda, te su nakon svega toga proizvod stavili na police jednom kad bi bio gotov. Bilo je postepenim uvodenjem interneta i manjih patcheva, ali ocekivalo se da je kupljena igra gotova, da nema vecih problema sa njom.

Kako se sirio internet postajalo je sve popularnije (rekao bih prihvatljivije) izdat igru u "nekom stanju razvoja", koja jest bila testirana, ali ocito nedovoljno, pa bi se problemi koji su se uocili nakon releasea uklanjali patchevima jer je to bilo relativno jednostavno za napravit.

 

Kako godine odmicu, vidim da se taj trend prosirio pa su igre izdavane u sve losijem stanju, sve ozbiljniji problemi se pocinju nalazit u verzijama koje su proglasene finalnim proizvodom i poslane na prodaju, sve ozbiljniji propusti su zanemareni, do mjere kad se neke igre sa pravom zovu poluproizvodima i ozbiljni studiji su bili prozivani da izdaju poluproizvode, dosta ih je cak i propalo. Znam kad smo kupili vanguard (MMO koji se i danas igra, a kad je izisao nije nimalo nalikovao reklamiranom proizvodu) da se vidlo u prvih 5 minuta igranja da to nije gotov proizvod, pogotovo za neke rase koje maltene nisu imali implementirane early game questove. Dosta debata se vodi sa gotovo svakim novim MMO-om koji nabroji bezbroj funkcionalnosti koji bi igra mogla imat, ili ce jednog dana igrat, ipak, nisu sve odmah tu na releaseu. Diablo 3 na primjer, je obecao PvP tj. arenu i prije izlaska, onda je to odgodjeno za mjesec dva nakon sluzbenog releasea, a eto, danas, nakon 2 godine i jednag addona jos uvijek nemamotaj PvP koji je obecevan na releaseu (na stranu cinjenica da je igra dozivjela i brojne druge promjene - no to nije rasprava koju ovdje zelim potaknut).

 

Da preskocim tu nekoliko godina i sve sitne pomake prema onome sto imamo danas, vidim da se taj trend produbljuje i buducnost igara izgleda mi sve tmurnija.

Kickstarter projekti malo pomalo propadaju... vec nekoliko koji su bili financirani, najnoviji koji sam pratio bio je yogscastov yogventures gdje je backerima/pledgerima bio podijeljen steam kod za neku random igru - koga zanima vise lako ce pronac detalje na googleu. Ovdje se najzesca debata oko EA igre vodi na DayZ podforumu gdje je jasno receno da je Dean Hall svima koji kupuju njegov proizvod jasno rekao da kupuju nedovrsen proizvod, te da samim time nemaju pravo prigovora bez obzira sto se desilo, no je li to doista tako?

 

Nijedna od tih igara nema garanciju da ce bit izdana tj dovrsena. Financiranje je sa investitora koji traze neku zaradu u svojoj investiciji prebaceno na igrace koji traze gotovu igru, ali nitko ne garantira da ce igra biti izdana, a kamo li da ce biti izdana u obliku koji je bio reklamiran. Testiranje je sa firmi koje su se time profesionalno bavile prebaceno na igrace koji to sad rade besplatno. Nema cak garancije, jednom kad kickstarter kampanja zavrsi, da nece biti pokrenuta nova, da se nece traziti jos novca... Sve cesci trend je otvorit novu kampanju i postavljat neke pragove koji, jednom kad se predju, uvode dodatne funkcionalnosti u igru:

 

100 000$ uvodimo izbor izmedju muskog i zenskog protagonista

200 000$ uvodimo 3 nova kostima za protagonista

300 000$ uvodimo novu rasu za protagonista

...

40 000 000$ obecajemo mir u svijetu

50 000 000$ istrijebit cemo glad u svijetu

1 000 000 000$ pronaci cemo novu inteligentu vrstu u svemiru unutar 5 godina

 

Cesto su ta obecanja smijesna... obecaju se stvari koje smo ocekivali da ce biti dio onoga sto smo vec isfinancirali originalnom kampanjom, neki iznosi i obecanja koja nude postaju polako smijesni... star citizen navodno ima 49 000 000$ prikupljeno, probio je sve osim zadnjeg praga, zadnji obecaju unajmljivanje linguista koji bi trebali izmislit kompletan alienski jezik sa poprilicnim vokabularom, gramatikom i pismom koji imaju smisla... nesto poput esperanta ili klingonskog...

 

Ne kazem da je to sve skupa neizvedivo, ali nismo li smi vi ovdje polako ovce koje netko pokusava sisat? Nijedan od tih projekata nema garanciju da ce biti izvrsen. Nijedan projekt nema ikakvih pravnih obaveza prema ljudima koji ga financiraju. Nemaju niti obaveze, a niti potrebe transparentno obavjestavat zajednicu koliko novca je prikupljeno, na sto se i kako trosi niti o realnom stanju u kojem se igra nalazi, te koliko je novca jos preostalo da se dovrsi ostatak. Release date ne postoji, to je jasno - cesto ga ne moze ni biti, ali dio tih projekata pomice ga godinu dvije kasnije ko od sale. Dio onoga sto se obecaje ne moze niti biti napravljeno u kratkom vremenskom razmaku. Pozivam se na Star Citizen jos jednom i njihov "stretch goal" trenutni sa 3 razlicita alienska jezika ukoliko predju 50 000 000$ - ako se to i desi, koliko ce to odgoditi izlazak igre? Dio prethodnih pragova takodjer ne daje trivijalne garancije. Spomenuti DayZ najavljivan je prije skoro 2 godine, nekoliko puta kretali su iznova, jos uvijek se radi na engineu, dodaju funkcionalnosti, nova oruzja, obecaju brda i doline. Verzije igre koja stavljaju na server znaju bit u sve gorem stanju, a nikako da se netko sjeti i kaze "dosta je, sto smo napravili napravili smo, ajmo popravit ono sto se moze, pokrpat bugove i ostale rupe i dovrsit prizvod". Dean Hall (zacetnik projekta) najavio je svoj odlazak pocetkom ove godine i u bilo kojem trenutko moze izvrsit svoju prijetnju, otic, pobrat dio novca i maltene srusit projekt prije nego bude dovrsen... nikome nista.

 

Postoji argument da je ovo sve u stvari super jer je sve lakse manjim studijima plasirat svoje proizvode, dobili smo hrpu indie igara od koji su neke cak bile dobre, a nekolicina i genijalna.

 

Moje pitanje je da li je to doista dobra stvar? Cini mi se da sve vise manjih studija pokusava napravit ozbiljnu igru. Studiji koji su nekoc davno bankrotirali (dosta njih vjerojatno sa valjanim razlogom) sada pokusavaju napravit "comeback" kroz "crowdfunding" - novac gamera se gura na sve vise grana, nije koncentriran ko nekad na nekoliko jacih proizvoda u godini dana, vec na hrpetine manjih, po meni sve cesce losih i nedovrsenih. Hoce li ovo produbiti taj trend? Hoce li i veci studiji, pod pritiskom konkurencije ovakvih kickstarter projekata, podlec istom trendu i uz sve cesci trend DLC-ova koji dovrsavaju igre, a kostaju ko gotov proizvod, trazit da se njihovi proizvodi financiraju i testiraju kroz "early access" programe koji ne garantiraju da ce ikad biti gotovi? Trebali li na neki nacin zastitit ljude koji financiraju takve projekte, stavit zakone u kojima zacetnici projekta moraju i svojom imovinom odgovarat za projekt ili je dovoljno sto su stavili upozorenje prije kupnje "ovo je projekt u razvoju, ne kupujete finalni proizvod vec financirate njegov razvoj"?

 

 

Moj PC  
4 0 hvala 0
16 godina
protjeran
offline
Kickstarter, beta pristup, "Early Access"

nekad su developeri trazili investitore prema kojima su morali imati neku pravnu odgovornost,sad  uzimaju novac od naivnih igrace prema kojima nemaju ikakve odgovornosti.Naprave igru ali uloze npr. samo 10% prikupljenog novca ,ostatak ode na neke druge projekte ili privatne svrhe.

 

Tipican primjer je Star Citizen, cash grab,koja ce se realizovati kad donatori prestanu kupovati pixele (brodove) za 90-150$,igra koja je sa 3 mil dolara trebala biti space sim sa MP i bila bi vec zavrsena da nije naivnih donatora koji financiraju Chrisda , bliske mu prijatelje i blizu obitelj.

Richard Gariot je o svom trosku putovao u svemir,a prosio je novac na Kickstarteru za Shroud of the Avatar,skupljanje novca se nastavlja kroz cash shop (grab),i kojekakve strech goal,Tabula Rasu je upropastio u svadji sa NCSoftom a bila je u pitanju pronevjera vece kolicine novca koju je trebao uloziti u igru a potrosio u nocnim klubovima.A naivni gameri mu financiraju igru.

 

... itd

 

 

 

 
2 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Kickstarter, beta pristup, "Early Access"

Jedino upitno pitanje ovdje je po meni je li u redu iskorištavati naivne ljude... Nije da ih netko tjera da to kupuju?

There are some corners of the universe that have bred the most terrible things. Things that act against everything we believe in. They must be FOUGHT.
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
protjeran
offline
Kickstarter, beta pristup, "Early Access"

nitko ih ne tjera, u tome i jeste naivnost , misle da cine nesto dobro a podrzavaju samo cash grab trendove koji su poceli sa DLC-ovima prije desetak godina i danas je to sasvim normalna stvar, dati par dolara /eura za sat-dva contenta ili kakav komad pixela

 

da ne bude nesporazuma i sebe svrstavam u naivce,samo sto mi je blamaza sa SC zadnje sto sam podrzao na kickstarteru,early accese jos uvijek shvatam kao isplatljive preorder-e od 30-40$ , alphe/bete me uopce ne zanimaju ... da naivno sam naletio i to priznajem 

 

 

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Kickstarter, beta pristup, "Early Access"

Prednost kickstartera naspram izdavača je što odmah u startu ispita zainteresiranost publike. Generalno "velike" pare uspijevaju dobiti poznate osobe ili studiji, tipa Brian Fargo, Chris Roberts, Larian studios, Obsidian... Za njih više manje znaš da će napraviti i izdati nešto.

Wasteland 2 skoro pa gotov, zasada su ljudi zadovljni, Larian ( valjda se tako zove) ima navodno RPG godine sa Divinitijom. Chris Roberts na žalost mora mutiti vode jer je puno toga obećao u premalo vremena, pa sada imaju 2 kampa. Kamp "kad bude biti će", samo šalji izvještaje a.k.a kamp "Dado-Zg", i drugi dosta skeptičniji kamp "Kokain, K***, nešto", a.k.a "Tonči" kamp.

 

Crowdfunding omogućava developerima da zadrže licencu na svoj rad, ali ako zbrljaju imaju x tisuća ljudi koji će ih pratitit ako ostanu u game dev poslu i koji će im redovito pljuvati po svemu. Poštivanje rokova je opcionalno pogotovo ako se orginalnim backerima da neka vrsta early accessa. Dosta rano znaš jesu li pare bačene u vjetar.

 

Investitori s druge strane ti uzmu sva prava, prave svoj marketing (dead island!) i kao što je OP sam spomenio u zadnje vrijeme izbacuju nedovršen proizvod. (cough bioware {#} ). Kod rockstara (GTA) to npr. pali ( i još kod nekih s kojima barem ja nisam našao problema, ali ako ih spomenem...)

 

KS je fantastično sredstvo indie developerima i onim malo jačima koji ne mogu pitchati svoju ideju (wasteland 2 npr.). Ona cryengine medievil, the mandate...

Investitori su super kada ti kao igrač samo želiš pogledati koji review/ trailer i onda kupiti igru (ali i oni zezaju sa day 1 dlc i ostalim glupostimia)

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Kickstarter, beta pristup, "Early Access"

OK, imas sad takav veliki studio, poznatu facu, i radi novu igru "Pillars of eternity", bivsi project eternity, igra naveliko najavljivana, old school RPG. Imali su igru u potpunosti izfinanciranu, najavili su svasta. Konacni rezultat je da ce igra imat 6 NPCa koje mozes recruitat u party kroz cijelu igru, a max party size je 6. Dakle ne odlucujes koje ces recruitat vec kojega neces. Da spomenem samo da neces moc recruitat druida, ciphera (neka kao psionic klasa), chantera (poput barda) i ono najzanimljivije barbariana ni warriora. Sad, ima jedan paladin i on moze sluzit ko tenk, ali nekako volim da mi warrior tenka pa se nalaze koga bih trebao raditi ko main charactera. Takodjer nikad ne uzimam monkove jer ih naprosto ne volim, ima jedan za recruitat, pa vjerujem da sam naso koga necu. Rogue je samo jedan za izabrat, dakle ako neces sam biti rogue tog NPC-a MORAS uzet, nadalje ostaju ti dwarf ranger koji koristi bow i voli prirodu (mozda u njihovom svijetu to pase, meni je to nespojivo a bit cu prisiljen igrat sa njom) , te priest koji koristi pusku kao weapon of choice... meni ponovo nespojivo; zadnji je wizzard, on djeluje ok. Da ne velim da nisu ubacili romanse i slicne stvari "jer to zahtijeva vrijeme koje nisu imali" u razvoju igre. Naime kick starter im je skupio nekih 3.6 mil $ , a trazili su 1 mil $. Nakon toga imali su neke dodatne streach golove koji se nisu previse dopali comminityu, te su nakraju zakljucili da je 6 NPCeva ono sto su igraci backali kroz crowdfunding... mene samo zanima sto bi se desilo da je igra ostala na 1 mil $ sto je bio originalan cilj, ako sa 3.6 mil $ ne mogu dodat 2-3 NPC-a.

 

Koristim ovaj primjer jer je od poznatog studia (Obsidian) trebao je izac krajem prosle ili pocetkom ove godine, a naknadno je pomaknut na kraj 2014.To ipak nije bilo dovoljno vremena da se ubaci jos koji NPC za recruitat. Ne znaci da ce igra biti losa, ali nekako podupire moju tezu da ne mora nuzno biti ni dobar sistem. Da su iza sebe imali izdavaca koji im isplacuje place ovo nema sanse da bi se desilo. Mozda ne bi imali punu umjetnicku slobodu, ali ne bi bas mogli ni rasipat vrijeme i novac i opet zavrsit na proizvodu niposto boljem nego su originalno zamislili.

 

OK, ima tu i InXile studio koji je digo Wasteland 2 koji bi po svemu sudeci trebao biti bolesno dobar (puno citam o njemu, za sada su sve najave predobre) i razvijaju jos Tides of Numenera za slijedecu godinu (Planescape Torment svijet, tko je igrao) pa se nadam da ce to sve biti jako uspjesno, ali nisu svi takvi. Ja se samo bojim da je ovo slijedeci korak evolucije izrade igara koja je do sada muzla pare sa DLC-ovima koji dopunjuju igre sa malim contentom, opet ponekad kljucnim za samu pricu, a u biti cesto kostaju masne pare, ponekad i ko cijela igra, a nude puno manje. sad uz takve stvari jos i financiramo razvoj igara koji na ovaj nacin moze trajati vjecno, jer ipak dobijemo neki EA ili betu ili nesto za uzvrat. Ako nista vidimo svi mrkvu na kraju stapa koja nam cijelo vrijeme visi pred nosom, nikako da ju stignemo, ali tjera nas sve da ju lovimo.

 

Osobno smatram da ono sto je krenulo kao odlicna ideja sve vise podsjeca na ono sto su pojedinci upozoravali da ce bit - sredstvo za muznju para bez ikakvih obaveza samih developera da isporuce ono sto su ljudi platili.

Moj PC  
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Kickstarter, beta pristup, "Early Access"
Rhodin kaže...

Kao sto naslov kaze ovdje bih se osvrnuo na kickstarter financirane igre koje nude (ili cak i ne nude) beta pristup, dodatan sadrzaj i slicne nagrade kao zahvalu za pomoc u financiranju, early access projekte i slicno, naprosto jer mi sve vise ti svi modeli lice jedan na drugoga.

 

Sve cesce po forumima srecem ljude koji su "back-ali" neku igru kroz kickstarter, kupili igru u "early access" fazi i slicno. Dosta su misljenja podijeljena, ima zadovoljnih, ali ima i jako razocaranih, pogotovo kad se radi o multiplayer igrama, naprosto zbog stanja igre koje su zatekli, nacina na koji se igra razvija, promjena koje su nastale od trenutka kad su "backali" ili "pledgali" ili kupili ili stovec.

Nekada su se igre drugacije razvijale. Postojao bi studio ciji investitori su dali novac da se plati team developera koji bi razvili igru. Takav studio bi onda sam testirao ili bi platili drugoj firmi da im pomogne u testiranju njihovog proizvoda, te su nakon svega toga proizvod stavili na police jednom kad bi bio gotov. Bilo je postepenim uvodenjem interneta i manjih patcheva, ali ocekivalo se da je kupljena igra gotova, da nema vecih problema sa njom.

Kako se sirio internet postajalo je sve popularnije (rekao bih prihvatljivije) izdat igru u "nekom stanju razvoja", koja jest bila testirana, ali ocito nedovoljno, pa bi se problemi koji su se uocili nakon releasea uklanjali patchevima jer je to bilo relativno jednostavno za napravit.

 

Kako godine odmicu, vidim da se taj trend prosirio pa su igre izdavane u sve losijem stanju, sve ozbiljniji problemi se pocinju nalazit u verzijama koje su proglasene finalnim proizvodom i poslane na prodaju, sve ozbiljniji propusti su zanemareni, do mjere kad se neke igre sa pravom zovu poluproizvodima i ozbiljni studiji su bili prozivani da izdaju poluproizvode, dosta ih je cak i propalo. Znam kad smo kupili vanguard (MMO koji se i danas igra, a kad je izisao nije nimalo nalikovao reklamiranom proizvodu) da se vidlo u prvih 5 minuta igranja da to nije gotov proizvod, pogotovo za neke rase koje maltene nisu imali implementirane early game questove. Dosta debata se vodi sa gotovo svakim novim MMO-om koji nabroji bezbroj funkcionalnosti koji bi igra mogla imat, ili ce jednog dana igrat, ipak, nisu sve odmah tu na releaseu. Diablo 3 na primjer, je obecao PvP tj. arenu i prije izlaska, onda je to odgodjeno za mjesec dva nakon sluzbenog releasea, a eto, danas, nakon 2 godine i jednag addona jos uvijek nemamotaj PvP koji je obecevan na releaseu (na stranu cinjenica da je igra dozivjela i brojne druge promjene - no to nije rasprava koju ovdje zelim potaknut).

 

Da preskocim tu nekoliko godina i sve sitne pomake prema onome sto imamo danas, vidim da se taj trend produbljuje i buducnost igara izgleda mi sve tmurnija.

Kickstarter projekti malo pomalo propadaju... vec nekoliko koji su bili financirani, najnoviji koji sam pratio bio je yogscastov yogventures gdje je backerima/pledgerima bio podijeljen steam kod za neku random igru - koga zanima vise lako ce pronac detalje na googleu. Ovdje se najzesca debata oko EA igre vodi na DayZ podforumu gdje je jasno receno da je Dean Hall svima koji kupuju njegov proizvod jasno rekao da kupuju nedovrsen proizvod, te da samim time nemaju pravo prigovora bez obzira sto se desilo, no je li to doista tako?

 

Nijedna od tih igara nema garanciju da ce bit izdana tj dovrsena. Financiranje je sa investitora koji traze neku zaradu u svojoj investiciji prebaceno na igrace koji traze gotovu igru, ali nitko ne garantira da ce igra biti izdana, a kamo li da ce biti izdana u obliku koji je bio reklamiran. Testiranje je sa firmi koje su se time profesionalno bavile prebaceno na igrace koji to sad rade besplatno. Nema cak garancije, jednom kad kickstarter kampanja zavrsi, da nece biti pokrenuta nova, da se nece traziti jos novca... Sve cesci trend je otvorit novu kampanju i postavljat neke pragove koji, jednom kad se predju, uvode dodatne funkcionalnosti u igru:

 

100 000$ uvodimo izbor izmedju muskog i zenskog protagonista

200 000$ uvodimo 3 nova kostima za protagonista

300 000$ uvodimo novu rasu za protagonista

...

40 000 000$ obecajemo mir u svijetu

50 000 000$ istrijebit cemo glad u svijetu

1 000 000 000$ pronaci cemo novu inteligentu vrstu u svemiru unutar 5 godina

 

Cesto su ta obecanja smijesna... obecaju se stvari koje smo ocekivali da ce biti dio onoga sto smo vec isfinancirali originalnom kampanjom, neki iznosi i obecanja koja nude postaju polako smijesni... star citizen navodno ima 49 000 000$ prikupljeno, probio je sve osim zadnjeg praga, zadnji obecaju unajmljivanje linguista koji bi trebali izmislit kompletan alienski jezik sa poprilicnim vokabularom, gramatikom i pismom koji imaju smisla... nesto poput esperanta ili klingonskog...

 

Ne kazem da je to sve skupa neizvedivo, ali nismo li smi vi ovdje polako ovce koje netko pokusava sisat? Nijedan od tih projekata nema garanciju da ce biti izvrsen. Nijedan projekt nema ikakvih pravnih obaveza prema ljudima koji ga financiraju. Nemaju niti obaveze, a niti potrebe transparentno obavjestavat zajednicu koliko novca je prikupljeno, na sto se i kako trosi niti o realnom stanju u kojem se igra nalazi, te koliko je novca jos preostalo da se dovrsi ostatak. Release date ne postoji, to je jasno - cesto ga ne moze ni biti, ali dio tih projekata pomice ga godinu dvije kasnije ko od sale. Dio onoga sto se obecaje ne moze niti biti napravljeno u kratkom vremenskom razmaku. Pozivam se na Star Citizen jos jednom i njihov "stretch goal" trenutni sa 3 razlicita alienska jezika ukoliko predju 50 000 000$ - ako se to i desi, koliko ce to odgoditi izlazak igre? Dio prethodnih pragova takodjer ne daje trivijalne garancije. Spomenuti DayZ najavljivan je prije skoro 2 godine, nekoliko puta kretali su iznova, jos uvijek se radi na engineu, dodaju funkcionalnosti, nova oruzja, obecaju brda i doline. Verzije igre koja stavljaju na server znaju bit u sve gorem stanju, a nikako da se netko sjeti i kaze "dosta je, sto smo napravili napravili smo, ajmo popravit ono sto se moze, pokrpat bugove i ostale rupe i dovrsit prizvod". Dean Hall (zacetnik projekta) najavio je svoj odlazak pocetkom ove godine i u bilo kojem trenutko moze izvrsit svoju prijetnju, otic, pobrat dio novca i maltene srusit projekt prije nego bude dovrsen... nikome nista.

 

Postoji argument da je ovo sve u stvari super jer je sve lakse manjim studijima plasirat svoje proizvode, dobili smo hrpu indie igara od koji su neke cak bile dobre, a nekolicina i genijalna.

 

Moje pitanje je da li je to doista dobra stvar? Cini mi se da sve vise manjih studija pokusava napravit ozbiljnu igru. Studiji koji su nekoc davno bankrotirali (dosta njih vjerojatno sa valjanim razlogom) sada pokusavaju napravit "comeback" kroz "crowdfunding" - novac gamera se gura na sve vise grana, nije koncentriran ko nekad na nekoliko jacih proizvoda u godini dana, vec na hrpetine manjih, po meni sve cesce losih i nedovrsenih. Hoce li ovo produbiti taj trend? Hoce li i veci studiji, pod pritiskom konkurencije ovakvih kickstarter projekata, podlec istom trendu i uz sve cesci trend DLC-ova koji dovrsavaju igre, a kostaju ko gotov proizvod, trazit da se njihovi proizvodi financiraju i testiraju kroz "early access" programe koji ne garantiraju da ce ikad biti gotovi? Trebali li na neki nacin zastitit ljude koji financiraju takve projekte, stavit zakone u kojima zacetnici projekta moraju i svojom imovinom odgovarat za projekt ili je dovoljno sto su stavili upozorenje prije kupnje "ovo je projekt u razvoju, ne kupujete finalni proizvod vec financirate njegov razvoj"?

 

 

Rhodine,skidam kapu radi ovoga.

15 godina
offline
Re: Kickstarter, beta pristup, "Early Access"

@Rhodin

 

-nije da se ne slažem s tobom, ali ideš malo previše drastično protiv crowdfunding projekata. PoE ne pratim, obsidian je (skoro) uvijek bio studio koji napravi dobru, ali bugovitu i nekad nedovršenu igru. To s NPC-ovima mi se ni ne čini drastično, ne znam koji su gamplay elementi u pitanju. Npr. Fallout 2, isto možeš imat max 6 likova u timu ( valjda chr/2 + 1 ), ima ih isto tako oko 6 za pokupiti, a rijetko kada sam ikoga uzimao sa sobom na više od jedne-2 lokacije. Više bi o tome raspravljao kada izađu metacritic scorovi...

-shadowrun returns je igra koju sam podržao preko crowdfundinga i ispala je uredu s obzirom koliko su je naplatili, a isto su odgađali koji mjesec orginal, a ekspanziju valjda i pola godine.

 

bilo bi dobro da se stavi u KS i neka metoda koja svakih x% preko budgeta produžuje vrijeme isporuke. Za 1m$ obećaju da će izdati za 2 godine, no taj datum ostane i kad skupe 5m$.

 

Early access je po meni ipak + jer daje ljudima šansu da naprave nešto. Naravno, ako KS ikad dođe u HR... piši propalo.

Poruka je uređivana zadnji put uto 12.8.2014 22:34 (Space).
13 godina
neaktivan
offline
Re: Kickstarter, beta pristup, "Early Access"
Van_Blaster kaže...

 

 

 

Da, u pravu si, ali i ja bih isto učinio da mogu tako ''lagano'' zaraditi... Ovce se sisaju gdje se god moze, ovo nije nista posebno

There are some corners of the universe that have bred the most terrible things. Things that act against everything we believe in. They must be FOUGHT.
Poruka je uređivana zadnji put uto 12.8.2014 23:04 (PLASMAorLCD).
13 godina
neaktivan
offline
Kickstarter, beta pristup, "Early Access"

Ovaj trend se nevjerovatno povećao kod indie timova koji žele izbjeći investitore, te pritisak sa njihove strane. Međutim ponekad mi nije jasno što neki jači i već formirani timovi traže novac.

 

Nemam kad trenutno da se više dotaknem u ovu temu, ali zasigurno je zanimljivo, tim više što sam ja uključen u sve ovo.

Na muci se poznaju junaci ; Ako ne počneš, nećeš ni završit ; Bez muke nema nauke.
Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Kickstarter, beta pristup, "Early Access"

Po meni totalno djubretarski. Trazit novce za nesto sto nije gotovo.  Nema goreg nego igra koja je closed beta,alpha il kak to vec zovu (iako alpha znaci prvo igrivo stanje,danas sto oni nazivaju alphom je zapravo beta...) i onda jos naplacuju shop...

 

ALO? ko tu koga?

 

prvenstveno ljudi su mutavi đto uopce preordaju i/ili kupuju ne gotove proizvode. Nikad mi to nece u glavu ić.

 

Zbog onih koji su voljni pljunut pare zato i imamo to šta imamo danas. Prije tog nije bilo ne zato što se tog niko nije sjetio,nego nikom nije ni palo napamet to radit. Danas kak je trziste otvorenije svima (citaj casual) i sve je pristupacnije (internet kupovina itd)...svi zlorabe.

 

Nadam se da ce ljudi prestat to radit i da ce se normalizirat stvari.

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice