Razvoj aplikacije za iOS/iPad

poruka: 5
|
čitano: 4.107
|
moderatori: Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
15 godina
offline
Par pitanja vezano uz razvoj igre za iPad...

Doabio sam ponudu za razvoj aplikacije za iPad, a pošto sam se do sada bavio sam Java developmentom, malo sam pogledao što sve trebam napraviti i naučiti pa se iskristaliziralo nekoliko pitanja. Sama aplikacija se sastoji od 2 dijela. Prvi dio je statički asdržaj gdje korisnik može pregledavati neke slike, tekstove i video zapise (koliko sam shvatio, neki videi bi bili u aplikaciji a neki bi bili downloadani on demand). Drugi dio aplikacije je jednostavna igra koja se može svesti na ovaj opis: korisniku se prikazuje 6 gumbića (2 grupe po 3, za svaku ruku). Pritiskom na gumbe, ovisno o kombinaciji, korisniku se u prozoru iznad tih gumbića ispisuje tekst. Npr, stisne prvi gumb, prikaže se malo slovo A, stisne prvi i četvrti, broj 4 itd. Kada napiše poruku, nudi mu se opcija slanja poruke mailom. 

 

1. E sad, meni se ovo sve čini relativno jednostavno (nema animacija i kačim se na gotove iPad komponente/koristim maltene gotova rješenja). Da li ovdje postoje problemi koje nisam anticipirao (npr. nije baš samo tako povezati aplikaciju i mail klijenta)?

2. Našao sam način za upogoniti sve što mi treba na PCu (u osnovi, dići virtualku s leopardom), sada me zanima od nekog to je to isto napravio, da li to stvarno funkcionira ili ima nekih problema kojih bi trebao biti svjestan (npr. leopard na virtualki crasha/ne preporznaje drviere za stvari/etc)?

3. Koliko bi za ovo trebalo nekome tko je takve stvari već radio (računam da će sav materijal+vizualni dizajn biti gotov/dobiven, dakle posao je samo implementacija)?

4.  woodgamesfx je preproučio http://www.stonetrip.com/shiva-authoring-tool.html  odnosno, http://www.garagegames.com/products/torque-2d/iphone čini mi se da se s tim može aplikacija napraviti relativno brzo, s manje zajebancije s samim programiranjem; da li mi se dobro čini? :)

 

Hvala svima na odgovorima

Poruka je uređivana zadnji put sri 6.7.2011 14:59 (Dojo).
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: Par pitanja vezano uz razvoj igre za iPad...
Dojo kaže...

Doabio sam ponudu za razvoj aplikacije za iPad, a pošto sam se do sada bavio sam Java developmentom, malo sam pogledao što sve trebam napraviti i naučiti pa se iskristaliziralo nekoliko pitanja. Sama aplikacija se sastoji od 2 dijela. Prvi dio je statički asdržaj gdje korisnik može pregledavati neke slike, tekstove i video zapise (koliko sam shvatio, neki videi bi bili u aplikaciji a neki bi bili downloadani on demand). Drugi dio aplikacije je jednostavna igra koja se može svesti na ovaj opis: korisniku se prikazuje 6 gumbića (2 grupe po 3, za svaku ruku). Pritiskom na gumbe, ovisno o kombinaciji, korisniku se u prozoru iznad tih gumbića ispisuje tekst. Npr, stisne prvi gumb, prikaže se malo slovo A, stisne prvi i četvrti, broj 4 itd. Kada napiše poruku, nudi mu se opcija slanja poruke mailom. 

 

1. E sad, meni se ovo sve čini relativno jednostavno (nema animacija i kačim se na gotove iPad komponente/koristim maltene gotova rješenja). Da li ovdje postoje problemi koje nisam anticipirao (npr. nije baš samo tako povezati aplikaciju i mail klijenta)?

2. Našao sam način za upogoniti sve što mi treba na PCu (u osnovi, dići virtualku s leopardom), sada me zanima od nekog to je to isto napravio, da li to stvarno funkcionira ili ima nekih problema kojih bi trebao biti svjestan (npr. leopard na virtualki crasha/ne preporznaje drviere za stvari/etc)?

3. Koliko bi za ovo trebalo nekome tko je takve stvari već radio (računam da će sav materijal+vizualni dizajn biti gotov/dobiven, dakle posao je samo implementacija)?

4.  woodgamesfx je preproučio http://www.stonetrip.com/shiva-authoring-tool.html  odnosno, http://www.garagegames.com/products/torque-2d/iphone čini mi se da se s tim može aplikacija napraviti relativno brzo, s manje zajebancije s samim programiranjem; da li mi se dobro čini? :)

 

Hvala svima na odgovorima

 

 

A čuj ovisi, sve u svem ako si do sada radio u Javi onda ti je najbolje da uzmeš unity, jer u njem imaš JS skripting sistem, ako se opet s druge strane odlučiš za nativnu apliakciju onda ti je tu u priči Objective C i C++ u kombinaciji.

 

Inaće ja zadnje , a i jedino što sam do sada radio sa Cocos2D , a da je zaživjelo na store-u, u smislu da sam koristio nativno kodiranje je bilo korištenje Cocos2D frameworka sa Objective C-om u sprezi za iOS, znaći skup rutina koji ti olakša rad sa , na i nad 2D grafikom u iOS-u.

 

Inaće Cocos2D je odličan framework koji je u stalnom update-u sa velikom zajednicom developera , te imaš mogučnost uz render na vrlo jedostavan način implementirat Box2D ili Chimpunk 2D physics engine za malo složenije projekte.

 

Inaće Cocos2D ti je free, a Unity ti je 400$ licenca.

 

Moj prijedlog tio je Cocos2D .

 

 

"I've seen things you people wouldnt believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser Gate"
12 godina
neaktivan
offline
Razvoj aplikacije za iOS/iPad

Nisam baš siguran da je Cocos2d dobro rješenje za ovu stvar osim ako ima dugoročne planove s njim. Cocos2d je ipak za neke animacije i kolizije i slične stvari - koliko znam pošto ga nisam nikad koristio. Meni se čini da ovi gumbići predstavljaju elementarni dio koji se po knjigama obično nalazi u poglavlju 2, odmah nakon Hello World iz prvog poglavlja.

 

Što se videa tiće, to je malo zapetljanije, ali koliko se sjećam meni je trebao vikend da onako uz kavu proučim svu dokumentaciju vezanu uz prikazivanje videa na iOSu, a ond sam u ponedjeljak i utorak, 5-6 sati dnevno napravio program koji vrti video, ima gore 4 thumbnaila sa 4 preview lokacije u videu na koje stisneš pa prikazuje video od tog mjesta i još sam imao svoje custom play/pause kontrole i slider ispod da možeš šetat po filmu.

 

Jednako tako ne mogu ništa pametno reči ni o onim linkovima za brzopotezni razvoj. Sve zavisi o tome kakvi su ti dugoročni planovi vezani uz iOS. Ako bi nabrzinu nešto složio i vratio se na Android onda je svaki shortcut koristan.

 

Igor

Poruka je uređivana zadnji put čet 7.7.2011 2:17 (idelovski).
 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Razvoj aplikacije za iOS/iPad
idelovski kaže...

Nisam baš siguran da je Cocos2d dobro rješenje za ovu stvar osim ako ima dugoročne planove s njim. Cocos2d je ipak za neke animacije i kolizije i slične stvari - koliko znam pošto ga nisam nikad koristio. Meni se čini da ovi gumbići predstavljaju elementarni dio koji se po knjigama obično nalazi u poglavlju 2, odmah nakon Hello World iz prvog poglavlja.

 

Što se videa tiće, to je malo zapetljanije, ali koliko se sjećam meni je trebao vikend da onako uz kavu proučim svu dokumentaciju vezanu uz prikazivanje videa na iOSu, a ond sam u ponedjeljak i utorak, 5-6 sati dnevno napravio program koji vrti video, ima gore 4 thumbnaila sa 4 preview lokacije u videu na koje stisneš pa prikazuje video od tog mjesta i još sam imao svoje custom play/pause kontrole i slider ispod da možeš šetat po filmu.

 

Jednako tako ne mogu ništa pametno reči ni o onim linkovima za brzopotezni razvoj. Sve zavisi o tome kakvi su ti dugoročni planovi vezani uz iOS. Ako bi nabrzinu nešto složio i vratio se na Android onda je svaki shortcut koristan.

 

Igor

 

Ha, neka ideja je napraviti ovu aplikaciju za kupca pa nastaviti s iOS developmentom; aplikacije koje bi razvijao ne bi bile puno složenije od ove (iako je i ova složenija od opisanog, ali se može svesti na opisano), tako da ako bi to mogao napraviti u nekom wysiwyg editoru, s opcijom da skočim u kod po potrebi, to bi bilo više nego dovoljno.

15 godina
neaktivan
offline
Re: Par pitanja vezano uz razvoj igre za iPad...
Dojo kaže...

 Sama aplikacija se sastoji od 2 dijela. Prvi dio je statički asdržaj gdje korisnik može pregledavati neke slike, tekstove i video zapise (koliko sam shvatio, neki videi bi bili u aplikaciji a neki bi bili downloadani on demand). Drugi dio aplikacije je jednostavna igra koja se može svesti na ovaj opis: korisniku se prikazuje 6 gumbića (2 grupe po 3, za svaku ruku). Pritiskom na gumbe, ovisno o kombinaciji, korisniku se u prozoru iznad tih gumbića ispisuje tekst. Npr, stisne prvi gumb, prikaže se malo slovo A, stisne prvi i četvrti, broj 4 itd. Kada napiše poruku, nudi mu se opcija slanja poruke mailom. 

 

1. E sad, meni se ovo sve čini relativno jednostavno (nema animacija i kačim se na gotove iPad komponente/koristim maltene gotova rješenja). Da li ovdje postoje problemi koje nisam anticipirao (npr. nije baš samo tako povezati aplikaciju i mail klijenta)?

2. Našao sam način za upogoniti sve što mi treba na PCu (u osnovi, dići virtualku s leopardom), sada me zanima od nekog to je to isto napravio, da li to stvarno funkcionira ili ima nekih problema kojih bi trebao biti svjestan (npr. leopard na virtualki crasha/ne preporznaje drviere za stvari/etc)?

3. Koliko bi za ovo trebalo nekome tko je takve stvari već radio (računam da će sav materijal+vizualni dizajn biti gotov/dobiven, dakle posao je samo implementacija)?

4.  woodgamesfx je preproučio http://www.stonetrip.com/shiva-authoring-tool.html  odnosno, http://www.garagegames.com/products/torque-2d/iphone čini mi se da se s tim može aplikacija napraviti relativno brzo, s manje zajebancije s samim programiranjem; da li mi se dobro čini? :)

 

Hvala svima na odgovorima

 

Kada vec koristis defaultne komponente do UIKit-a onda ti ne treba nista vise za cijelu aplikaciju. Ako bi isao mjesati Cocos 2D s UIKit-om mogao bi imati gadnih pi**arija. Radim kao iPhone developer pa imam iskustva u tome.

 

Povezivanje mail aplikacije ti nije problem. Jedino sto ti Apple tu dozvoljava je da koristis modal view koji ti izade iz dna ekrana i otvara ti se prozor u kojem pises mail. Onaj identican kada u Mail aplikaciji kliknes gumb za novi mail. Mozes predefinirati svoj tekst "E ovo mi je aplikacija ta i ta porucila kada sam kliknuo taj i taj gumb..". Kuzis sta ocu reci?

Sto se tice ovog "drugog" dijela aplikacije: "Pritiskom na gumbe, ovisno o kombinaciji, korisniku se u prozoru iznad tih gumbića ispisuje tekst. Npr, stisne prvi gumb, prikaže se malo slovo A, stisne prvi i četvrti, broj 4 itd." Tu jednostavno koriti animacije iz UIKit-a. Znaci klikom na gumb pokreces animaciju. U njoj postupno skrivas gumb (smanjujes mu alpha) i label koji ti je u pozadini stavljas da je postupno vidiljiv (alpha kanal mu povecavas na 1) i viola..imas to gotovo {#}

 

Ako to mislis raditi na virtualci neces moci testirati na stvarnom uredaju pa razmisli koliko ti se to uopce isplati raditi. Jer simulator i device neke stvari drugacije "toleriraju".

Ako to mislis raditi u nekom "programu" onda koristi Adobe Air ili tako nesto. Mislim da s njim mozes raditi iOS aplikacije. Ja bi ti u svakom slucaju preporucio da to sam isprogramiras.

 

Ovako napamet bi dao procjenu mjesec dana da ta app bude gotova. Kazem napamet je nisam vidio dizajn i ove tvoje smjernice mogu sadrzavati jos 100 malih podfunkcija i sitnica koje opet na kraju oduzimaju vrijeme. Uracunao sam ti i nekih 2,3 dana debug-a i poliranja aplikacije. Ali posto si pocetnik mozda ti je bolje da gledas na tih 2 - 3 dana kao tjedan dana.

 

 

...Scooter Tuning is not A Crime!!...
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice