Maturalni rad "Grafičke kartice"

poruka: 3
|
čitano: 3.413
|
moderatori: DrNasty, pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
13 godina
neaktivan
offline
Maturalni rad "Grafičke kartice"

Pozdrav. Nisam siguran što ću staviti pod uvod matoralnog rada. Inače uvod nema više od jedne stranice. Mislio sam da je to neka osnova o grafičkim karticama dog nisam vidio ostale naslove koje moram obraditi.
Dakle

  • Uvod
  • Pojam i namjena
  • Podjela
  • Razvoj grafičkih kartica
  • Zaključak
The great thing about multitasking is that several things can go wrong at once.
12 godina
neaktivan
offline
Re: Maturalni rad "Grafičke kartice"
nixnixnixnt kaže...

Pozdrav. Nisam siguran što ću staviti pod uvod matoralnog rada. Inače uvod nema više od jedne stranice. Mislio sam da je to neka osnova o grafičkim karticama dog nisam vidio ostale naslove koje moram obraditi.
Dakle

  • Uvod
  • Pojam i namjena
  • Podjela
  • Razvoj grafičkih kartica
  • Zaključak

Ovo je meni osobno jako dobra raspodjela.

Pod uvod otprilike možeš staviti kako je prva 3D grafika započela kao kontroleri,u početku zvani Video shifteri(prijenosnici).Šifteri nisu direkton mogli do vrama nego su išli preko processora nešto što je intel uspio zaobići osamdesetih i stvorio DMA tako da određen hardver ima mogućnost zatražiti memoriju bez da se procesori ponašaju kao "žandari".

Ako hoćeš naći istinske pokušaje prve grafike random upisivanje GPU ili GPU history neće puno pomoći.Trebaš upisati ili Video Display Controller tipa Video shifter(podržavali samo raster),koprocesori(s vlastitim procesorom za allociranja memorije).Zatim su došli Video procesori oni su devedesetih uveli Hardverske akceleratore i neki Video proc. su imali dediciran hardver za spritove.Spritovi su jednostavno(ali krivo;nisam stručnjak) objašnjeno kao 2d sličice zalijepljene na terenu.Spritova ologa bila je ta da se te sličice tretiraju posebno za razliku od površine npr. igre tako da kad se lik npr. kreće ne mijenja podatke slike to jest površine jel nije dio nje.Taj dio hardvera se zvao blitter(Bit-Bit) patentiran od Commodore Amige i vjerojatno bez njega ne bi bilo ni Pacmana.

Nakon Video procesora dolaze Grafički procesori iliti akronim GPU.Oni su bili sposobni prikazivati trodimenzionalno.Javnost je prvi puta okusila "novu" budućnost negdje ispred 2000 nakon što je izbačen prvi komercijalni GPU s Hardverskim T&L Nvidia GeForce 256.Bilo je i prije takvih inovacija no opće tržište je prvi puta tada izašlo.Nešto nakon 2000 počeli su i izlaziti shading algoritmi poznatiji kao shaderi.Osobno znam za samo 2 tipa modela pixel i vertex ako ima što više nemam pojma.Ljudi se mogu zabuniti i reći kao aha moj shader je 4.0 i misliti da se to odnosi kao standard,ne.od shadera 1.0(1995) do shadera 5.0 je Micrsoftov Direct3d-DirectX API i on je High level,imaš i GLSL koji je programerski jezik Open GL-a,vjerujem da ima dosta jezika no to su među najvažnijim danas.

Microsoftov 5.0 je podržan od Direct X 11 i Direct X 11.1,samo što je 11.1 ekskluzivan za windows 8(manja fusnota nije važno).

Ako te zanimaju neki od algoritama evo http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_common_shading_algorithms.

 

U biti ovo što sam je napisao je prilična kupusara jel ne znam što želiš.Želiš li od prvih početaka grafike iz sedamdesetih.Ili želiš općenite informacije o današnim karticama tipa memorijski čipovi VRM,PWM DAC-ovi tipa RAMDAC,hlađenje i njegove vrste i primjene i takve stvari,želiš pokazati kako to sve radi tipa kako se obrađuje signal kroz cijelu tiskanu pločicu ili objasniti cijelu mikroarhitekturu čipova tipa TMU,ROP,parallelne platforme tipa CUDA i Stream processing,poluvodiče i transistore,cache i ostale elemente iliti "feature".

 

Ako te što zanima slobodno pitaj iako ćeš vjerojatno naći bolje odgovore na stack exchange http://stackexchange.com/sites#technology ili pcekspertu.

 

Pokušaj odabrati ili jednu temu,eventualno dvije tako da se ne iscrpiš i ne zamrziš posao,a iuostalom rad ne mora biti dugačak samo pregledan i dobro sažet.

Po meni za uvod i povijest zemi isječke iz povijesti s wikipedije.A ovo ostalo tipa hlađenje i razni elementi kao i izdavači i proizvođači nakon toga.ovaj drugi diio je vrlo jednostavan i to ti mogu i ljudi kaj slažu PC konfiguracije objasnit,ako te pak programerski dio toga pomalo zanima obrati se Deus EX machini mislim da je on game dev.

Nakon toga možeš završiti s "green" computingom i kako su danas neke stvari optimizirane u skladu s okolišem("green" teme su na svakoj prezentaciji instant pogodak) i kakvu budućnost imaju grafičke kartice.Možeš pisati o HSA(heterogenous system archicteture-pitaj Ramboxa on se oko toga najviše informira) i SOC implementacijama.Također reci da je VR(virtual reality) praktički tu -Occulus Rift kao i AR(augmented reality) tipa Google Glass i možda Baidu Eye.

Za ovo zadnje kao zaključak nisam siguran jel možda ipak malo vuče na offtopic.

 

 

EDIT:(Reci ako još toga hoćeš)

 

Najdalje ćeš doći s pretragama GPU archicteture  -lijep iako pomalo pristran pdf na Nvidinom ftp serveru.

GPU pipeline

Computer graphics

Computer animation

Graphics processing unit

Video display controller

Video display processor

Video card(wiki)-tu vidi konektore i display tipove

Computer cooling

RAMDAC

VRAM

VRM

PWM

PCB

 

Uglavnom puno sreće.{#}

A true man is not how much liquor he can drink,nor how much asses he can whip,a true man is how he takes care of his family and handles himself in crisis.
Poruka je uređivana zadnji put pon 8.4.2013 14:52 (Ikarus01).
13 godina
neaktivan
offline
Maturalni rad "Grafičke kartice"

Tek sam sad vidio odgovor. Mnogo hvala i puno si mi pomogao.

The great thing about multitasking is that several things can go wrong at once.
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice