Hardverski ray tracing iz Nvidije

Nvidia je na SIGGRAPH-u predstavila nove grafičke procesore, prve s mogućnošću hardverskog računanja putanje svjetlosnih zraka i zvuka

Sandro Vrbanus četvrtak, 16. kolovoza 2018. u 07:00

Nvidija je na ovogodišnjem SIGGRAPH-u predstavila svoje nove grafičke procesore Quadro RTX 8000, Quadro RTX 6000 i Quadro RTX 5000, zasnovane na Turing arhitekturi koja omogućava napredno renderiranje fotorealističnih scena u stvarnom vremenu, ali i rad s aplikacijama iz domene umjetne inteligencije. No, predstavljeni GPU-ovi najviše se ističu svojim mogućnostima hardverskog ray tracinga.

Ova tehnologija omogućit će napredni prikaz fotorealističnih prizora prilikom renderiranja kompleksnih scena tako što će se svi izračuni putanja svjetlosnih i zvučnih valova kroz virtualni 3D prostor obavljati na samom grafičkom čipu.

"Korisnici sada imaju na raspolaganju napredne mogućnosti za koje se nije očekivalo da će se pojaviti još barem pet godina. Dizajneri i umjetnici mogu u stvarnom vremenu obavljati interakcije sa svojim složenim uracima i vizualnim efektima s fotorealističnim detaljima uz ray tracing. Filmski studiji i produkcijske kuće moći će ostvarivati veću propusnost kod renderinga, što će im uštedjeti vremena i novca", pohvalno je, a kako drugačije, o novoj tehnologiji govorio osnivač i direktor Nvidije Jensen Huang.

Quadro RTX serija GPU-ova namijenjena je najzahtjevnijim zadaćama u području računalne vizualizacije, poput onih u filmskoj i video industriji, automobilskom i arhitektonskom dizajnu, te kod znanstvenih vizualizacija.

Očekivano, ova tehnologija neće dolaziti po maloj cijeni. Očekivane prodajne cijene kreću od 2.300 dolara za Quadro RTX 5000, preko 6.300 dolara za Quadro RTX 6000, dok će se Quadro RTX 8000, jednom kada bude dostupan, prodavati po cijeni od oko 10.000 američkih dolara. Nvidija najavljuje da će novi GPU-ovi u prodaju proizvođačima radnih stanica krenuti u posljednjem kvartalu ove godine.