Igrali smo

SCUM (early access) - Početak za poželjeti

Damir Radešić ponedjeljak, 3. rujna 2018. u 13:00

Kao velikim fanovi survival naslova, iznimno nam je drago što smo dobili priliku zaigrati domaći proizvod SCUM u prvim danima programa ranog pristupa kakvih se ne bi posramili na daleko veći timovi od zagrebačkog Gamepiresa koji ga potpisuje

SCUM (early access)
Proizvođač/Izdavač Gamepires, Croteam / Devolver Digital
Žanr Survival
Platforme PC

Zaigrati igru koja je djelo domaće pameti je posebna čast i prigoda koju bi bio grijeh propustiti. Tim više što pred sobom imamo naslov žanrovski smješten u survivale koje smatramo iznimno kreativnima, bez obzira što smo se već masu puta opekli na obećanja developera. Primjerice, jedan H1Z1 koji je imao veliki potencijal nas je potpuno razočarao i prestali smo potpuno pratiti njegov napredak. Nedavni Conan Exiles je pak bio prekratak za igrače koji su kroz njega jurili, no bez obzira na to nam je i dalje jako drag i tu i tamo se vratimo na servere provjeriti što je novoga. Sa SCUM-om je druga priča. Od igre koja se praktički ušuljala u early access, postala je igra koja je pokorila Steam i nadmašila razvikane hitove kao što su Fortnite, PUBG, DotA 2 i tako redom, kako po prodaji, tako i po broju gledatelja na Twitchu, barem u ovim prvim danima.

Nećemo vas zamarati pričom i popratnim detaljima koje ostavljamo za opis u tiskanom izdanju, već se posvetiti samoj igrivosti koja je zamišljena kao multiplayer survival otvorenog svijeta. Prije no što vam za oko zapne mnogoljudno nadmetanje, ipak predlažemo da igru isprobate u solo modu koji je također dostupan. Obzirom na nedostatak tutoriala, ovaj način je idealan za upoznavanje s osnovama i ne odmahujte rukom jer je količina detalja koje se uzimaju u proračunima uistinu frapantna. Dovoljno je baciti pogled na karticu „metabolisam“ i pasti u nesvijest od brojkica koje se povećavaju ili smanjuju, te raznih postotnih vrijednosti koje direktno utječu na naše zdravlje i izvedbu općenito.

Unos kalorija, trošenje istih, razina brojnih vitamina i minerala, broj zubi, tjelesna masa, brzina hodanja ili trčanja i da ne duljimo, iz stvarnog svijeta je simulirana gomila parametara na koje ćete paziti. Možda ne u prvih par pokušaja, ali vremenom ćete ipak morati ukoliko se planirate uspješno nositi s izazovima. Istih dakako ne nedostaje i uz vlastito tijelo koje uvijek nešto treba kao najvećeg neprijatelja, protivnik će vam biti i samo okruženje. Naime, isto je iznimno negostoljubivo obzirom da smo bačeni u kombinaciju priobalja, kamenjara, napuštenih sela i šuma što se prema riječima developera prostire na nevjerojatna 144 kvadratna kilometra koja u ovom stadiju igre valja prehodati. Autori su natuknuli kako rade na implementaciji vozila, no trenutno se možete pouzdati u vlastite noge što možda ni nije tako loše kako zvuči.

Nije lijep prizor, ali je jedini način da preživimo dok ne nađemo normalnu hranu
Nije lijep prizor, ali je jedini način da preživimo dok ne nađemo normalnu hranu

Svatko na svoju stranu

Ono što nas je privuklo survivalima jest mogućnost da sami kreiramo vlastite priče kako nam se prohtije. Na koju ćemo stranu krenuti, hoćemo li kroz određene dijelove prozujati ili ih detaljnije istražiti, kako ćemo se postaviti prema prijetnjama, u ovom slučaju zombijima i drugim igračima, ostaje samo na nama. SCUM u tom pogledu nimalo ne zaostaje, čak dapače, ponovo je od konkurencije superiorniji po broju detalja i raznovrsnim mogućnostima koje nam se nude. Zombije primjerice možemo napasti (ili oni nas ako smo neoprezni), gađati ih iz daljine ili jednostavno nadmudriti zatvorivši ih u neku od zgrada što iziskuje brzinu, ali vremenom prijeđe u rutinu. S ljudskim igračima je dakako druga priča koja nerijetko završava smrću ili ozbiljnim ozljedama, ali ne jednom smo tijekom ovog kratkog vremena gledali jedni u druge bez riječi i polako krenuli svatko na svoju stranu zaključivši kako se ne isplati riskirati gubitak svega što smo do tada sakupili samo da bismo dokazali tko je brži na obaraču.

Sustav izrade predmeta je prema riječima autora osnovni, ali dostatan da već u ovom stadiju uvidimo kojim smjerom kreće daljnji razvoj i proširenje sadržaja koje je već najavljeno. U osnovi, za svaki predmet su vam potrebni resursi koje je potrebno sakupiti bilo da se radi o običnoj vatri za kuhanje, metcima, pomoćnom ruksaku ili pak drvenom koplju. Mjesta u inventaru uvijek nedostaje pa će svakome prva briga biti nabaviti novu odjeću/opremu, te makar nož kojim je moguće izraditi mnogo toga. Primjerice, nasijecite drvo i od dugačkih grana napravite dva koplja koja uz malo sreće trebaju biti dostatna za zombije od kojih ćete (ponovo uz malo sreće) dobiti kvalitetniju odjeću, a moguće ih je izmesariti. Zvuči brutalno, ali da, ponekad je upravo ljudski odrezak jedina hrana koja će vam biti pri ruci, no sirova se hrana sporo probavlja i polako pretvara u korisnu energiju koje nikad nemate dovoljno.

U početnim stadijima je problem s inventarom sasvim uobičajen i traži se džep viška
U početnim stadijima je problem s inventarom sasvim uobičajen i traži se džep viška

Daleko od savršenstva, ali opet dobro

Sve glede SCUM-a na prvi pogled zvuči obećavajuće, no kako je riječ o naslovu u razvojnom stadiju koji je otvorio svoja vrata igračima tek prošli tjedan, logično je da su se potkrali i bugovi kao i neke mehanike koje treba doraditi. Nestajanje zombija i predmeta iz inventara ili pomiješani zvukovi su najmanja briga. Daleko više su nas iznervirali hackeri kojih je na serverima primjetan broj (dočuli smo da se radi na nekoj zaštiti), te sami serveri i optimiziranost igre. Iako je predviđena podrška za 64 igrača po igri, iznad 30 u partiji su primjetni problemi i zastajkivanja, pa čak i izbacivanje svakih par minuta. Glede samog klijenta, osobno nam je gasio računalo na visokim grafičkim postavkama, dok na nižima od buke ventilatora na grafičkoj susjedi nisu mogli spavati. Zamijenivši Sapphire RX580 Pulse s Nitro verzijom istog proizvođača, temperature su pale za 10 do 15 stupnjeva, pa smo se mogli vratiti na bolji grafički prikaz, ali da, definitivno je pred autorima još dosta posla i u tom segmentu.

Prema procjeni developera za dovršiti SCUM treba im najmanje još godinu dana, tako da je dug put do konačne verzije, pa imajte to u vidu kada krenete igrati. Puno pitanja još čeka svoj odgovor, o bugovima da i ne govorimo...

Mechovi su vrlo opasni, no ništa se ne može mjeriti s ljudskim umom i opakostima koje vam drugi igrači pripremaju
Mechovi su vrlo opasni, no ništa se ne može mjeriti s ljudskim umom i opakostima koje vam drugi igrači pripremaju

Za sam kraj ovog osvrta koji je inicijalno trebao biti kraći, jer ekipa već čeka da im se pridružimo u pohodu na aerodrom, možemo reći da smo zadovoljni i jedva čekamo daljnje nadogradnje. SCUM i u ovom obliku nudi daleko više sadržaja no što bi se od „early access“ igre očekivalo, developeri konstantno rade na poboljšanjima što kod igrača na Steamu nije prošlo nezamijećeno i uglavnom, imamo pred sobom potencijalni hit kojeg preporučamo podržati. Jasno, pod uvjetom da ne zazirete od survivala, makar nije isključeno da ih upravo uz SCUM zavolite.