Belgija proglasila loot boxeve kockanjem

Osim države u kojoj se nalazi sjedište Europske unije, ova se praksa ne sviđa ni saveznoj državi Havaji koja je također želi regulirati zakonima

Mateja Šop srijeda, 22. studenog 2017. u 16:37

Prošlog je tjedna Igraća komisija u Belgiji odlučila proučiti što se događa u svijetu interaktivne zabave i igrama koje u sebi imaju loot boxeve. Trend koji je ozbiljnije krenuo prošle godine s izlaskom Blizzardove prve pucačine Overwatch ove godine je uzeo maha i svi su veći izdavači odlučili u svoje naslove implementirati taj način prikupljanja itema (kozmetičkih ili onih koji vam pomažu s progresijom) neovisno o tome radi li se o single player ili online iskustvima.

Za donošenje presude nije im dugo trebalo, a prema mišljenju komisije te čak i belgijskog ministra pravosuđa Koen Geensa "kombinacija novaca i ovisnosti je kockanje". Geens je također rekao kako smatra da je "kombinacija kockanja i igara, pogotovo u ranoj dobi, opasna za psihičko zdravlje djeteta" i da ako ne znate točno što ćete dobiti treba u potpunosti zabraniti mikrotransakcije u igrama ne samo u Belgiji, već i u ostatku Europe. To trenutno još nema neku veću važnost, budući da će sam proces potrajati, no ono što je EA zakuhao prije dva mjeseca i dalje se nastavlja.

Savezna država Havaji je također imala nešto za reći o mikrotransakcijama te je kongresmen Chris Lee održao konferenciju za novinare u kojoj je objavio kako čelnici države proučavaju "širenje izrabljivačkih praksi" u online igrama i kako mogu stvoriti zakone koje će štititi ljude od njih. Star Wars Battlefront II je posebno izdvojen kao primjer i nazvan "online kasinom koji je stvoren kako bi namamio djecu da troše novce". Nakon toga se Lee javio i putem Reddita gdje je rekao kako osim Havaja i neke druge savezne države razmatraju svoje opcije za rješavanje ovog problema.

EA je osim ovoga još i u drugim problemima, budući da se prema glasinama u kontroverzu sa Star Wars Battlefrontom II umiješao i Disney te da je zapravo odluka o privremenom uklanjanju svih oblika mikrotransakcija iz te igre došla zbog pritiska kompanije koja im je dala licencu za izradu igara u tom svjetski popularnom znanstveno-fantastičnom serijalu. Službena izjava Lucasfilma bila je sljedeća: "Star Wars je uvijek bio usmjeren na fanove. Nije važno radi li se o Battlefrontu ili nekom drugom Star Wars iskustvu, oni se uvijek nalaze na prvom mjestu. Zbog toga podržavamo odluku EA-ja da privremeno uklone mikrotransakcije kako bi umirili fanove."

Iako je EA zapravo kompanija preko koje se sve ovo prelomilo, zato što su pretjerali s pokušajem izvlačenja novaca od igrača, nisu 2K, Ubisoft, Activision Blizzard, Take-Two i Warner Bros. ništa bolji. Bit će zanimljivo dalje pratiti situaciju, budući da izdavači sve više novaca zarađuju putem mikrotransakcija i vjerojatno nemaju namjeru tako skoro prestati s njihovim ubacivanjem u igre (bez obzira na to što već imamo Season Pass, DLC i sve ostale dodatke koje AAA igre imaju).

Dodatak: U vrijeme pisanja originalne vijesti nije bilo točnog prijevoda s Reddita kojeg je kolega s foruma, quickr, naveo. U njemu stoji kako je predsjednik belgijske Igraće komisije izjavio kako još nisu došli do konačnog zaključka, no kako svakako istražuju problem trošenja novaca u online igrama. Ono što je ministar pravosuđa Koen Geens izjavio i dalje stoji.