DayZ nakon pet godina napokon napušta early access

DayZ je ulaskom u early access izazvao oduševljenje igrača koje je iz mjeseca u mjesec splašnjavalo, no autori tvrde da su sada sve doveli u red i spremni su idući tjedan predstaviti finalnu verziju

Damir Radešić petak, 7. prosinca 2018. u 18:00

Nakon druženja s pucačinom DayZ u razvojnom obliku, 13. prosinca ove godine, dakle idući tjedan, spomenuta će dobiti svoje finalno izdanje. Da su njen tvorac Dean Hall i Bohemia Interactive pričekali prolongirali izlazak za tri dana, DayZ bi napustio early access na svoj peti rođendan. Riječ je survivalu na temu zombija koji nas vodi u izmišljenu bivšu sovjetsku republiku Chernarus, gdje kao i do maksimalno šezdeset igrača po serveru pretražujemo masivno područje, sakupljamo resurse poput vode i hrane, lijekova i dakako oružja nužnog za obranu od zombija ili ostalih neprijateljski nastrojenih igrača. Svaka odluka je važna i može dovesti do gubitka svega što smo marljivo sakupljali i kretanja iznova kao da nismo ni igrali, što je koncept na kojem počiva čitav žanr survivala.

DayZ je izvorno napravljen kao mod za taktičku pucačinu Arma II koji je 2012. godine u samo četiri mjeseca koliko je alpha verzija bila dostupna, okupio milijun igrača, te je prodaja nužne Arme II porasla u nebesa. Bohemia Interactive je uvidjela potencijal spomenute modifikacije i autora moda, Deana Halla privukla u svoje redove, te je mod pod novim imenom Arma II: DayZ Mod službeno objavljen 21. veljače 2013. godine. Usporedo je najavljena i samostalna igra DayZ koja je javnosti predstavljena 16. prosinca 2013. godine putem programa ranog pristupa na Steamu. Igrači su poučeni pozitivnim iskustvom s modifikacijom u samo 24 sata kupili gotovo 200.000 primjeraka, a završetkom tradicionalne Steamove zimske rasprodaje prodaja je dosegla milijun primjeraka, premda sam DayZ nije imao sniženu cijenu.

Igrači su neko vrijeme pozitivno gledali DayZ svjesni kako je riječ o razvojnoj verziji kojoj mnogo toga nedostaje, no kako su mjeseci prolazili uz vrlo malo promjena nabolje, početno oduševljenje zamijenili su negativni komentari na Steamu, te je do sada igri palac gore dalo samo 61 igrača. Krajem prošlog mjeseca primjetan je blagi porast pozitivnih komentara uslijed ulaska u beta testiranje i najavu skorog izlaska u prosincu. Ne želimo unaprijed ništa prognozirati, već samo spomenuti kako su se u međuvremenu pojavile igre koje su uspješno iskoristile koncept DayZ-a uključujući domaći SCUM s velikim potencijalom već u razvojnoj verziji, te da bi otezanje s razvojem developere moglo skupo koštati.