prodaja@kockaikugla.com hr@kockaikugla.com vjeko.kovacicek@kockaikugla.com info@kockaikugla.com mail@kockaikugla.com webmaster@kockaikugla.com admin@kockaikugla.com kockaikugla.com web.kockaikugla.com www.kockaikugla.com

Bug Online

Komentar dana

Apple ubere 80%, Samsung 15%, a svi ostali samo 5% profita od prodaje mobitela. Evo kako je to moguće…

Poznata analitičarska kuća Strategy Analytics objavila je danas rezultate svojeg istraživanja vrijednosti tržišta smartfona, prema kojem je sveukupan globalni operativni profit u 2016. za ovu industrijsku granu bio oko 53,7 milijardi dolara. To je, dakle ukupna količina novca koja svim proizvođačima smartfona zajedno ostane na računima nakon što od ukupnog prihoda oduzmu sva ulaganja u proizvodnju, marketing, transport, davanja i druge troškove…


Od svih tih 53,7 milijardi dolara profita, Apple sa svojim iPhoneima ostvari blizu 80%, odnosno oko 44,9 milijardi. Na drugom je mjestu Samsung koji uzme dobar dio ostatka. Točnije, južnokorejski gigant ostvari gotovo 15% tog iznosa kao profit, dakle 8,3 milijarde dolara. Treće, četvrto i peto mjesto s 1,6% drži Huawei, s 1,5% Oppo i s 1,3% Vivo, dok se svi ostali proizvođači mobitela na svijetu, od premium ekipe poput LG-ja, HTC-a i Sonyja, preko razvikanijih Kineza kakvi su Lenovo, Xiaomi i ZTE, pa sve do potpunih kineskih marginalaca – grebu za preostali postotak i nešto, odnosno mrvice…


Kako je to moguće, pitate se i zašto se onda, uopće, svi ovi koji nisu Apple, Samsung, Huawei, Oppo i Vivo uopće bave ovim biznisom?


Ovo pitanje je tim razumnije postaviti ako se uzme u obzir da među spomenutim „sakupljačima mrvica“ postoje proizvođači koji globalno ostvaruju itekako lijepe tržišne udjele po pitanju količine prodanih uređaja, nerijetko bliske makar nekima od spomenute petorke.


Stvar je u operativnoj margini, koja je – od proizvođača do proizvođača – drugačija, a to je, pojednostavljeno rečeno, upravo ona razlika između ostvarenog prihoda od prodaje i svih troškova. Operativna margina se uvijek izražava u postocima, kao omjer prihoda i profita. Ona, u stvari, označava koliko uprihođene love od prodaje je kompaniji ostalo kao profit, to jest kao čisti keš iliti zarada na računu. Što je veća – to bolje za kompaniju.


Apple je, recimo, u 2016. ostvario oko 138,5 milijardi dolara prihoda od prodaje iPhonea, a uz operativnu marginu od 32,4% ostalo im je oko 44,9 milijardi profita. Može se, dakle, pojednostavljeno reći da cijena koju Apple plati da bi prodao jedan iPhone iznosi 67,6% cijene koju kupac za taj isti iPhone plati Appleu… (Dakle 100% minus 32,4%.)


Samsungova operativna margina za mobitele iznosi 11,6%. Tako je Samsung u 2016. ostvario prihod od 71,6 milijardi dolara od prodaje telefona (što je zbog fijaska s Galaxy Noteom 7 manje od 75,2 milijarde ostvarenog prihoda u 2015. godini), pa cijena koju Samsung plati da bi prodao jedan svoj telefon u prosjeku iznosi 88,4% cijene koju kupac njima plati da bi ga kupio.


Što se spuštamo niže po ljestvici „uspješnih“ proizvođača mobitela (ako „uspjeh“ determiniramo udjelom ostvarenog profita u sveukupnom profitu te industrije), to je umnožak operativne margine i ostvarenog prihoda manji. Kako su razlike u ostvarenom prihodu manje nego razlike u ostvarenom profitu, jasno je da su spuštanjem po toj ljestvici manje i operativne margine.


Drugim riječima – Apple plaća najmanju cijenu da bi prodao jedan iPhone, zatim Samsung, zatim Huawei i tako dalje… Poznati premium brendovi koji „beru mrvice“ u kolaču profita najčešće plaćaju puno više, tj. „cijena prodaje“ jednog mobitela je za njih – skuplja.


I dalje ostaje neodgovoreno ono pitanje – zašto se onda uopće time bave?

To što imaju ili malu operativnu marginu ili mali udio u količini prodanih mobitela (ili oboje) – i dalje ne znači da nisu profitabilni. Imati, primjerice, svega 0,1% udjela u ukupnom globalnom profitu ostvarenom od prodaje mobitela i dalje znači imati profit i to profit od 53 milijuna dolara godišnje. Svega 0,1% udjela vam, dakle, i dalje daje 53 milijuna razloga da se bavite proizvodnjom i prodajom mobitela. Možda ste tržišno potpuno nebitni u odnosu na Apple, Samsung i Huawei, pa čak i na Oppo i Vivo, možda imate operativnu marginu kakve bi se posramio i brucoš na privatnom visokom učilištu za poduzetništvo, možda imate brend mobitela za koji nitko nikada izvan vaše države nije čuo, ali i dalje gradite biznis od kojeg uredno može živjeti nekoliko stotina zaposlenika…

dodaj komentar

zadnji komentari na forumu (117)

sseennoonn sri 22.3.2017 22:58

Apple ubere 80%, Samsung 15%, a svi ostali samo 5%

evo primjer zasto ne koristim ios i iphone a zasto koristim android i note 4  ne benchmark nego ovo...

sseennoonn pon 20.3.2017 23:36

Apple ubere 80%, Samsung 15%, a svi ostali samo 5%

stari moj svatko voli nesto svoje .Ali meni je mobitel daleko vise od samo facebooka i messengera.Mob mi izdrzi od jutra do navecer..ni ne ocekujem da ce izdrzat 10 sati sot-a jer je nemoguce. Isto tako ne očekujem da će 3.0T benzinac od 250ks trositi 8l na 100 ganjanja.Ja sam odabrao android jos ne...

uragan pon 20.3.2017 19:39

Re: Apple ubere 80%, Samsung 15%, a svi ostali sam

Budimo realni,da ios ima vise proizvodjaca u cjenovno razlicitim segmentima,pitanje jel bi android postojao...

Nehaj007 pon 13.3.2017 10:13

Apple ubere 80%, Samsung 15%, a svi ostali samo 5%

I opet bez objašnjenja zašto Apple 80 a Samsung 15 i koliko je to u apsolutnim iznosima, jer koliko sam pratio Samsung ima veće prihode od mobitela nego Apple......

sseennoonn ned 12.3.2017 00:33

Apple ubere 80%, Samsung 15%, a svi ostali samo 5%

Imam note 4 vec 2 godine,i sve bez problema obavljam kroz sve iste aplikacije.Da li  ponekad zatiltaju? Da  da li nekad otvori sporije,a nekad brze ? Da .Da li i konacnosti obojica napravimo istu stvar? Da. Medjutim stvari zbog kojih me ajfon zivcira su upravo te najjednostavnije tipa copy...

Ako gotovo sve pare pobere nekoliko najvećih – zbog čega se onda toliko puno firmi bavi proizvodnjom i prodajom mobitela? Odgovor je u jednostavnoj računici…

komentari dana

Nokia 8: konačni povratak u A ligu ili podgrijavanje krumpira?

Predstavljen je prvi flagship HMD Globala – uređaj impresivne izrade, ali ne nužno i prevelikog potencijala za uspjeh… 17.08

Radeon RX Vega - stiže konkurencija GTX-ovima 1070 i 1080

Nakon dugog iščekivanja i špekulacija, AMD je napokon otkrio specifikacije, mogućnosti i cijene nove generacije Radeon kartice iz serije RX Vega 31.07

Bitcoin pao ispod 2.000 dolara, ali se brzo oporavio

Tko je u nedjelju u pravom trenutku kupio jedan bitcoin, proda li ga danas – zaradit će 500 dolara. Zvuči kao neka reklama, ali doista je tako... 19.07

svi komentari

najčitanije

najkomentiranije na forumu