Bug Online

Komentar dana

Apple ubere 80%, Samsung 15%, a svi ostali samo 5% profita od prodaje mobitela. Evo kako je to moguće…

Poznata analitičarska kuća Strategy Analytics objavila je danas rezultate svojeg istraživanja vrijednosti tržišta smartfona, prema kojem je sveukupan globalni operativni profit u 2016. za ovu industrijsku granu bio oko 53,7 milijardi dolara. To je, dakle ukupna količina novca koja svim proizvođačima smartfona zajedno ostane na računima nakon što od ukupnog prihoda oduzmu sva ulaganja u proizvodnju, marketing, transport, davanja i druge troškove…


Od svih tih 53,7 milijardi dolara profita, Apple sa svojim iPhoneima ostvari blizu 80%, odnosno oko 44,9 milijardi. Na drugom je mjestu Samsung koji uzme dobar dio ostatka. Točnije, južnokorejski gigant ostvari gotovo 15% tog iznosa kao profit, dakle 8,3 milijarde dolara. Treće, četvrto i peto mjesto s 1,6% drži Huawei, s 1,5% Oppo i s 1,3% Vivo, dok se svi ostali proizvođači mobitela na svijetu, od premium ekipe poput LG-ja, HTC-a i Sonyja, preko razvikanijih Kineza kakvi su Lenovo, Xiaomi i ZTE, pa sve do potpunih kineskih marginalaca – grebu za preostali postotak i nešto, odnosno mrvice…


Kako je to moguće, pitate se i zašto se onda, uopće, svi ovi koji nisu Apple, Samsung, Huawei, Oppo i Vivo uopće bave ovim biznisom?


Ovo pitanje je tim razumnije postaviti ako se uzme u obzir da među spomenutim „sakupljačima mrvica“ postoje proizvođači koji globalno ostvaruju itekako lijepe tržišne udjele po pitanju količine prodanih uređaja, nerijetko bliske makar nekima od spomenute petorke.


Stvar je u operativnoj margini, koja je – od proizvođača do proizvođača – drugačija, a to je, pojednostavljeno rečeno, upravo ona razlika između ostvarenog prihoda od prodaje i svih troškova. Operativna margina se uvijek izražava u postocima, kao omjer prihoda i profita. Ona, u stvari, označava koliko uprihođene love od prodaje je kompaniji ostalo kao profit, to jest kao čisti keš iliti zarada na računu. Što je veća – to bolje za kompaniju.


Apple je, recimo, u 2016. ostvario oko 138,5 milijardi dolara prihoda od prodaje iPhonea, a uz operativnu marginu od 32,4% ostalo im je oko 44,9 milijardi profita. Može se, dakle, pojednostavljeno reći da cijena koju Apple plati da bi prodao jedan iPhone iznosi 67,6% cijene koju kupac za taj isti iPhone plati Appleu… (Dakle 100% minus 32,4%.)


Samsungova operativna margina za mobitele iznosi 11,6%. Tako je Samsung u 2016. ostvario prihod od 71,6 milijardi dolara od prodaje telefona (što je zbog fijaska s Galaxy Noteom 7 manje od 75,2 milijarde ostvarenog prihoda u 2015. godini), pa cijena koju Samsung plati da bi prodao jedan svoj telefon u prosjeku iznosi 88,4% cijene koju kupac njima plati da bi ga kupio.


Što se spuštamo niže po ljestvici „uspješnih“ proizvođača mobitela (ako „uspjeh“ determiniramo udjelom ostvarenog profita u sveukupnom profitu te industrije), to je umnožak operativne margine i ostvarenog prihoda manji. Kako su razlike u ostvarenom prihodu manje nego razlike u ostvarenom profitu, jasno je da su spuštanjem po toj ljestvici manje i operativne margine.


Drugim riječima – Apple plaća najmanju cijenu da bi prodao jedan iPhone, zatim Samsung, zatim Huawei i tako dalje… Poznati premium brendovi koji „beru mrvice“ u kolaču profita najčešće plaćaju puno više, tj. „cijena prodaje“ jednog mobitela je za njih – skuplja.


I dalje ostaje neodgovoreno ono pitanje – zašto se onda uopće time bave?

To što imaju ili malu operativnu marginu ili mali udio u količini prodanih mobitela (ili oboje) – i dalje ne znači da nisu profitabilni. Imati, primjerice, svega 0,1% udjela u ukupnom globalnom profitu ostvarenom od prodaje mobitela i dalje znači imati profit i to profit od 53 milijuna dolara godišnje. Svega 0,1% udjela vam, dakle, i dalje daje 53 milijuna razloga da se bavite proizvodnjom i prodajom mobitela. Možda ste tržišno potpuno nebitni u odnosu na Apple, Samsung i Huawei, pa čak i na Oppo i Vivo, možda imate operativnu marginu kakve bi se posramio i brucoš na privatnom visokom učilištu za poduzetništvo, možda imate brend mobitela za koji nitko nikada izvan vaše države nije čuo, ali i dalje gradite biznis od kojeg uredno može živjeti nekoliko stotina zaposlenika…

dodaj komentar

zadnji komentari na forumu (117)

sseennoonn sri 22.3.2017 22:58

Apple ubere 80%, Samsung 15%, a svi ostali samo 5%

evo primjer zasto ne koristim ios i iphone a zasto koristim android i note 4  ne benchmark nego ovo...

sseennoonn pon 20.3.2017 23:36

Apple ubere 80%, Samsung 15%, a svi ostali samo 5%

stari moj svatko voli nesto svoje .Ali meni je mobitel daleko vise od samo facebooka i messengera.Mob mi izdrzi od jutra do navecer..ni ne ocekujem da ce izdrzat 10 sati sot-a jer je nemoguce. Isto tako ne očekujem da će 3.0T benzinac od 250ks trositi 8l na 100 ganjanja.Ja sam odabrao android jos ne...

uragan pon 20.3.2017 19:39

Re: Apple ubere 80%, Samsung 15%, a svi ostali sam

Budimo realni,da ios ima vise proizvodjaca u cjenovno razlicitim segmentima,pitanje jel bi android postojao...

Nehaj007 pon 13.3.2017 10:13

Apple ubere 80%, Samsung 15%, a svi ostali samo 5%

I opet bez objašnjenja zašto Apple 80 a Samsung 15 i koliko je to u apsolutnim iznosima, jer koliko sam pratio Samsung ima veće prihode od mobitela nego Apple......

sseennoonn ned 12.3.2017 00:33

Apple ubere 80%, Samsung 15%, a svi ostali samo 5%

Imam note 4 vec 2 godine,i sve bez problema obavljam kroz sve iste aplikacije.Da li  ponekad zatiltaju? Da  da li nekad otvori sporije,a nekad brze ? Da .Da li i konacnosti obojica napravimo istu stvar? Da. Medjutim stvari zbog kojih me ajfon zivcira su upravo te najjednostavnije tipa copy...

Ako gotovo sve pare pobere nekoliko najvećih – zbog čega se onda toliko puno firmi bavi proizvodnjom i prodajom mobitela? Odgovor je u jednostavnoj računici…

komentari dana

Nećete vjerovati, ali MP3 nije mrtav

S obzirom na bombastičnost prošlotjednih objava o smrti formata MP3, sarkastičan "klikbejtovski" naslov ovog teksta vrlo je prikladan. Ne slušajte što vam govore, MP3 ne ide nikuda 22.05

SAD polako ukida internetsku neutralnost

Net neutrality, jamstvo da će pristup Internetu biti jednak za sve i prema svim uslugama, uskoro bi moglo biti ukinuto u SAD-u 19.05

Ucjenjivački virus Wannacry: treba li podleći općoj histeriji?

Wannacry je podigao prilično prašine budući da je uspješno inficirao stotinjak tisuća računala, no zapravo nije riječ o ničemu previše spektakularnom. Zaštititi se moglo mjesecima unaprijed… 15.05

Za vrijeme najmučnijeg hrvatskog tjedna, tech ekipi je bilo fantastično

Developerska konferencija Dump Days 2017 održana u Splitu i festival novih tehnologija Brave New World 2017 održan u Zagrebu bili su paraleleni svemir i antiteza top temi - klanju uhljeba za foteljama 08.05

Stigao Surface Laptop, znaš mu cijenu?

Microsoftov "prvi pravi laptop" svakako je zanimljiv komad hardvera, ali s nekolicinom začkoljica i cijenom koja je posve neprilagođena publici na koju tobože cilja 04.05

Ja hoću robota, a oni mi daju IoT i "pametni dom"

Dobro, kad će više ta budućnost?! 02.05

svi komentari

najčitanije

najkomentiranije na forumu