prodaja@kockaikugla.com hr@kockaikugla.com vjeko.kovacicek@kockaikugla.com info@kockaikugla.com mail@kockaikugla.com webmaster@kockaikugla.com admin@kockaikugla.com kockaikugla.com web.kockaikugla.com www.kockaikugla.com

Bug Online

Komentar dana

Etički problemi umjetne inteligencije koja ne zna skrenuti lijevo

O autonomnim (samovozećim) automobilima slušamo i pišemo već godinama i definitivno se radi o konvergenciji automobilističke i informatičke industrije na razini koja je bila znanstvena fantastika prije 10-15 godina. Ipak, u stvarnosti mi još nemamo rješenja koja bi bila adekvatna zamjena ljudskom mozgu za volanom. Dokazuje to primjer Waymoa, Alphabetove tvrtke koja se parniči s Uberom, ali je poznatija po tome što se sprema u SAD-u do kraja godine pokrenuti prvi taksi-servis s posve autonomnim vozilima. Larry Page, CEO Alphabeta se nadao (i najavljivao) da će se to dogoditi krajem prošle godine, ali je onda došlo do problema s Fordom s kojim su već dogovorili izradu svojih samovozećih taksija. Umjesto toga, uskočio je Fiat Chrysler koji je po specifikacijama napravio prvih 100 komada samovozećih monovolumena za Waymo, a iduće godine bi ih trebao napraviti još 500 komada.

Waymoovi taksiji rade, trenutno, u probnom načinu (bez putnika) u Arizoni u gradu Phoenixu. Arizona, naime, u SAD-u ima najliberalnije zakone o vožnji autonomnih vozila, a Phoenix je posebno pogodan za ovakav servis jer ima mahom vrlo široke, protočne i dobro održavane ulice s vrlo malo pješaka, što je jedan od faktora o kojemu autonomna vozila moraju voditi posebno računa.

Ipak, iako bi Waymoov servis trebao početi s radom u tom po svim parametrima idealnom gradu za isprobavanje robotskih automobila, inženjeri i dalje „peglaju“ i „tvikaju“ stvarne probleme s ponašanjem autonomne inteligencije u ovim vozilima.

Ponajprije, primijećeno je da Waymoovi taksiji imaju problema s lijevim skretanjem na križanjima gdje nema semafora sa zelenim signalom (strelicom) za skretanje lijevo. Istina, ima i dosta ljudskih vozača koji s ovim imaju problema, ali Waymoovi taksiji navodno gotovo redovito zahtijevaju intervenciju ljudskih operatera u nadzornom centru koji po potrebi preuzimaju kontrolu.

Pored ozloglašenog lijevog skretanja, problemi su i slijepe ulice u kojima se ova vozila sasvim autonomno zaglave poput Austina Powersa u onim kolicima u Dr. Evilovim katakombama. Na koncu, vjerovali ili ne, ali problem su i velika parkirališta trgovačkih centara koja navodno nisu detaljno unesena u 3D mape koje Google pravi i koja su zbunjujuća za umjetnu inteligenciju u vozilu.

Ukratko, kada vidite „špajz-kartu“ problema koji još uvijek muče najnapredniji AI algoritam za vožnju vozila u realnim gradskim uvjetima, shvatite koliko je histeriziranje o opasnostima umjetne inteligencije koja će nas porobiti – besmisleno, a rasprava o etičkim problemima koje mora riješiti (žrtvovati vozača ili čitav razred djece u famoznoj hipotetskoj situaciji) beskrajno udaljena od stvarnih problema.

Dapače, prema podacima koje je sam Waymo pustio vani, trenutno im je najveći problem naći dovoljnu količinu ljudskih operatora s vozačkim dozvolama koji će raditi u kontrolnom centru tvrtke i po potrebi preuzimati udaljenu kontrolu nad njihovim vozilima.

Ako vas, dakle, zabrinjava superpametna distribuirana inteligencija koja se trenutno širi internetskim bespućima i sprema se od glava nam napraviti vaze za cvijeće, a od tijela kanue za koale (jer joj se može) – mirno spavajte. Lako ćete joj uteći ako na bilo kojem križanju skrenete lijevo.

 
dodaj komentar

zadnji komentari na forumu (74)

Krx sri 11.10.2017 09:47

Etički problemi umjetne inteligencije koja ne zna

Ko im je kriv kad su odabrali krivi model za AI. :)...

Magnolia_fan pet 6.10.2017 16:41

Etički problemi umjetne inteligencije koja ne zna

Musk je jako uspjesan prodavac magle i zaposaljava dobre inzinjere. Voli covjek da se plodi....

loky4i4 čet 5.10.2017 14:15

Etički problemi umjetne inteligencije koja ne zna

ljudi(obicni radnici) se boje ovoga  ,a trebali bi ovoga :D ...

Ajar čet 5.10.2017 13:05

Etički problemi umjetne inteligencije koja ne zna

mislim da inteligencija (pa makar i umjetna), da bi se uopće mogla takvom klasificirati, mora gravitirati ulijevo jer misli svojom glavom (i tako to dokazuje). ...

Stric_Jura čet 5.10.2017 13:03

Etički problemi umjetne inteligencije koja ne zna

Touche!...

Koliko su besmislene priče o umjetnoj inteligenciji koja samo što nas nije porobila, govori primjer Waymoovih autonomnih vozila kojima problem predstavlja – skretanje lijevo na križanjima.

komentari dana

Blade Runner 2049

Neo-noir estetika stavlja Blade Runner 2049 u sam vrh vizualnih postignuća, dok odmak od "herojskih" likova čini pravdu filmu i hrabar je potez koji ne donosi toliko financijski koliko filmski uspjeh. 11.10

VR, AR i MR – kratice su tu, a što će biti od svega nitko ne zna

Nedavno objavljena dva istraživanja o tržištu za VR, AR i MR uređaje daju vrlo različita predviđanja. A sve na osnovu istih podataka. Istina je da, zapravo, nitko ne zna. 09.10

Etički problemi umjetne inteligencije koja ne zna skrenuti lijevo

Koliko su besmislene priče o umjetnoj inteligenciji koja samo što nas nije porobila, govori primjer Waymoovih autonomnih vozila kojima problem predstavlja – skretanje lijevo na križanjima. 04.10

Kako su propale Zvjezdane staze

Od kultnog kempa visokih ideala i niske produkcije, do „ributanih“ akcijskih filmova golemog budžeta i nastavaka koji gaze fiktivnu povijest i kanon, Zvjezdane staze njihov tvorac ne bi prepoznao 27.09

Treba li nam nakon dieselgatea i cobaltgate?

U skladu s proklamiranom električnom orijentacijom, njemački automobilski div Volkswagen traži pouzdanog dobavljača kobalta za njegova buduća vozila. Problem je u načinu na koji se kobalt rudari 25.09

Hrvat dokazao – mobiteli uzrokuju rak

Mobilni Internet je sličan kocki i alkoholu, razara „tradicionalne hrvatske vrijednosti“ pa neka ljudi plate. 21.09

svi komentari

najčitanije

najkomentiranije na forumu