prodaja@kockaikugla.com hr@kockaikugla.com vjeko.kovacicek@kockaikugla.com info@kockaikugla.com mail@kockaikugla.com webmaster@kockaikugla.com admin@kockaikugla.com kockaikugla.com web.kockaikugla.com www.kockaikugla.com

Bug Online

Komentar dana

Gubi li Apple svoj "mojo"?

Po prvi puta, od kada postoji iPhone, neki se drugi smartfon u jednom kvartalu bolje prodao od ovog Appleovog kultnog uređaja. Nije teško pogoditi - riječ je o Galaxyju S III kojeg je u razdoblju od početka srpnja do kraja rujna Samsung isporučio 18 milijuna primjeraka, u usporedbi s Appleom koji je isporučio 16,2 milijuna iPhonea 4S.

 

Istina, riječ je o razdoblju kada se iščekivao dolazak iPhonea 5, no istovremeno je i Samsung ponudio još nekoliko uređaja kojima konkurira samom sebi, poput Galaxy Notea II, pa se doista može zaključiti kako se razdoblje sveopće fascinacije iPhoneom bliži kraju.

 

Ovome u prilog idu i brojke koje su nedavno objavili tržišni analitičari. Istraživanja koja je proveo Strategy Analytics, pokazala su kako je 88% vlasnika iPhonea u SAD-u reklo da će i sa sljedećim smartfonom kojeg će kupovati ostati vjerni iOS-u. Ta je brojka pala s 93%, koliko je iznosila prije godinu dana. U Europi, isti je udio kroz isto razdoblje pao s 88% na 75%.

 

I dalje se radi o izuzetnoj razini lojalnosti Appleovih kupaca tom proizvođaču, no ipak je postalo jasno kako znatno više vlasnika smartfona diljem svijeta počinje prelaziti s iOS-a na neki drugi operacijski sustav. Gotovo istovjetan trend posljednjih mjeseci događa se i među vlasnicima tableta, a dolaskom Windowsa 8 očito će i prijenosnici s Microsoftovim operacijskim sustavom ponovno doći u fokus kupaca, nakon izuzetno uspješne ere MacBooka koji je s 27% osvojenog tržišta u SAD-u postao najprodavaniji tip računala na tom podneblju.

 

Sve ovo rezultiralo je ozbiljnim padom Appleovih dionica čija se krivulja posljednja tri mjeseca konstantno kreće pravocrtno prema dolje. Pogrešno bi, međutim, bilo zaključiti kako je razlog stagnacije opčinjenosti Appleom zasićenost tržišta njihovim "awesome" proizvodima. Bez brige, i dalje se iPhonei, iPadi i ostali gadgeti iz Cupertina kupuju brže no što se mogu proizvesti te su i dalje najpoželjniji uređaji na svijetu.

 

Ono zbog čega se tržišni prostor top-tehnologija sada otvara i drugima jest razvodnjavanje jednog od najvećih uvjerenja u koje je Apple godinama uspijevao držati korisnike digitalnih uređaja diljem svijeta - kako su njihovi proizvodi savršeni.

 

iPhone 5 je tako stigao na tržište s nekoliko kardinalnih pogrešaka koje je i sam Apple priznao ili opravdavao kao neminovne (loši Mapsi, guljenje boje na crnom modelu i slično) te kao takav nikako nije savršen. Četvrta generacija iPada lansirana je svega nekoliko mjeseci nakon treće, ostavljajući kupce treće generacije iPada da se osjećaju nasamarenima jer je ovim potezom i sam Apple priznao da treći iPad nije savršen. iPad mini je stigao s ekranom premale gustoće piksela, a prevelike cijene za taj tip uređaja. To također nikako nije savršen uređaj. U vremenima kada se tržište notebooka s Windowsima 8 doslovce preplavljuje modelima s touchscreenom, čak ni MacBook Pro s Retinom ne možemo, zbog ekrana koji nije osjetljiv na dodir, nazvati savršenim.

 

Teško je ne upitati se - bi li Steve Jobs dopustio predstavljanje nesavršenog iPhonea 5? Bi li dopustio lansiranje četvrtog iPada tako brzo nakon trećeg? Bi li ikada dopustio lansiranje iPada mini i bi li toliko oklijevao s predstavljanjem MacBooka s touchscreenom? Čini se da je religioznost koju je logo zagrižene jabuke nosio sa sobom počela iščezavati odlaskom duhovnog vođe te religije…

 

Svega ovog, ako zbog ničeg drugog, a onda zbog krivulje na burzi, zasigurno su svjesni i u Appleu, pa stoga možemo očekivati da neće prekriženih ruku gledati kako im izmiče njihov "mojo". O sljedećim potezima Applea - dakle ponajviše o njihovim sljedećim proizvodima - ovisit će hoće li zadržati status posebnog i prestižnog tehnološkog inovatora ili će nastaviti upravo započet put ka tome da (ponovno) postane tek prosječni gigant Silicijske Doline. 

dodaj komentar

zadnji komentari na forumu (130)

baso533 pon 19.11.2012 19:10

Gubi li Apple svoj "mojo"?

Ironije li :D  ...

woodgamesfx pet 16.11.2012 12:44

Gubi li Apple svoj "mojo"?

Gubi ili ne gubi meni petica stiže uskoro (najvjerojatnije u ponedjeljak) , a onda prodajem četvorku. ...

BlueMax čet 15.11.2012 23:57

Gubi li Apple svoj "mojo"?

Nokia je 15 godina vladala trzistem mobitela. Nije to malo. Apple je vladao puno krace a Samsung ce krace od Applea....

grzzi čet 15.11.2012 22:54

Gubi li Apple svoj "mojo"?

Apple će biti ok dok god shvaća dizajn i kvalitetu ozbiljno. Dok god se drži principa koje im je postavio SJ citiravši Leonarda,  "simplicity is the ultimate sophistication" Ljudi žele intiutivne, kvalitetne proizvode u svemu.Radije radi samo jednu stvar kako spada nego žonglirati kao swiss kni...

Pranja čet 15.11.2012 22:37

Gubi li Apple svoj "mojo"?

ATJ Lučko je bio sarkastičan....

Dionica im se strmoglavljuje već treći mjesec za redom, novi iPhone se guli i ima nedorađene Mapse, a Galaxy S III se u zadnjem kvartalu prodao bolje od iPhonea... Je li svemir van ravnoteže?

komentari dana

Je li dobro zabranjivati i e-cigarete?

Pratite li zbivanja u Americi gdje je pušačima odavna zabranjeno pušenje na manje-više svim javnim mjestima, primijetili ste da će im sada zabraniti i e-cigarete. Ima li to smisla? 26.10

Seks i alkohol danas su koštali karijere Roberta Scoblea, najpoznatijeg tech blogera na svijetu

Najprije ga je za seksualno zlostavljanje prozvala u jednom tekstu kolegica tech novinarka, a onda su to potvrdile i brojne žene iz tech industrije, pa je poznati Scobleizer sve priznao i - nestao... 24.10

svi komentari

najčitanije

najkomentiranije na forumu