Bug Online

Komentar dana

Još nije kasno da se zbog zarade i besplatnih gadgeta pridružite egzodusu s Fejsa na Instagram

Instagram danas ima preko 700 milijuna aktivnih korisnika, što je 100 milijuna više no što ih je imao u prosincu 2016., dakle prije manje od pola godine. Radi se o najbržem rastu ovog servisa u njegovoj povijesti – prvih 500 milijuna korisnika ova je društvena mreža prikupljala od pokretanja krajem 2010. sve do lipnja 2016. godine.


Prema broju aktivnih korisnika, Instagram je danas dvostruko veći od Twittera, a veći je i od polovice Facebooka, čiji broj „engagementa“ pada, što znači da su korisnici te društvene mreže sve pasivniji (sve manje lajkaju, komentiraju i postaju, čak i kad prate što se događa na Fejsari). Još dramatičniij pad aktivnosti bilježi Snapchat koji sada ima „svega“ 161 milijun aktivnih korisnika (dakle manje no što je Instagram stekao novih korisnika unazad godinu dana) i kojem je „engagement“ korisnika pao za čak 82% od kada je Instagram uveo famozne Storiese.


Rast Instagrama je globalan, pa se tako održava i na Hrvatsku, još izraženije nego u ostatku svijeta. Konkretno, unazad četiri mjeseca se broj aktivnih Hrvata na ovoj društvenoj mreži udvostručio i prema tvrdnjama agencije Croapp sada ih ima 730.000. Jednako tako, Hrvati su, kao i ostatak svijeta, sve pasivniji na Facebooku, a Twitter i Snapchat, zapravo, nikada niti nisu značajnije prihvatili…


Logično je upitati se - u čemu je tajna Instagrama i zašto doživljava procvat baš sada?


Stvar je u tome što je ova foto-video društvena mreža postala sadržajno kudikamo zanimljivija od Facebooka. Ovdje nećete biti bombardirani linkovima s (fejk) vijestima i reklamama koje vam serviraju Pagesi kojima ste svojevoljno ili ne u nekom trenutku postali fan, niti reklamama onih influencera koje ne pratite, a polajkali su ih vaši frendovi. Točnije, na Instagramu je puno lakše pratiti isključivo ono što vas zanima, bilo da se radi o osobnom ili komercijalnom sadržaju.


Bolju fokusiranost propagandnih poruka i ekspanziju Instagrama uočili su i marketingaši, što je dodatno potenciralo migraciju ka toj društvenoj mreži.


Tako se osim egzodusa „običnih“ korisnika, posljednjih mjeseci na Instagram sele i spomenuti influenceri, odnosno ekipa koja zahvaljujući golemoj količini followera putem društvenih mreža zarađuje lovu – ili barem besplatne stvari. Kako, za razliku od Facebooka, Instagram još nije zasićen tom vrstom EPP-a i kako je na Instagramu lakše pratiti samo one koji vas zanimaju, ali samim time imati i jači „engangement“ i „reach“, još nije kasno da i sami iskoristite šansu i – postanete Instagramer ili Instagramuša!


Evo kako se, trenutačno, kreću cijene „influensanja“ po Instagramu…


Potrebno je sakupiti najmanje 5.000 followera da uopće dođete „pod radar“ brandovima koji su spremni plaćati postove i znatno više da vam išta ponude – lovu ili besplatno svoje proizvode. Dobit ćete oko 5 dolara za 1.000 followera za post kojim suptilno reklamirate brend koji vas je angažirao, no što je ništa kojom se bavite općenitija, trebat će vam i više followea. Za tech influensanje računajte da vam treba oko 20.000 followera da postanete zanimljivi proizvođačima gadgeta, hardvera, appova…


Ako vas baš krene, kao, primjerice Jelenu Perić, odnosno „hrvatsku Kim Kardashian“ (koja je gostovala i u našem Star Techu) i prikupite, poput nje, milijun followera na Instagramu, pojedinačni post ćete moći naplatiti basnoslovnih 5.000 do 15.000 dolara. Dakako, za tech nišu nećete se moći nadati tolikoj vojsci followera, no sa spomenutih 20.000 već ćete se moći ogrepsti za pokoji besplatan mobitel, grafulju ili neki treći gadget, jer je ta razina „influensanja“ dovoljna da postanete „ambasador“ nekog tehnološkog brenda.


Sve više od toga može vam donijeti i konkretne novčane uplate, no steći tako velik broj followera nije lako. Ako posegnete za lakšim putem, odnosno kupnjom fanova, instantno ćete biti izbačeni iz igre jer marketingaši koriste softverske alate kojima se lako detektiraju takvi profili (prema razini engagementa i strukturi followera), pa ćete morati postati često, lajkati drugima postove učestalo, zafollowati one koji se bave sličnim temama, jako pametno postavljati hashtagove na svoje postove i – što je najvažnije – imati zanimljive, lijepe, dotjerane i unikatne postove…


Pokušajte, egzodus s Fejsa na Instagram je u tijeku, još nije kasno…

dodaj komentar

zadnji komentari na forumu (32)

Santana pet 28.4.2017 12:03

Još nije kasno da se zbog zarade i besplatnih gadg

Svaka drustvena mreza ima svoj ološ, sve ovisi dal pratite taj ološ ili ne.Instagram je ogranicen s razlogom i bolje da je jer onda bilo jos vise sranja gore nego kaj ima.Da izbace botove i vrate kronoloski poredak postova bilo bi super.   A ovo Jelena Perić.... Uzas zivi. S tolko smi...

Djuro von Prekoplotovich čet 27.4.2017 21:32

Još nije kasno da se zbog zarade i besplatnih gadg

Sudeći po napisanome, lova je u gradnji i održavanju mreže botova koja između ostalog služi i za podizanje rejtinga ovim "influenserima". ...

Glavas_ZG čet 27.4.2017 21:30

Još nije kasno da se zbog zarade i besplatnih gadg

Sve manje ljudi živi realan život, sve više nikakav tj. virtualan....

knight čet 27.4.2017 20:06

Još nije kasno da se zbog zarade i besplatnih gadg

Instagram je fokusiran na fotografije i kao takav ogranicen. Nije da se ne moze koristiti i na drugi nacin, ali to je na silu...FB je drustvena mreza "opce namjene" i kao takav pruza puno vise mogucnosti od instagrama, od diskusija, vijesti, grupa, kolaboracije (govorim sa aspekta korisnika, ne neko...

ddarknessfairyy čet 27.4.2017 19:54

Još nije kasno da se zbog zarade i besplatnih gadg

Kakve vi to profile pratite i kakve tagove upisujete u search kad samo vidite sise i guzice tamo? Imam 3 profila na instagramu i ne vidjeh na ni jednom od mojih followera a ni profila koje pratim ni jednu ispadajuću sisu ni dupe tak da je sve stvar vaših preferencija. Ako birate profile da...

Unazad samo četiri mjeseca, Instagram je narastao sa 600 na 700 milijuna korisnika, a u istom razdoblju broj korisnika u Hrvatskoj se udvostručio. Evo zašto…

komentari dana

Nećete vjerovati, ali MP3 nije mrtav

S obzirom na bombastičnost prošlotjednih objava o smrti formata MP3, sarkastičan "klikbejtovski" naslov ovog teksta vrlo je prikladan. Ne slušajte što vam govore, MP3 ne ide nikuda 22.05

SAD polako ukida internetsku neutralnost

Net neutrality, jamstvo da će pristup Internetu biti jednak za sve i prema svim uslugama, uskoro bi moglo biti ukinuto u SAD-u 19.05

Ucjenjivački virus Wannacry: treba li podleći općoj histeriji?

Wannacry je podigao prilično prašine budući da je uspješno inficirao stotinjak tisuća računala, no zapravo nije riječ o ničemu previše spektakularnom. Zaštititi se moglo mjesecima unaprijed… 15.05

Za vrijeme najmučnijeg hrvatskog tjedna, tech ekipi je bilo fantastično

Developerska konferencija Dump Days 2017 održana u Splitu i festival novih tehnologija Brave New World 2017 održan u Zagrebu bili su paraleleni svemir i antiteza top temi - klanju uhljeba za foteljama 08.05

Stigao Surface Laptop, znaš mu cijenu?

Microsoftov "prvi pravi laptop" svakako je zanimljiv komad hardvera, ali s nekolicinom začkoljica i cijenom koja je posve neprilagođena publici na koju tobože cilja 04.05

Ja hoću robota, a oni mi daju IoT i "pametni dom"

Dobro, kad će više ta budućnost?! 02.05

svi komentari

najčitanije

najkomentiranije na forumu