Autor: Damir Radešić pet 2.6.2017 11:51 0 komentara

Ratne zgode podvojene ličnosti

Malo tko je sumnjao da će odličan uspjeh Middle-eartha: Shadow of Mordor prije tri godine rezultirati nastavkom koji, ako ne dođe do nepredviđenih odgoda, očekujemo na tržištu već ovog ljeta

Iako nismo pretjerano oduševljeni bjesomučnim štancanjem izdanja poznatih predložaka koja nerijetko ispadnu nezamjetna, Middle-earth: Shadow of Mordor jedna je od igara koja nas je u početku zaintrigirala sustavom “nemesis”. Potonji je, naime, prije izlaska spomenutog akcijskog RPG-a neprestano propagiran kao osnova igrivosti, no nitko nije znao kako čitava priča uistinu funkcionira. Tek nakon što smo drugi put zaigrali igru i donijeli neke odluke suprotne ranijima, uočili smo kako se svijet oko nas promijenio te je čitavo iskustvo krenulo drugačijim tijekom.


Dakako, osnovna priča nije mijenjana, no put kojim smo prolazili jednim je dijelom izgledao svježe, no istovremeno i poznato. Te sitne finese naizgled su “još jedan u nizu” akcijskih RPG-ova pretvorile u unikatno iskustvo zbog kojeg i danas Middle-earth: Shadow of Mordor preporučujemo odigrati, tim više što se sada izdanje GOTY često može pronaći na akcijama za pet eura. Kako i sama ekipa Monolitha priznaje, pravo je čudo da nitko nakon izlaska igre nije pokušao produbiti taj rafinirani sustav, koji je svako novo igranje činio unikatnim te su odlučili sami zasukati rukave i najavili nastavak Middle-earth: Shadow of War, koji je ionako u planu vjerojatno već nekoliko godina.


Krhka savezništva
Spomenuti “nemesis” u nadograđenom izdanju i dalje čini osnovu zbog koje će svako novo igranje biti uzbudljivo, bez obzira na to što su osnove poznate. Način na koji se odnosimo prema NPC-ima i dalje će vidno utjecati na naša savezništva, protivnike i način na koji nas gledaju, pa će naš rendžer Talion ponovno imati pune ruke posla na mnogo uglađeniji način. Naime, osim što djeluje na same protivnike s kojima se sukobljavamo, sustav je proširen na čitav svijet. Primjerice, u novom ćemo poglavlju imati priliku u svoje redove uvrstiti određene saveznike, od kojih neki dobrovoljno pristupaju borbi u našu korist, a druge je potrebno poraziti na bojnom polju. Saveznici mogu obavljati različite zadatke, poput direktnog sudjelovanja u ratnim operacijama ili djelovanja u neprijateljskoj pozadini. Valja imati na umu da su savezništva krhka i neki od dojučerašnjih suboraca mogli bi promijeniti stranu u najgorem trenutku, no sve je to dio ove masivne fantazije.


Shadow of Mordor je za ekipu Monolitha predstavljao svojevrsnu školu izrade igara otvorenog svijeta te ni sami nisu znali što sve u njega mogu utrpati i kako. Kako znamo, sve je na kraju ispalo solidno, no autori nam u nastavku žele pružiti više od toga te izbjeći repetitivnost koja se u pojedinim segmentima prethodnika javljala. Upravo zbog toga su igračima odlučili dati otvorene ruke u odlukama koje redom vežu i određene posljedice, bilo pozitivne ili one negativne. Igrači će time dobiti priliku ostaviti svoj trag u Middle-earthu, posebice u osvajanju utvrda koje dolaze u četiri oblika, od manjih izvidničkih postaja, do masivnih dvoraca, za koje će se voditi najžešće bitke. Prije svake imamo priliku baciti oko na snagu i vrste protivnika koji nas očekuju, kao i opremljenost naših saveznika i pridružene bonuse.


Developeri su već u prvim najavama naglašavali kako će tipovi jedinica biti raznovrsniji nego ranije te je za potrebe igre nasnimljeno “tisuće i tisuće” rečenica koje ćemo imati priliku čuti, kako od protivnika, tako i od saveznika. Većina ih je, dakako, povezana s “nemesisom” pa će, ovisno o tome tko nam je u blizini i našim prijašnjim akcijama, do naših ušiju dopirati uzvici o izdaji ili, pak, zahvali za požrtvovnost kojom borac do nas uzvraća uslugu u akciji koja slijedi. Dok su u prethodniku protivnici gubili osobnost nakon što smo ih uvrstili u svoje redove, u nastavku se stavlja veći fokus na unikatne tipove ponašanja, pa su i prijateljstva čvršća, iako ne i trajna, pogotovo ako se iz nekog razloga suborci osjete prevarenima i napuštenima.

Na leđima zmaja
Iako su u početku postojale sumnje da će masivne bitke i opsade koje smo ranije spomenuli utjecati na slabiji osjećaj savezništva i poštovanja prema neprijateljima, s kojima ćemo se nesumnjivo u određenom trenutku sukobiti, autori tvrde kako su uvođenjem raznolikih plemena i individualnim, proceduralno generiranim pristupom svakom od važnijih sudionika, uspjeli stvoriti šareni svijet u kojem su likovi itekako pamtljivi. Vođe klanova imat će daleko veći utjecaj, kako na svoje podanike, tako i na područje kojim vladaju, te se kao i ranije uspinju unutar društvene ljestvice, pogotovo ako im pođe za rukom eliminacija glavnih junaka/negativaca, a svaka skupina orka ima svoju kulturu, što će se odraziti i na izgled njihovih utvrda. Dapače, čak je i prilikom borbe prema izgledu suparnika moguće zaključiti što su ranije prošli i na što su ranjivi, primjerice po opekotinama i karakterističnim ožiljcima određene vrste oružja.


Svijet Middle-eartha: Shadow of War je, kako i dolikuje, iznimno brutalan i prepun nasilja, no ono je i sastavni dio ove fantazijske franšize. Prvi promotivni video koji je prikazan usporedo s najavom, krcat je odsječenim udovima, otkinutim glavama, spaljenim tijelima te prikazom različitih destruktivnih sposobnosti, kako glavnog lika, tako i njegovih podanika i neprijatelja, uključujući zmaja kojeg je pri kraju “zajahao” i s visine spalio preostale protivnike.

Shadow of War u svakom je slučaju ljetna poslastica, čiji razvoj pratimo sa zanimanjem i jedva čekamo zaigrati ga.

Tip

Akcijska avantura

Proizvođač/izdavač

Monolith / WB Games

Platforme

PC, Xbox One, PlayStation 4

Izlazi

22. kolovoza 2017.