Autor: Daniel Lučić pet 7.10.2016 00:38 1 komentar

Paranoja, smijeh i zamor

Igra za čiju su promociju korišteni neki od najzanimljivijih i najimpresivnijih trailera na nekoliko sajmova za videoigre, odnedavno je dostupna u Early Accessu, no jesmo li doista dobili ono što smo očekivali?

Do pojave igre na Steamovom Early Accessu, We Happy Few bio nam je poznat samo po uspješnoj kampanji Kickstartera i nevjerojatno dobrim trailerima koji su osvojili publiku na velikim sajmovima za videoigre. Još od najave činilo se da ćemo dobiti nešto poput BioShocka, smješteno u novo zanimljivo okruženje. Očekivanja su bila velika, a dodatno ih je povisio trailer objavljen na ovogodišnjem sajmu E3, koji je prikazao prvih nekoliko minuta gameplaya. Bez imalo oklijevanja, zbog toga smo ugrabili priliku da isprobamo verziju igre Early Access, čim je postala dostupna, i moramo priznati da smo ostali iznenađeni otkrivši o čemu se doista radi.


We Happy Few odveo nas je u alternativnu verziju 1964. godine te smjestio u izmišljeni engleski gradić Wellington Wells. Kroz ovaj gradić prošli su svi užasi rata, a stanovništvo je, kako bi zaboravilo grozote, prisiljeno uzimati Joy, lijek za sreću. Igra nas je postavila u ulogu novinara zaduženog za cenzuriranje negativnih tekstova u dnevnom tisku, koji se zbog spleta okolnosti (i slučajnog zaboravljanja lijeka) počinje prisjećati prošlosti i naglo shvaća u kakvom društvu živi. Zbog toga postaje meta zaluđene okoline te se baca u bijeg i potragu za sigurnosti od poludjelih sugrađana s umjetnim osmijehom na licu.


Nakon nekoliko minuta dugačkog uvoda, koji je pripremio teren za odličan razvoj priče, hladan tuš– We Happy Few zapravo je još jedna u nizu survival igara, bez linearne (ili bilo kakve suvisle, barem zasad) priče. Kao bilo koja igra ovog žanra, We Happy Few poslao nas je u proceduralno generirani svijet ispunjen misijama, koje nakon zaključenja ne ostavljaju osjećaj uspjeha. U ovom smo se svijetu morali baviti radnjama poput istraživanja, borbe, prikupljanja hrane, odmora i ostalih neoriginalnih aktivnosti koje smo vidjeli X puta dosad.


Nakon početnog iznenađenja, većina gameplay elemenata postala je otužno predvidiva. Ovo uključuje šablonsko generiranje svijeta i nespretnu borbu, za koju bez zadrške kažemo da je spremna za potpunu zamjenu, a ne samo krpanje. Stealth elementi su, s obzirom na navedeno, ugodno duboki. Naime, prilikom istraživanja svijeta nužno je biti prilagodljiv te se ne isticati iz mase. Drugim riječima, potrebno je odabrati odgovarajuću odjeću i obrazac ponašanja koji odgovara masi te kad zagusti, progutati pilulu Joy, kako bismo ostali neprimijećeni. No, oprezno. Prevelika doza može značiti smrt ili, u najmanju ruku, mnogo opasnih halucinacija.


Ne možemo poreći da We Happy Few ima nekoliko vrlo zanimljivih ideja, no znatno je više stvari u kojima ne uspijeva oduševiti. Nastavit ćemo ga pratiti ponajviše zbog znatiželje i saznanja da se nalazi na svega 50% do cilja. Razvojni je tim obećao da će finalna verzija imati dublju narativnu komponentu, a to je jedino što igru može spasiti od vječnog zaborava.

Tip

Survival

Platforme

PC, XOne

Izlazi

2016.

Vezani sadržaji

We Happy Few

Sve o igri

We Happy Few izlazi iduće godine

GM Vijesti