Autor: Bernard jurković čet 3.11.2016 00:55 0 komentara

Uništi bližnjeg svog

Konzole baš i nisu neka idealna platforma namijenjena igranju strategija u realnom vremenu, no Microsoft je prije sedam godina na svom Xboxu 360 uspješno lansirao Halo Wars, koji početkom iduće godine dobiva nastavak

Gledamo li franšizu Halo općenito, možemo s priličnom sigurnošću reći kako je ona itekako pomogla proboju Microsoftove konzole na tržište kojim su dominirali japanski proizvođači. Halo je krenuo kao futuristička pucačina koja nam je predstavila Master Chiefa, sada već jednog od popularnijih likova iz svijeta videoigara, koji stoji rame uz rame s Larom Croft, Marijem ili, primjerice, Hitmanom, odnosno Agentom 47. Sam, osnovni serijal, reciklirao je poznatu tematiku nekoliko puta s više ili manje uspjeha, no nema sumnje kako se vlasnici Xboxa na samo spominjanje njegova imena naroguše i željno čekaju nešto novo iz Microsofta. Nakon što smo bili suočeni s poplavom naslova iz ovog serijala od 2009. do danas, s jednim do dva primjerka godišnje, ove je godine nastupilo zatišje i čeka se novi nastavak, a on stiže već početkom iduće godine, no riječ je o izdanju koje će ipak više sjesti igračima na PC-ju.


Naime, radi se o Halo Warsima 2, nastavku RTS-a iz 2009. godine, koji se svojedobno pojavio isključivo za Xbox 360 i, prema pisanju medija, solidno odradio zahtjevan zadatak predstavljanja unikatne upravljačke mehanike na konzolama, iako je ona prirodno ugodnija za kontroliranje tipkovnicom i mišem. Upravo zbog toga nas je iznenadio izostanak Halo Warsa na Windowsima, iako su u neko doba postojale naznake da se na njemu radi, no sve što smo čuli ostalo je upravo na tome – glasinama. Ipak, dobra je vijest da će kao dio nadolazećeg Halo Warsa 2, i to onog skupljeg pakiranja, igračima na PC-ju i Xboxu One kao dar biti uručen Halo Wars: Definitive Edition, obnovljeno izdanje originala, koje osim poboljšane grafike, krase i neke manje novosti. Do danas nije poznato hoće li spomenuto biti moguće nabaviti i zasebno, no nekako smo uvjereni da priliku za dodatnom zaradom Microsoft neće propustiti.


Povratak starih junaka
Kako ne bismo prepričavali čitavu radnju originala, recimo da je ona završila nedorečeno, i svima je bilo jasno kako je nastavak u izradi. Naime, Ensemble Studios koji potpisuju Halo Warse, lukavo su osmislili završetak tako da su glavni junaci, satnik James Cutter i narednik John Forge, nakon ogorčenih bitaka protiv Covenanta, žrtvovali povratak u stožer za opće dobro. Bez brige, nismo otkrili ništa što u prvim minutama Halo Warsa 2 ne biste i sami saznali, s obzirom na to da on započinje uvodnim videom u kojem nam je objašnjeno kako su spomenuti, uz vlastitu ekipu koja ih je pratila na bojnom brodu UNSC Spirit of Fire, odspavali gotovo tridesetak godina. Nakon buđenja otkrivaju kako nemaju pojma da je rat protiv Covenanta, u kojem su odigrali svoju ulogu, završio i je li ljudska vrsta uopće opstala, a kako ih je u međuvremenu njihova letjelica odvela u nepoznati dio svemira, shvaćaju da su suočeni s novom, još većom opasnošću.


Naime, pogled kroz prozor osvješćuje ih da se nalaze iznad ogromne izvanzemaljske strukture, za koju će kasnije saznati da nosi naziv Ark. Ark je deset puta veći od Zemlje i mjesto je kreacije famoznog Halo prstenja, nastanjivog superoružja po kojem je čitava franšiza dobila naziv. Ekipa se, kao i svaka radoznala ljudska postrojba, upućuje na Ark, gdje u uništenoj bazi UNSC-a uspijevaju oporaviti Isabelu, umjetnu inteligenciju koja se brinula za logistiku i koja ih upućuje u događaje koji su se odvijali tijekom njihove hibernacije, te posebno o novoj vrsti neprijatelja, rase pod imenom Banished. Zanimljivost je kako su Banished u nekoliko navrata spominjani u raznim poglavljima Haloa te da su se istovremeno kad i ljudska vrsta, borili protiv Covenanta, no iz potpuno drugačijih razloga. Ukratko, Covenanti su uništeni i ne predstavljaju prijetnju, no Banished su s druge strane vrlo opasni, tim više što ih predvodi iskusni ratnik Atriox.


Iz Total Wara u svijet Haloa
Iako je Halo Wars bio uspješan, gledamo li komercijalnu stranu priče, Ensemble Studios je odmah nakon dovršavanja projekta raspušten, što je za sve nas bilo razočaranje. Naime, osim Halo Warsa, spomenuta ekipa potpisuje serijal “Age of…”koji ne treba posebno predstavljati. Kako su temelji i osnovne skice za nastavak Halo Warsa već postojali, Microsoft je čitavu priču predao vlastitom timu 343 Industries, koji je, prema vlastitom priznanju, jako dugo tražio partnere koji će kvalitetno odraditi posao te ih pronašao u Creative Assemblyju. Iako na prvi pogled izgleda da je Creative Assembly dobio posao zbog Total Wara, navodno je Microsoftu i njegovim partnerima zapeo za oko zbog odlično obavljena posla s Alien: Isolationom, koji su, osim za PC, preradili i za konzole. Vjerujemo da je iskustvo s Total Warom ipak imalo odlučujuću važnost, iako Halo Wars 2 koristi potpuno drugačiju mehaniku i koncepte igrivosti od spomenute popularne franšize.


Iako Microsoft ne želi previše otkrivati, premda ne znamo čemu tajnovitost, s obzirom na to da se vrijeme izlaska ubrzano približava, zna se da će igra rabiti mehaniku “kamen-škare-papir” pa su, primjerice, vozila jača protiv pješaštva i slabija od zračnih jedinica, a potonji su, pak, inferiorni pješaštvu. Govorimo općenito, jer točan popis i priložene karakteristike trupa ne postoje, no prema ranijim izjavama, neka će nam vozila poput Bansheeja, Ghostova i Wraithova ponovno biti na bojnim poljima, s obzirom na to da Banishedi ne bacaju olupine bivših protivnika u staro željezo, već ih koriste u vlastitim redovima. Također, poznato je da će prije svake bitke igrači imati mogućnost izbora zapovjednika koji dolaze s unikatnim sposobnostima, pa će i to utjecati na taktike koje ćemo koristiti.


Prethodniku Halo Warsa 2 često se prigovaralo da je prejednostavan te kako ne pruža igračima dovoljno strateških opcija, uz, naravno, ponekad zbunjujuću kontrolu gamepadom koja je tražila navikavanje. Ekipa Creative Assemblyja je, prema vlastitim tvrdnjama, odlučna u namjeri da igračima isporuči spoj akcije i klasičnog taktiziranja te bi Halo Wars 2 trebao biti pristupačan početnicima, kao i onima koji su malo dublje zagrizli u žanr RTS-a i imaju dovoljno iskustva iz drugih igara. Takvi će svoje znanje imati priliku pokazati u jednom od nekoliko multiplayer načina igranja kojima smo se pozabavili u popratnom okviru.

Za sam kraj nemamo što reći, osim da se nadamo najboljem ishodu, kako za konzolaše, tako i za igrače na PC-ju, s obzirom na to da Halo Wars 2 stiže kao dio programa Xbox Play Anywhere, odnosno za jedinstvenu cijenu kupci dobivaju verzije za obje platforme.

Tip

RTS

Platforma

Xbox One, PC

Izlazi

17. veljače 2017.

Vezani sadržaji

Halo Wars 2

Sve o igri

Iduća Halo Wars 2 beta stiže iduće godine

GM Vijesti