Autor: Daniel Lučić pet 1.7.2016 00:40 0 komentara

Neki novi klinci

Baš kad smo pomislili da Mafia ostaje dio igraće povijesti, novoosnovani Hangar 13 potvrdio je da radi na novoj igri serijala – ovaj će naslov donijeti novog protagonista, niz novih koncepata i virtualno igralište u kojem pucanje nije jedini oblik zabave

U studenom 2012. godine ekipa iz 2K Czecha počela je pričati o tajnoj AAA igri koja se kuha u njihovim uredima. Zaljubljenici u serijal Mafia bili su sigurni da se radi o novom nastavku, zbog čega je informacija o restrukturiranju studija iz siječnja 2014. godine prihvaćena kao hladan tuš. Snovi o nastavku avanture mafijaša Vita Scalette (protagonista druge igre) pali su u vodu i igrači su morali prihvatiti da je serijal Mafia postao stvar prošlosti. To se promijenilo na prošlogodišnjem Gamescomu, kada je 2K Games potvrdio da novi Hangar 13 radi na novoj igri Mafia, koja će iz korijena promijeniti serijal i viziju gangsterskog života.


Mafia III preseljena je u južni dio SAD-a, izmišljenu verziju New Orleansa, te prebačena u 1968. godinu. Zašto tako specifično, pitate se? Prema riječima scenarista Williama Harmsa, svijet mafije ne bi se smio ograničiti na eru talijanskih gangstera iz dvadesetih, tridesetih ili četrdesetih godina prošlog stoljeća. Američka povijest ispunjena je pričama o različitim grupama u organiziranom kriminalu, zbog čega Hangar 13 želi proširiti definiciju mafije i razmišljati drugačije. Konkretno, 1968. godina odabrana je jer se radi o jednoj od najturbulentnijih godina u povijesti SAD-a. Godina je to u kojoj su ubijeni Robert F. Kennedy i Martin Luther King te godina u kojoj su snage Sjevernog Vijetnama pokrenule veliku Ofenzivu Tet protiv SAD-a i Južnog Vijetnama. Ovo je razdoblje predstavljalo i veliku prekretnicu za talijansku mafiju – američka je javnost desetljećima poznavala romantiziranu viziju gangstera. Veći dio tridesetih, četrdesetih i pedesetih federalna vlada odbijala je priznati da ova vrsta kriminalne organizacije uopće postoji, no krajem šezdesetih to se počelo mijenjati.


Neobični junak
Zbog svega navedenog, Hangar 18 procijenio je da prebacivanje radnje u to vrijeme predstavlja idealnu priliku za predstavljanje novog protagonista, drugačijeg od svega što smo očekivali. Njegovo ime je Lincoln Clay, a radi se o tamnoputom mladiću kojeg život nije štedio i siročetu u vječnoj potrazi za obitelji. Nju je pronašao u suborcima s kojima je ratovao na vijetnamskim bojištima, od kojih su mnogi bili članovi takozvane “crne mafije”. Nakon povratka iz Vijetnama Clay je napravio jedino što je znao, pridružio se svojoj novoj obitelji i prepustio kriminalu. Stvari su djelovale dobro, sve dok talijanska mafija nije procijenila da od crnih kolega ima više štete nego koristi. Crna mafija uništena je po brzom postupku, no Clay je nekim čudom izvukao živu glavu i zakleo se da će osvetiti svoje prijatelje.


Naravno, Clay nije Rambo i svoju osvetu ne može osigurati sam, zbog čega je prisiljen okružiti se ljudima čiji se ciljevi barem donekle poklapaju s njegovim. Radi se uglavnom o likovima sumnjivih moralnih načela, kojima se vjeruje samo u nedostatku boljeg izbora, no uz oprezno održavanje međuljudskih odnosa koji će u ovoj igri biti iznimno važni, sve je moguće. Na vlastitom putu prema osveti, Clay će koračati prema ulozi svojevrsnog šefa podzemlja i svojim će saveznicima morati prepustiti dio kontrole – bilo da se radi o kontroli nad prestižnim zonama ili nečem sličnom. S time na umu, igra će donijeti i neku vrstu menadžmenta u kojem je teško pronaći ravnotežu i zadovoljiti sve, a pogrešan potez može postaviti metu na Clayeva leđa te od jučerašnjih prijatelja stvoriti smrtne neprijatelje.


Nova filozofija otvorenog svijeta
Dijeljenjem otvorena svijeta na zone kojima upravljaju drugi NPC-jevi Hangar 13 će ukloniti najveću manu open-world igara – fleksibilnost koja sklanja fokus s centralne priče. Ovo ne znači da će nas igra voditi za ruku ili da lutanje mapom neće biti privlačno, već samo da će svaka akcija u in-game svijetu imati veliki utjecaj na razvoj centralne misije. Prema riječima glavnog dizajnera Matthiasa Worcha, razvojni je tim osmislio inovativnu strukturu koja igračima omogućuje da svojem cilju pristupe na različite načine, izgrade svoje carstvo i osjećaju se slobodnima, bez odmicanja od osnovnog narativnog smjera.
Neobični otvoreni svijet Mafije III neće biti mrtav, obećao je razvojni tim. Pače, bit će ispunjen brojnim aktivnostima temeljenim na stvarnim kriminalnim aktivnostima tog vremena. Reket, trgovina ilegalnim sredstvima, pranje novca i varanja na građevinskim poslovima, samo su neki od primjera aktivnosti talijanske mafije koje ćemo u Clayevim cipelama pokušati pokvariti na putu do konačne osvete, zbog čega će se igra snažno oslanjati na kvalitetnu akcijsku komponentu. Razvojni tim naglašava kako ovdje ne treba očekivati revoluciju te da će napucavanje i vožnja svim zaljubljenicima u igre poput Grand Theft Auta ili nekog drugog open-world hita biti više nego poznati. Ono čime se developeri ponose, tranzicija je iz vatrenog okršaja u šakački. Naime, upravo je to element u kojem mnogi razvojni timovi naprave loš posao, zbog čega je Hangar veliki dio svojeg razvojnog ciklusa posvetio upravo razvoju uvjerljivog i stvarnog sustava borbe na svim udaljenostima.


Ekipa koja stoji iza igre vjeruje da odličnu sandbox igru od dobre dijele fini detalji poput umjetne inteligencije, nepredvidivih događaja i sličnih stvari koje svijet igre čine živim i maksimalno imerzivnim. Takvih sitnica neće nedostajati, obećali su, zbog čega nestrpljivo čekamo listopad i priliku da se uvjerimo u točnost njihovih obećanja.

Tip

Akcijska avantura

Proizvođač/Izdavač

Hangar 13/2K Games

Platforme

PC, Xbox One, PS4

Izlazi

7. listopada 2016.

Vezani sadržaji

Mafia 3

Sve o igri

Mafia III uskoro napokon dobiva novo proširenje

GM Vijesti