Autor: Bernard Jurković pet 15.7.2016 00:50 0 komentara

Jedni ruše, a drugi grade

Baš kad smo pomislili kako smo se odviknuli od “petice” koju nismo palili puna dva mjeseca, eto nama vrijedne ekipe Firaxisa s najavom nove droge pod imenom Civilization VI, koja stiže već u listopadu ove godine.

Nakon Civilizationa: Beyond Earth, realno je bilo očekivati kako će developeri ovog serijala morati poduzeti određene korake za igrače koji su očekivali nastavak odličnog Civilizationa V, no s ranije spomenutim naslovom zasigurno ga nisu dobili. Beyond Earth daleko je od loše igre, no pretpostavljamo kako su horde fanova ove franšize ipak očekivale nešto drugo, nešto što će ih povezati s prethodnikom koji je do sada sam ostvario preko osam milijuna prodanih primjeraka. Vjerujemo kako bi igra bolje prošla bez prefiksa Civilization, no ona nije tema ovog teksta i nećemo se dalje baviti njome jer je red da predstavimo novo poglavlje glavnog serijala koje nosi jednostavnu brojčanu oznaku i svima je okvirno jasno što od njega mogu očekivati.


U prvom redu, definitivno “prokletstvo samo jednog poteza” kojim se mnogi projekti hvale, no samo rijetkima polazi za rukom kod igrača uistinu izazvati takav osjećaj. Najavljen sredinom svibnja ove godine, Civilization VI odmah je upao u oči svima onima koji su se ikad malo dublje pozabavili bilo kojim prethodnikom. Već je na prvi pogled vidljivo da je stil igre ostao nepromijenjen, što je sasvim logično, te kako ćemo ponovno biti stavljeni u ulogu jednog od svjetskih lidera te voditi svoj narod prema pobjedi, odnosno, na višim stupnjevima težine, preživljavanju, jer bilo je i toga, naravno. Civilization VI stiže i s nekim sitnijim, ali uočljivim promjenama kojima će developeri nastojati poboljšati poznatu igrivost i čitavu priču podignuti na novu razinu kako bi nam potrajala barem šest godina, koliko nas sada dijeli od pojave “petice”. Zar je moguće da je toliko prošlo?


Diplomatsko nadmudrivanje
Svakim izdanjem Civilization je tjerao istu poteznu igrivost i dopunjavao je novim elementima, što se ponavlja i sa “šesticom”. I dalje ćemo osnivati i izgrađivati gradove, brinuti o zadovoljstvu stanovnika, baviti se diplomatskim odnosima sa susjedima, širiti svoj utjecaj i trgovati te, dakako, vojevati nebrojene bitke koje su nemali broj puta iz lokalnih čarki za nekoliko heksagona praznog zemljišta prerasli u prave svjetske ratove nakon što su se saveznici probudili. Diplomacija je oduvijek bila česta meta negativnih kritika i nikada nismo imali osjećaj da radimo nešto glede napretka na tom polju. Bez obzira na to kako se postavili prema susjedima i kakve im sve ustupke davali, čak i kada bismo određeno razdoblje bili zadovoljni, kad-tad njihov bi se stav promijenio iz prijateljskog u nezadovoljstvo i u konačnici bi nam miroljubivi Gandhi poslao nekoliko nuklearki jer smo radili protiv njegovih interesa i dobrosusjedskih odnosa. Zašto i zbog čega, te što smo napravili krivo, nikada nije bilo jasno i nerijetko smo bili mišljenja da je ponašanje susjeda potpuno nasumično generirano.


To bi se u novom nastavku trebalo promijeniti na bolje, s obzirom na to da će svaki vladar imati svoju povijest koja će nam jasno dati do znanja kako se prema njemu ophoditi. Primjerice, teži li netko ostavštini koju želi ostaviti za buduća pokoljenja i mahnito ulaže u svjetska čuda, naljutit će se ukoliko ga preteknemo. Tu i tamo može se dogoditi da naši graditelji dovrše određeno čudo prije svih, no ako se takve situacije zaredaju, ne piše nam se dobro. Isto vrijedi i za veličinu vojske ili, primjerice, područje širenja religije, što u diplomaciju donosi novi sloj taktiziranja koji će, nadamo se, biti pametnije riješen nego u prethodnim izdanjima Civilizationa.


Kad već spominjemo svjetska čuda, recimo i to da ih nakon dovršetka, umjesto šturih statičkih rečenica, prate prikladne animacije koje se nakon kraće odsutnosti vraćaju, što toplo pozdravljamo. One će prikazivati nastajanje naše tvorevine uklopljeno u postojeći okoliš, i neće biti generički videozapis na kakve smo navikli, a hoćemo li uopće moći poduzeti takav graditeljski pothvat, ovisi i o samom terenu. Kako kažu autori, piramide će moći biti izgrađene samo u pustinji, Stonehenge samo u gradovima koji imaju pristup kamenolomu, a slični preduvjeti vrijede i za klasične građevine.


Združene vojne snage
Gradovi više nisu ograničeni na jedno polje, već sami odlučujemo gdje ćemo što graditi, što je i nužno. Primjerice, zvjezdarnica nije više dostupna u svim naseljima, već ju je moguće postaviti samo na brdima koja su pridružena određenim regijama. Vojna regija mjesto je u kojem gradimo vojarne, vojne akademije i štale, no bit je da one moraju biti izvan grada i vidljive su na mapi uz postojeće ceste, rudnike, polja i ostale elemente koje smo i ranije izgrađivali. Ovisno o položaju naspram regija, gradovi dobivaju određene bonuse, pa vojno područje pridonosi obrani grada, a autori su kreirali 12 različitih četvrti, od kojih svaka ima posebna pravila za postavljanje građevina.


Regije nisu puki dekorativni element, već aktivno utječu na samu igrivost jer će, primjerice, vojna sila koja opsjeda grad možda biti preslaba kada stane pred gradske zidine, ali će pustošenjem vojne četvrti osakatiti branitelje, a uništavanje industrijske četvrti usporava izgradnju općenito. Vezano uz vojsku, tu su također najavljene promjene koje pozdravljamo i koje će zasigurno promijeniti dosadašnji pristup ratovanju.


Naime, do sada je svaka jedinica zauzimala određeno polje, što je znalo stvoriti potpunu gužvu na ekranu i nepotreban gubitak poteza prilikom prestrojavanja. Developeri su stoga zaključili kako potporne jedinice, poput ovnova za razbijanje vrata ili protutenkovskih topova, u novom nastavku možemo pridružiti glavnim jedinicama i o njima uopće više ne voditi brigu. Sviđa nam se i mogućnost osnivanja vojski spajanjem nekoliko jedinica, uz napomenu kako moraju biti istog tipa, poput tri voda tenkova ili dva marinaca. Takve jedinice uvijek će biti jače od regularnih i moći će probiti obranu u protivničkim redovima, no sigurni smo da i za njih postoji lijek, kao i određena ograničenja u obliku skupljeg održavanja, no što konkretno, trenutačno nije otkriveno.


Koliko god banalno zvučalo, Civilization VI dobiva i nove grafičke opcije koje će podići kvalitetu prikaza, zajedno s dodatnim uljepšavanjem elemenata na mapi. Primjerice, tenkovi su uvijek tenkovi, no ovisno o izabranoj naciji, navodno će biti vidljivo prepoznatljivi i unikatni, pa makar se radilo o minornim izmjena topovske cijevi ili u slučaju kopljanika, zastavicama na vršcima koplja koja drže u ruci. Toplo se nadamo da će programeri ipak malo više poraditi na optimizaciji jer su potezi u kasnijim stadijima prethodnika trajali predugo, a znamo i koliko smo razočarani “učitavanjem” misija u XCOM-u 2, koji potpisuje ista ekipa, zbog čega smo odustali od igranja i čekamo zakrpu ili nadogradnju hardvera, pa što prije dođe.


S obzirom na to da nam je Civilization jedan od omiljenijih serijala, najava novog nastavka stiže kao naručena, i sasvim sigurno ćemo je odmah nabaviti, a vrijeme do tada ponovno ćemo prikratiti igranjem Civilizationa V koji još uvijek privlači mase – navodno ga pola milijuna igrača zaigra barem jednom u tjedan dana. 

Tip

Starteška igra na poteze

Proizvođač/Izdavač

Firaxis Games / 2K Games

Platforme

PC

Izlazi

21. listopada 2016.