Autor: Daniel Lučić pet 17.6.2016 00:06 0 komentara

MOBA s mudima

Pravila su tu zato da bi se kršila, a Battleborn ih krši na sve strane. Srećom, čini to dobro i donosi nam zabavnu kombinaciju MOBA-e i najboljih elemenata klasične pucačine iz prvog lica

Automatski turreti od velike su pomoći, a timovi ih mogu izgraditi na unaprijed definiranim strateškim pozicijama

Automatski turreti od velike su pomoći, a timovi ih mogu izgraditi na unaprijed definiranim strateškim pozicijama

Strogo držanje žanrovskih pravila u svijetu igara danas je stvar prošlosti. Najuspješnije moderne igre temeljene su na kombiniranju žanrova pa tako dobivamo RPG-ove s elementima FPS-a, akcijske avanture koje se transformiraju u TPS, i strateške igre koje se snažno oslanjaju na menadžerske elemente. Malo je žanrova koji su netaknuti prošli kroz evoluciju videoigara, a jedan od njih, barem dosad, bio je MOBA (multiplayer online battle arena). Kao jedan od najpopularnijih žanrova u svijetu online igara, MOBA je od svojih početaka ostala više-manje ista, a sitne promjene koje donosi svaka nova igra, gotovo su zanemarive. Ne čudi stoga čvrsti stav igraće zajednice, koja u glavi ima jasno zacrtana pravila kojih se igre moraju držati da bi ušle u pažljivo probrano društvo i bile uspješne.


Srećom, Gearbox Software za stroga pravila nije posebno zainteresiran, što je svojim igrama pokazao nekoliko puta. Iznimka nije ni Battleborn, igra koju je nemoguće spomenuti bez povlačenja paralela s MOBA žanrom, iako na prvi pogled izgleda kao najobičnija pucačina iz prvog lica. Riješit ćemo se pritiska odmah, i uz rizik da na sebe navučemo bijes hardcore MOBA zajednice, reći – da, Battleborn je MOBA. Točnije, MOBAFPS.

Iako je konceptualno najsličniji klasičnom MOBA 3-lane modu Incursion je jedinstvena biljka; ujedno je i uvjerljivo najzabavniji mod Battleborna

Iako je konceptualno najsličniji klasičnom MOBA 3-lane modu Incursion je jedinstvena biljka; ujedno je i uvjerljivo najzabavniji mod Battleborna


Šareno igralište
Poput Borderlandsa, Battleborn nas je odveo u kaotični svijet ispunjen eksplozijama. Ovo šareno igralište podijeljeno je na dvije ključne komponente. Prva komponenta jest kampanja podijeljena na osam poglavlja, koja će vam otkriti pozadinu svijeta igre te vas upoznati s likovima u čijim ćete ulogama trčkarati arenama i ubijati suparnike. Kampanju je moguće odigrati solo, no znatno je zabavnija kad je igrate sa živim suborcima, bili oni nasumična ekipa s Interneta ili – još bolje – već uigrana družina s kojom posjećujete sve kooperativne igre. Kampanja naracijski nije osobito zahtjevna, već vas u Gearboxovom prepoznatljivom stilu stavlja pred valove neprijatelja i bossova koje valja uništiti, a sve uz dozu lakog humora, zbog kojeg gotovo zanemarite ponavljajuću prirodu zadataka. Ovaj dio igre smatramo dugim tutorijalom i zasigurno nije nešto čemu ćemo se u budućnosti vraćati.

Battleborn ima nekoliko sati dugu kampanju, no preporučujemo da je odigrate s ekipom. Solo igračima mogla bi djelovati ponavljajuća

Battleborn ima nekoliko sati dugu kampanju, no preporučujemo da je odigrate s ekipom. Solo igračima mogla bi djelovati ponavljajuća


Ono što će nas bez dvojbe zadržati dugo nakon “testiranja” jest online multiplayer jednostavnog naziva Versus. Radi se o centralnoj komponenti podijeljenoj na tri igraća moda – Capture, Meltdown i Incursion. Svaki od navedenih igraćih modova nudi dvije mape, što pridonosi raznolikosti, no ne bismo se bunili da je mapa još više. Ipak, ako u obzir uzmemo da igrajući prosječnu MOBA igru stotine sati provedemo na svega jednoj mapi – ovo je napredak.


Mod Capture najlakše je usporediti s nedavno umirovljenim modom Dominion iz League of Legendsa, odnosno, za one koji se služe FPS rječnikom, s modovima Conquest/Domination u modernim pucačinama. Timovi od pet igrača moraju zauzeti i zadržati kontrolu nad strateški raspoređenim kontrolnim točkama na mapi, a pobjedu na kraju odnosi tim koji je pokazao dominaciju, dulje držao kontrolu i prvi stigao do 1000 bodova. Uspjeh u ovom modu ponajviše ovisi o vještini pojedinca, a manje o organizaciji tima, te predstavlja idealni ulaz u Battleborn ako s MOBA igrama nemate iskustva. Igraći mod Meltdown nešto je bliži tradicionalnoj MOBA formuli te od timova traži da svoje minione, malene robotske NPC-jeve, otprate do Incineratora, neke vrste pogona, u kojem će se žrtvovati i tako svojem timu osigurati pobjedu. Put miniona do Incineratora ispunjen je opasnostima, a najveća su prepreka suparnički minioni i protivnički igrači koje valja neutralizirati. Pobjedu osigurava tim koji žrtvovanjem svojih miniona prvi sakupi 500 bodova.

Battleborn ima svega šest multiplayer mapa, no u svakom modu dostupne su tek dvije. Ne krijemo nezadovoljstvo, želimo još!

Battleborn ima svega šest multiplayer mapa, no u svakom modu dostupne su tek dvije. Ne krijemo nezadovoljstvo, želimo još!


Posljednji igraći mod Incursion najbliži je modu zbog kojeg su MOBA igre dobile planetarnu popularnost, iako znatno jednostavniji, izravniji i brži. Umjesto tornjeva koje uništavamo u MOBA igri, u Incursionu moramo uništiti divovske robotske pauke protivničkog tima. Svaki tim ima dva takva pauka, okružena mrežom obrambenih mehanizama poput automatskih turreta, akceleratora i generatora “super miniona” kroz koje valja proći uz pomoć nezaobilaznih miniona. Umjesto tri linije, poput onih kroz koje se krećemo u igrama poput LOL-a, glavni ciljevi ovaj su put na istoj vijugavoj i razvedenoj stazi, a odvojene staze omogućuju strateško pristupanje cilju, osiguravanje raznih bonusa, pomoći “robotskih plaćenika” i slično.


Incursion je mod koji se najviše oslanja na suradnju članova tima te mod koji od igrača zahtijeva odabir i balansiranje klasa uoči meča. Potreba za strpljivim i proračunatim igranjem ovdje je najizraženija, iako definitivno ne morate očekivati tempo kakav nude tradicionalne MOBA-e. Na kraju, ovo je Gearbox, nećete dugo stajati na mjestu.

Krivulja učenja nije osobito duga, no to ne znači da ćete svim herojima ovladati odmah; neki su složeniji i trebat će vremena prije nego što se proglasite znalcem

Krivulja učenja nije osobito duga, no to ne znači da ćete svim herojima ovladati odmah; neki su složeniji i trebat će vremena prije nego što se proglasite znalcem


Odaberi svog heroja
Battleborn je takozvana character-based igra te kao takav mora ponuditi likove koje nije tlaka koristiti. Srećom, Gearbox je kad je to u pitanju napravio izniman posao te nam ponudio 25 jedinstvenih likova. Različitost heroja istaknuta je u osobnosti, ali što je još važnije, u igraćem stilu te sposobnostima i vještinama kojima raspolažu. Heroji su podijeljeni u klase, no čak i oni koji pripadaju istoj klasi ne djeluju isto i traže individualni pristup. Raznolikosti likova pridonosi i sustav razvoja, zbog kojeg postoje veliki izgledi da istog heroja nećete razviti kao ostali igrači.


Na početku runde svi su heroji na početnom stupnju razvoja, a svaki idući stupanj (dostupno ih je 10) otključava nove perkove i vještine zbog kojih je moguće izgraditi vrlo zanimljive buildove te ih prilagoditi aktualnoj situaciji na terenu.

Umjesto izravno u rundi, opremu za heroje kupujemo u in-game trgovini, trajno vežemo za svoj inventar i potom slažemo u setove po želji

Umjesto izravno u rundi, opremu za heroje kupujemo u in-game trgovini, trajno vežemo za svoj inventar i potom slažemo u setove po želji


Sustav opremanja likova izmijenjen je u odnosu na MOBA standard, i nije dostupan unutar runde. Umjesto toga, nakon otključavanja trećeg stupnja globalnog razvoja (vašeg osobnog), dobili smo pristup trgovini u kojoj in-game valutu mijenjamo za opremu koja osigurava bonuse. Bilo da želite veće izglede za kritične pogotke ili brže obnavljanje zdravlja, in-game trgovina omogućit će vam da to i osigurate. Opremu možemo slagati u setove namijenjene pojedinim likovima, ali i univerzalne setove koje je moguće dodijeliti bilo kojem heroju.
Eksplozije i kaos sastavni su dio Battleborna, a situacije u kojima se ne zna tko pije, a tko plaća česte su kao suša u novčaniku prosječnog Hrvata

Eksplozije i kaos sastavni su dio Battleborna, a situacije u kojima se ne zna tko pije, a tko plaća česte su kao suša u novčaniku prosječnog Hrvata


Gearbox je uspio u onome što smo smatrali nemogućim. Spojio je dva nespojiva žanra, i od njihovih najboljih elemenata složio igru koja ne predstavlja samo usputnu zabavu. Uz malo rada na dodatnim sadržajima u obliku heroja i mapa, Battleborn ima gotovo zajamčeno mjesto na našem računalu. Još da je free-to-play, gdje bi mu bio kraj

ocjena 80%
Proizvođač/Izdavač

Gearbox Software/2K Games

Žanr

FPS/MOBA

Plus

Raznoliki heroji, igraći modovi, humor

Minus

Ponavljajuće solo misije, više mapa ne bi škodilo

Dojam

Hrabra kombinacija dva nespojiva žanra uspjela je, Battleborn je zabavan!

70% 4 ocjene posjetitelja

Battleborn

ocjeni igru
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
pointer
0
diskutiraj na forumu