Autor: Daniel Lučić čet 23.3.2017 00:53 0 komentara

Na pragu Valhalle

U vremenu kada developeri i izdavači pokazuju malo volje za eksperimentiranjem, neobične i nove stvari stižu nam iz najneočekivanijeg izvora

U svojoj srži, For Honor je brawler. Igra sa snažnim fokusom na head-to-head multiplayer, u kojem mogu sudjelovati od dva do osam igrača, ovisno o igraćem modu. Pored tradicionalne akcije kakvu inače imamo prilike vidjeti u jednostavnijim tabačinama, For Honor koristi ponešto iz brojnih drugih žanrova. Od akcijskih RPG-ova posudio je sustav opreme i loota, iz MOBA igara povukao je aktivne i pasivne vještine koje se unaprjeđuju za vrijeme runde, a iz FPS/TPS igara uzeo je neke od igraćih modova ili njihove elemente, također ih uparivši s elementima modova iz MOBA igara. Jasno je, dakle, da se radi o mješavini svega i svačega, kombinaciji koja dodatno smanjuje granicu između žanrova.


Razvojni se tim vrlo ponosi mehanikom borbe koju je zgodno nazvao “Umijeće ratovanja”. Ako ćemo iskreno, moramo priznati da nitko u redakciji nema praktičnog iskustva u borbi sjekirama do smrti (gledanje Vikinga na TV-u ne računa se) pa je teško suditi o autentičnosti na koju se Ubisoft poziva. Ipak, reći ćemo da je taj sustav prokleto zabavan i maksimalno pošten. In-game heroji koriste tri garda – lijevi, desni i uspravni – kojima definiraju smjer napada ili obrane. Gardove je za vrijeme borbe potrebno često i nepredvidivo mijenjati te istovremeno pratiti što rade protivnici, jer se identični gardovi na obje strane poništavaju. Iskusniji igrači na mreži ove gardove uglavnom prilagođavaju određenoj situaciji, zbog čega se novaci lako izgube ako pokažu tračak nestrpljivosti ili nevoljkosti da nauče na greškama.


Kakva sreća? Samo skill
Osim spomenutih gardova, heroji raspolažu i parom osnovnih napada. Laki napad brz je i ne zahtijeva pripremu, no čini manje štete i ne blokira napad protivnika. Teški napad, s druge strane, vrlo je trom, no sposoban je načiniti ogromnu štetu i donijeti prevagu u gustom dvoboju. Ove napade igrači mogu povezivati u kombinacije – jedinstvene za svakog heroja – te ih kombinirati s izbjegavanjem, naguravanjem i posebnim vještinama koje se otključavaju za vrijeme partije, poput skillova u MOBA igrama. Dodajte svemu tome jednostavan sustav izdržljivosti (stamina) i dobili ste kompleksnu borbu koja se nimalo ne oslanja na sreću, već isključivo na strpljivost, taktiziranje i vještinu. For Honor smo zbog toga skloni proglasiti igrom za hardcore publiku, za igrače koji su u njega spremni uložiti vrijeme. Oni koji mu se pridruže samo povremeno, očekujući da će biti ravnopravni s veteranima, na dobrom su putu do razočaranja.


Budući da se radi o igri s velikim fokusom na multiplayer, očekivalo se da će For Honor donijeti mnogo igraćih modova. Možda ih nema onoliko koliko viđamo u FPS-ovima, no dovoljno ih je da nikad ne bude dosadno. Igrači koji žele sudjelovati u manjim, fokusiranijim bitkama, na raspolaganju imaju modove Duel i Brawl. Ti modovi oslobođeni su bilo kakvih komplikacija te dva ili četiri igrača bacaju u malenu arenu, iz koje kao pobjednik izlazi onaj tko posljednji ostane stajati u tri od pet zakazanih rundi. Zgodni su to modovi za solo igrače i parove koji se žele pobliže upoznati s borbom, i u stvarnim situacijama izvježbati naučene kombinacije, taktike i slično.


Kontrolirani kaos
Onima koji traže nešto uzbudljivije, For Honor nudi modove Skirmish i Elimination. Ti modovi temeljeni su na konceptu tradicionalnog Team Deathmatcha, a suprotstavljaju timove od četiri igrača koji se bore na srednje velikim mapama. Skirmish od timova traži da ubijanjem slabašnih botova, koji su više-manje samo smetnja i topovsko meso, i protivničkih heroja, doguraju do 1.000 bodova, a Elimination koristi sličan koncept, ali bez mogućnosti respawna nakon smrti. Pobjedu u potonjem modu odnosi tim koji uspije eliminirati sve protivnike. Taj je mod jedan od najuzbudljivijih u igri, jer je u nekoliko minuta, koliko traje, sposoban ponuditi mnogo emocija – od očaja zbog brojčane nadjačanosti, do nevjerojatnog ponosa zbog neočekivanog preokreta.


Zvijezda multiplayera ipak je mod Dominion. Taj složeni igraći mod igrače stavlja u timove od četiri te od njih traži da dominaciju osiguraju komunikacijom, taktičkom borbom i osvajanjem strateških pozicija. Na ogromnim mapama nalaze se tri zastave, a držanjem svake od njih timovi osiguravaju bodove. Prvi tim koji dođe do 1.000 bodova aktivirat će svojevrsni endgame te protivniku onemogućiti respawnanje. Onaj tim koji u ovoj fazi ostane bez živih heroja – izgubio je. Timovima se u ovom modu pridružuju i AI vojske, a na mapama se nalaze brojni power-upovi, zamke i slično, što je moguće iskoristiti na putu do pobjede. Nijedan meč u ovom modu nije identičan onom prethodnom, što ga čini i našim čvrstim favoritom.

Ništa bez pogrešaka

Iznimno zadovoljstvo koje je na nas ostavila dubina multiplayera i zabava koju je sposoban ponuditi, narušava Ubisoftova nevoljkost da za svoje igre osigura namjenske servere. Serveri zato ovise o igračima i njihovim računalima, što zbog malog broja igrača u mečevima često radi dobro, no zna stvarati probleme. “Domaćini” znaju ispasti iz igre, preuzimati nešto s torrenta ili raditi nešto slično, čime izazivaju lag i narušavaju iskustvo drugima. Neobjašnjiv je to potez koji Ubisoftu ne možemo oprostiti.

Usprkos tome, ukupan je dojam i više nego dobar. For Honor je zabavna igra, pod uvjetom da ga doživite onakvim kakav jest – brawlerom koji zahtijeva mnogo predanosti. Na neki uvrnuti način podsjeća nas na Rainbow Six Siege. Predviđamo mu uspjeh, možda ne među masama, ali svakako među hardcore zajednicom.

ocjena 80%
Tip

Akcijska igra

Platforme

PC, PS4, XOne

Plus

Zanimljiv setting, duboka i balansirana borba, modovi

Minus

Nema namjenske servere, kampanja nema težinu

Dojam

Zabavna i uzbudljiva igra koja redefinira pojam brawlera

84% 1 ocjena posjetitelja

Vezani sadržaji

For Honor

Sve o igri

Noć vještica stiže i u For Honor

GM Vijesti

For Honor

ocjeni igru
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
pointer
0
diskutiraj na forumu