Autor: Daniel Lučić čet 13.4.2017 00:05 1 komentar

Na francuskoj fronti

Nova vojna sila, četiri nove mape, nova vozila i čak 11 novih oružja, vrlo su zabavni dodaci Battlefieldu 1, no zvijezda njegove prve ekspanzije najdinamičniji je igraći mod koji je serijal dosad ponudio

Sredinom ožujka za vlasnike Premium Passa, a dva tjedna kasnije i za obične smrtnike, napokon je završeno čekanje prve velike ekspanzije Battlefielda 1. Iz sumornih virtualnih okruženja, u kojima je prikazao svoju verziju Prvog svjetskog rata, DICE nas je DLC-om They Shall Not Pass preselio u nešto potpuno drugačije. Nešto veselo i šareno, ali istovremeno sasvim ozbiljno u kontekstu mrežnog napucavanja.


Konceptualno, They Shall Not Pass prati pravila koja su za ekspanzije igara Battlefield definirana prije mnogo godina. Kupci ovog proširenja tako dobivaju novu vojnu frakciju, novu elitnu klasu, četiri nove multiplayer mape namijenjene svim modovima, dva nova vozila u obliku tradicionalnog, ali gorostasnog tenka St. Chamond te novog behemotha Char 2C, kojim se piloti napokon mogu slobodno kretati mapom i sijati smrt gdjegod krenu. Tu je novo stacionarno oružje u obliku artiljerije, ali i doza novog oružja za pješaštvo. Svaka od četiri klase kroz ovu ekspanziju dobila je dva vatrena oružja, a na popis su dodana i tri melee oružja, čija je uloga prije svega estetska.


Šarena igrališta
Sve četiri nove mape temeljene su na lokacijama na kojima su se odvijale stvarne bitke za vrijeme Prvog svjetskog rata, a razvojni je tim mnogo pozornosti posvetio detaljima koji ih čine uvjerljivima, ali i balansiranju elemenata, kako se nijedan profil igrača ne bi osjećao zapostavljeno. Fanovi žestokog “all-out” ratovanja avionima i kopnenim vozilima mogu uživati u velikim mapama Soissons i Rupture, smještenima na otvorena područja, koje unose dašak svježine u klasičnu formulu Battlefielda. Onima koji više cijene prašinarski stil ratovanja, DICE je namijenio mape Fort De Vaux, više-manje zatvorenu ratnu zonu, smještenu unutar i oko tvrđave, te Verdun Heights, srednje veliku mapu s kombinacijom otvorenih i zatvorenih prostora. Potonja mapa najimpresivnija je u grupi, ponajviše zbog divno dizajniranog, vatrom ogoljenog, brda koje se na njoj nalazi. Ipak, titulu najljepše uzima joj mapa Rupture, čije su nas žarke boje i živa priroda više puta natjerale da zastanemo i uživamo u njenoj gotovo postapokaliptičnoj ljepoti.


Pri dizajniranju mapa razvojni je tim mnogo pozornosti posvetio definiranju rasporeda rovova, kojih ni na jednoj od njih ne nedostaje. Naglasak na akciju u rovovima na novim je mapama prisutan s razlogom – zbog nove elitne klase Trench Raider. Ta se klasa, poput ostalih, ne može odabrati prije spawna, već se preuzima na samoj mapi, usred akcije. Trench Raider opremljen je brutalnom palicom, kojom jednim udarcem može ubiti bilo kojeg protivnika u rovu, ali i nizom granata koje mu omogućuju da lako čisti zatvorene prostore. Iako je moćan i zabavan za korištenje, Trench Raider ipak nije najmoćnija elitna klasa, u ovoj ga utrci za dlaku prestiže opaki Flame Trooper iz osnovne igre.


Nova dinamika ratovanja
Nova vozila, oružja, mape i ostalo, zabavni su i kul dodaci Battlefieldu 1, no prava zvijezda ekspanzije They Shall Not Pass novi je igraći mod, naziva Frontlines. Taj mod kombinira elemente dva ključna igraća moda –Conquesta i Rusha. Mod je zasad dostupan isključivo na četiri nove mape, i izgledno je da će tako ostati, jer bi stare mape trebalo značajno doraditi za njegove potrebe. Mape su u tom modu podijeljene na tri osnovne zone. Centralna zona ona je na kojoj se odvija najveći dio akcije, i na njoj se nalaze tri zastave, ne mnogo drugačije od onih koje se mogu vidjeti u Conquestu. Važna razlika ipak postoji – u svakom trenutku aktivna je samo jedna. Timovi od 16 igrača bore se za kontrolu nad aktivnom zastavom, i ona strana koja je osigura, pogurat će prvu crtu bojišta prema bazi protivničkog tima, na kojoj se nalazi jedan par telegrafskih stanica, poput onih u Rushu, koje moraju uništiti. Tim koji prvi uništi obje telegrafske stanice, osigurat će pobjedu.


Ono što Frontlines čini jedinstvenim jest činjenica da spomenute telegrafske stanice u bazama nisu dostupne uvijek, već samo onda kada jedan tim drži sve zastave u centralnoj zoni. Vrlo impresivnu dinamiku tom modu osigurava i koncept pomicanja crte bojišta, zbog čega se nerijetko događa da tim koji naizgled gubi rundu uspijeva preokrenuti situaciju i vrlo brzo završava u bazi protivnika, opuštenog zbog uspješnog prvog vala napada. Virtualne borbe u ovom modu često traju nekoliko desetaka minuta, pogotovo u situacijama kada se na suprotnim stranama nađu dvije vješte i dobro balansirane grupe igrača.


Mod Frontlines često je intenzivniji od vrhunskog moda Operations, koji smo u recenziji osnovne igre proglasili jednim od najboljih dijelova Battlefielda 1. Igrači koji, usprkos dolasku Frontlinesa, namjeravaju ostati vjerni Operationsu, također mogu biti zadovoljni. DICE je od četiri nove mape stvorio dvije nove operacije –Beyond the Marne i Devil’s Anvil – koje su dobro balansirane, imaju “ono nešto” i djeluju kao da su dostupne od prvog dana.

ocjena 90%
Tip

TPS

Platforme

PC, PS4, XOne

Plus

Mod Frontlines, mape, nove operacije

Minus

Novim oružjima nedostaje stvarne raznolikosti

Dojam

Odlična ekspanzija s jednim od najboljih igraćih modova uopće

50% 2 ocjene posjetitelja

Vezani sadržaji

Battlefield 1 – They Shall Not Pass

Sve o igri

Battlefield 1 – They Shall Not Pass

ocjeni igru
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
pointer
0
diskutiraj na forumu