Autor: Daniel Lučić čet 6.4.2017 00:52 0 komentara

Prošlost u budućnosti

Ne postoji konzolaška ekskluziva oko koje se ove godine podiglo prašine kao oko novog projekta Guerrilla Gamesa, no je li konačni proizvod opravdao sav taj hype?

Iako na prvu to vjerojatno ne biste pomislili, Horizon Zero Dawn smješten je u daleku budućnost, nekoliko stotina godina nakon nemilog događaja koji je čovječanstvo bacio na koljena. U neku ruku, ovu igru možemo opisati post-postapokaliptičnom, jer ne prikazuje mračno i crno doba u kojem je preživljavanje ljudske vrste upitno, već svijet u kojem su preostali ljudi naučili živjeti s novim vladarima na Zemlji –robotima. Novo ljudsko društvo izbjegava tehnologiju i vratilo se primitivnom načinu življenja. Podijeljeni su u plemena i preživljavaju od lova i sakupljanja.


Priča igre prati Aloy, djevojku odraslu pod okriljem surogat oca, bez krvne obitelji ili saznanja o svojoj povijesti. Spletom okolnosti Aloy uspijeva pronaći svoje mjesto u društvu, koje ju je kao novorođenče odbacilo te odluči uložiti maksimalne napore kako bi otkrila odakle potječe. Ta želja odvodi je na vrlo osobno epsko putovanje kroz neistraženu divljinu, na kojem se mora suočiti sama sa sobom i definirati tko je zapravo. Taj narativni temelj sve je samo ne originalan pa ni priča ne nudi osobitu dubinu, no zbog detaljnog otvorenog svijeta te naglaska na slobodno istraživanje i akciju, čitava avantura ne gubi mnogo na vrijednosti. U svom smo opisu premise namjerno “magloviti” jer se Horizon Zero Dawn snažno oslanja na priču, a detaljnijom analizom spoilere ne bismo mogli izbjeći. Posvetit ćemo se, umjesto toga, pravim zvijezdama ove igre.

Sonyjeva nova ikona
Protagonistica Aloy nije prazan list papira na kojem ćete oslikati svoju sliku. Od samog početka predstavlja žestoku, snažnu i hrabru ženu koja zna što želi i kako do toga doći. Kroz igru doista je moguće dobiti dojam da se družite s nekim inteligentnim i ambicioznim, nekim tko neće bježati od izazova ako će joj to pomoći da dođe do svog cilja. Njena je samouvjerenost vidljiva u razgranatim dijalozima, kao i u skriptiranim međuscenama, iz kojih je jasno kako je spremna na sebe preuzeti najteže zadatke. Nije stoga ni čudno da je u Sonyju smatraju novom ikonom brenda PlayStation.


Aloy je vješta ratnica. Okretna je i učinkovita s nizom oružja na koje kroz igru stavlja svoje ruke. Njeni osnovni alati ipak su luk i strijela te veliko koplje kojima neprijatelje, bili oni od krvi i mesa ili metala, može eliminirati u svega nekoliko preciznih poteza. Aloy u svojim napadima koristi i razne igračke poput bombi, zamki i sličnog, a posebno je vješta u iskorištavanju okoline (poput visoke trave ili uzvišenja na koja se može popeti) kako bi si osigurala kakvu-takvu prednost. Dodatne sposobnosti Aloy otključava kroz tri razvojna drvca i upravo one, u kombinaciji s ranije spomenutim stvarima, borbu čine svježom kroz cijeli prolazak. Dosadi li vam jedna taktika, lako ćete iskoristiti drugu. Ponestane li vam volje za agresivnim pristupom, okrenut ćete se postavljanju zamki i zabavljati čekajući da neprijatelj u njih padne.


Svijet u kojem poželiš ostati
Svaka šuša može napraviti ogroman svijet i ostaviti ga praznim, no Guerrilla Games uspio je stvoriti svijet u kojem nikad nije dosadno. Pored osnovnih zadataka koji priču guraju naprijed, tu je niz više ili manje važnih sporednih aktivnosti kojima se igrači mogu zabavljati. To je igra u kojoj se želite zadržati što je dulje moguće. Kombinacija sporednih priča, izazova, sitnih zadataka za NPC-jeve koje možete susresti na putu i istraživanja svijeta koji kao da je ispao iz TV serijala “Život poslije ljudi” dobro je balansirana i nikad ne dosadi.


Moramo biti pošteni i reći kako smo većinu stvari koje Horizon Zero Dawn nudi, vidjeli u ranijim igrama. Dijalozi neodoljivo podsjećaju na one u serijalu Dragon Age ili Mass Effect, borba je slična onoj u Tomb Raideru, a konstrukcija i kategorizacija misija kao da su ispali iz Far Crya. Očiti primjeri “posuđenih” koncepata vide se u misijama “Bandit Camps”, koje od igrača traže da počiste kontrolnu točku i osiguraju je za svoje saveznike (Far Cry), odnosno misijama Tallnecks, u kojima Aloy veranjem po divovskim robotskim dinosaurima otključava informacije o tajnama i misijama koje se nalaze u određenoj zoni (Assassin’s Creed). Usprkos prepoznatljivosti, zahvaljujući suptilnim originalnostima, svi ti elementi uspijevaju ostati zabavni, svježi i jedinstveni. Na kraju, možemo ih smatrati okosnicama open-world žanra pa developerima ne možemo zamjeriti to što su im se okrenuli.


Ono što maksimalno pridonosi uvjerljivosti svijeta Horizon Zero Dawna jest raznolikost života i prirode koju nudi. Gotovo svaka regija koju Aloy posjeti ima vlastiti mikro ekosustav s drugačijim vremenskim (ne)prilikama i prirodnim pravilima. Robotizirane životinje koje u tom svijetu žive također su raznolike, i svaka od nekoliko desetaka vrsta ima jedinstvene uzorke ponašanja i reakcije na podražaje. Dok će Watcher i Sawtooth Aloy napasti čim je ugledaju, Grazer će dati petama vjetra. Užitak je proučavati ponašanje tih metalnih beštija i otkriti taktiku koju je u određenoj situaciji najbolje primijeniti.


Preokret za pamćenje
Studio ranije poznat isključivo prema svom radu na FPS-ovima, uglavnom zatvorenim i smještenim u strogo definirane šablone, uspio je iznenaditi i isprve stvoriti impresivan i bogat otvoreni svijet, ispunjen potencijalno beskonačnom količinom zabave kroz borbu i istraživanje. Stvorio je i snažnu heroinu koja bi doista mogla obilježiti generaciju kao što je to svojedobno učinila Lara Croft, a zapeo je tek na priči, koja usprkos potencijalu, ne uspijeva ostvariti “wow efekt”.

ocjena 87%
Tip

Akcijski RPG

Platforme

PS4

Plus

Bogat i prostran svijet, prezentacija, ideja

Minus

Priči nedostaje stvarne dubine

Dojam

Možda nije instantni klasik, no Horizon Zero Dawn svakako je igra u kojoj se vrijedi izgubiti

0% 0 ocjena posjetitelja

Horizon Zero Dawn

ocjeni igru
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
pointer
0
diskutiraj na forumu