Autor: Damir Radešić čet 17.7.2008 04:33 0 komentara

Skakutanje po planetima

Premda se konverzija za PC otegnula, slobodno možemo reći da se čekanje isplatilo u potpunosti, te da Mass Effect predstavlja jednu od igara od kojih se jako teško odlijepiti do samog kraja - a onda opet ispočetka

Čak i prije no što smo zaigrali Mass Effect, znali smo da je dobar, no ono što nas je dočekalo, nadmašilo je sva očekivanja. Spomenuti nas je već nakon prvih pola sata uvukao u svoj svijet zahvaljujući odličnoj priči čiji se krajnji cilj otkriva već u početku, no majstori iz BioWarea uspješno su izbjegli klasičnu šablonu sve težih protivnika do konačnog obračuna. Naprotiv, čak i neke kasnije misije bit će lakše riješiti nego one na početku, no razvoj radnje prepun nepredvidivih obrata i iznenadnih otkrića je taj koji igrače tjera do samog kraja.
Ne vladamo svemirom?! WTF?
Mass Effect nas stavlja u ulogu zapovjednika Sheparda, a hoće li to biti on ili ona prepušteno je vama. Isto tako, prilikom kreiranja lika moguće je odabrati i dodatne detalje poput kratkog opisa odrastanja, dok izbor klase određuje daljnji način igranja. Preferirate li magiju, moćno oružje ili pak klasu koja će stajati u zaleđu i brinuti o suborcima zavisi samo o afinitetima, a kako igra nudi gomilu materijala koje sigurno nećete sve otkriti u prvom prolazu, nigdje ne piše da je ne smijete po drugi put zaigrati i kreirati lika drugačije orijentacije.
Za divno čudo, ljudska vrsta nije nadređena svim ostalim vanzemaljskim rasama, budući da su se posljednji uključili u kolonizaciju svemira kojim upravlja Vijeće. Vijeće ima najviše političke ovlasti i bez njihove suglasnosti svaka je akcija nemoguća, dok njihove odluke provode Spectrei, pripadnici posebne postrojbe koji su iznad svih zakona. Budući da naš junak (ili junakinja) već u početku otkriva nevjerojatnu urotu jednog od Spectrea, koja uključuje moguću destrukciju svih civilizacija i povezana je sa sličnim događajima iz davne povijesti, postaje prvi čovjek u redovima Spectrea i kreće u lov na odmetnika koji će ga odvesti u mnogobrojne zanimljive situacije.
Već u početku pridružit će nam se par vanzemaljskih članova, svatko iz svojih razloga, no u misije je uz glavnog junaka moguće voditi samo dvoje. Suborci u misiji su uvijek pod kontrolom računala, premda im je moguće izdavati jednostavne timske naredbe poput napada, povlačenja ili određivanja mete te ih opremati. Koliko je to svrsishodno nismo sigurni jer, čak i bez našeg petljanja, računalo vrlo dobro kontrolira čitavu akciju i koristi dostupne specijalne moći bez problema.
Pet bodova u snajper, jedan u šarm
Budući da smo Mass Effect utrpali u žanr RPG-a, logično je očekivati i neko sakupljanje iskustva, a isto se dobiva rješavanjem zadataka, kao i eliminacijom protivnika. Napredovanje po nivoima donosi bodove koje je moguće uložiti u nekoliko specijalizacija zavisno o klasi koju ste odabrali, dok je taj dio za ostale članove tima najbolje prepustiti umjetnoj inteligenciji - iako se time možete i sami pozabaviti, ako imate volje. Uglavnom, ulaganje u specijalizacije donosi određene bonuse u vidu dodatnih moći, bilo da se radi o mogućnosti korištenja boljeg oklopa, kratkotrajnim poboljšanjima tijekom bitaka ili otključavanju dodatnih grana razvoja.
Vezano uz razvoj likova spomenimo i njihovo opremanje boljom opremom koju nalazimo tijekom avantura, a osim naoružanja, moguća su poboljšanja streljiva i oklopa, kao i kupovina/prodaja istih kod trgovaca. Vrlo je lako zaboraviti isprazniti inventar, no srećom, nepotrebne je predmete moguće pretvoriti u Omni-gel u bilo kojem trenutku. Isti je potreban za popravljanje tehničkih naprava, kao i otvaranje razasutih pretinaca koji možda kriju vrijedne predmete, no samo u slučaju da ne stignete ručno probiti kôd igrajući moderniju varijantu legendarnog Froggera.
Vozilo punjeno helijem
I dok na razvoj priče, bitke, umjetnoj inteligenciji i grafičkoj podlozi nemamo zamjerki, imamo na sporedne zadatke uključujući fiziku Makoa, vozila kojim se često služimo. Naime, svi sporedni zadaci koje smo susreli uključuju vožnju do određenog mjesta na mapi, malo napucavanja s protivnicima izvan građevine, ulazak i finalni okršaj s protivnicima unutra bez neke smislene priče. Doduše, perfekcionisti će ionako posjetiti svaki planet da bi se divili okruženju, istražili prisutne anomalije i pokupili vrijedne metale, no sporedni zadaci definitivno izgledaju šablonski naštancani - kad vidite jednog, vidjeli ste ih sve.
Mako, borbeno prijevozno sredstvo kojim putujemo po površinama planeta, ima neku čudnu, da ne kažemo glupu fiziku. Naime, čak i na najmanjoj neravnini skakuće kao da se radi o balonu, dok je samo upravljanje vrlo nezgrapno i teško se naviknuti na njega. Da stvar bude gora, skakutanje je prisutno na svakom planetu kojeg smo posjetili, tako da ne pušimo gravitacijske priče.
Opis Mass Effecta bio bi nepotpun bez spominjanja pet godina starog Knights of the Old Republica, igre čiji koncept Mass Effect uspješno kopira i nadograđuje. Doduše, postajanje Jedijem u starijem uzoru imalo je veći utjecaj na igrivost nego što to ima uvrštavanje u redove Spectrea u Mass Effectu, no to ne umanjuje ukupan dojam koji je unatoč zamjerkama na kraju vrlo pozitivan.

ocjena 91%
Plus

Razrađena priča, klase, oružja, borba, umjetna inteligencija, grafika

Minus

Fizika Makoa, verifikacija ključa isključivo putem Interneta, sporedni zadaci

Dojam

Unatoč manjim nedostacima, Mass Effect je odlična igra koju ne bi trebali propustiti.

90% 30 ocjena posjetitelja

Vezani sadržaji

Mass Effect

Sve o igri

Mass Effect

ocjeni igru
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
pointer
0
diskutiraj na forumu