Autor: Daniel Lučić čet 21.7.2016 00:08 0 komentara

Čekaj, samo ću još jednu

Poput svih Blizzardovih projekata, Overwatch je lako istodobno i voljeti i mrziti. Iznimna je to igra koja oduzima mnogo više vremena nego što bismo si željeli priznati

Kaos i eksplozije sastavni su dio Overwatcha koji i u svojim najmirnijim trenucima djeluje kao najaktivnija igra na tržištu

Kaos i eksplozije sastavni su dio Overwatcha koji i u svojim najmirnijim trenucima djeluje kao najaktivnija igra na tržištu

Netom nakon što je stigao na tržište, sada već davne 2007. godine, Valveov Team Fortress 2 u rekordnom je roku osvojio kritiku i igrače. Svoj uspjeh mogao je zahvaliti pristupačnom i jednostavnom gameplayu koji od igrača nije tražio mnogo prilagodbe, te konceptu koji je omogućio bilo kome da u nekoliko trenutaka uskoči u online meč i dobro se zabavi. Sličnim putem krenuo je i Blizzardov Overwatch, dokazavši da je maleno unaprjeđenje formule dovoljno za osvajanje publike.

Timska priroda Overwatcha naglašena je i kroz sustav bonusa na iskustvo koje će zaraditi igrači koji igraju u unaprijed složenim grupama

Timska priroda Overwatcha naglašena je i kroz sustav bonusa na iskustvo koje će zaraditi igrači koji igraju u unaprijed složenim grupama


U svojoj srži Overwatch se ne razlikuje mnogo od igre kojom je, sasvim očito, barem djelomično inspiriran. Radi se o šarenoj multiplayer pucačini iz prvog lica u kojoj se timovi od šest igrača natječu u tri osnovna i jednom hibridnom igraćem modu. Mod Assault od napadačkog tima traži da osvoji dvije unaprijed zacrtane kontrolne točke na mapi, jednu po jednu, a od obrambenog tima traži da to na bilo koji način spriječi. Mod Escort pred napadački tim stavlja izazov sigurnog preseljenja “payloada” do cilja, prolazom kroz tri kontrolne točke na kojima se snima napredak, a mod Assault/Escort kombinira ova dva moda tako da u prvom dijelu mape igramo Assault, a u drugom pratimo payload. Posljednji igraći mod nazvan je Control; timovi u ovom modu moraju preuzeti kontrolu nad točkom smještenom u središte mape te je zadržati 30 sekundi prije nego što krenu dalje. Tim koji uspješno osigura dvije takve kontrolne točke pobjeđuje u meču.

Potez koji je presudio partiju ili bio najatraktivniji bit će ponovljen u kratkoj snimci prikazanoj na koncu meča – najbolji će se igrači imati čime pohvaliti

Potez koji je presudio partiju ili bio najatraktivniji bit će ponovljen u kratkoj snimci prikazanoj na koncu meča – najbolji će se igrači imati čime pohvaliti

Svi su igraći modovi vrlo izravni, čak će i početnici bez problema pohvatati konce i lako zaključiti kamo trebaju ići i što trebaju raditi. Mape djeluju kao da vode za ruku, čime forsiraju izravnu akciju, no nisu sasvim linearne. Naime, do cilja postoji nekoliko prolaza, što s jedne strane pridonosi različitim mogućnostima napada, a s druge strane u potpunosti sprečava bilo kakvu mogućnost kampiranja. Kamperi postoje, no znatno su manje učinkoviti nego u većini drugih pucačina, a jednom kad ih otkrijete, lako ćete im zagorčati život.

Lica luda nalaze se svuda
Šarenilo i luckasta priroda Overwatcha do izražaja ponajviše dolaze zbog likova koje nudi. Heroji, kako ih igra naziva, podijeljeni su u četiri kategorije, od kojih svaka raspolaže vještinama specifično krojenima za njihovu ulogu. Napadački heroji tako briljiraju u pritiskanju protivničkih obrambenih linija, a obrambeni heroji do izražaja dolaze čuvanjem kontrolnih točaka i sprečavanjem proboja protivničkog tima. Heroji Tank prva su crta napada i glavna im je uloga omesti protivničke heroje u obavljanju dužnosti, a heroji Support drže se u pozadini, pružajući podršku svom timu ojačavanjem njihovih napada ili ozdravljenjem u kritičnim trenucima.


Spomenute klase heroja samo okvirno definiraju i nisu faktor koji će odrediti kako ćete ih koristiti. Support bez većih problema i prilično učinkovito može sudjelovati u napadu, a obrambeni igrač izgradnjom tornjeva u napadu može poremetiti planove protivničkog tima. Ovakva razina fleksibilnosti svim igračima omogućuje da odaberu omiljene heroje i koriste ih onako kako žele.

Svojim najmoćnijim napadom koji se otključava aktivnostima u igri heroji dobivaju posebne sposobnosti koje, pravovremeno aktivirane, mogu donijeti pobjedu

Svojim najmoćnijim napadom koji se otključava aktivnostima u igri heroji dobivaju posebne sposobnosti koje, pravovremeno aktivirane, mogu donijeti pobjedu


Otrov i protuotrov
Čak ni ako se potrudite, među dvadesetak dostupnih heroja nećete pronaći dva slična. Svaki heroj svojoj zadaći pristupa individualno, a njihove su sposobnosti (dostupno je između tri i četiri) vrlo raznolike. S time na umu, valja napomenuti da neće svaki biti jednako učinkovit u svim situacijama. Naime, Overwatch se snažno oslanja na suradnju igrača i balansiranje postave ovisno o situaciji na terenu. Rijetko se događa da heroj kojeg odaberete na početku ostane najbolji izbor do kraja runde. Na prvu možda ne biste povjerovali, no Overwatch se snažno oslanja na taktiku i suradnju. Timovi se moraju prilagoditi stanju na terenu, ovisno o uspjehu ili neuspjehu, a samo pametno igranje kompletnog tima predstavlja siguran put do pobjede. Trčanje i pucanje nije dovoljno, što ćete shvatiti već nakon nekoliko minuta provedenih u neorganiziranom timu.

Papir, škare, kamen – svaki heroj ima svoju slabu točku, veliki i čvrsti likovi imaju problema s okretnim malcima zbog čega podrška suboraca igra važnu ulogu

Papir, škare, kamen – svaki heroj ima svoju slabu točku, veliki i čvrsti likovi imaju problema s okretnim malcima zbog čega podrška suboraca igra važnu ulogu


Usprkos tome, najveća vrlina Overwatcha jest činjenica da se ne shvaća ozbiljno. U moru mračnih pucačina koje se oslanjaju na realizam, horore ratovanja i slično, pokušavajući pritom postaviti logične temelje svakoj ideji, Overwatch se fokusira na šarenilo i potpuno zanemarivanje pravila stvarnog svijeta. U svijetu Overwatcha potpuno je nevažan apsurd postojanja divovskog robota, čija opaka strojnica muku muči s lako oklopljenim samurajem – ono što je važno jest koliko je takva kombinacija zabavna. A u slučaju Blizzardove pucačine, nedvojbeno jest.

Samo u igrama koje ne mare za logiku japanski tradicionalni strijelac i američki partijaner na rolama kreću u sukob do smrti

Samo u igrama koje ne mare za logiku japanski tradicionalni strijelac i američki partijaner na rolama kreću u sukob do smrti


Ne dvojimo ni trena da Overwatch može postati jedna od najvažnijih franšiza Blizzardove ponude. Ne samo da ima potencijal postati igrom za mase koja će, poput dobrog vina, biti privlačnija kako vrijeme odmiče, već vjerujemo da bi mogla definirati nove trendove igraćeg svijeta i duboko prodrijeti u nikad popularniji svijet e-sportova.

 

Overwatch

ocjeni igru
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
pointer
0
diskutiraj na forumu