Autor: Damir Radešić čet 2.2.2017 00:47 0 komentara

Kompleksna jednostavnost

Igre bez kraja većinom izbjegavamo jer nam ne daju poticaj da nakon određenog stadija nastavimo s daljnjim igranjem, no nekako imamo osjećaj da će ikona Planet Coastera krasiti naš desktop još jako dugo.

RollerCoaster Tycoon serijal je koji nas prati praktički od samih početaka našeg ulaska u svijet virtualne zabave, točnije od 1999. godine, kad se pojavilo prvo izdanje. Iako su nam nekako bliži naslovi koji se bave željeznicama, odnosno transportom općenito, kao i menadžerski naslovi u kojima gradimo i upravljamo našim gradovima, s vremena na vrijeme izdanja RollerCoaster Tycoona bilo je nemoguće izbjeći iz profesionalnih razloga, premda u njima, za razliku od mnogobrojnih fanova, nismo nalazili posebno zadovoljstvo. Serijal je do sada dobio nekoliko nastavaka, uključujući posljednji, RollerCoaster Tycoon World, koji se slučajno (ili namjerno) pojavio u prodaji samo dan prije igre kojom ćemo se pozabaviti u nastavku.


Fanovi su, dakako, pojurili na Steam pokupiti svoju verziju i uglavnom požalili na žurbi jer RollerCoaster Tycoon World jednostavno nije ispunio očekivanja, a da sada ne trošimo vrijeme na njega, kratki opis nabacit ćemo u jednom od popratnih okvira, jer smatramo grijehom posvetiti mu čak i četvrt stranice, koliko je uobičajeni minimum za opise. Kako smo spomenuli, dan nakon njega na scenu je stupio Planet Coaster, koji potpisuje ekipa Frontier Developmentsa, isti oni dizajneri i programeri koje je Atari uposlio na odličnom RollerCoaster Tycoonu 3. Zbog čega je došlo do razlaza i između izdavača i developera nije poznato, no činjenica jest da Atari vrlo vjerojatno žali zbog prekida suradnje, jer “trojka” je nesumnjivo bila dobra, a Planet Coaster gotovo je u svim elementima nadmašuje i predstavlja, iako ne službeni, pravi nastavak ovog dugovječnog serijala.


Aktivna zajednica
Najavljen krajem siječnja prije dvije godine kao Coaster Park Tycoon, taj je projekt nakon nekoliko mjeseci promijenio ime u sadašnji naziv jer su developeri smatrali kako su posljednje igre serijala Tycoon bile uglavnom loše i nisu željeli poveznice s njima. Iako neki od nas nisu vjerovali da tvrtka koja je slavu stekla izradom SF simulacije Elite Dangerous ima snage samostalno napraviti i objaviti takav projekt, nakon što smo u Planet Coasteru proveli desetak sati duže od ranijih planova, slobodno možemo reći kako je pred nama jedna od najboljih igara graditeljsko-menadžerske tematike.


Ulazak u svijet Planet Coastera već je na prvi pogled obećavajući te su igrači dočekani ugodnom glazbenom podlogom koju bismo mogli slušati satima, kao i jednostavnom kreacijom avatara stripovske grafike. Iako smo s obzirom na kompleksnost očekivali da će nas autori podariti kakvim tutorialom, oni stižu u obliku linkova na videozapise na YouTubeu, koji objašnjavaju osnove prilično solidno, no opet, jedno je samo gledati kako to radi netko tko zna što mu je činiti, a drugo viđeno primijeniti u praksi. Moramo spomenuti kako smo, vođeni svojim natprirodnim talentom za igre, preskočili taj dio i odmah se upustili u karijeru, no u jednom smo trenutku sami sebi priznali kako nam neke osnove nedostaju te smo se nakratko vratili korak unazad.


Planet Coaster dolazi s tri načina igranja: karijera, sandbox i izazovi. Potonja dva vrlo su slična, uz razliku što u sandboxu nemamo limitirane financije, a kod izazova imamo zadanu svotu koju treba maksimalno iskoristiti i zarađeni novac uložiti u nove sadržaje. Karijera igračima daje napola dovršen zabavni park koji treba osposobiti za rad, a kasnije ih stavlja u nezgodne situacije iz kojih se valja iskopati dostupnim sredstvima u obliku predmeta i objekata koji su, za razliku od onih u ostala dva načina igranja, ograničeni. S obzirom na to da je to igra koja baš potencira kreativnost, prema viđenom, možemo zaključiti da su sandbox i izazovi daleko zanimljiviji, tim više što u trenutku pisanja ovog opisa na Steam Workshopu čuči preko 60.000 kreacija korisnika koje možete importirati i koristiti za svoje vizije zabavnih parkova.


Opuštena razbibriga
Izgradnja parka, kao temelj igrivosti, predstavlja jedno od najboljih rješenja koje smo dosad vidjeli u igrama tog tipa. Umjesto petljanja po gomili poluinženjerskih alata, dizajneri su osmislili sustav pomoću kojeg je razvlačenje staza, postavljanje scenografije i popratnih zgrada banalno pojednostavljeno. Primjerice, povezivanje puteva ne zahtijeva planiranje, već nam je izborom staze i njenim dovođenjem na postojeću, odmah dano na uvid gdje bi se ona mogla račvati, a nakon toga je gradimo dio po dio pomoću predloženih segmenata, koji se mijenjaju ovisno o našim pomacima, što računalu sugerira što namjeravamo napraviti. Čak i ako pogriješimo i stavimo krivi element, jednostavnim poništavanjem akcije vraćamo se na prethodni korak, uz povrat uloženih sredstava.


Slična priča vrijedi i za izgradnju tračnica vlakova, što na prvu zvuči komplicirano, no uz brojne pokazatelje, lako je odrediti putanje, lukove i oštra zakretanja, pomicati nagib po vertikali i dobiti uvid koliko će posjetitelji uživati u našoj kreaciji. Nakon što smo zadovoljni učinjenim, igra će sama zagladiti potrebna mjesta, i naša je tvorevina spremna za povezivanje i prvo testiranje te nakon toga otvaranje za posjetitelje. Općenito, igra nam u svakom trenutku daje odličan uvid u sve segmente poslovanja, kako koji zabavni sadržaj funkcionira, koliko nam donosi prihoda i kako su posjetitelji njime zadovoljni, kao i cjelokupnim parkom.


Smeta li im smeće, postavite kante i zaposlite čistače, ako su žedni, otvorite nekoliko trgovina pićima, a svaki taj segment moguće je dodatno uređivati, od cijene hamburgera do plaće zabavljača i tempiranja topova koji će ispaliti konfete u određenom trenutku kad vlak prolazi. Ovim sitnicama ne morate se zamarati ako to ne želite, i malo je vjerojatno da će zbog navale posjetitelja uslijed otvaranja novih sadržaja doći do trenutačnog nezadovoljstva zbog uskih staza, no ako primijetite konstantni pad, to su dijelovi kojima ćete se morati pozabaviti u doglednoj budućnosti.


Ono što nas je posebno vezalo uz ovaj naslov pozitivno je ozračje koje iz njega doslovce pršti. Tijekom igranja nismo doživljavali frustracije (izuzev traženja gdje se biraju kante za smeće, no to je naša brzopletost), što opet pripisujemo vrlo laganom tempu igre, simpatičnoj grafici i ugodnom okruženju, jer na kraju krajeva, ipak smo menadžer zabavnog parka. S druge strane, jedina ozbiljna zamjerka koju bismo na račun igre mogli uputiti jest trenutak kad ćemo promatrati našu savršenu kreaciju i pronaći malo razloga da nastavimo s gomilanjem virtualnog novca, jer sve radi onako kako je zamišljeno – radnici su sretni zbog plaća, posjetitelji zbog ponude, a mi samo možemo iz raznih kutova gledati kako mali čovječuljci jurcaju stazama amo-tamo i dive se našoj maštovitosti. Trenutak kad ćemo napustiti Planet Coaster još uvijek nije blizu, a trenutačno smo zaposleni implementacijom prekrasnih kreacija igrača, od kojih neke prema uzoru na stvarne predloške te se time niti ne zamaramo.


U svakom slučaju, Planet Coaster predstavlja nezaobilazan naslov ako naginjete igrivosti koju pruža te ga svakako stavite na popis želja.

ocjena 86%
Tip

Menadžerska igra

Proizvođač/ Izdavač

Frontier Developments

Plus

Igrivost, grafika, aktivnost zajednice, jednostavni koncepti

Minus

Logika posjetitelja, nedostatak interaktivnih tutoriala

Dojam

Bez obzira na to što ne dijele isto ime, Planet Coaster je jedini istinski nasljednik serijala RollerCoaster Tycoon.

0% 0 ocjena posjetitelja

Vezani sadržaji

Planet Coaster

Sve o igri

Planet Coaster

ocjeni igru
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
pointer
0
diskutiraj na forumu