Autor: Damir Radešić čet 7.7.2016 00:02 0 komentara

Sudar svjetova

Svi silni nastavci prema povijesnim predlošcima serijala Total War postali su rutina koja je ubrzo prerastala u dosadu te smo u novo izdanje na temu Warhammera polagali velike nade – i nismo se nimalo razočarali


Prvi Total War odveo nas je u srednjovjekovni Japan, i već tada smo bili čvrsto uvjereni kako priča tu ne staje te da nas u budućnosti očekuju brojni ratovi i političke igrice smještene u razna povijesna razdoblja. Kako je vrijeme prolazilo, tako smo dobivali nova izdanja, reizdanja i zasebne projekte, no jednako tako, interes igrača polako je padao jer je svako novo poglavlje bilo nalik onom prethodnom, a to, pak, onom prije njega. Iako su se developeri trudili uvrstiti novosti, možemo reći da je čitav serijal stagnirao, uz manje oscilacije u kvaliteti i više poligona na sve šarenijim jedinicama svakim novim nastavkom.
Warhammer je s druge strane krenuo kao igra na ploči koja je vremenom sve više dobivala na popularnosti i poslužio je kao predložak mnogobrojnim videoigrama, uključujući Blizzardovu franšizu Warcraft, koju ne trebamo u detalje opisivati. Dakako, u svijetu igara naslovi na temu Warhammera nicali su svako malo, no posljednjih godina dolazi do prave eksplozije kvalitetnih izdanja, što originala, što izdanka Warhammer 40.000, od kojih smo jedno opisali u lipanjskom broju Buga. Stjecajem okolnosti, samo mjesec dana kasnije imamo se prigodu pozabaviti još jednim koje spaja Warhammer i Total War na najbolji mogući način i predstavlja ugodno osvježenje oba masivna svijeta koje nećemo tako brzo zaboraviti.


Gradovi u plamenu
Započeti opis Total Wara: Warhammer prilično je teško jer je definitivno riječ o najmasivnijem projektu ekipe Creative Assemblyja kojima je dodijeljen težak zadatak stvaranja igre koja će se svidjeti fanovima obje franšize podjednako. Za razliku od ranijih Total Warova, u kojima su razlike između frakcija bile minorne, jer je stil igranja bio praktički jednak, bez obzira na odabir, TW: Warhammer donosi potpuno drugačiji koncept. Naime, svaka od pet ponuđenih, ako računamo Chaos Warriorse, ima svoje prednosti i mane, a na igračima je usvajanje kako unikatnog načina vođenja kampanje, tako i upravljanja jedinicama u bitkama koje se prema ranijem predlošku odvijaju u stvarnom vremenu.


Frakcija Empire mnogima će biti prvi izbor, poglavito onim igračima koji su navikli na dosadašnja izdanja Total Wara, s obzirom na to da je najsličnija povijesnim srednjovjekovnim predlošcima, što uključuje relativno poznate jedinice poput konjanika, klasičnog pješaštva i strijelaca. Doduše, kasnije će klasična konjica zamijeniti konje njihovim krilatim izdancima, njihov general Karl Franz dobit će letećeg griffona, a na bojna polja između ostalih čudesa moći će voditi i parne tenkove. Greenskinsi su, pak, sastavljeni od orka, goblina i ostalih neobičnih humanoida kojima je ratovanje u krvi. Za razliku od Empirea, koji diplomatskim vezama i trgovinom taktiziraju i pokušavaju uloviti predah kako bi popunili redove, Greenskinsi konstantnim bitkama podižu borbenu spremnosti, i što je ona viša, to im se redovi sve više popunjavaju novim plemenima koja im se pridružuju u moćnu silu po imenu Waaagh!. Trgovina je za njih nepoznati pojam, a blagajna se puni pljačkama i osvajanjima kao glavnim izvorima prihoda.
Dwarfs, odnosno patuljci, osvetoljubivi su, pak, grintavci koji sve zapisuju i pamte te im se ne želite zamjeriti u diplomatskim odnosima, što posebno vrijedi ukoliko vodite Imperij, a kao i Greenskinsi, mogu koristiti podzemne tunele, što je korisno prilikom izbjegavanja sukoba ukoliko im omjer snaga nije u korist. Vampire Countsi unikatni su po popunjavanju redova mrtvima, iako na više tradicionalni način, te će korist izvlačiti iz područja na kojima su se odvijale masivne bitke, a peta frakcija Chaos Warriors– koja je bila dostupna besplatno preko predbilježbi i u prvom tjednu prodaje – oslanja se na razaranje protivničkih naselja i pustoš u područjima kojima projašu.


Bez obzira koju kampanju, odnosno frakciju odabrali, dočekat će vas mapa s prikazom regija i gradova koje valja razvijati i nadograđivati. Sam postupak relativno je jednostavan i razumljiv, čemu u prilog idu i početnički savjeti, uz vrlo detaljna objašnjenja svih važnih elemenata i mehanika igrivosti do kojih je moguće doći jednostavnim klikom miša. Kako napredujemo i osvajamo susjedna područja, tako dolazimo u posjed sve više naselja koja valja nadograđivati u svrhu više prihoda i regrutiranja vojski, uz napomenu da prije podizanja novih vojski valja unajmiti zapovjednike, odnosno lordove/generale.

Agent tajne sile
Uz njih, povremeno ćemo dobiti priliku zaposliti heroje koji dolaze u obliku jakih individua koje ćemo pridružiti vojskama ili, pak, tajnih agenata koje ćemo slati na zadatke u neprijateljsku pozadinu. Spomenuti mogu sabotirati protivničku proizvodnju, rušiti zidine, obavljati prljave poslove eliminacije određenih osoba, ali i donijeti poboljšanja na područjima pod našim nadzorom u obliku smirivanja buntovništva ili većeg poreza. Heroji koji imaju ime ne mogu umrijeti makar ih uhvatili, i nakon nekog vremena ponovno su spremni za akciju, no isto vrijedi i za protivničke koji će magično uskrsnuti i nanovo nam zagorčavati život, što god protiv njih poduzeli.


Kao i u poteznom dijelu igre, svaka frakcija u bitkama ima određene prednosti i ograničenja. Dwarfovi, primjerice, ne mogu imati čarobnjake (magijom smo se pozabavili u zasebnom okviru), no obiluju dalekometnom artiljerijom, a tehnološki inferiorni Greenskinsi pucaju na masovnost. Njihovi redovi vrlo se brzo raspadaju, ali i vrlo brzo ponovno ulaze u bitku, a Vampire Countsi nedostatak strijelaca nadoknađuju s više napadačkih čarolija te su njihove jedinice imune na paniku, no osobno nam se nisu previše svidjeli.


Kao i u svakom Total Waru, bitke su najzanimljiviji dio igre, barem što se tiče vizualnih kvaliteta i epskih sukoba koje smo uživali promatrati. Taj dio je, istini za volju, i dvosjekli mač jer, bez obzira radi li se o manjoj čarki ili masivnim klaonicama vojnih formacija u punoj snazi, morali smo se prisiljavati na odvajanje od krupnog plana i vođenje bitke iz gotovo najudaljenijeg pogleda, pri čemu je prikaz i najpregledniji. Naravno da je užitak mnogo manji, ali s druge strane, veća je vjerojatnost da nećete previdjeti zalutalu konjicu koja vam se s boka sprema devastirati strijelce, no vjerujemo da ćete u određenim situacijama popustiti i baciti oko na najžešće sukobe praktički iz prvog lica, poglavito kada na bojna polja izađu krupnije i jače jedinice koje svaka strane posjeduje.


Koliko god se trudili napisati unikatan zaključak, jedini koji u potpunosti odgovara situaciji glasi da je Total War: Warhammer jedno od najboljih izdanja Total Wara do sada. Uz pet dostupnih kampanja, gomilu postavki i multiplayer, ovaj će naslov ljubiteljima obje franšize potrajati barem nekoliko mjeseci, ako ne i do novog poglavlja koje je vjerojatno već u povojima ranih skica i zamisli.

ocjena 89%
Tip

Strateška igra

Platforme

PC

Plus

Frakcije, različiti stilovi igranja, jedinice, grafika, heroji

Minus

Ništa posebno

Dojam

Neobične fantazijske jedinice i raznovrsne taktike unose svježinu u ustaljeni Total War, kojem je ovo jedno od ponajboljih izdanja

98% 2 ocjene posjetitelja

Vezani sadržaji

Total War: Warhammer

Sve o igri

Creative Assembly slavi 30. rođendan

GM Vijesti

Total War: Warhammer

ocjeni igru
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
pointer
0
diskutiraj na forumu