Autor: Damir Radešić – Grdimir, Grdda, Grdideda, Grdababa čet 20.10.2016 00:41 1 komentar

Obećavajući novi početak

Ono što smo u prvim tjednima nove ekspanzije Legiona uspjeli iskusiti potpuno nas je zagrijalo za daljnje igranje i mišljenje kako je pred nama najbolji dodatak koji je ovaj MMORGP do sada dobio

World of Warcraft fenomen je sam za sebe, i vjerujemo kako ga ne trebamo previše opisivati u detalje, barem ne njegove osnove. Nakon dvanaest godina, baza igrača daleko je od impresivnih brojki koje je ekspanzijom The Burning Crusade dosegao i nastavio narednom Wrath of the Lich King, koja je ujedno bila i vrhunac s preko 12 milijuna aktivnih igrača. Nakon njih slijedi lagani pad, a svaki novi dodatak koji se pojavio nakratko je probudio igrače i vratio ih u ovaj fantazijski svijet na nekoliko mjeseci da vide što je novo, a u njemu su ostajali samo najzagriženiji fanatici.


Kako smo svaku ekspanziju, kao i brojni drugi fanovi, popratili s oduševljenjem i kasnije napustili World of Warcraft ponekad čak i prije isteka dva mjeseca pretplate, s Legionom smo posebno oprezni, no kako trenutačno stvari stoje, čini se da je i Blizzardu došlo do mozga kako ništa nije vječno ako se kvalitetno ne obnavlja. Već u početku začudio nas je vrlo glatki start koji je prošao bez većih incidenata i karakterističnih rušenja servera, bugovitih zadataka koji su prouzročili mase igrača na jednom mjestu (nesretni klik na durbin pri izgradnji garnizona, svi ga se sjećamo) i ljutite izlaske iz igre, uz praćenje vijesti o kakvom hotfixu i općenito, od kada je Legion 29. kolovoza nekoliko minuta prije ponoći zaživio, no sve prolazi u najboljem redu s tehničke strane. Sadržajno gledano, jednom riječju, oduševljeni smo, jer nikad ranije zadaci nisu bili smisleniji, niti nam je prezentirana tolika hrpa novosti kao sada, no krenimo redom od samih priprema za povratak Burning Legiona.


Moćni artefakti
Nekoliko tjedana prije puštanja u rad samog dodatka, svijet Azerotha zadesila je invazija demona na šest točaka, što je igračima poslužilo za masovno levelanje novih likova, s obzirom na to da je iskustvo naprosto “letjelo”, a između ostalih novosti i nekolicine zadataka koji vode u Legion, u svijet WoW-a pušteni su demon hunteri. Riječ je o drugoj herojskoj klasi nakon death knightova, koja je ustvari nastala kao elitna straža Illidana Stormragea tijekom kratke vladavine u Outlandu, te da sada ne prepričavamo kako i zašto, prešla na stranu horde i alijanse. Demon hunteri su, nažalost, vezani samo uz rase Blood i Night elfova, te dolaze s dvije specijalizacije, kao tenkovi ili DPS. Osobno, polugoli žgoljavci koji skakuću i lete ekranom amo-tamo, zahvaljujući unikatnim sposobnostima, malo nam previše vuku na emo priče i filmove, pa smo jedan, točnije jednu, kreirali samo u svrhu isprobavanja, što je, srećom, potrajalo kratko, i počevši od 98. stupnja razvoja kada nastaju, njihova uvodna priča je završila taman do “stotke”, nakon čega smo se posvetili “provjerenim” junacima koje igramo godinama.


Još smo u najavama čitali o moćnim artefaktima, imenovanim oružjima iz povijesti World of Warcrafta koje će igrači moći koristiti, no iznenadilo nas je da ih dobivamo već u početku. Naime, svaka klasa u samom uvodnom dijelu isprva obavi zadatke, ovisno o specijalizaciji koju želi koristiti, pa tako retribution paladini dobivaju Ashbringera, Icebringer i Frostreaper namijenjeni su frost death knightovima, a naš arms warrior, primjerice, došao je u posjed Stromkara, the Warbreakera, navodno jednog od najmoćnijih mačeva u svijetu. Izgled oružja je, kao uostalom i ostalih dijelova opreme, moguće mijenjati, no oružje koje ugrabite ostaje s vama tijekom čitave igre, i što je još važnije, dobiva dodatne razine sakupljanjem artifact powera. Uz to, u oružja je moguće ulagati talente na za to predviđena mjesta, što im povećava učinkovitost, kao i relikvije koje pronađemo tijekom igranja, a valja spomenuti da je već u početnih nekoliko razina moguće odabrati zadatke koji će nam omogućiti pristup oružjima za druge specijalizacije naše klase, što je s jedne strane i logično, tako da ne treba očajavati ukoliko vam je početni prvi izbor loš.


Spomenuta oružja moguće je nadograditi u posebnim klasnim dvoranama koje se za svaku klasu nalaze na drugom mjestu, te u jednu ruku, ova područja zamjenjuju garnizone. Njih se, vjerujemo, sjećate iz Warlords of Draenora, i premda su nam se na prvu svidjeli, kasnije su postali jedan od nekoliko važnijih razloga odustajanja od WoW-a, iako ne i glavni, što stavljamo Blizzardu na dušu jer su se očito bavili drugim projektima i mislili “lako ćemo”. Uglavnom, zadaci će tražiti više naše aktivnosti i ne očekujte masovno slanje heroja i trupa da obave sav posao umjesto nas, no i nagrade su kvalitetnije i raznovrsnije.


Nadograđeni sustav napretka
Kako smo rekli, prije izlaska horda i alijansa zajedničkim su snagama odgovorili na invazije, no stare tenzije, dolaskom u novi svijet, ponovno se rasplamsavaju. Broken Isles, kako je ime novonastale tvorevine, koja, dakako, ima svoje smisleno opravdanje u povijesti World of Warcrafta, sastoji se od pet glavnih zona (ne računamo The Broken Shore), od kojih su četiri dostupne svima na stotom stupnju razvoja bez određenog redoslijeda, a peta, Suramar, je pak završna. Takav koncept slobodnog izbora iznimno nam se svidio i hvalimo skaliranje sadržaja u zonama, čime nismo ograničeni na određeni redoslijed rješavanja zadataka kao ranije. Prije smo nakon levelanja drugog lika već napamet znali što, gdje i kako, no sada imamo priliku bez nekog posebnog redoslijeda krenuti u koje god područje želimo i pratiti priču. Prvi izbor nam je konkretno bio Stormheim isključivo zbog Lady Sylvanas Windrunner, naše nove šefice koja je preuzela vodstvo horde od Vol’jina, a koja nam je od samog upoznavanja prije više od desetak godina bila jedan od najomiljenijih likova, no s našim drugim “stotkama” kretali smo iz različitih zona, Highmountaina, Val’sharaha i Azsune.
Govorimo li o zadacima u World of Warcraftu, ne možemo tvrditi da su ovi u Legionu potpuna suprotnost ranijima te ih i dalje ima tipa “oderi tri praščića”, no mnogo ih je više raznovrsnijih i konceptualno drugačijih. Zbog toga je i njihovo rješavanje sve samo ne zamorno, čemu pridonose skrivena blaga te posebne zone bez nekog konkretnog cilja, izuzev punjenja skale i gomile iskustva kada taj proces ubijanjem protivnika i uništavanjem određenih predmeta obavimo. Tijekom napredovanja, svako malo pojave se neki lanci misija koji sadrže određene međuscene koje dodatno pojašnjavaju priču, a posebno hvalimo novu mehaniku po kojoj se svima koji napadaju istog moba priznaje ubojstvo i plijen, tako da nema više krađe killova koja nas je prije frustrirala i odugovlačila izvršenje zadataka. To doduše ne vrijedi kada je riječ suprotnoj frakciji s kojom se moguće upustiti u zajedničko mlaćenje bossova, ali se “pomaganje” na klasičnim mobovima ne priznaje.


Iako gomilu sadržaja u trenutku pisanja ovog opisa još nismo vidjeli, Legion u svakom slučaju obećava, pa smo u najgorem slučaju dobili mjesec-dva zanimacije, a u najboljem zabavu do iduće ekspanzije, no o tome ćemo suditi krajem godine. Kako god ispalo, ukoliko ste igrali World of Warcraft, Legion je ekspanzija koju ne biste trebali propustiti.

ocjena 88%
Tip

MMORPG

Platforma

PC

Plus

Nova područja i zadaci, novi elementi igrivosti

Minus

Poneki bug, zastarjela grafika

Dojam

Onako “na prvu”, najbolji dodatak World of Warcraftu koji uspješno odolijeva zubu vremena, no pravo lice pokazat će u mjesecima koji slijede.

97% 7 ocjena posjetitelja

Vezani sadržaji

World of Warcraft: Legion

Sve o igri

World of Warcraft: Legion

ocjeni igru
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
pointer
0
diskutiraj na forumu