prodaja@kockaikugla.com hr@kockaikugla.com vjeko.kovacicek@kockaikugla.com info@kockaikugla.com mail@kockaikugla.com webmaster@kockaikugla.com admin@kockaikugla.com kockaikugla.com web.kockaikugla.com www.kockaikugla.com

Bug Online

STARTUP MJESECA - Kisha

Posljednji kišobran koji ćete ikad kupiti

Prvi glas o pametnom kišobranu Kisha došao je do nas okolnim putem: na engleskom jeziku, preko stranih medija. Stara poslovica da nitko nije prorok u svom selu sve se češće ostvaruje kod hrvatskih startupa: tako je i Kisha sjedište svoje tvrtke izmjestila u London, kako bi lakše pokorila međunarodno tržište (doduše, i sama ekipa koja je začela Kishu je internacionalna: na svojim web-stranicama www.getkisha.com navode kako su o kišobranu razmišljali “jer su živjeli u nekim od najkišovitijih gradova na svijetu – u Londonu, Vancouveru, Rijeci i Milanu”).

 

Za razliku od većine startupa, Kisha je vrlo brzo stigla do uspjeha: praktički bez ulaganja došli su do jakih stranih medija i u samo nekoliko mjeseci prodali više od tisuću komada svog proizvoda (koji se, usput budi rečeno, proizvodi u Zaprešiću: radi ga tvrtka Hrvatski kišobran). No zbog zauzetosti ekipe Kishe nismo se uspjeli naći uživo pa su nam iz kišne Rijeke, odakle su nam odgovarali Goran i Andrija (uz asistenciju londonske ekipe) e-mailom stigli odgovori na naša pitanja.

 

P: Kako je sve počelo? Odakle ideja?

O: Cijela priča oko Kisha kišobrana nastala je sasvim spontano, u veljači 2014. godine. Naime, u Rijeci je tada već dva tjedna uz jaku buru neprestano padala kiša i izgubili smo ili na buri slomili nekoliko kišobrana (ne samo tada, nego i prije toga). Rijeka je i inače jedan od najkišovitijih gradova na svijetu posljednjih godina, pa su Andrija i Goran na Facebooku komentirali kako bi bilo dobro napokon napraviti dobar, kvalitetan kišobran koji, po mogućnosti, ne bi bilo tako lako izgubiti. Od te inicijalne ideje je sve krenulo.

 

Dosta nas je živjelo vani u nekom životnom razdoblju, Vancouveru, Milanu, cijeli život smo skoro proveli u Rijeci, a Marija i Sven trenutno žive u Londonu. Sve su to poprilično kišni gradovi, gdje vas kiša i sve ono što ide s njom može poprilično živcirati nakon nekog vremena, pa smo svi imali isti 'pain' koji smo odlučili riješiti sami.

 

 Internet of Things sfera se posljednjih godina enormno razvila, kao i područje wearables tehnologije, pa je to smjer o kojem smo promišljali kad smo se odlučiti na izradu ovakvog proizvoda. Osim toga, želja nam je bila s njim pokušati doći i do modne industrije, jer današnji high-end modeli (pogotovo dizajnerski) još uvijek ne nude ništa novo (osim samog dizajna), stoga će biti pravi izazov vidjeti kako će se odvijati infiltracija tehnologije u fashion sferu narednih nekoliko godina.

 

P: Tko su članovi tima?

O: U timu su trenutno Andrija Čolak koji je u timu zadužen za hardverska pitanja, Anja Zambelli Čolak kao lead dizajnerica, Sven Al Hamad zadužen je za web-development, Borna Beaković za iOS app development, Goran Čandrlić, online marketingaš i sales persona, Bojan Majnarić koji rješava sva pitanja vezana uz customer service, te Marija Butković koja je zadužena za pravna pitanja, financije (investicije i crowdfunding) i press. Osim Svena i Marije koji su u Londonu, ostatak tima je u Hrvatskoj. Kao što vidite, mnogo nas je, ali to je zapravo naša prednost, jer raspolažemo različitim znanjima i vještinama, što je vrlo važno kad pokrećete jedan ovakav projekt. Nije na odmet niti to što smo svi već dugogodišnji prijatelji.

 

P: Opišite nam svoj projekt – čemu on služi, tko će ga koristiti, što on ima što konkurencija nema (i tko vam je, makar uvjetno, konkurencija)?

O: Ideja pametnog kišobrana je jednostavna – Kisha služi tome da uza sebe uvijek imate kvalitetan kišobran koji nećete izgubiti. Nema čovjeka koji barem jednom u životu nije izgubio kišobran ili, pak, kupio neki jeftini primjerak upravo iz razloga jer ga je bilo strah da će ga izgubiti, pa čemu onda potrošiti mnogo novca na kupnju...

 

Osim svoje primarne funkcije, Kisha ima i nekoliko “pametnih” opcija: 1. dobivate notifikaciju o vremenskoj prognozi na vaš smartphone kako biste u svakom trenutku znali kakvo se vrijeme očekuje tijekom dana; 2. ukoliko je prognoza takva da se očekuje kiša, dobivate i obavijest da ponesete kišobran sa sobom; 3. ukoliko kišobran ostavite na nekom javnom mjestu, dobit ćete notifikaciju gdje ste ga ostavili (ovo se odnosi i na zatvorene prostore). S Kishom također imate mogućnost kreiranja sigurnih zona, dakle na određenoj lokaciji možete “umemorirati” kako ne želite da vam stiže notifikacija ako ga ostavite, primjerice kuća, ured i sl. Cijela stvar funkcionira tako da je beacon, tj. čip, ušiven u klasičnu vezicu kojom vežete kišobran te je povezan s iOS app-om koji ste prethodno downloadali na vaš mobitel.

Što se hardverskog dijela tiče, tu nismo željeli raditi nikakve kompromise, jer smo od početka znali da želimo imati maksimalno kvalitetan proizvod. Tako Kisha ima 16 iznimno čvrstih žica od poliuretana, 100% je otporna na vjetar i koroziju, s izdržljivim je prošivima te sustavom za otvaranje i zatvaranje, a dolazi i s jamstvom od tri godine. Koliko je čvrsta, pokazao je i nedavni test napravljen u Rijeci prilikom jedne od najjačih bura posljednjih godina, koju je preživjela bez ijedne slomljene žice. Video možete pogledati na našem YouTube kanalu.

 

Kišobran je prije svega namijenjen millennialsima, geekovima i svima onima koji obožavaju svijet tehnologije i gadgeta, no iznenadio nas je veliki broj, uvjetno rečeno, starijih osoba koje su kupile Kishu – u konačnici, Kisha je namijenjena svima, jer svima danas treba kišobran, zar ne?

Konkurenciju, naravno, imamo i ona nas veseli. Svaki high-end kišobran može biti naša konkurencija, ako proizvod gledamo sa stajališta dizajna. No high-end kišobrani do danas nisu ništa novo donijeli u ovu nišu, osim samog izgleda. Tu su također i Tile kišobrani, te Davek Umbrellas, čiji proizvod je sličan.

 

P: Koliko dugo je prošlo od prve ideje do sadašnje faze?

O: Neznatno više od godinu dana, kako smo već rekli, u veljači prošle godine stvorila se ideja, a nakon osam mjeseci imali smo funkcionalan model spreman za prodaju. Kad smo razmišljali gdje uopće oglasiti web-stranicu i kišobran, odluka je pala na HackerNews. Objava je puštena 18. prosinca prošle godine na HackerNewsu i našim privatnim Facebook profilima, taman prije Božića, jer smo željeli vidjeti hoćemo li uspjeti prodati koji kišobran tijekom blagdana. U samo prvom danu imali smo 10.000 posjeta na stranicu, te prodali prve primjerke. Prvi kupac našeg kišobrana bila je, igrom slučaja, upravo Hrvatica koja živi u Irskoj. Dosad smo preko web-shopa Kishu prodali u više od 1000 primjeraka u gotovo 30 zemalja i 120 gradova svijeta, a kontaktiralo nas je i više od 20 svjetski poznatih retailera, među kojima i Bloomingdales.

 

Cijena za jedan primjerak je 49 funti (500 kn), što se prosječnom hrvatskom građaninu zasigurno može učiniti mnogo, ali naš proizvod je od starta zamišljen kao high-end proizvod, a i cilj nam je da vam to bude posljednji kišobran koji ćete ikada kupiti.

 

P: Otkud početni kapital?

O: Kao početni kapital imali smo naše vlastite ušteđevine, a pomogla je i FFF ekipa (friends, fools and family). Sav novac koji smo inicijalno imali potrošili smo na izradu prvih 1000 primjeraka koje smo i prodali, na istraživanje, razvoj prototipa, putne troškove...

 

P: Kako ste postigli da vas pokriju jaki strani mediji kao što je Engadget?

O: Od objave linka na HackerNewsu sve je nekako naglo krenulo; strani mediji, blogeri i časopisi počeli su nas kontaktirati i tražiti više informacija. Gotovo svi objavljeni članici o našem proizvodu rezultat su viralne kampanje, dosad nismo gotovo nikakav novac uložili u marketing i PR, što je i nama veliko iznenađenje, jer nismo vjerovali da je ovako nešto moguće. Očito smo s proizvodom pogodili nišu i ono što korisnici trebaju. Nedavno smo imali priliku posjetiti londonski ured časopisa Wired, u čijem ćemo izdanju za lipanj biti dio priloga o pametnim kućanskim uređajima, što nas neizmjerno raduje i velika je čast.

 

P: Na kakve ste teškoće nailazili tijekom razvoja i realizacije ideje?

O: Kad razvijate hardverski proizvod, a pogotovo ako ima kombinaciju sa softverom, trebate znati da se morate pripremiti na jako puno strpljenja i imati čelične živce. Problema u ranim fazama ima mnogo, od problema s baterijom, pronalaska zadovoljavajućih materijala za izradu samog proizvoda, pa do pakiranja, traženja najbolje kompanije koja će biti zadužena za slanje, izgubljene i slomljene pošiljke i sl.

 

Beacone, tj. čip, tražili smo posvuda, no najveći problem s kojim smo se susreli bilo je trajanje baterije i vodonepropusnost, jer je od odlučujuće važnosti da niti najmanja količina vode ne dospije u vezicu u koju je ušiven čip. U ovom trenu smo u razgovoru s tvornicom u Kini koja će raditi custom-made beacon za nas prema našim specifikacijama. Novi beacon trebao bi imati tri do pet puta duže trajanje baterije od sadašnjeg (trenutačno koristimo Gimbal od Qualcomma).

 

Sve je ovo nešto s čime se, dakle, još uvijek borimo, jer sve to uvijek može biti bolje. Ipak, stvari su se dosad vrlo dobro odvijale pa ni ne sumnjamo da će, uz malo sreće, i dalje biti tako.

 

P: Imate li uzor (u poslovnom smislu)?

O: Nismo baš o tome razmišljali, bolje rečeno, niti nemamo vremena o tome razmišljati. Dosta članova tima ima i više od jednog projekta na kojem su angažirani, pa nam se dan svodi na rad, rad i još malo rada do kasno navečer. Ali nikad se ne zna, ako se stvari nastave na ovaj način odvijati, možda mi postanemo nekome uzor.

 

P: U kojoj ste fazi s traženjem investitora?

O: Kako smo tvrtku osnovali u Velikoj Britaniji, upravo radi lakšeg pristupa kapitalu i radi veličine tržišta, uz malo sreće i ponešto truda, u Londonu smo uspjeli pronaći nekoliko angel investitora zainteresiranih za prvu rundu investicije. IoT sfera je u Londonu u zamahu, iako se i tamo žale kako tehnologija još uvijek nedovoljno ulazi u sferu mode. Želja nam je s Kishom upravo to pokušati promijeniti, i do kraja godine okušati sreću i u tom sektoru. Računamo na to da će nam potencijalni investitori donijeti dobre konekcije prema britanskim retailerima te eventualno uložiti i u kasnijim fazama. Ujedno, imamo dobre konekcije i prema istaknutim organizacijama i tvrtkama u modnoj industriji, pa ako se sve posloži kako očekujemo, do kraja godine trebala bi stići i druga runda investicije, jer planiramo ići i s crowdfunding kampanjom, u zamjenu za udio u tvrtki.

 

P: Kakvi su planovi za daljnji razvoj?

O: Plan je poboljšati trenutni model kišobrana, posebice što se tiče završne izrade i materijala, te predstaviti manji, sklopivi model kišobrana. U oba slučaja cijena će se mijenjati, jer smo do sada dobili povratnu informaciju od retailera, investitora, pa čak i samih korisnika, kako je ovo relativno mala cijena za ovakav proizvod. Trenutačno radimo i na stvaranju modela koji će imati tanki sloj fosfora kako bi svijetlio u mraku, a koji će biti posebno namijenjen djeci i svima onima koji su potencijalno izloženi opasnostima u prometu. Do kraja godine, ako sve bude išlo prema planu, želimo predstaviti i dizajnerske, high-end, modele u suradnji s više različitih brendova, i sl. Naš cilj nije biti najjeftiniji, nego prije svega korisnicima dati izuzetno kvalitetan kišobran, koji će se od konkurencije izdvajati brendom, izradom i trajnošću.

 

P: Kada očekujete profit? Kakav je biznis plan na dulje staze?

O: Naš cilj je najprije postati prepoznatljiv brend u svojoj kategoriji – budući da je kategorija u rastu, smatramo da je to najbolja prilika. Na duge staze se želimo pozicionirati kao jedan od najboljih (ako ne i najbolji) brend za pametne “dodatke”. Što se samog profita tiče, nije nam u fokusu ostvariti veliki profit u kratkom roku, već stvoriti održiv i dugoročni rast. Nekakav osnovni plan je doći do 50.000 prodanih primjeraka kišobrana kako bismo mogli ulagati u R&D te ostvariti dobre prodajne rezultate.

Ovo je djelomični tekst, koji je u cjelosti objavljen u
Mreži 5 / 2015 (svibanj 2015.)
dodaj komentar

zadnji komentari na forumu (17)

Friday uto 12.5.2015 04:29

Kisha

LOL, ima još "pametnih" stvari:http://www.bug.hr/vijesti/dubrovnik-dobio-pametnu-svjetiljku/142918.aspx...

1domagoj1 uto 12.5.2015 00:01

Kisha

Kineticku energiju kapljica kise koje padaju na kisobran iskoristiti za pogonjenje hardvera u kisobranu. Problem baterije i punjenja rijesen....

Kurosawa pon 11.5.2015 23:51

Kisha

  peta njuška genijalnog tima na fotografiji šalje najbolju poruku o kupovini ambrele za 500 kn    ...

Chande pon 11.5.2015 20:33

Kisha

Pozdrav svima,  Hvala na konstruktivnim i manje konstruktivnim komentarima. Prema našem istraživanju oko 50-60% ljudi je izgubilo kišobran. Uz to, tržište je ogromno (33 milijuna komada godišnje u US). Nakon toga smo shvatili da za jedan takav proizvod ne postoji "broj 1" brand (kao npr Ra...

zerocool12 pon 11.5.2015 19:56

Kisha

Za 500 kn su mogli staviti i neš od ovoga da bi se izbjeglo (?) punjenje. https://www.youtube.com/watch?v=t-Xwv-D0zQAhttp://gizmodo.com/5704517/this-generator-the-size-of-a-pencil-tip-shakes-up-big-power ...

Napomena: Članci iz časopisa se ne prenose uvijek kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Ponekad se ne prenosi niti cijeli tekst članka. Svrha članaka na Webu jest da pruže uvid u način obrade teme i potaknu interes za proučavanjem tiskanog broja. Za cjelovit uvid u članke - savjetujemo da pogledate papirnato izdanje časopisa. Hvala.
Kišobrani su potrošna roba – koliko ste ih dosad ostavili po kafićima, čekaonicama, uredima državne uprave…? Možda ste pomislili da bi pomoglo kad biste kupili zaista dobar kišobran – no to pomaže tek ako takav kišobran ima i čip koji će se oglasiti kad se udaljite od njega

prethodni tekstovi

Blockchain i virtualni novac

Je li blockchain prazna puška, ali komplicirana? uto 27.6.2017

Kako propadaju startup tvrtke

Svaki propali startup neuspješan je na svoj način sri 3.5.2017

WinDays17

Digitalna realnost pon 24.4.2017

svi tekstovi

vezani sadržaji

najkomentiraniji sadržaji