prodaja@kockaikugla.com hr@kockaikugla.com vjeko.kovacicek@kockaikugla.com info@kockaikugla.com mail@kockaikugla.com webmaster@kockaikugla.com admin@kockaikugla.com kockaikugla.com web.kockaikugla.com www.kockaikugla.com

Bug Online

Intervju - Suzana Vezilić, Trgovinski ured Veleposlanstva SAD

Brže do Amerike

Trgovinski ured Veleposlanstva SAD-a u Zagrebu aktivan je već nekoliko desetljeća, a slični trgovinski uredi smješteni su u američkim veleposlanstvima i konzulatima u gotovo 80 zemalja svijeta Zadaća im je da olakšavaju i potiču trgovinsku suradnju između SAD-a i tih zemalja. Hrvatski ured pomaže tvrtkama iz SAD-a pri uspostavljanju poslovnih kontakata s hrvatskim poduzećima, ali nerijetko pomaže i hrvatskim tvrtkama koje žele stupiti u kontakt s američkim dobavljačima roba i usluga, kao i poduzetnicima koji svoj kapital žele ulagati u SAD-u.


Razgovarali smo sa Suzanom Vezilić koja je u tom uredu specijalist za za informacijske i komunikacijske tehnologije, ugodno iznenađeni opsegom, metodama i učinkovitošću s kojom spaja domaće ICT stručnjake s američkima, katalizirajući time poslovnu suradnju s vjerojatno najrazvijenijim podnebljem ovog sektora na svijetu.


Vi osobno se bavite tehnološkim sektorom, dakle IT, CE i telekom granama gospodarstva, dakle zastupate interese golemog broja američkih tvrtki u Hrvatskoj. Koliko njih doista koristi vaše usluge?


Američke tvrtke zainteresirane za izvoz na hrvatsko tržište često kontaktiraju naš ured kako bi prikupile informacije potrebne za procjenu tržišnog potencijala i poslovnog rizika, te kako bi uz našu pomoć pronašle kupce i poslovne partnere u Hrvatskoj i stupile u kontakt s njima. Također nam se obraćaju za pomoć kad se susretnu s kakvom administrativnom zaprekom.  Često se naš angažman svodi na pružanje jednostavne informacije, ali za mnoge tvrtke tjednima izrađujemo analize tržišta posebno za njihov proizvod ili uslugu, te dogovaramo sastanke i prezentacije. Tvrtka kojoj posvećujemo značajnu količinu svog radnog vremena dužna je pokriti troškove našeg angažmana prema standardnom cjeniku Američkog ministarstva trgovine. Tijekom godine, naš ured na ovaj ili onaj način opsluži više stotina američkih tvrtki.


Želi li, dakle, netko iz Hrvatske koristiti usluge Američkih tvrtki, vi ste prvi kojima bi se trebao obratiti?  


Ja bih svakako savjetovala hrvatskim tvrtkama da nam se obrate za pomoć pri potrazi za američkim dobavljačima proizvoda i usluga, kao i pri uspostavi kontakata s njima. Naš ured ima pristup najboljim bazama podataka o poduzećima u SAD-u putem kojih možemo lako pronaći potencijalne dobavljače. Također, većina američkih tvrtki vidi Hrvatsku kao malo i nepoznato tržište, pa su često vrlo rezervirane kad prime upit od ovdašnjeg kupca. Daleko su spremnije na suradnju ako im taj upit stigne preko Američkog veleposlanstva u koje imaju puno povjerenje. Sva je naša pomoć hrvatskim tvrtkama besplatna, mislim da nemaju što izgubiti.


Na koje načine američkim kompanijama pronalazite partnere u Hrvatskoj? Organizirate li kakve skupove, susrete, prezentacije…?


Naš ured nudi široku lepezu usluga američkim kompanijama, zapravo radimo štogod se ukaže potrebnim.  Pored prikupljanja tržišnih i poslovnih informacija, većinoma organiziramo prezentacije njihovih proizvoda u prostorijama veleposlanstva ili im pak pronalazimo potencijalne partnere i dogovaramo sastanke s njima. U posljednje vrijeme, za ove sastanke koristimo i sve učinkovitiju i dostupniju audio-video tehnologiju, čime se znatno smanjuje potreba za skupim i napornim putovanjima. Jedna od naših usluga za američke tvrtke je i izrada izvješća o hrvatskim tvrtkama s kojima se želi potpisati ugovor o dugoročnoj suradnji. Na zahtjev američke tvrtke osobno posjećujemo odabranog potencijalnog partnera i uz njegovu privolu prikupljamo detaljne informacije o djelatnosti tvrtke, njenoj reputaciji, te financijskoj uspješnosti. Prikupljene podatke i reference provjeravamo putem nezavisnih izvora, te američkom klijentu šaljemo izvješće na temelju kojeg može znatno lakše donijeti konačnu odluku o odabiru partnera. Američke tvrtke su vrlo zadovoljne ovim uslugama i često nam se vraćaju po dodatnu pomoć. 


Vi zastupate i interese velikih američkih tech sajmova, poput Consumer Electronic Showa (CES-a) u Las Vegasu. Kakve prednosti može posjetitelj, odnosno izlagač iz Hrvatske dobiti od sajma, ako svoj posjet organizira preko vašeg ureda?


Naš ured promovira CES u Hrvatskoj, usko surađujući s kolegama u američkim veleposlanstvima u susjednih desetak zemalja jugoistočne Europe. CES je najveći svjetski sajam potrošačke elektronike, gadgeta, IT-ja i novih tehnologija. Prostire se na više od 1.920.000 m2 izlagačkog prostora na kojem izlaže preko 3.200 izlagača a na njemu se prezentira više od 20.000 novih proizvoda i inovativnih tehnologija. Na samom sajmu predaje oko 900 predavača, pomno odabranih stručnjaka koji na dinamičan način prezentiraju najnovije elektroničke trendove i tehnologije. Svake godine ga posjeti preko 150.000 posjetitelja koji žele upoznati najbolje i najprihvaćenije svjetske proizvođače, distributere, stručne analitičare, uvoznike i izvoznike.  


Osobno smatram da je to jedan od najvećih i najboljih sajmova inovativnih tehnologija u svijetu. Preko našeg ureda posjetitelji se mogu registrirati čak i par dana prije sajma potpuno besplatno i tako uštedjeti nekoliko stotina dolara, posebno u periodu nakon što besplatna registracija za posjetitelje koji se pola godine ranije registriraju završi. Ostale pogodnosti su što delegati koje mi registriramo dobiju pozivnicu na domjenak koji se zove Global Matchmaking and International Reception na koji budu pozvani svi delegati ostalih veleposlanstava širom svijeta kao i izlagači. To je odlična prilika za druženje i razmjenu kontakata. Isto tako, nudimo mogućnost ugovaranja B2B sastanaka s izlagačima i prije samoga sajma, uz dostavljanje popisa svih  izlagača, tako da delegati mogu potpuno isplanirati svoj boravak na sajmu koji je toliko velik da se teško orijentirati. Naši delegati dobiju i besplatan pristup International Commerce Centru (ICC) gdje mogu koristiti besplatan Internet, piće i privatne prostorije za sastanke i eventualne prevodilačke usluge.


Osim CES-a, radite li to i za neke druge sajmove - koje?


Svake godine naš ured dobije od američkog ministarstva trgovine popis sajmova koji te godine sudjeluju u promotivnom programu ministarstva.  Te sajmove promoviramo na sličan način kao i CES i oni nude slične pogodnosti za posjetioce koji se registriraju preko američkog veleposlanstva.  Teško je sada sve nabrajati, ali tu su i poznati sajmovi poput National Association of Broadcasters Show (NAB Show), InfoComm, PackExpo, American Film Market, Graph Expo, i CTIA Wireless.  


Kakva je vaša suradnja s gospodarskim organizacijama u Hrvatskoj, poput HGK, HUP-a i ostalih - što bi moglo biti bolje?


Vrlo sam zadovoljna suradnjom sa spomenutim organizacijama. Posebno mogu istaknuti suradnju s Udruženjem za informacijske tehnologije pri HGK koje mi je ove godine jako pomoglo pri promociji sajma CES, obavijestivši svoje članove o pogodnostima koje nudi prijava na sajam putem našeg ureda. Trenutno radimo na proširenju ove suradnje, a voljela bih uspostaviti kontakt i s drugim IT udruženjima u Hrvatskoj.

 

Fotografije: Aida Agić Noel

Ovo je djelomični tekst, koji je u cjelosti objavljen u
Mreži 7 / 2014 (srpanj 2014.)
dodaj komentar

zadnji komentari na forumu (2)

SolidSnakeCRO sub 31.5.2014 12:58

Suzana Vezilić, Trgovinski ured Veleposlanstva SAD

Svi ste vi zadovoljni, sve je super, a u realnosti sve ide u onu stvar....

Napomena: Članci iz časopisa se ne prenose uvijek kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Ponekad se ne prenosi niti cijeli tekst članka. Svrha članaka na Webu jest da pruže uvid u način obrade teme i potaknu interes za proučavanjem tiskanog broja. Za cjelovit uvid u članke - savjetujemo da pogledate papirnato izdanje časopisa. Hvala.
Poslovne ljude iz Hrvatske i Amerike već desetljećima spaja Trgovinski ured Veleposlanstva SAD-a u Zagrebu. Razgovarali smo sa specijalisticom za informacijske i komunikacijske tehnologije tog ureda, Suzanom Vezilić, koja taj posao obavlja za američke, ali nerijetko i hrvatske tvrtke iz ICT sektora

vezani sadržaji