Bug Online

Softver - Unity 3D

Multiplatforma za izradu 3D sadržaja

Kada vidimo da konkurencija ne napreduje dovoljno brzo, developeri su prisiljeni tražiti nove tehnologije kako bi mogli konkurirati drugima na svom tržištu.

Razlog je takvu zastoju i najraširenija zabavna platforma za web – Adobeov Flash, gdje Adobe nije na vrijeme počeo raditi ono što se od njih tražilo. Tu su zato uskočili drugi, poput tvrtke Unity Technologies. Iako Adobe ima velik broj programera i velike financijske mogućnosti, ipak nisu uspjeli na vrijeme napraviti alat koji će biti prije svega vrlo pristupačan, multiplatformski te alat koji nudi višedimenzionalnu izradu sadržaja.

Dočekala nas je nova revolucija zvana Unity, koja se probija u velikom stilu na glavna vrata 3D zabavne industrije. Bum kakav je Flash doživio za multimediju krajem 90-ih događa se danas Unity platformi za sve zabavne sadržaje namijenjene bilo kojoj tehnologiji – web (uz plugin), mobilnim ili desktop rješenjima bilo na kojem operacijskom sustavu.

Iako znamo da je danas sve popularnija mobilna industrija koja dosta zarađuje na zabavnom sadržaju, u Unityju žele podržati sve platforme i tako biti prisutni na svim poljima današnjih zabavnih tehnologija.

Naime, Unity nije popularnost zaradio marketingom, već isključivo svojim mogućnostima i naravno nezaobilazno niskom cijenom koja se s prvotnih 100 dolara spustila na besplatno. Ako sada znamo za tako odlične uvjete, ne preostaje nam ništa doli se upoznati detaljnije s cijelim Unity 3D svijetom.

 

Podrška platformi

Unity podržava sve danas najpoznatije platforme na kojima se mogu izvršavati 3D sadržaji. Tako imamo podržane platforme za desktop Windows, Mac i Linux. Kod Windowsa možemo odabrati između 32-bitne i 64-bitne arhitekture, za Mac samo 32-bitnu, a za Linux zasebno 32- i 64-bitnu te univerzalnu (32- i 64-bitnu) arhitekturu.

Zatim imamo Unity Web Player za internetske preglednike te izvoz u Adobe Flash, ali samo verzije od 11.2 do 11.4, što i nije čudno jer od verzije 11 Flash uvodi Stage3D API. Ostali su Google Native Client, iOS za koji možete izvoziti samo pod Mac OS-om, Xbox360, PS3 i najnoviji Wii U. Zanimljivo je spomenuti da je Unity uspio isposlovati odličnu suradnju s Nintendom, koji će uz svoj Wii U development kit distribuirati i Unity. To samo govori koliko je Unity ozbiljna zajednica i koliko će biti važan gaming engine u budućnosti zabavne, a posebno brzorastuće mobilne industrije.

Unity je prije svega namijenjen svim indie developerima, manjim tvrtkama koje tek započinju, dakle nezavisnim pojedincima koji samostalno pokreću svoje projekte, bez velikih budžeta. I u tom je dijelu Unity izvrstan alat za svoju cijenu – besplatan je za određene platforme, dok za druge treba platiti licencu. To je i više nego povoljna ponuda jer sami birate što želite, tj. za koju platformu želite raditi sadržaj.

 

Unity

Iako se Unity još nije našao po GUI pitanju, njegovo je trenutno sučelje dobro raspoređeno. Danas je već svugdje standard da možemo sami mijenjati pozicije panela/tabova, pa je to i ovdje slučaj. Također možemo napraviti svoj custom layout ili koristiti neki od već postojećih.

Najzanimljiviji su i najvažniji tabovi, koji se također mogu pretvoriti u panele radi boljeg pregleda: Hierarchy, Scene, Game, Project, Console, Inspector. To su tabovi koje ćete koristiti u svakodnevnom radu, dok Profiler i Animation koristimo povremeno – no to ne znači da su nevažni.

U scenskom pregledu radimo normalno na cijeloj sceni, dok pregled Game pokazuje pogled kamere koju ste odredili kao glavni pogled na sceni.

Nažalost, toolbar nije baš opširan (niti označen), ali ako se mislite baviti ovim poslom, vjerojatno vam nije problem raspoznati samo četiri alata što postoje u toolbaru. Iako nigdje ne piše, koristit će vam informacija da tim alatima možete pristupiti sljedećim shortcutovima: Q, W, E, R.

U donjem se dijelu nalazi tab Project u kojem se nalaze svi važni i nevažni elementi koje upotrebljavate u svojem projektu. Drag&dropom uzimamo i primjenjujemo ih na objektima na sceni te je odmah nakon primjene dodatak vidljiv u tabu Inspector, gdje možemo dalje editirati element koji smo upravo stavili na scenu. Detaljnije korištenje najbolje je vidljivo u praksi te je zato najbolje da sami isprobate jednostavnost i pristupačnost svih dijelova unutar Unity programa.

Napomena: Članci iz časopisa se ne prenose uvijek kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Ponekad se ne prenosi niti cijeli tekst članka. Svrha članaka na Webu jest da pruže uvid u način obrade teme i potaknu interes za proučavanjem tiskanog broja. Za cjelovit uvid u članke - savjetujemo da pogledate papirnato izdanje časopisa. Hvala.
Unity gaming platforma ulazi na velika vrata u mobilnu gaming industriju. Postojeće su tehnologije za istu namjenu zaostale; zato su developeri su prisiljeni tražiti nove tehnologije, a se Unity postavlja kao novi standard za multiplatformski 3D gaming engine

izdvojeni tekstovi - ožujak 2013.

Oleg Maštruko

Svjetlo(vod) u tunelu pon 18.2.2013

Publiconn

Umreženje za EU fondove pon 18.2.2013

Central and Eastern Europe Carriers and Enterprises Event (CEE CEE 2), Opatija

Pogled u budućnost pon 18.2.2013

ITU WCIT 2012

Kome pripada budućnost Interneta? pon 18.2.2013

Učenje na daljinu

Sezona upisa pon 18.2.2013

Europski centar za kibernetički kriminal

Čuvari cyberspacea pon 18.2.2013

Plamenko Barišić, predsjednik uprave, King-ICT

Rast je u novim tržištima pon 18.2.2013

Svjetlovodne pristupne mreže

Svjetlovodi kao strateška infrastruktura pon 18.2.2013

Unity 3D

Multiplatforma za izradu 3D sadržaja pon 18.2.2013

Intel SSD DC S3700 800 GB

Ponovo domaće pon 18.2.2013

Ransomware

Unosni kriminalni biznis pon 18.2.2013

Facebook Graph Search

Jedinstven rezultat za svakoga pon 18.2.2013

Bixolon T10S i BDS-100T

Tabletna fiskalizacija čet 31.1.2013

Intervju: Ann Parker i Bryce Keane, Wayra

Navala na startupe sri 23.1.2013