Wasteland 3 - RPG nastao na temeljima crowdfundinga

Iznimno uspješna crowdfunding kampanja pokazala je koliko igrači žele novi nastavak Wastelanda, serijala koji je ekipa inXilea uspješno oživila nakon više od dva desetljeća hibernacije

Damir Radešić petak, 1. veljače 2019. u 12:30

Wasteland 3

Proizvođač/Izdavač inXile Entertainment
Žanr RPG
Platforme PC, PS4, Xbox One
Datum izlaska 2019.

Originalni Wasteland iz 1988. godine ostat će zapamćen kao prethodnik serijala Fallout, koji je u prva dva poglavlja realiziran kao potezni RPG. Trećim nastavkom ušao je, pak, u 3D svijet, što se ne baš malom broju fanova nije svidjelo te su utjehu pronalazili u drugim projektima sve do 2014., kada su imali priliku zaigrati Wasteland 2, ekipe inXile Entertainmenta. Riječ je o prokušanom timu koji predvodi Brian Fargo, dizajner koji je radio i na originalu, te kasnije i na izvornom izdanju Fallouta, čiju su igrivost odlučili iskoristiti za oživljavanje Wastelanda i potpuno ispunili očekivanja igrača koji su Wasteland 2 nerijetko proglašavali “Falloutom 3 koji su zaslužili, no nikada ga nisu dobili”. Na temeljima Wastelanda 2, Fargo i inXile su preko servisa Fig, u listopadu 2016., pokrenuli kampanju prikupljanja financija za izradu novog nastavka, i u samo tri dana ostvarili zacrtanih 2,75 milijuna dolara.

Wasteland 3 nas, kao i prethodnici, vodi u SAD, stotinjak godina nakon razornog nuklearnog rata koji je uništio civilizaciju kakvu poznajemo. Ostaci ljudskog roda žive u enklavama pod stalnom prijetnjom raznih bandi koje tumaraju pustošima u potrazi za plijenom, a malu nadu za pošteni svijet predstavlja organizacija Desert Rangers, čiji timovi pokušavaju uvesti kakav-takav red. Jedna takva ekipa poslana je u snježni Colorado, no već u početku doživljavaju nesreću u kojoj preživljava samo jedan vojnik, čiju ulogu preuzimaju igrači. S obzirom na to da se nalazimo u području u kojem nitko nije čuo za Desert Rangerse, krećemo praktički od nule s izgradnjom baze i same reputacije koja je nužna za ostvarenje ciljeva. U tom procesu okupit ćemo ekipu, opremati se i otkrivati nova naselja, od kojih će svako imati svoje probleme i zahtjeve. Ovisno o našim stavovima i odlukama, neke od njih uspješno ćemo rješavati, no ponekad nam to baš i neće polaziti za rukom, a kao i u slučaju prethodnog poglavlja, rezultate naših akcija prema zajednicama vidjet ćemo na kraju igre.

Najveća novost koju autori, govoreći o Wastelandu 3, ističu jest kooperativni multiplayer, koji je od samog starta bio uvršten u razvoj. Iako je u osnovi igra zamišljena kao bogato solo iskustvo, pri čemu će veliku ulogu odigrati razgranati dijalozi i priča, koje potpisuju scenaristi odličnog Tormenta: Tides of Numenera, kampanju je moguće zaigrati i s prijateljem. Zajedničko rješavanje misija, pri kojem svatko vodi svog lika, dakako, mnogo je zabavnije, no ako to želimo, možemo se i odvojiti i time pokriti veće područje, uz napomenu kako odluke jednog igrača itekako utječu i na drugog. Također, ako jedan nije online, postupci drugog mogu uvelike izmijeniti svijet koji neće biti isti kada nam se suborac ponovno pridruži.

Od ostalih velikih novosti, Wasteland 3 donosi veći naglasak na sinergiju tima i timske sposobnosti likova, kao i vozila kojima ćemo prevaljivati velike udaljenosti, te ako ih adekvatno opremimo, možemo ih koristiti i u borbama. Baza kao početno mjesto svih akcija dobit će nove funkcionalnosti i svoje mjesto u globalnoj priči tijekom koje će se mijenjati, ponovno prema našim postupcima, a potezne borbe dobit će adekvatne animacije i krupne planove, nalik onima iz XCOM-a.

S obzirom na prethodnika, vjerujemo da će ekipa inXilea napraviti dobar posao s Wastelandom 3, i s punim ga pravom željno iščekujemo.