EU štiti lokalne proizvođače visokim carinama na kineske električne bicikle

Na europskom tržištu električnih bicikala pojavilo se mnogo kineskih proizvoda s dampinškim cijenama, pa EU carinama želi uvesti red

Sandro Vrbanus petak, 16. studenog 2018. u 15:52

Europsko tržište preplavljeno je električnim biciklima kineskih proizvođača. Njihov se udio utrostručio u tri godine, prošle su godine kineski proizvodi imali udio oko 35%, dok su prosječne cijene pale za oko 11%. Kineski proizvođači, naime, u svojoj zemlji imaju razne državne poticaje i kontrolirane cijene sirovina pa svoje e-bicikle mogu u ostatku svijeta nuditi po dampinškim cijenama.

Dovoljni su to razlozi da Europska komisija obrati pozornost na zbivanja u tom području. Danas je objavljeno kako će uskoro državama članicama EU biti predloženo da se uvedu zajedničke carine na električne bicikle koji dolaze iz Kine, i to u prilično visokim postocima. EK predlaže da se carine na uvoz električnih bicikala kreću od 10,9% pa sve do 70,5%, ovisno o proizvođaču.

Osnovni cilj je borba protiv dampinga cijena koji je Kinezima omogućen prekomjernim državnim subvencijama. Visoke bi carine trebale izjednačiti cijene uvoznih s onima kod električnih bicikala proizvedenih unutar Europske unije, pa bi se time zaštitili lokalni proizvođači. Prijedlog je da se carine uvedu već od 18. siječnja sljedeće godine, a prije stupanja na snagu morat će ih potvrditi sve države članice. Savjetovanje s njima trajat će narednih nešto više od tjedan dana.