Zračni jastuci na automobilu – izvana

Njemački proizvođač automobilskih dijelova ZF predstavio je inovativno rješenje kojim povećava sigurnost putnika u slučaju prometnih nesreća

Sandro Vrbanus petak, 7. prosinca 2018. u 18:00

Njemački proizvođač dijelova za automobile ZF Friedrichshafen AG predstavio je novo rješenje za smanjenje rizika od ozljeda putnika u automobilu putem zračnih jastuka. Međutim, za razliku od dosadašnjih rješenja koja se napuhuju u slučaju nesreće unutar vozila, ZF-ovo inovativno rješenje smješteno je – s vanjske strane automobila.

Koncept je zamišljen kao zračni jastuk koji se ugrađuje u karoseriju vozila i ima senzore za sudare. Sustav bi trebao biti u stanju prepoznati situacije u kojima će doći do udarca drugog vozila, te neposredno prije toga trebao bi napuhati zračni jastuk. Time bi se stvorila dodatna zona gužvanja izvan putničke kabine koja bi apsorbirala veću količinu kinetičke energije automobila koji nalijeće na vozilo sa ZF-ovim zračnim jastukom.

Prvi testovi pokazali su kako ovo rješenje umanjuje težinu ozljeda putnika u vozilu za oko 40%. Dodatnu prednost ovog rješenja u ZF-u vide u napretku automobilističke industrije prema potpuno autonomnim vozilima.

U takvim bi automobilima, koji će u budućnosti samostalno prometovati cestama, putnici trebali biti u mogućnosti sjediti u raznim položajima, ležati, spavati (ili, tko zna, raditi neke druge stvari). U tom slučaju unutarnji zračni jastuci ne bi im pružali toliku zaštitu kao kad sjede u uobičajenim sjedalima, pa se vanjski zračni jastuci ističu kao bolje rješenje.

Napomenimo ovdje i da ovo nije prvi puta da vidimo sigurnosno rješenje s postavljanjem zračnih jastuka izvan vozila. Nešto slično prikazao je Volvo 2012. godine, no njihovo rješenje bilo je namijenjeno primarno zaštiti pješaka i biciklista na koje bi automobil mogao naletjeti. Zračni se jastuk nalazio ispod poklopca motora i napuhavao se preko donje trećine vjetrobranskog stakla. Rješenje je po prvi puta primijenjeno u tadašnjoj generaciji Volva V40, koja je ujedno bila i ostala i jedini model s ovakvim vidom aktivne sigurnosti.