The Boring Company želi bušiti upitno isplativi tunel u Los Angelesu

Osim u Chicagu Muskova je kompanija predložila izradu trase svoje podzemne željeznice od Los Angelesa do stadiona LA Dodgersa

Sandro Vrbanus petak, 17. kolovoza 2018. u 10:00

Iz The Boring Company, "startupa" koji je za potrebe izrade podzemnih transportnih tunela osnovao Elon Musk, objavljeno je kako kompanija predlaže gradskim vlastima Los Angelesa izradu nove trase podzemne željeznice, ali na njihov način. Prema prijedlogu koji je objavljen na njihovim stranicama trasa bi se nazivala Dugout Loop, a povezivala bi jedan od centralnih kvartova grada s bejzbolskim stadionom LA Dodgersa. Plan je sličan onome za povezivanje Chicaga sa zračnom lukom.

Osnovni cilj bio bi umanjiti prometne gužve na ovoj trasi uvođenjem ekološkog, čistog i brzog načina za javni prijevoz putnika. Trasa Dugout Loop bila bi izrađena na jednoj od tri predložene, a povezivala bi obližnje stanice postojeće podzemne željeznice sa stadionom. Putovanje električnim kapsulama za 8 do 16 putnika kroz nove tunele trajalo bi tek četiri minute, a ostvarivale bi se brzine od 200-250 km/h. Planirana cijena prijevozne karte trebala bi biti samo 1 dolar.

Neisplativo i neučinkovito

Prihvate li gradske vlasti ovaj plan, bušenje tunela na dubini od 10 do 13 metara trajalo bi najviše 14 mjeseci. Izgradnju bi financirala sama The Boring Company.

No, nedostatak malenih putničkih kapsula u odnosu na klasičnu podzemnu željeznicu s vlakovima vidljiv je u kapacitetu ovakvog prijevoza. U vremenima kada se na stadionu Dodgersa igra utakmica novim bi se Loopom do tamo moglo prevesti tek 1.400 putnika, odnosno samo 2,5% kapaciteta stadiona.

Ukupni godišnji kapacitet bio bi oko 250 tisuća putnika – ili manje od 700 ljudi na dan. Po cijeni karte od jednog dolara, teško je vidjeti kako bi se ovaj projekt mogao isplatiti. Stoga ovaj projekt, kao i onaj u Chicagu, trebaju poslužiti kao dokaz koncepta o mogućnosti bržeg prijevoza kapsulama kroz tunele, što bi trebala biti alternativa "običnoj" podzemnoj željeznici. Aduti Loopa bile bi tek autonomne električne kapsule zbog ekološke prihvatljivosti, sigurnosti i brzine – no osim toga do sada nisu pokazali niti jednu drugu komparativnu prednost.