U Americi se CD-i i ploče više prodaju od MP3-ca

Američka udruga izdavača RIAA objavila je godišnje izvješće u kojem prikazuje porast prihoda glazbene industrije i njihove izvore

Sandro Vrbanus petak, 23. ožujka 2018. u 16:00

Veliki porast digitalizacije glazbe još 2012. godine bio je dovoljan da prestigne, gledajući po ukupnim prihodima, prodaju fizičkih nosača zvuka. CD-i i ploče počeli su gubiti kupce, prvo na račun digitalnih preuzimanja glazbe u MP3 i sličnim formatima, da bi unatrag nekoliko godina primat preuzeo streaming i doslovno pregazio sve druge oblike prodaje glazbe.

Američka udruga glazbenih izdavača RIAA u svojem godišnjem izvješću navodi kako je ukupni porast prihoda njihove glazbene industrije u 2017. godini bio 16,5%, odnosno da je na glazbu lani potrošeno 8,7 milijardi američkih dolara. Očekivano, na streaming od tog iznosa otpada gotovo dvije trećine iznosa, odnosno 5,7 milijardi dolara ili 43% više nego u godini prije.

Zanimljivo, prošlu je godinu obilježila i prodaja fizičkih nosača zvuka, CD-a i vinilnih ploča, koji nakon nekoliko godina, unatoč padu prodaje od 4%, sada imaju veći udio u ukupnoj prodaji (17%) od digitalnih preuzimanja glazbenih formata (15%), koji su pali za 25%.

Prihodi od prodaje vinila porasli su za 10%, na 395 milijuna dolara

Najveći generator rasta prihoda glazbene industrije u SAD-u u prošloj su godini digitalne pretplate na glazbene servise, kojih je sve više i dolaze u sve više opcija među kojima korisnici mogu odabrati najbolju za sebe. Primijećen je i značajan porast tzv. "limited tier" usluga – osmišljenima kako bi streamale glazbu samo na jedan uređaj, poput u SAD-u vrlo popularnih pametnih zvučnika.

Istraživanja tržišta pokazala su da je prošle godine američkim slušateljima putem streaming usluga isporučeno preko 300 milijardi pjesama, ne uključujući one slušane preko YouTubea.