prodaja@kockaikugla.com hr@kockaikugla.com vjeko.kovacicek@kockaikugla.com info@kockaikugla.com mail@kockaikugla.com webmaster@kockaikugla.com admin@kockaikugla.com kockaikugla.com web.kockaikugla.com www.kockaikugla.com

Bug Online

press wire

Hrvatski izvoznici imaju neučinkovite web stranice

Visnja Željeznjak, stručnjakinja za digitalni marketing i suosnivačica Logita
Visnja Željeznjak, stručnjakinja za digitalni marketing i suosnivačica Logita

Korporativne web stranice hrvatskih B2B izvoznika jedva zadovoljavaju osnovne informativne potrebe kupaca, a čak 46 % njih ne sadrži temeljne alate koji su nužni za mjerenje marketinške učinkovitosti u doba digitalnog poslovanja, stoji u najnovijem istraživanju konzultantske tvrtke za digitalni marketing Logit. Istraživanje je uključilo 189 domaćih tvrtki koje pružaju proizvode, usluge i/ili rješenja drugim tvrtkama kako na domaćem, tako i na inozemnom tržištu.

 

Web stranice često su prvo i jedino mjesto susreta s kupcima, posebno onim međunarodnim. U ovom segmentu Logitovo istraživanje donosi porazne rezultate za domaće izvoznike: iako korporativne stranice mnogih hrvatskih tvrtki djeluju moderno, neke od njih nisu učinkovite te uglavnom nisu konkurentne u odnosu na web stranice njihovih globalnih konkurenata. Kao razlog se navodi činjenica da su stranice hrvatskih izvoznika uglavnom prešture te ne koriste prodajno utjecajne sadržaje (studije slučaja, mogućnost korištenja newslettera), niti moderne alate mjerenja učinkovitosti poput Google Analyticsa, koji predstavljaju temelj za donošenje profitabilnih odluka o marketinškim aktivnostima.

 

Direktori domaćih izvoznih tvrtki vrlo često nisu ni svjesni ovog problema što je posebno problematično ako se uzme u obzir činjenica kako kod velike većine B2B kupaca (prema nekim istraživanjima čak 89 %) na odluke o kupnji utječu informacije koje su pronašli na internetu.

 

Logit je u svom istraživanju koristio 15 smjernica koje su ispitivale postoje li ili ne temeljni sadržaji na web stranicama tvrtki koje su bile uključene u istraživanje, poput osnovnih kontakt informacija, informacija o proizvodima, uslugama i/ili rješenjima ili pak dio stranice koji se odnosi na listu dosadašnjih klijenata ili često postavljana pitanja (FAQ). Prilikom analize stranica simulirano je uobičajeno ponašanje poslovnog korisnika interneta, odnosno određeni sadržaj smatran je nepostojećim ako ga nije bilo moguće pronaći na uobičajenim mjestima u smislenoj količini vremena.

 

Među manje blistave rezultate istraživanja, uz već spomenuti nedostatak alata za mjerenje učinkovitosti, svakako spada i podatak kako 49,7% tvrtki na svom webu nema web obrazac za zaprimanje upita od kupaca, čime si tvrtke ograničavaju mogućnost otkrivanja s kojih strana dobivaju upite, a što je još važnije, zanemaruju potrebe svojih kupaca jer im ne omogućuju komunikaciju putem preferiranog kanala. Situacija je još gora s email newsletterom kojeg ne koristi gotovo 88% ispitanih tvrtki, a porazan je i podatak kako gotovo pola domaćih izvoznih tvrtki ne vidi korist od referentnih lista, odnosno popisa kupaca s kojima su surađivale. Čak 95,2% web stranica nema svjedočanstva zadovoljnih korisnika (testimonials), sadržaj koji dokazano utječe na odluku o kupnji, a preko 90% njih nema studije slučaja, specifičan sadržaj koji potencijalne kupce educira o tome kako je tvrtka implementacijom nekog svog proizvoda ili usluge riješila konkretan problem konkretnog kupca.

 

„Gledajući istraživanje kao cjelinu, kod 14 od 15 smjernica postoje nedostaci implementacije na istraženim web stranicama, no smatramo da na situaciju treba gledati optimistično, kao ogroman potencijal i prostor za daljnji napredak te optimizaciju učinkovitosti B2B webova hrvatskih izvoznika“ smatra Višnja Željeznjak, stručnjakinja za digitalni marketing i suosnivačica Logita.

dodaj komentar

zadnji komentari na forumu (9)

Mckilem uto 27.10.2015 15:59

Hrvatski izvoznici imaju neučinkovite web stranice

Često klijentima slažem MailChimp račune i stavljam sign-up forme na njihove stranice, neki su imali na stotine i tisuće pretplatnika, gotovo svaki klijent hoće to imati na svojim stranicama. Valjda onda ljudi znaju koje su koristi. Ili možda bolje znaju oni koji to nikad nisu vidli ili radili,...

Mckilem uto 27.10.2015 08:51

Hrvatski izvoznici imaju neučinkovite web stranice

Ne radim za hrvatske klijente, ali mogu pretpostaviti zbog čega je tak. Cijena kvalitetne stranice mjeri se u tisućama kuna, no naši valjda misle da to i dalje može napraviti "onaj susjedov mali" za 500 kn. Vrhunski dizajn može koštati tisuće kuna, isto tak i programiranje, a da ne govorimo o onom k...

indig0F10w pon 26.10.2015 19:35

Hrvatski izvoznici imaju neučinkovite web stranice

"Prilikom analize stranica simulirano je uobičajeno ponašanje poslovnog korisnika interneta, odnosno određeni sadržaj smatran je nepostojećim ako ga nije bilo moguće pronaći na uobičajenim mjestima u smislenoj količini vremena."- Kako se uobičajeno ponaša poslovni korisnika interneta? "Situacij...

Korporativne web stranice hrvatskih B2B izvoznika jedva zadovoljavaju osnovne informativne potrebe kupaca, a čak 46 % njih ne sadrži temeljne alate koji su nužni za mjerenje marketinške učinkovitosti

pon 26.10.2015

Crowdfundajte domaćeg robota-pauka

Pokrenuta je crowdfunding kampanja mladih znanstvenika i umjetnika iz Bure Znanja za izgradnju STEMI platforme 22:35

InFocus predstavio Windows 10 desktop PC veličine smartphonea

InFocus je predstavio Kangaroo, Windows 10 računalo malih dimenzija koje se može spojiti na bilo koji PC zaslon, projektor i televizor pa čak i na iPad tablet te se prodaje po cijeni od 99 dolara 19:07

Etički hakeri na djelu

Hacking Night 2015. izazvao je veliko zanimanje među zaljubljenicima u računalnu sigurnost te je ove godine sudjelovao rekordan broj prijavljenih timova 18:27

Facebook ne zaboravlja, provjerite svoje postavke

Najnovija promjena u Facebookovoj tražilici omogućava svim korisnicima pretraživanje svih javnih objava 18:07

Hrvatski izvoznici imaju neučinkovite web stranice

Korporativne web stranice hrvatskih B2B izvoznika jedva zadovoljavaju osnovne informativne potrebe kupaca, a čak 46 % njih ne sadrži temeljne alate koji su nužni za mjerenje marketinške učinkovitosti 18:00

I od najtamnijeg materijala postoji tamniji

Znanstvenici iz Saudijske Arabije kažu kako su proizveli novi najtamniji materijal na svijetu, koji upija 98-99% svjetlosti 16:00

Još jedan film o Jobsu miriše na neuspjeh

Dvije godine nakon filma Jobs, u portretiranju Appleovog šefa okušala se nova ekipa, no ni oni nisu pridobili simpatije publike 14:51

Eurocom Sky X9, prijenosnik s desktop komponentama

Eurocom Sky X9 je gamerski prijenosnik opremljen komponentama kakve inače viđamo unutar desktop konfiguracija, posljedično performanse, ali i cijena su dosta visoke 13:28

Kako razviti poduzetnički duh kod zaposlenika?

Na konferenciji Corporate Innovation and Intrapreneurship 2015 - govorilo se kako postići da zaposlenici razmišljaju kao poduzetnici, kako unutar tvrtke razviti startup kulturu? 11:25

Gigabyteova GSmart četvorka

Gigabyte je osvježio svoju smartphone ponudu s četiri nova GSmart modela, novi uređaji nemaju visoku cijenu, ali ni pretjerano snažan hardver 11:12

Asus ima i bijelu GeForce GTX 950 grafičku

Asus je za ljubitelje Nvidijinih tehnologija pripremio bijeli model GeForce GTX 950 grafičke kartice, koja se bojom i dizajnom najbolje poklapa s tvrtkinom Z170 serijom matičnih ploča 10:11

Sigurnosne kamere postale dio botnet mreže

Stručnjaci iz tvrtke Incapsula otkrili su botnet mrežu koja se sastoji od 900 CCTV kamera baziranih na Linuxu, a koje su poslužile za izvođenje HTTP flood napada na jedan neimenovani cloud servis 08:08

11-godišnjakinja prodaje sigurne lozinke za 2 dolara

U današnje je vrijeme moguće pokrenuti posao na razne načine, a jedna mlada Amerikanka to čini prodajući sigurne lozinke - ispisane rukom 07:24

Oglasi napadaju Twitter Moments

Nije prošlo ni mjesec dana, a u Twitterovu novu značajku Moments napali su plaćeni tvitovi 05:51

tjedni pregled

najkomentiranije na forumu