Električni pick-up prema željama tržišta

Tvrtka Bollinger čiji prvi model B1 je još u fazi razvoja nedavno je predstavila i virtualni novitet, model B2 koji bi trebao biti bliže onome što tržište očekuje

Marko Guzina nedjelja, 14. listopada 2018. u 07:00

Pomalo je neobično da tvrtka koja još nije svoj prvi najavljeni model B1 dovela do faze serijske proizvodnje prikazuje drugi, izmjenjeni model, no ovaj potez i nije posve neobičan. Kako trendovi u auto industriji Sjeverne Amerike sve jače okreću u smjeru pick-up segmenta tržišta, a analitičari sugeriraju mogućnost da bi tvrtke poput Forda trebale posve napustiti proizvodnju osobnih automobila jer su im je "trucks"daleko unosniji proizvod, u Bollingeru se samo prilagođavaju (stalnim) mijenama.

Utilitarni dizajn Bollinger modela nije teško rastezati i smanjivati po potrebi odnosno prema zahtjevima tržišta
Utilitarni dizajn Bollinger modela nije teško rastezati i smanjivati po potrebi odnosno prema zahtjevima tržišta

Dodamo li ovome činjenicu da je njihov Bollinger B1 šarmantno pravokutan dizajn uvelike modularne konstrukcije koju bi trebalo biti lako prilagođavati raznim namjenama, B2 izvedba vjerojatno nije iziskivala pretjeran angažman od strane razvojnih inženjera. Prije kojih godinu dana predstavljeni B1 šarmantni je sportski terenac koji se povremeno može pretvoriti u radno vozilo, a B2 je zato punokrvni teretni automobil osmišljen za rad prvo, a zabavu kasnije. O ovome svjedoči i 914 milimetara više duljine (ukupno 5.271 mm) kod modela B2 uz pola metra veći međuosovinski razmak.

Prateći kretanja na tržištu u tvrtki Bollinger već su fokus s modela B1 s dvojim vratima prebacili na onaj s četvorim, a sada je tu i B2 povećanog kapaciteta
Prateći kretanja na tržištu u tvrtki Bollinger već su fokus s modela B1 s dvojim vratima prebacili na onaj s četvorim, a sada je tu i B2 povećanog kapaciteta

Lakom prenamjenom stražnjeg dijela putničke kabine modela B2 u teretni prostor, ovo vozilo skore budućnosti moći će prevoziti predmete duljine do 4,9 metara sa zatvorenim stražnjim vratima ili čak 5,8 metara s otvorenim stražnjim vratima. Ovo je prilagođeno dimenzijama građevnog materijala u Sjevernoj Americi čime B2 postaje potencijalno zanimljiv raznim izvođačima radova na tom kontinentu koji tradicionalno koriste pick-up vozila za posao.

Prtljažni prostor modela B2 prilagođen je standardiziranim dimenzijama građevnog materijala u Sjevernoj Americi
Prtljažni prostor modela B2 prilagođen je standardiziranim dimenzijama građevnog materijala u Sjevernoj Americi

Pogonska grupa zajednička je modelima B1 i B2 te uključuje pogon na četiri kotača s po jednim elektromotorom za prednju odnosno stražnju osovinu. Deklarirana snaga iznosi 520 KS uz gotovo 700 Nm raspoloživog zakretnog momenta. Od prvotnog predstavljanja su tada aktualni baterijski paketi kapaciteta 60 odnosno 100 kWh nestali iz slike pa Bollinger sada spominje opciju od 120 kWh što bi trebalo dostajati za 320 km vožnje.

Za sada model B2 postoji tek u vidu CAD crteža dok bi izrada prototipa trebala krenuti početkom iduće godine. Tijekom iste možemo očekivati više podataka o ovom, za sada virtualnom novitetu što bi trebalo uključivati cijenu, ali i predviđeni početak proizvodnje. Očigledno nimalo zastrašeni izazovima ulaska na tržište električnih automobila, u ovoj tvrtki bi naredna godina trebala donijeti još pokoji novitet na kojem trenutno rade. Spomenimo da tko želi biti među prvima koji će na cestu, u šumu ili na posao povesti neki Bollinger proizvod, svoj mogu besplatno rezervirati na stranici tvrtke.