Korporativni kampusi u Hrvatskoj - Posao na ozbiljan način

Posljednjih nekoliko godina ideja kampusa kao poslovnog organizacijskog modela stigla je i u našu zemlju, uglavnom u informatički sektor, pomlađen ljudima generacije Z i milenijalaca. Prva dva takva objekta izgradila je tvrtka Infobip, u Vodnjanu, i Zagrebu, na sličan potez spremaju se Rimac Automobili, a postoji i ideja, koja je sve bliže svom ostvarenju, o specijaliziranom kampusu za proizvođače računalnih igara u Novskoj.

Zvonko Pavić petak, 17. srpnja 2020. u 14:00

Korporativni “campus” – jedinstveni prostor za sve zaposlenike neke tvrtke, oblikovan u stilu sveučilišnih kampusa – nije ništa novo. U Americi ih grade gotovo osamdeset godina – prvi takav kompleks sagradila je u New Jerseyju telekomunikacijska kompanija AT&T, 1942. godine i nazvala ih Laboratoriji Bell (Bell Labs). Slijedile su ih tijekom sljedećih desetak godina tvrtke General Motors i General Electric, a onda i mnoge druge, i to ne samo tehnološke kompanije. Nosili su razna imena – industrijski, znanstveni ili tehnološki campus ili park, a nazivima se uvijek nastojalo nekako povezati posao i prirodu, s ciljem stvaranja dojma o idiličnom pa i zabavnom mjestu, na kojem čovjek može ostvariti svoje profesionalne potencijale. Kampus nastoji odražavati zajedništvo i kulturu kompanije koja ga je izgradila. Poruka je: ovo nije tek pogon, obično radno mjesto neke tvrtke, već sjedište organizacije koja ima viši smisao postojanja.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Mreza 8-9 / 2020 kolovoz-rujan 2020.