Društvene mreže pretekle televiziju i postale glavni izvor vijesti za Amerikance
Prvi put u povijesti SAD-a društvene mreže preuzele su primat, nadmašivši televiziju. Podaci pokazuju da sve veći broj Amerikanaca, osobito mlađih generacija, preferira digitalne platforme poput Facebooka, YouTubea i TikToka za svakodnevno informiranje.

Prema izvještaju "The US Media Morph: 2024 Trend Report" agencije YouGov, čak 48 posto odraslih u SAD-u svakodnevno prati vijesti putem društvenih mreža, dok se na televiziju oslanja svega 25 posto. Ovaj podatak označava kraj dugogodišnje dominacije televizije i potvrđuje promjene u navikama konzumacije informacija.
Udio televizije kontinuirano pada
Promjena se odvijala postupno, ali je sada postala očigledna. Još 2019. godine 31 posto Amerikanaca navodilo je televiziju kao glavni izvor vijesti, dok je društvene mreže tada biralo samo 12 posto ispitanika. Od tada udio televizije kontinuirano pada, dok društvene mreže bilježe rast, osobito među mlađim generacijama. Platforme poput Facebooka, YouTubea i TikToka danas su ključne za širenje vijesti, a 46 posto Amerikanaca na društvenim mrežama provodi najmanje šest sati tjedno. Facebook je i dalje najkorišteniji, no najbrži rast bilježe video platforme, osobito među mlađima.
Izražen generacijski jaz u konzumaciji vijesti
Generacija Z i milenijalci daleko češće biraju društvene mreže i streaming servise umjesto tradicionalne kabelske ili satelitske televizije. Pretplata na kabelsku i satelitsku televiziju pala je na 49 posto, dok su prije tri godine iznosile 63 posto, a sve više mladih prelazi na sadržaj na zahtjev i praćenje vijesti putem mobilnih uređaja. Prema nedavnom istraživanju Morning Consulta, čak 23 posto pripadnika generacije Z planira otkazati kabelsku ili satelitsku pretplatu tijekom ove godine, što dodatno ubrzava pad tradicionalnih formata.
Prednost interaktivnosti
Nije riječ samo o promjeni platformi, već i o načinu na koji korisnici prate vijesti. Interaktivnost i vizualni sadržaji, osobito kratki videozapisi i ažuriranja u stvarnom vremenu, čine društvene mreže privlačnima mlađoj publici. Prema YouGovovoj anketi, 61 posto Amerikanaca navodi da je u proteklom mjesecu pratilo vijesti na društvenim mrežama. Kod odraslih mlađih od 45 godina YouTube i Facebook posebno su popularni – polovica ih koristi YouTube za vijesti, dok je taj udio kod starijih od 45 godina 34 posto.