Politički oglasi na Facebooku bit će jasno označeni

Facebook je objavio nekoliko promjena koje će povećati transparentnost oglašavanja u političke svrhe

Sandro Vrbanus subota, 7. travnja 2018. u 12:00

Kako bi smanjio štetu za vlastiti ugled, ali i minimizirao mogućnost da se njihova društvena mreža ponovno iskoristi za širenje lažnih vijesti i manipuliranje izborima i referendumima, u Facebooku gotovo svakodnevno najavljuju neke nove promjene. Ovoga puta objavili su nova pravila koja će se odnositi na oglase vezane uz političke kampanje, izbore i slične situacije.

U slučajevima kada će netko htjeti platiti oglas na Facebooku koji se tiče postizanja političkih ciljeva, takvi će oglasi morati biti jasno označeni. Isto tako morat će biti vrlo jasno istaknuto tko je za njih platio, kako se birače ne bi (namjerno ili slučajno) dovodilo u zabludu. Prve promjene u označavanju političkih reklama korisnici Facebooka počet će, dakako u SAD-u, već tijekom ovoga proljeća.

Nova pravila za oglase trebala bi spriječiti sponzorirane kampanje lažnih vijesti koje utječu na birače

Osim u slučajevima političkih oglasa za razne izbore na isti način bit će označeni i oglasi koji promoviraju pojedine strane na referendumima (poput Brexita ili referenduma o pobačaju u Irskoj) ili promiču neke slične ideje koje imaju veći utjecaj na društvo.

 

With important elections coming up in the US, Mexico, Brazil, India, Pakistan and more countries in the next year, one...

Posted by Mark Zuckerberg on Friday, April 6, 2018

Povećanje transparentnosti i odgovornosti za sadržaje objavljene na Facebooku zahvatit će i vlasnike stranica (Pages) koje imaju velik broj pratitelja. Iz kompanije su objavili kako će svi administratori "velikih" stranica (nije objavljen broj pratitelja koji se smatra velikim) morati potvrditi svoj identitet. To bi trebalo omogućiti da oni koji stranice vode s lažnih profila više na njima ne mogu objavljivati nikakav sadržaj. Samim time kvaliteta i istinitost objava trebale bi se povećati.