Toivo Kaare je prvi 1935. razvio ideju Ekranoplana, a Robert Bartini (Riječanin) je u svojim WIG projektima usavršio, te Georgy Mikhailovich Beriev i Rostislav Evgenievich Alexeyev nastavili rad na modelima,
tako da je priča o inovativnosti bez veze
Toivo Kaare je prvi 1935. razvio ideju Ekranoplana, a Robert Bartini (Riječanin) je u svojim WIG projektima usavršio, te Georgy Mikhailovich Beriev i Rostislav Evgenievich Alexeyev nastavili rad na modelima,
tako da je priča o inovativnosti bez veze
neka bude nadmornica sve dok ne potone.
Izvrsno kada je dobra vidljivost. Međutim, po magli ili izmaglici može biti jako opasno. 200kmh je velika brzina u blizini plovila koji ne očekuju da im nešto doleti sa 200km/h.
Na maloj visini lete i galebovi, ne znam može li šajba izdržat udar, valda može.
blaži jugo i ode sve u 3pm
blaži jugo i ode sve u 3pm
Ae. Tribalo bi to isprovat'. Ca kad uleti u kaki burin oko Paga, odnice ga vrag
Koji "jastuk"? Ekonomičnost? Udobnost?
Komponenta otpora zraka (drag force) se smanjuje zbog utjecaja tla (ground effect), tj. mijenja se slika strujanja i to je sve.
Najbolji omjer uzgona i otpora (lift/drag) postiže se na visini leta do otprilike jedne duljine krila (chord length) iznad površine. Iznad te visine, utjecaj tla naglo opada.
Prednost za putnike, u odnosu na plovila, je da nema ljuljanja zbog valova . Cijena i ekonomičnost - k'o avion. Obuka posade - k'o piloti. Radijus okretanja k'o u aviona - onda postaje veliki problem to što se leti par metara iznad mora (koridori leta).