Bajka o električnom autu „za mase“

poruka: 394
|
čitano: 83.394
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Bajka o električnom autu „za mase“".
14 godina
neaktivan
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
mrki_tua kaže...

 Koji Tesla truck? Trebat će mu 2 dana od Zagreba do Splita.

Dok taj uopće dođe na cestu će ozbiljni proizvođači već odavno dokazati da električni šleperi nemaju nikakvog smisla. Ili će dokazati da imaju, tko zna. Za male kamione za neke gradske dostave, kombije i slično vidim nekakvu logiku, kao i za gradske autobuse. Ali u svakom slučaju, nema Tesla nikakve šanse na tom tržištu. Daimler, VW i ostatak ekipe će ih pokopati tako da se za dvije godine nitko neće ni sjećati da je Elon pričao bajke o kamionima.

http://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/Daimler-Trucks-sets-up-global-E-Mobility-Group-and-presents-two-new-electric-trucks-for-the-US-market.xhtml?oid=40507299

Poruka je uređivana zadnji put pet 8.6.2018 12:43 (Mirko935).
8 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Mirko935 kaže...
mrki_tua kaže...

 Koji Tesla truck? Trebat će mu 2 dana od Zagreba do Splita.

Dok taj uopće dođe na cestu će ozbiljni proizvođači već odavno dokazati da električni šleperi nemaju nikakvog smisla. Ili će dokazati da imaju, tko zna. Za male kamione za neke gradske dostave, kombije i slično vidim nekakvu logiku, kao i za gradske autobuse. Ali u svakom slučaju, nema Tesla nikakve šanse na tom tržištu. Daimler, VW i ostatak ekipe će ih pokopati tako da se za dvije godine nitko neće ni sjećati da je Elon pričao bajke o kamionima.

http://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/Daimler-Trucks-sets-up-global-E-Mobility-Group-and-presents-two-new-electric-trucks-for-the-US-market.xhtml?oid=40507299

 Zanimljiv razvoj događaja. Teslin Semi projekt vodi bivši Daimlerovac, šef Cascadie Jerome Guillen, a Daimler tvrdi da Semi narušava zakone fizike, tj. na lijep način govori da Tesla laže jer im je doseg dvostruko veći. Živi bili pa vidjeli, zahuktava se.

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put sub 9.6.2018 9:51 (Feudalac).
14 godina
offline
Bajka o električnom autu „za mase“

Tesla nema realne šanse za ikakav uspjeh na tržištu gospodarskih vozila. Tamo ne dolazi u obzir kockanje s neprovjerenim i nepouzdanim proizvođačima koji se nijednom u svojoj povijesti nisu uspjeli držati vlastito napravljenog timelinea. 

To prolazi u običnom segmentu gdje se kojekakvi menađerčići hoće pokazivati kako imaju love i prate moderne trendove a uz to su još kao i ekološki osvješteni. Pa onda ako auto dobi 2-3-6 mjeseci nakon što je trebao nije bitno, ako auto ne radi ono što je trebao i kako je trebao isto nije bitno jer ipak je to moderno i inovativno, nije bitno, stavi se pod tepih. 

U transportu to neće ići. Nema kašnjenja, nema odgoda isporuka, nema izmišljenih mogućnosti, jer svaka od tih stavki vuče prevelike troškove za operatore tih vozila. Zamisli problema i troškova za neku firmu poput Eddie Stobart, Kuehne+Nagel, DB Schenker i slične da im pola od nekoliko stotina naručenih vozila za obnovu/proširenje ne dođe na planirani dan isporuke. 

 

Moj PC  
2 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
mystik kaže...

Tesla nema realne šanse za ikakav uspjeh na tržištu gospodarskih vozila. Tamo ne dolazi u obzir kockanje s neprovjerenim i nepouzdanim proizvođačima koji se nijednom u svojoj povijesti nisu uspjeli držati vlastito napravljenog timelinea. 

To prolazi u običnom segmentu gdje se kojekakvi menađerčići hoće pokazivati kako imaju love i prate moderne trendove a uz to su još kao i ekološki osvješteni. Pa onda ako auto dobi 2-3-6 mjeseci nakon što je trebao nije bitno, ako auto ne radi ono što je trebao i kako je trebao isto nije bitno jer ipak je to moderno i inovativno, nije bitno, stavi se pod tepih. 

U transportu to neće ići. Nema kašnjenja, nema odgoda isporuka, nema izmišljenih mogućnosti, jer svaka od tih stavki vuče prevelike troškove za operatore tih vozila. Zamisli problema i troškova za neku firmu poput Eddie Stobart, Kuehne+Nagel, DB Schenker i slične da im pola od nekoliko stotina naručenih vozila za obnovu/proširenje ne dođe na planirani dan isporuke. 

 

 Sve stoji što si rekao, ali za 600 komada su već plaćene rezervacije. Vjerujem da su svi to uzeli u malim količinama radi testiranja u stvarnim uvjetima. Što će biti poslije - ovisi samo o Teslinoj sposobnosti da isporuči. Nekakav silni negativizam kao ni pretjerani optimizam kao da je to gotova stvar nije potreban niti je na mjestu.

Ja rekoh
14 godina
odjavljen
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
MrBlc kaže...

A di mi je sad onaj što se nudio da će sjekirom tući po Teslinim baterijama za dokazati da su sigurne?

 "Ovaj" ti je našao video na youtube koji to sve pokazuje i složio si se da su sigurne, pa nakon toga nisam išao uništavati svoje ćelije. A i njegov test je bolji jer je imao cijeli modul koji je opasniji nego same ćelije.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
10 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Feudalac kaže...
mystik kaže...

Tesla nema realne šanse za ikakav uspjeh na tržištu gospodarskih vozila. Tamo ne dolazi u obzir kockanje s neprovjerenim i nepouzdanim proizvođačima koji se nijednom u svojoj povijesti nisu uspjeli držati vlastito napravljenog timelinea. 

To prolazi u običnom segmentu gdje se kojekakvi menađerčići hoće pokazivati kako imaju love i prate moderne trendove a uz to su još kao i ekološki osvješteni. Pa onda ako auto dobi 2-3-6 mjeseci nakon što je trebao nije bitno, ako auto ne radi ono što je trebao i kako je trebao isto nije bitno jer ipak je to moderno i inovativno, nije bitno, stavi se pod tepih. 

U transportu to neće ići. Nema kašnjenja, nema odgoda isporuka, nema izmišljenih mogućnosti, jer svaka od tih stavki vuče prevelike troškove za operatore tih vozila. Zamisli problema i troškova za neku firmu poput Eddie Stobart, Kuehne+Nagel, DB Schenker i slične da im pola od nekoliko stotina naručenih vozila za obnovu/proširenje ne dođe na planirani dan isporuke. 

 

 Sve stoji što si rekao, ali za 600 komada su već plaćene rezervacije. Vjerujem da su svi to uzeli u malim količinama radi testiranja u stvarnim uvjetima. Što će biti poslije - ovisi samo o Teslinoj sposobnosti da isporuči. Nekakav silni negativizam kao ni pretjerani optimizam kao da je to gotova stvar nije potreban niti je na mjestu.

 Uzeli su zbog viška novca i zbog reklama, kamione će oblijepiti svojim logom i vozati kao reklamu, naravno prazne.

Festina lente
15 godina
odjavljen
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Ako se dobro sjećam, video nije testirao legitimni scenarij penetracije metala koji ostaje zaglavljen, što je realan scenarij u sudaru. Uostalom, real life situacije govore da do zapaljenja dolazi, test to ne može opovrgnuti, može samo pokazati točan scenarij kad dolazi do zapaljenja.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
10 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
MrBlc kaže...
Ako se dobro sjećam, video nije testirao legitimni scenarij penetracije metala koji ostaje zaglavljen, što je realan scenarij u sudaru. Uostalom, real life situacije govore da do zapaljenja dolazi, test to ne može opovrgnuti, može samo pokazati točan scenarij kad dolazi do zapaljenja.

 

Najmanja stavka je zapaljenje, kamion je osiguran, vozač isto, američke kapitaliste briga za ljude kao mene za lanjski snijeg, to je potrošni materijal, vidiš da velikom čovjeku i vlasniku Amazona ljudi pišaju u boce jer im uzima od plaće. 

Festina lente
14 godina
odjavljen
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
MrBlc kaže...
Ako se dobro sjećam, video nije testirao legitimni scenarij penetracije metala koji ostaje zaglavljen, što je realan scenarij u sudaru. Uostalom, real life situacije govore da do zapaljenja dolazi, test to ne može opovrgnuti, može samo pokazati točan scenarij kad dolazi do zapaljenja.

 Gledaj, događa se u extremnim situacijama, u baterijama kao i u svakom gorivu ima puno energije koja se želi ispustiti. Izgara i puno klasičnih auta svaki dan, pa nitko ne priča o tome, ali o električnim autima se mora srati. Sve u svemu trenutne baterije su prilično sigurne.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
16 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Jedina je razlika da je su u svim udesima umrli vozaci, sto od sudara sto od zapaljenja. Ja ne znam nikoga ko je imal udes sa obicnim autom da je izgorio a znam ljude koji su namotali aute oko stupa i nikom nist.
To je tak baterije su zapaljive i shit happens.
14 godina
odjavljen
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
NEW_MAN kaže...
Jedina je razlika da je su u svim udesima umrli vozaci, sto od sudara sto od zapaljenja. Ja ne znam nikoga ko je imal udes sa obicnim autom da je izgorio a znam ljude koji su namotali aute oko stupa i nikom nist.
To je tak baterije su zapaljive i shit happens.

 Da, a benzin nije

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
10 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Jakovp kaže...
NEW_MAN kaže...
Jedina je razlika da je su u svim udesima umrli vozaci, sto od sudara sto od zapaljenja. Ja ne znam nikoga ko je imal udes sa obicnim autom da je izgorio a znam ljude koji su namotali aute oko stupa i nikom nist.
To je tak baterije su zapaljive i shit happens.

 Da, a benzin nije

 Gledaj ti Cobra 11, u stvarnosti je veoma siguran kao pogonsko gorivo.

Festina lente
14 godina
odjavljen
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“

Isto kao i baterije.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
10 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Jakovp kaže...

Isto kao i baterije.

 Je, vidilo se kad je Concept One izletija na Top gearu, gorija je ka naftni izvor.

Festina lente
14 godina
odjavljen
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
mrki_tua kaže...
Jakovp kaže...

Isto kao i baterije.

 Je, vidilo se kad je Concept One izletija na Top gearu, gorija je ka naftni izvor.

 I sad ti ja mogu reći da pogledaš požare u F1 ili drugim trkaćim sportovima, i tako možemo u krug.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
10 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Jakovp kaže...
mrki_tua kaže...
Jakovp kaže...

Isto kao i baterije.

 Je, vidilo se kad je Concept One izletija na Top gearu, gorija je ka naftni izvor.

 I sad ti ja mogu reći da pogledaš požare u F1 ili drugim trkaćim sportovima, i tako možemo u krug.

 

Vidio F1, visokooktansko gorivo pa ne gori ni blizu toliko, gase ga sa klasičnim protupožarnim aparatom, a ovoga valjda ni kanader ne može ugasiti.

Festina lente
14 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Jakovp kaže...

 Da, a benzin nije

1. da, benzinske pare su također zapaljive, ali gori samo ono što isparava (tj. omjer kisika i goriva mora biti povoljan).
2. u autosportu se požari događaju samo kod izljevanja goriva (u 90% slučajeva kod točenja,  eventualno kod puknuća nekog crijeva). U civilnoj upotrebi takvi slučajevi su gotovo nepostojeći. Osobno ne znam niti za jedan slučaj gdje se na automobilu zapalio spremnik s gorivom. Uglavnom požari budu na elektroinstalacijama ili na izolaciji i instalacijama oko ispušne cijevi. Za to vrijeme imam dojam da na Teslama kod gotovo svakog ozbiljnijeg sudara dolazi do požara (?!)
3. benzin je lako ugasiti, i u normalnim uvjetima neće se spontano zapaliti nakon 5 dana. 

14 godina
odjavljen
offline
Bajka o električnom autu „za mase“

Dnevno se dogodi masu slučajeva di se normalni auti zapale i izgore do temelja, ali to je valjda postalo normalno i nitko se ne osvrće na to.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
 
0 3 hvala 0
8 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
jozef kaže...
Jakovp kaže...

 Da, a benzin nije

1. da, benzinske pare su također zapaljive, ali gori samo ono što isparava (tj. omjer kisika i goriva mora biti povoljan).
2. u autosportu se požari događaju samo kod izljevanja goriva (u 90% slučajeva kod točenja,  eventualno kod puknuća nekog crijeva). U civilnoj upotrebi takvi slučajevi su gotovo nepostojeći. Osobno ne znam niti za jedan slučaj gdje se na automobilu zapalio spremnik s gorivom. Uglavnom požari budu na elektroinstalacijama ili na izolaciji i instalacijama oko ispušne cijevi. Za to vrijeme imam dojam da na Teslama kod gotovo svakog ozbiljnijeg sudara dolazi do požara (?!)
3. benzin je lako ugasiti, i u normalnim uvjetima neće se spontano zapaliti nakon 5 dana. 

 Nije važno što se zapalilo - požar je požar. Koliko se spremnik benzina neće zapaliti, toliko je usijani ispušni sustav veći rizik nakon sudara. Otprilike je podatak za SAD da na milijardu prevaljenih milja dolazi 90 požara i 0,15 smrtnih slučajeva. Naletio sam na neku novozelandsku studiju - kod njih je svaki 30-ti sudar rezultirao požarom vozila i u takvim slučajevima je smrtnost bila nešto veća, za cca 30%. Električni automobili imaju druge rizične faktore poput ovog spontanog naknadnog zapaljenja, koliko vidim to se događa u slučajevima totalke ili se ugašeni požar danima kasnije opet zaiskri. Koliko je to veće ili manje u nekakavoj realnoj statistici tipa broj požara po sudaru ili broj požara po broju prevaljenih kilometara još se ne može reći obzirom da je potpuno električnih vozila još jako malo na cestama da bi se mogli izvući pouzdani zaključci.

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put pon 11.6.2018 6:21 (Feudalac).
10 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Jakovp kaže...

Dnevno se dogodi masu slučajeva di se normalni auti zapale i izgore do temelja, ali to je valjda postalo normalno i nitko se ne osvrće na to.

 

Ma da, gore ka u Bejrutu...

Festina lente
15 godina
odjavljen
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Jakovp kaže...

Dnevno se dogodi masu slučajeva di se normalni auti zapale i izgore do temelja, ali to je valjda postalo normalno i nitko se ne osvrće na to.

Dogodi se, ali je taj broj statistički beznačajan u odnosu na ukupan broj ICE vozila koja sudjeluju u požarima, dok je taj omjer kod EV-a zabrinjavajući. Činjenica je da je jedini razlog što češće ne čitamo o zapaljenim EV-ovima jest to što ih nema na cestama, pa ih ne sudjeluje znatno u nesrećama.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
14 godina
odjavljen
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
MrBlc kaže...
Jakovp kaže...

Dnevno se dogodi masu slučajeva di se normalni auti zapale i izgore do temelja, ali to je valjda postalo normalno i nitko se ne osvrće na to.

Dogodi se, ali je taj broj statistički beznačajan u odnosu na ukupan broj ICE vozila koja sudjeluju u požarima, dok je taj omjer kod EV-a zabrinjavajući. Činjenica je da je jedini razlog što češće ne čitamo o zapaljenim EV-ovima jest to što ih nema na cestama, pa ih ne sudjeluje znatno u nesrećama.

 Imaš neke podatke o omjeru? Baš me zanimaju točne brojke.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
8 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
MrBlc kaže...
Jakovp kaže...

Dnevno se dogodi masu slučajeva di se normalni auti zapale i izgore do temelja, ali to je valjda postalo normalno i nitko se ne osvrće na to.

Dogodi se, ali je taj broj statistički beznačajan u odnosu na ukupan broj ICE vozila koja sudjeluju u požarima, dok je taj omjer kod EV-a zabrinjavajući. Činjenica je da je jedini razlog što češće ne čitamo o zapaljenim EV-ovima jest to što ih nema na cestama, pa ih ne sudjeluje znatno u nesrećama.

 Ako je američki prosjek svih požara na vozilima 90 požara na milijardu milja i 0,15 smrtnih slučajeva, onda Teslina flota sa svojih 8 milijardi prijeđenih milja ima "pravo" na 720 požara ukupno i 3% od toga na požare uzrokovane prometnom nesrećom što je 21,6 komada i 0,15 smrtnih slučajeva po milijardi što je 8*0,15 = 1,2. Ima li ih toliko?

 

- izvor: https://www.nfpa.org/News-and-Research/Fire-statistics-and-reports/Fire-statistics/Vehicle-fires/Vehicle-fire-trends-and-patterns

 

Edit: Teslina trenutna kilometraža je moja procjena, zadnji potvrđeni podatak je 7/17 od 5 milijardi, a trend je milijarda po kvartalu, vjerojatno eksponencijalno raste kako raste broj prodanih vozila.

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put ned 10.6.2018 23:21 (Feudalac).
14 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Feudalac kaže...

 Ako je američki prosjek svih požara na vozilima 90 požara na milijardu milja i 0,15 smrtnih slučajeva, onda Teslina flota sa svojih 8 milijardi prijeđenih milja ima "pravo" na 720 požara ukupno i 3% od toga na požare uzrokovane prometnom nesrećom što je 21,6 komada i 0,15 smrtnih slučajeva po milijardi što je 8*0,15 = 1,2. Ima li ih toliko?

 

- izvor: https://www.nfpa.org/News-and-Research/Fire-statistics-and-reports/Fire-statistics/Vehicle-fires/Vehicle-fire-trends-and-patterns

 

Edit: Teslina trenutna kilometraža je moja procjena, zadnji potvrđeni podatak je 7/17 od 5 milijardi, a trend je milijarda po kvartalu, vjerojatno eksponencijalno raste kako raste broj prodanih vozila.

zadnja poznata kilometraža je 7,2 mlrd od 22.4.2018., tako da je tvoja procjena dobra, čak bi brojka sad mogla biti i preko 8mlrd milja.
Uzorak još uvijek mali, ali žrtava i požara svakako ima. Evo ovdje su dva mladića nedavno poginula u požaru: Students Killed In Fiery Tesla Crash

Poruka je uređivana zadnji put pon 11.6.2018 0:00 (jozef).
5 godina
neaktivan
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Feudalac kaže..

 Ako je američki prosjek svih požara na vozilima 90 požara na milijardu milja i 0,15 smrtnih slučajeva, onda Teslina flota sa svojih 8 milijardi prijeđenih milja ima "pravo" na 720 požara ukupno i 3% od toga na požare uzrokovane prometnom nesrećom što je 21,6 komada i 0,15 smrtnih slučajeva po milijardi što je 8*0,15 = 1,2. Ima li ih toliko?

 

- izvor: https://www.nfpa.org/News-and-Research/Fire-statistics-and-reports/Fire-statistics/Vehicle-fires/Vehicle-fire-trends-and-patterns

 

Edit: Teslina trenutna kilometraža je moja procjena, zadnji potvrđeni podatak je 7/17 od 5 milijardi, a trend je milijarda po kvartalu, vjerojatno eksponencijalno raste kako raste broj prodanih vozila.

 Ne možeš to tako uspoređivati. Demografska skupina koja vozi Teslu je potpuno različita od općeg prosjeka da bi mogao povlačiti paralele kad su u pitanju nesreće i kvarovi. Prosječan kupac Tesle je u gornjih 1% društvene ljestvice, obično iznadprosječno obrazovan, poslovno uspješan s prihodima debelo iznad $100.000 godišnje, bijelac, u srednjim godinama, sa afinitetom prema tehnici, dobrog zdravlja, ima razvijenu svijest o važnosti redovnog održavanja održava automobila, itd. Nadalje, režimi u kojima se većina Tesli vozi su isto vrlo ograničeni u usporedbi s prosjekom svih auta na tržištu, uglavnom commuting, niže i srednje brzine, ograničena kilometraža, uglavnom samo po dobrim cestama, parkiranje isto samo u kontroliranim uvjetima, itd, itd. Dakle ukupno rizici da nešto pođe po zlu su puno manji nego u ukupnoj prosječnoj populaciji. Ako već uspoređuješ, onda bi trebao uspoređivati sa statistikom usporedivih ICE vozila i njihovih vlasnika.

8 godina
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
GUID kaže...
Feudalac kaže..

 Ako je američki prosjek svih požara na vozilima 90 požara na milijardu milja i 0,15 smrtnih slučajeva, onda Teslina flota sa svojih 8 milijardi prijeđenih milja ima "pravo" na 720 požara ukupno i 3% od toga na požare uzrokovane prometnom nesrećom što je 21,6 komada i 0,15 smrtnih slučajeva po milijardi što je 8*0,15 = 1,2. Ima li ih toliko?

 

- izvor: https://www.nfpa.org/News-and-Research/Fire-statistics-and-reports/Fire-statistics/Vehicle-fires/Vehicle-fire-trends-and-patterns

 

Edit: Teslina trenutna kilometraža je moja procjena, zadnji potvrđeni podatak je 7/17 od 5 milijardi, a trend je milijarda po kvartalu, vjerojatno eksponencijalno raste kako raste broj prodanih vozila.

 Ne možeš to tako uspoređivati. Demografska skupina koja vozi Teslu je potpuno različita od općeg prosjeka da bi mogao povlačiti paralele kad su u pitanju nesreće i kvarovi. Prosječan kupac Tesle je u gornjih 1% društvene ljestvice, obično iznadprosječno obrazovan, poslovno uspješan s prihodima debelo iznad $100.000 godišnje, bijelac, u srednjim godinama, sa afinitetom prema tehnici, dobrog zdravlja, ima razvijenu svijest o važnosti redovnog održavanja održava automobila, itd. Nadalje, režimi u kojima se većina Tesli vozi su isto vrlo ograničeni u usporedbi s prosjekom svih auta na tržištu, uglavnom commuting, niže i srednje brzine, ograničena kilometraža, uglavnom samo po dobrim cestama, parkiranje isto samo u kontroliranim uvjetima, itd, itd. Dakle ukupno rizici da nešto pođe po zlu su puno manji nego u ukupnoj prosječnoj populaciji. Ako već uspoređuješ, onda bi trebao uspoređivati sa statistikom usporedivih ICE vozila i njihovih vlasnika.

 Apsolutno sve što si naveo je na mjestu, dodao bih još i da je prosječna starost teslinih vozila otprilike 3 godine ili manje, za razliku od ostatka automoto svijeta. Već sam naveo u jednom od ranijih postova da je još uvijek prerano donositi relevantne zaključke po pitanju sklonosti el. vozila požaru. Čak ni ovdje nisam donosio svoj sud već postavio pitanje, zar ne?

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put pon 11.6.2018 1:31 (Feudalac).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Feudalac kaže...

 Ako je američki prosjek svih požara na vozilima 90 požara na milijardu milja i 0,15 smrtnih slučajeva, onda Teslina flota sa svojih 8 milijardi prijeđenih milja ima "pravo" na 720 požara ukupno i 3% od toga na požare uzrokovane prometnom nesrećom što je 21,6 komada i 0,15 smrtnih slučajeva po milijardi što je 8*0,15 = 1,2. Ima li ih toliko?

 

- izvor: https://www.nfpa.org/News-and-Research/Fire-statistics-and-reports/Fire-statistics/Vehicle-fires/Vehicle-fire-trends-and-patterns

 

Edit: Teslina trenutna kilometraža je moja procjena, zadnji potvrđeni podatak je 7/17 od 5 milijardi, a trend je milijarda po kvartalu, vjerojatno eksponencijalno raste kako raste broj prodanih vozila.

Požari koji nisu uzrokovani nesrećom značajnije ovise o starosti vozila, te održavanju istog, tako da su tu za sad usporedbe nemoguće.

 

Po pitanju smrti su brojke premale da bi izvukli statistički validan zaključak.

 

Što se tiče ukupnih broja požara u sudaru, tu ti nedostaje bitan podatak - broj sudara po milijardi milja. Naime, pričamo o tome da li je kod sudara veći rizik da dođe do požara, pa je jedino relevantno usporditi broj sudara i broj požara. Ne mogu naći podatke (a trenutno nemam vremena za dublje kopanje) o broju sudara po milijardi milja za Teslu, ali je logično pretpostaviti da je zbog manje starosti vozila, profila vozača i postojanja autopilota taj broj značajno manji od prosjeka.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
14 godina
offline
Bajka o električnom autu „za mase“

Zaključili smo da je šansa za samozapaljenje manja kod nove Tesle od $100k nego kod Chevy Capricea iz 1996 kojeg kupiš za $300? Svaka im čast. :-)

Moj PC  
1 2 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
Mirko935 kaže...

Dok taj uopće dođe na cestu će ozbiljni proizvođači već odavno dokazati da električni šleperi nemaju nikakvog smisla. Ili će dokazati da imaju, tko zna. Za male kamione za neke gradske dostave, kombije i slično vidim nekakvu logiku, kao i za gradske autobuse. Ali u svakom slučaju, nema Tesla nikakve šanse na tom tržištu. Daimler, VW i ostatak ekipe će ih pokopati tako da se za dvije godine nitko neće ni sjećati da je Elon pričao bajke o kamionima.

http://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/Daimler-Trucks-sets-up-global-E-Mobility-Group-and-presents-two-new-electric-trucks-for-the-US-market.xhtml?oid=40507299

 Sa obzirom da serijska proizvodnja počinje 2021, a Semi-a "2019" (računaj 2020) ne vidim kako će ih oni "pokopati", sigurno ne sa tim specifikacijama.

To Nemci imaju tajnu tehnologiju u nekom WW2 bunkeru, pa čekaju "pravi trenutak" da osvoje tržište? Ah da, i tajnu fabriku baterija u podrumu kojom će biti superiorni cenama i kapacitetom proizvodnje. ;)

 

Čist dizel je bio samo paravan da se stvori zabluda, a oni zapravo godinama radili na planu za EV. Evo za koji dan novi koncept EV-a, 600km za 2022 godinu.

 

 

 

 

 

 

14 godina
neaktivan
offline
Re: Bajka o električnom autu „za mase“
icecold kaže...
Mirko935 kaže...

Dok taj uopće dođe na cestu će ozbiljni proizvođači već odavno dokazati da električni šleperi nemaju nikakvog smisla. Ili će dokazati da imaju, tko zna. Za male kamione za neke gradske dostave, kombije i slično vidim nekakvu logiku, kao i za gradske autobuse. Ali u svakom slučaju, nema Tesla nikakve šanse na tom tržištu. Daimler, VW i ostatak ekipe će ih pokopati tako da se za dvije godine nitko neće ni sjećati da je Elon pričao bajke o kamionima.

http://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/Daimler-Trucks-sets-up-global-E-Mobility-Group-and-presents-two-new-electric-trucks-for-the-US-market.xhtml?oid=40507299

 Sa obzirom da serijska proizvodnja počinje 2021, a Semi-a "2019" (računaj 2020) ne vidim kako će ih oni "pokopati", sigurno ne sa tim specifikacijama.

To Nemci imaju tajnu tehnologiju u nekom WW2 bunkeru, pa čekaju "pravi trenutak" da osvoje tržište? Ah da, i tajnu fabriku baterija u podrumu kojom će biti superiorni cenama i kapacitetom proizvodnje. ;)

 

Čist dizel je bio samo paravan da se stvori zabluda, a oni zapravo godinama radili na planu za EV. Evo za koji dan novi koncept EV-a, 600km za 2022 godinu.

Da osvoje tržište kojim dominiraju? Zanimljiva kombinacija...

 

(ne nađoh noviju statistiku)

 

500 (ako!) prednarudžbi za Tesline kamione će ugroziti Daimler? lol. Dok prvi Teslin Semi izađe iz tvornice Daimler će isporučiti preko milijun kamiona. Električno-neelektrično, nikog u stvarnosti ne boli ona stvar. Bitno je šta je jeftinije, tj. s čim će firma brže i više zaraditi, el. kamioni se koriste kao nekakav promo BS kao "i mi razmišljamo o zelenilu oh so much" i ostat će tako još dugo vremena. S tim da se Teslini još uvijek ne koriste jer ni ne postoje, Daimlerovi mali el. kamioni već postoje u serijskoj proizvodnji i koriste se as we speak, veći dolaze kako gore na linku piše. A Daimler će vrlo vjerojatno stvarno isporučiti ove godine tih 30 vozila i do 2021. vidjeti šta kako zašto i koliko to smisla ima. Tesla se još uvijek muči proizvosti autiće kako su obećali, di su oni od kamiona...

Poruka je uređivana zadnji put uto 12.6.2018 10:40 (Mirko935).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice