Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

poruka: 165
|
čitano: 25.224
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr".
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...

1. Moja tvrdnja je da će etabilirani proizvođači vrlo teško stići, a kamoli prestići ono u čemu je Tesla ekspert - elektronika, računala. Oni se, ostali, naprosto nalaze na krivom mjestu. 

Feudalac kaže...

Ja sam već napisao da takav rad ima smisla u zreloj industriji, ali da se suočava s problemima, tj da nije adekvatan za mladu industriju koja se brzo razvija. Nekakva manje-više neizrečena premisa s tvoje strane i još nekih diskutanata je da se tu samo radi o zamjeni pogona, pih, piece of cake, i onda nastavimo po starom. (kako je napravio VW u eGolfu - koji je, btw, upravo zbog toga, piece of junk) To je isto mislila Nokia kada je na računu imala keša da kupi cijeli Apple i da joj još ostane za podijeliti.

 

Ono što Tesla radi nije samo zamjena pogona već je tu nova paradigma korištenja, umreženost i automatizacija, otpočetka osmišljena u koherentnu cjelinu koja se dalje razvija na jednom mjestu.

Računalu je svejedno da li je pogon električni ili ICE. I drugi razvijaju sustave autonomne vožnje, i slične IT tričarije, ali rade drugim pristupom zato što to mogu - takve sustave razvijaju na automobilima više klase jer se oni dobro prodaju za masnu lovu. Mercedes će danas ipak lakše prodati S klasu s najbogatijim paketom opreme za debelu lovu i time vratiti lovu od razvoja takvih sustava, nego bi to isto napravio s električnom verzijom A klase, dok prosječnog kupca S klase EV još ne zanima. Tesla radi ono što mora jer ima manje manervarskog prostora. Nemoj me krivo shvatiti, ne kažem da to radi loše ili pogrešno, već se nalazi u drugačijoj situaciji ne može se direktno usporediti s drugim proizvođačima koji mogu kresati cijenu EV-a na način da reuseaju šasiju od ICE modela i da škrtare na opremi i tako kupuju vrijeme praveći se zeleni, dok paralelno na ICE modelima razvijaju tehnologiju koju će kasnije ugraditi u EV kad procijene da je trenutak dobar.

 

Istina, može im se dogoditi Nokia scenarij, pa da promaše taj trenutak, međutim, kao što onda Nokia nije bila jedini proizvođač mobitela, tako i danas imamo više proizvođača automobila. Nokia je bila jedna, a s druge strane si imao Samsung, SonyEricsson, HTC, Motorolu i mnoge druge koji su se prilagodili i prihvatili Android. Računati da će svi proizvođači kiksati ipak spada u navijanje.

 

Feudalac kaže...

2. Ovisi o stupnju razvoja industrije. Za stare, etabilirane industrije gdje se u pravilu ništa bitno ne mijenja osim dizajna eksterijera i interijera, to nije problem. Međutim, u novoj industriji, kao što je eletkrični automobili s tendencijom automatizacije vožnje, agilnost i količina inovacija koje se mogu progurati u jedinici vremena je daleko važnija stvar. Ako je k tome ciljani proizvod iz nekakve više cjenovne klase, a to je trenutno slučaj, trošak skuplje radne snage vjerojatno nije toliko bitan. Količina različitih dijelova je također donekle podnošljiva dok se radi o svega nekoliko modela, kad proizvođač u ponudi ima 30 modela svaki s kombinacijom 5 različitih motora i isto toliko mjenjača uz razne razine opreme - da, to postaje noćna mora. 

Stvar je u tome da takav razvoj ne radiš na proizvodnoj traci, već u odvojenom postrojenju u kojem se ipak većina razvoja radi manualno. Kad dođeš do predprodukcije na proizvodnoj traci, tu više nema previše inovacija, već se radi optimizacija onoga što je u prototipnoj fazi osmišljeno, unaprijeđenje proizvodnog procesa i otklanjanje eventualnih grešaka.

 

Feudalac kaže...

Inače argument udaljenosti pogona nije previše bitan - bitna je kultura, interna politika, podržavanje sudjelovanja svih. U sustavu u kojem je projektni ured negdje odvojeno, svijet za sebe, podizvođač iz neke zemlje trećeg svijeta, a montažer pak iz zemlje u razvoju, nitko se ne zajebava i ne mijenja ništa bez prijeke potrebe. Jel' radi? Radi! Onda ne pitaj i ne diraj. Tako da činjenica što si Mercedes zdravoseljačkom logikom može, samo kad bi htio, priuštiti par avionskih karata - ne to se neće dogoditi. Da su to htjeli (razbacivati se s lovom), nebi cicijašili s proizvodnjom kablova na drugom kraju kontinenta, bogu iza nogu. Pa onda kao otkriće godine 2017., stoljeće nakon osnivanja firme, inženjer slavodobitno izjavljuje da bi mogao drugačije dizajnirati ožičenje sad kad je vidio kako se ono izvodi u praksi. Ozbiljno? To su zaključili u 2017.? I nastavili po starom, dobrom top-down sistemu. Pa normalno da će ih Tesla nadinovirati u čemu god požele i kad god požele...

I opet, tu koristiš riječ "inovativnost" u dvostrukom značenju. Inovativnost u smislu razvoja inovativnih rješenja na samom proizvodu se događa daleko prije dolaska na proizvodnu traku. Inovativnost u smislu optimizacije konačnog dizajna za proizvodnju, a u svrhu smanjenja troškova i poboljšanja kvalitete se događa u onoj fazi o kojoj ti govoriš. Međutim, reći da je Tesla nadinovirao Mercedes u tom pogledu je gledanje kroz ružićaste naočale - Mercedes ima sustav koji funkcionira i može zadovoljiti potražnju. Tesla, s druge strane, stalno kasni s obećanim proizvodnim kapacitetima, pa se sad previše toga radi ručno, pa su sad pretjerali s robotima, pa to usporava proizvodnju. Očito je da se još traže i da imaju problema s optimizacijom proizvodne linije, što nije ništa neočekivano jer je i to nešto što traži iskustvo.

 

Možda bi čak bili i produktivniji kad bi se skoncentrirali na proizvodnju, pa makar ona bila i suboptimalna. U ovome sam možda i u krivu, ali moj osobni dojam je da Musk teži savršenstvu i micromanagementu. To možda ne zvuči loše, ali može biti jako loše jer ponekad treba gledati malo dalje u budućnosti i sljedeće optimizacije planirati za sljedeću reviziju proizvoda koja će ionako uslijediti otprilike u isto vrijeme u koje bi se isplatio trošak implementacije optimizacija u trenutnoj reviziji. Iskreno, i meni se znalo dogoditi da kasnim s projektom s optimizacijama za koje se kasnije pokaže da nisu bile isplative. Za to izbjeći su bitne dvije stvari: iskustvo i sposobnost potiskivanja perfekcionizma.

 

P.S. A i ovaj članak koji si linkao treba ipak pogledati u kontekstu - radi se o markentiškom materijalu u kojim potencijalnim dobavljačima kroz zanimljivu priču poručuju da suradnja može poboljšati proces za oboje. Iz tvog komentara bi čovjek pomislio da se radi o studiji učinkovitosti proizvodnog procesa.

 

Visak kaže...
Tesla je savladala i veće izazove, pa stvarno ne razumijem zašto ne bi i ove tričarije koje kvare ukupni dojam.

Opet imam osjećaj da se ponavljam. O, da, ponavljam se.

 

Nije pitanje da li će savladati, već je pitanje kad će. Tesla je trenutno u je*eno dobroj poziciji za upis na kartu velikih igrača autoindustrije, ali se ta pozicija može preokrenuti preko noći i ako itko nema vremena za gubljenje, to je upravo Tesla. Da se poslužim Feudalčevom analogijom, Tesla je, u nekim stvarima, zapravo sličnija Nokia/Symbian tandemu nego Apple/iOS-u. Symbian je bio prvi ozbiljni smartphone OS, tehnički superiorniji onima koji su ga pokopali, ali su mu presudile upravo tričarije koje kvare ukupan dojam. I dok su drugi proizvođači, koji su proizvodili featurephoneove preživjeli i adaptirali Android, Symbian je, upravo zbog tričarija, postao Nokiji toliki kamen oko vrata da je uništio (a, za razliku od Tesle, pričamo o kompaniji koja je uredno mogla preživjeti i bez linije smartphonea). Što je najgore, oni su te tričarije na kraju i ispeglali, ali kasno i upravo to kašnjenje ih je skupo koštalo.

 

Meni bi bilo žao da se taj scenarij dogodi Tesli, međutim prerano slavlje je prvi korak u tom smjeru.

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
Poruka je uređivana zadnji put pon 4.2.2019 19:24 (MrBlc).
13 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...
Fgrzzi kaže...

Pojednostavljenje unutrašnjosti i prebacivanje svega na ekrane je trend koji će čitava industrija prihvatiti već kroz par godina. Nema se smisla tome opirati. Podsjeća na raspravu o botunima vs ekranima na mobitelima od pred par godina, izgubljeno unaprijed ... a i tu je tesla ispred konkurencije... 

Koliko pješaka pogine jer šetaju gledajući u mobitel? Na starim mobitelima si uredno mogao prelaziti cestu i tipkati poruku jer si mogao tipkati bez gledanja, a na touchu to ne možeš. I dok za mobitel stoji argument da ga ne bi smio ni koristiti onda kad ti ometa pažnju, za sustav u automobilu to ne stoji. Ako ne možeš bez gledanja podesiti ventilaciju ili smanjti radio, onda je to loš sustav koji ometa pažnju vozača.

 

Vid je samo jedno osjetilo, a ljudi su evoluirali tako da koriste i druga osjetila, poput osjeta dodira, pogotov kad smo počeli koristiti alate. Upravo zato su fizičke tipke, koje možemo osjetiti i prije nego ih stisnemo, daleko superiornije za bilo što što nam treba biti dostupno dok su nam oči zauzete nečim drugim.

 

Na žalost, industrija često zna krenuti prema trendovima, a ne prema stvarnom optimumu, ali, sa sreću, to se u pravilu brzo ispravi.

 

 

grzzi kaže...

Tesla je godinama ispred svih i neće tako lako izgubiti tu poziciju.

Iskreno se nadam da nisi u pravu jer to nikad nije dobro za tržište ni za kupce.

 

 taktilno sučelje, gdje napamet znaš gdje ti je prekidač za klimu ili muziku ima smisla, ali razvojem ai i glasovnih naredbi sve to postaje potpuno nepotrebno. Već sad u višoj srednjoj klasi to funkcionira solidno, a kroz koju godinu bit će još daleko bolje, a podržavat će i nebitne jezike popit hrvatskog... čemu sklopka za klimu kad možeš reći "hladno mi je" Ako baš ne ide snaći ćeš se na ekranu...

što se tiče toga da je konkurencija dobrodošla, jest, i neće tesla biti dugo usamljen, komentiram iz pozicije potencijalnog ulagača, ovolika prednost i investicije u baterije morale bi se pretvoriti u još barem 5-6 godina sigurnog ( i brzog ) rasta...

Poruka je uređivana zadnji put pon 4.2.2019 21:13 (grzzi).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
grzzi kaže...

 taktilno sučelje, gdje napamet znaš gdje ti je prekidač za klimu ili muziku ima smisla, ali razvojem ai i glasovnih naredbi sve to postaje potpuno nepotrebno. Već sad u višoj srednjoj klasi to funkcionira solidno, a kroz koju godinu bit će još daleko bolje, a podržavat će i nebitne jezike popit hrvatskog... čemu sklopka za klimu kad možeš reći "hladno mi je" Ako baš ne ide snaći ćeš se na ekranu...

Glasovne naredbe su ok, ali dok ne zažive u punoj funkcionalnosti, taktilno sučelje je bolja opcija. S druge strane, uz glasovne naredbe mi dominantni centralni ekran djeluje suvišan bez autonomne vožnje barem jako napredne 4. razine, ako ne 5.

 

grzzi kaže...

što se tiče toga da je konkurencija dobrodošla, jest, i neće tesla biti dugo usamljen, komentiram iz pozicije potencijalnog ulagača, ovolika prednost i investicije u baterije morale bi se pretvoriti u još barem 5-6 godina sigurnog ( i brzog ) rasta...

Svakako, međutim, kao potencijalni investitor bi svakako uzeo u obzir da na takvim područjima često zna biti veliki rizik i da bih svakako trebao biti detaljnije upućen u zbivanja. Postoji nešto što se zove survivorship bias, pa ćeš podsvjesno uvijek gledati kako su se ljudi obogatili na kompanijama koje su opstale, dok sve one koji su popušili na propalim kompanijama nećeš uzeti u obzir jer te podatke trebaš kopati, dok su ovi uspješni mainstream. Da me ne bi netko krivo shvatio, ne kažem da je velik rizik da će Tesla propasti, međutim, tamo gdje su stvari dinamične su i rizici dinamični. Činjenica da će kompanija rasti ne znači nužno i da ćeš ti kao investitor profitirati.

 

Što se tiče samog povjerenja investitora, sam Musk baš i ne pomaže previše sa svojim twitter stuntovima.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc:

Jako jako dobar post. Gotovo da nemam što dodati. Kao neka podtema ove rasprave se provukla inovativnost pa bih na to dodao da se čini kako tesla radi na obje fronte, kontinuirano rade na razvoju općih tehnologija (pojedinačnih sklopova ili funkcionalnosti), a da istovremeno konstantno unapređuju samu proizvodnju. Mislim, to rade i drugi, ali Tesla ne poznaje koncept modelske godine, čim imaju novo rješenje, ono je u produkciji. Naravno, već smo apostrofirali kako to može utjecati na servis.

Ne mislim da mogu baciti na koljena etabilirane proizvođače, ova industrija je previše kapitalno zahtjevna za to, cijene baterija prevelike, ali da mogu sebe pozicionirati kao Mercedes 21. stoljeća ili Apple automobilske industrije - imaju solidne šanse.

Vjerujem da su gadno pogriješili preranim pokušajem potpune automatizacije proizvodnje. Ako uspiju s naumom da radikalno pojednostave ožičenje, odustanu od preskupog i prezahtjevnog ovjesa, moći će cjenovno konkurirati ostalim proizvođačima u hardveru i zadržavanjem prednosti u softveru, mogu čuda napraviti u odnosu na konkurenciju.

Međutim, proizvodnja je ključna. Što ide dalje, sve više zalaze u srednjestrujaško područje gdje više nitko nije voljan na svojoj koži biti beta tester, pogotovo ako za iste novce može dobiti nešto slično od velikih brendova. Ako sve bude kako spada s modelom Y, zbilja bi mogli u par godina narasti do milijunske produkcije po godini i dominirati premium segmentom u više klasa. Prepreka tome je, slažem se, i sam Musk sa svojom sklonošću da se petlja u sve, poput vegete je. Još ćemo svašta vidjeti, ali nekako mislim da su oni najluđi, pucaju najdalje pa su mi zato simpatični i od njih očekujem najviše dok su VW, merc - klasika, dobiješ točno ono što platiš, a to je perfektno izrađeno bezdušno prometalo od točke a do točke b.

PS
Usput, Symbian nije propao zato što je bio ispred već zato što je pokušavao previše s jadnim hardverom pa je u stvarnosti bio neupotrebljiv za sve osim muzike i sms-a. Apple je tu, a onda i google, pojednostavio stvari kako bi pošteno mogao odraditi osnovne stvari - internet i dopisivanje. Pametni telefon je zapravo telefon s funkcionalnim internetom a internet je donio medije i aplikacije. U telefon nisi mogao uštekati cd da bi instalirao chat program - to je moralo doći preko interneta a ne kroz 30-kunski SMS kako su operateri zamišljali deranje korisnika. Supriornost u smislu popisa specifikacija ne zanima masovno tržište. Tako ni Tesla ne mora imati neke specijalne fičere. Glavni fičer je Tesla kompjutor povezan na internet a preko interneta nam danas stiže sve
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put pon 4.2.2019 23:31 (Feudalac).
16 godina
neaktivan
offline
Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

Po zadovoljstvu kupnjom Tesla prestigla Porche 911.

https://www.tportal.hr/autozona/clanak/tesla-prestigao-porsche-na-ljestvici-automobila-koji-pruzaju-najvise-zadovoljstva-foto-20190204

Očito stvarnim kupcima ne smeta sve ovo što vas izluđuje. Ili vi malo pretjerujete...

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
2 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Visak kaže...

Po zadovoljstvu kupnjom Tesla prestigla Porche 911.

https://www.tportal.hr/autozona/clanak/tesla-prestigao-porsche-na-ljestvici-automobila-koji-pruzaju-najvise-zadovoljstva-foto-20190204

Očito stvarnim kupcima ne smeta sve ovo što vas izluđuje. Ili vi malo pretjerujete...

zapanjujuca je snaga kojom ekipa uzdize EV, dok ta ista ekipa vjerojatno posjeduje ICE, a sigurno ne posjeduje EV. bizarno zapanjujuce.

dajte još malo dokazujte kvalitetu auta kojeg ne posjedujete. lol.

Poruka je uređivana zadnji put uto 5.2.2019 9:23 (bruno1026).
15 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...
Koji to svi po jedan SUV?

Mislim na SUV opcenito ne na EV.

SUV su u 3 godine zauzeli dodatnih 13% trzista.

Svi proizvodjaci su se prilagodili tom trendu u jako kratkom roku.

Feudalac kaže...
Zaključak - VW hoće, ima s čim, ali ne može 

 

 Nisi razumio pitanje pa cu razjasniti.

 

Proizvodi se X proizvod.

Konkurencija proizvodi isti X proizvod, ali sa drugacijim pogonskim sklopom.

Konkurencija namjerno vara, placa desetine milijardi dolara kazni, no i dalje posluje i ima stabilan razvojni plan.

 

Ja bih bio zabrinut ukoliko konkurencija ima petlje varati i potrositi tolike milijarde na pokusaj prodaje vlastite zastarjele tehnologije.

Feudalac kaže...

Ono što Tesla radi nije samo zamjena pogona već je tu nova paradigma korištenja, umreženost i automatizacija, otpočetka osmišljena u koherentnu cjelinu koja se dalje razvija na jednom mjestu.

Paradigma sto?

EV vozilo ce biti isplativo kada cijene padnu na razine najprodavanijih auta danas - 10-20 000€, te kada punjenje ne bude zahtijevalo pomno planiranje.

 

Kako ce EV promjeniti koristenje automobila majki 3 djece koja auto koristi do vrtica i Kauflanda?

Sto to EV mjenja (izuzev eliminacije ispusnih plinova) ako i dalje cekas u gradskoj guzvi?

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...
Kao neka podtema ove rasprave se provukla inovativnost pa bih na to dodao da se čini kako tesla radi na obje fronte, kontinuirano rade na razvoju općih tehnologija (pojedinačnih sklopova ili funkcionalnosti), a da istovremeno konstantno unapređuju samu proizvodnju.
...
Ako uspiju s naumom da radikalno pojednostave ožičenje, odustanu od preskupog i prezahtjevnog ovjesa, moći će cjenovno konkurirati ostalim proizvođačima u hardveru i zadržavanjem prednosti u softveru, mogu čuda napraviti u odnosu na konkurenciju.

Unaprijeđenje same proizvodnje je dvosjekli mač - drugi to ne rade (odnosno, rade u daleko manjoj mjeri) jer su taj proces već prošli. Moguće je da su zapeli u nekom lokalnom maksimumu i da im za izaći iz njega treba veliki korak unatrag, pa će ih Tesla prestići jer je krenula putem kojim će taj lokalni maksimum izbjeći, ali je isto tako moguće da Tesla troši resurse na izmišljanje tople vode.

 

Što se tiče ovjesa, ako je on toliki sell-point da ljudi zbog njega zanemare druge nedostatke, onda definitivno ne bi trebali odustati od njega.

 

Feudalac kaže...
Još ćemo svašta vidjeti, ali nekako mislim da su oni najluđi, pucaju najdalje pa su mi zato simpatični i od njih očekujem najviše dok su VW, merc - klasika, dobiješ točno ono što platiš, a to je perfektno izrađeno bezdušno prometalo od točke a do točke b. 

Tesla definitivno unosi pomutnju u svijet automobilističkih entuzijasta, međutim, prosječni kupac nije entuzijast. Upravo, popust usporedbe Symbian/iOS - ono što je Symbian omogućavao je uzrokovalo mokre snove geekovima, ali prosječnog korisnika to nije zanimalo.

 

Feudalac kaže...
Usput, Symbian nije propao zato što je bio ispred već zato što je pokušavao previše s jadnim hardverom pa je u stvarnosti bio neupotrebljiv za sve osim muzike i sms-a. Apple je tu, a onda i google, pojednostavio stvari kako bi pošteno mogao odraditi osnovne stvari - internet i dopisivanje. Pametni telefon je zapravo telefon s funkcionalnim internetom a internet je donio medije i aplikacije.

Ne bih želio otići previše u off, ali Symbian je na N97 i 5800 u kasnijim nadogradnjama radio usporedivo sa tadašnjim iPhone-ovim, jedino gdje se mučio su teže web stranice, što je trend koji se pojavio kad su ti modeli već bili pri kraju životnog vijeka. Dobrim dijelom je djelovao sporije jer nije bilo šminke - iPhone je animacijama i loading screenovima stvorio dojam da je puno brži nego jest, dok je Symbian bio poprilično "sirov" po tom pitanju. Druga stvar koja korisnicima nije sjela jest rezistivni TS - tko nije naviknut na njega, ima dojam da mobitel šteka i ne reagira. Ja sam rezistivni TS koristio puno prije Symbiana, pa mi je taktilni response rezistivnog čak bolje sjeo od kapacitivnog (iako kapacitivni jede rezistinvi za doručak po drugim stvarima, poput kvalitete prikaza i otpornosti ekrana na grebanje).

 

Visak kaže...

Po zadovoljstvu kupnjom Tesla prestigla Porche 911.

https://www.tportal.hr/autozona/clanak/tesla-prestigao-porsche-na-ljestvici-automobila-koji-pruzaju-najvise-zadovoljstva-foto-20190204

Očito stvarnim kupcima ne smeta sve ovo što vas izluđuje. Ili vi malo pretjerujete...

Američki magazin novopečenim vlasnicima postavio je jednostavno pitanje - kad biste mogli ponovno proći kroz proces kupnje novog vozila biste li izabrali isti automobil? 

 

Iskreno, nisam siguran da ovo pitanje stvarno odražava zadovoljstvo korisnika. Mene na mom autu dosta toga nervira, ali da sam u istoj situaciji, opet bih ga kupio jer sam dobio bang for the buck. Pitanje ne odražava samo zadovoljstvo, već preslikava i omjer dobivenog i očekivanog, ali i dostupnih alternativa. Mislim, nije da nije velika stvar za Teslu, ali malo je zaključak off-base.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Ne kužim, ako pričamo o tome ima li marka budućnost, što je bitnije od zadovoljstva kupaca? Nezadovoljstvo onih koji nisu ni potencijalni kupci?

Guraš usporedbu sa Symbianom, a on je baš od korisnika pokopan (s pravom, jer je bio koma) dok su iOs i Android prihvaćeni unatoč nekim 'neoprostivim' nedostacima.

Možeš reći da su kupci glupi što ih ne smeta milimetar veći zazor na haubi za te novce, ali činjenica je da ih ne smeta previše. Odnosno da ono što dobiju nadmašuje nedostatke. Nije li to definicija dobrog proizvoda?

Dakle otpao je negativni saldo, proizvodnja raste, a ni zadovoljstvo kupaca nije kakvo ste procjenili. Nije li to već previše pogrešnih procjena, što se još treba dogoditi da malo preispitate svoje stavove?
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
8 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Wyks:

SUVovi nisu osvanuli jučer, taj trend se gradi skoro dva desetljeća.

VWovo varanje si smjestio u potpuno krivi kontekst. Kada se ono događalo, Tesla je bio firma bez proizvoda, o struji nitko nije brinuo. Sva ostala konkurencija je također varala tako da je to bio očekivan poslivni potez, ništa specijalno.

E sad kad se priča raspetljala u potpunosti, kad je postalo jasno da cijela industruija ne želi ništa učiniti, zakonodavci tjeraju svoje, a kupci su odreagirali značajno manjom potražnjom, nešto se MORA učiniti. I tu se oni još važu, najjednostavnije bi bilo da se kompletno zabrani dizel, benzinci su jeftiniji u proizvodnji, svi na dobitku. Nije VWu konkurencija Tesla - segment i volumen su više područje BMWa i MBa. Oni trebaju EV koji je dovoljno jeftin za prosječnu šteficu koja više ne želi dizel (nije to zbog probuđene savjesti - neće moći s njim ući u grad) a to još ne mogu ponuditi. Zato se prijete silnim milijardama za nabavu baterija, ali LG je skužio blef i digao ulog (cijenu) tako da je taj korak još dalje. Najnovija vijest je da nude svoju MEB platformu (na kojoj još nije proizveden niti jedan automobil) drugim proizvođačima, ali sumnjam da će im i taj blef uspjeti. Morat će položiti pare na stol i napraviti svoje kapacitete za proizvodnju baterija, iznosi su monstruozni, nitko nije blesav baciti desetke milijardi a onda čekati da ih VW naguzi ili ucijeni s drugim proizvođačem. Ovo su malo veći igrači od rumunjske no name manufakture za kablove ili hrvatskog proizvođača mašnica za ručicu mjenjača.
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put uto 5.2.2019 13:46 (Feudalac).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Visak kaže...
Ne kužim, ako pričamo o tome ima li marka budućnost, što je bitnije od zadovoljstva kupaca? Nezadovoljstvo onih koji nisu ni potencijalni kupci?

Odgovor na pitanje iz ankete ne daje direktno uvid u zadovoljstvo kupaca, a još manje daje uvid po pitanju budućnosti marke.

 

Za onoga tko želi EV s dobrim ubrzanjem, solidnim dometom, atraktivnim izgledom (nastavi niz), Tesla je trenutno najbolji odabir, čak i ako nije potpuno zadovoljan s njom, ako mu smetaju nepravilni zazori, ako je predugo čekao, ako nije toliko udobna koliko je očekivao (nastavi niz). Tesla bi morala biti katastrofalno loša (a nitko niti ne sugerira da je loša) da kupac kojem takav tip vozila odgovara kaže da bi, da ponovno bira, uzeo nešto drugo jer u toj klasi gotovo da i nema ničega drugog. Upravo zato sam i napisao da je upravo ovaj trenutak ključan za Teslu - sada je vrijeme kad mogu grabiti tržišni udio i rješavati probleme koje imaju prije nego se konkurencija probudi i kupci budi imali izbor.

 

Mislio sam da to uopće nije sporno i da zapravo pričamo o tome koliko lagan ili težak zadatak je pred njima i koliko vremena imaju.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...

1. Unaprijeđenje same proizvodnje je dvosjekli mač - drugi to ne rade (odnosno, rade u daleko manjoj mjeri) jer su taj proces već prošli. Moguće je da su zapeli u nekom lokalnom maksimumu i da im za izaći iz njega treba veliki korak unatrag, pa će ih Tesla prestići jer je krenula putem kojim će taj lokalni maksimum izbjeći, ali je isto tako moguće da Tesla troši resurse na izmišljanje tople vode.

 

Što se tiče ovjesa, ako je on toliki sell-point da ljudi zbog njega zanemare druge nedostatke, onda definitivno ne bi trebali odustati od njega.

 

 

2 Tesla definitivno unosi pomutnju u svijet automobilističkih entuzijasta, međutim, prosječni kupac nije entuzijast. Upravo, popust usporedbe Symbian/iOS - ono što je Symbian omogućavao je uzrokovalo mokre snove geekovima, ali prosječnog korisnika to nije zanimalo.

 

3 Ne bih želio otići previše u off, ali Symbian je na N97 i 5800 u kasnijim nadogradnjama radio usporedivo sa tadašnjim iPhone-ovim, jedino gdje se mučio su teže web stranice, što je trend koji se pojavio kad su ti modeli već bili pri kraju životnog vijeka. Dobrim dijelom je djelovao sporije jer nije bilo šminke - iPhone je animacijama i loading screenovima stvorio dojam da je puno brži nego jest, dok je Symbian bio poprilično "sirov" po tom pitanju. Druga stvar koja korisnicima nije sjela jest rezistivni TS - tko nije naviknut na njega, ima dojam da mobitel šteka i ne reagira. Ja sam rezistivni TS koristio puno prije Symbiana, pa mi je taktilni response rezistivnog čak bolje sjeo od kapacitivnog (iako kapacitivni jede rezistinvi za doručak po drugim stvarima, poput kvalitete prikaza i otpornosti ekrana na grebanje).

 1. Slažem se. Za sada su na gubitku po tom pitanju, ali vidim po patentima i najavama da ipak guraju automatizaciju na novu razinu. Nadam se da će sada ipak testirati rješenja izvan produktivnog pogona.

 

2. Da, sadašnji kupci su entuzijasti el. pogona. Međutim, taj dio rasta potražnje će se brzo urušiti, morat će naći pravo rješenje za dobivanje običnog kupca automobila. Neke stvari su na mjestu, poglavito vanjski dizajn, jednostavnost korištenja u većini svakodnevnih stvari, vlastite punionice su prilično dobro raširene barem u SAD-u. Prodajna mreža, servis, podrška općenito; sve će to morati biti na sasvim drugoj razini, a to su nova ulaganja uz širenje postojećih kapaciteta, ulaganje u razvoj novih modela i tehnologija. Dalek je put pred njima i uz savršenu egzekuciju mogli bi za pet godina doći na milijunsku+ produkciju. Čini se da će barem dvije ili tri godine imati mira od starih proizvođača.

 

3. Ja sam kod N97 već bio na iPhoneu, ali sam još malo pratio Nokiu pa sam tako i isprobao dotičnu. Imala je svojih prednosti, ali iphone nije trebao dodatnu tipkovnicu, sve je bilo ful jednostavno i sve je radilo 100% dok se Nokia svako malo resetirala, djelovala je kao poluproizvod. Velim ti, iphone je donio toliko lako dostupan i jednostavan, funkcionalan internet da ništa drugo nije bilo važno u tom trenutku. Mislim da to i Tesla radi s automobilima. Oni su prvi kojima je računalo integralni dio automobila; pogon je slučajno na struju. Na stranu otključavanje pretinca preko ekrana, ali njihovo sučelje je iphone naspram viderekordera iz 80-ih. Punjenje - parkiraš se, prineseš kabel autu koji sam otvori port, uštekaš i to je to. Jednostavnije od tankanja benzina. Čak ne moraš ni platiti odmah.

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...

2. Da, sadašnji kupci su entuzijasti el. pogona. Međutim, taj dio rasta potražnje će se brzo urušiti, morat će naći pravo rješenje za dobivanje običnog kupca automobila. Neke stvari su na mjestu, poglavito vanjski dizajn, jednostavnost korištenja u većini svakodnevnih stvari, vlastite punionice su prilično dobro raširene barem u SAD-u. Prodajna mreža, servis, podrška općenito; sve će to morati biti na sasvim drugoj razini, a to su nova ulaganja uz širenje postojećih kapaciteta, ulaganje u razvoj novih modela i tehnologija. Dalek je put pred njima i uz savršenu egzekuciju mogli bi za pet godina doći na milijunsku+ produkciju. Čini se da će barem dvije ili tri godine imati mira od starih proizvođača.

Pa to ja i pokušavam reći čitavo vrijeme, samo nerijetko svaka kritika Tesle završi pod hate. Tesla u biti mora balansirati po tankoj liniji na kojoj moraju imati dovoljno velika ulaganja da to ostvare, a opet dovoljno konzervativna da ulagačima smire nervozu. Kod takvih kompanija ulagači znaju presuditi - par jačih igrača uloži, automatski raste interes jer su i drugi ohrabreni povjerenjem koje su ukazali jači igrači, ali i povlačenje jačeg igrača može uzrokovati pad povjerenja. To je doslovno začarani krug - ako dovoljno ljudi ne uloži, neće se ostvariti cilj, a time je i moje ulaganje ugroženo.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
9 godina
neaktivan
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Visak kaže...
Ne kužim, ako pričamo o tome ima li marka budućnost, što je bitnije od zadovoljstva kupaca? Nezadovoljstvo onih koji nisu ni potencijalni kupci?

 Iz tog pitanja se ne može izvući ta korelacija. Jedostavno, pitanje nije takvo da se može izvući takav zaključak. Da sam tako nešto rekao u srednjoj na logici ili čak na psihologiji kad smo se bavili istraživanjima rekli bi mi "Sjedi, jedan"

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
8 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...
Feudalac kaže...

2. Da, sadašnji kupci su entuzijasti el. pogona. Međutim, taj dio rasta potražnje će se brzo urušiti, morat će naći pravo rješenje za dobivanje običnog kupca automobila. Neke stvari su na mjestu, poglavito vanjski dizajn, jednostavnost korištenja u većini svakodnevnih stvari, vlastite punionice su prilično dobro raširene barem u SAD-u. Prodajna mreža, servis, podrška općenito; sve će to morati biti na sasvim drugoj razini, a to su nova ulaganja uz širenje postojećih kapaciteta, ulaganje u razvoj novih modela i tehnologija. Dalek je put pred njima i uz savršenu egzekuciju mogli bi za pet godina doći na milijunsku+ produkciju. Čini se da će barem dvije ili tri godine imati mira od starih proizvođača.

Pa to ja i pokušavam reći čitavo vrijeme, samo nerijetko svaka kritika Tesle završi pod hate. Tesla u biti mora balansirati po tankoj liniji na kojoj moraju imati dovoljno velika ulaganja da to ostvare, a opet dovoljno konzervativna da ulagačima smire nervozu. Kod takvih kompanija ulagači znaju presuditi - par jačih igrača uloži, automatski raste interes jer su i drugi ohrabreni povjerenjem koje su ukazali jači igrači, ali i povlačenje jačeg igrača može uzrokovati pad povjerenja. To je doslovno začarani krug - ako dovoljno ljudi ne uloži, neće se ostvariti cilj, a time je i moje ulaganje ugroženo.

 Pa kad se koliko-toliko normalno razgovara, o praktičnim stvarima, nije problem imati produktivnu raspravu. Kad drugi sugovornik počne e ma VW/MB/bilotko samo da hoće ih odmah kupi, onda je rasprava gotova prije nego je i počela. Poz

Ja rekoh
15 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Koji je to dio Tesla automobila koji se ne može razviti za 32 milijarde dolara?

Kakva je to nova "paradigma" koju donosi EV? Sto predstavlja riječ "paradigma"

Postoji li promjena "paradigme" izmedju koristenja teretne kocije iz antike i danasnjeg dostavnog vozila?
You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
16 godina
neaktivan
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Ako ne razumiješ da kad netko potroši 32 mdl na kazne to ne znači da ima još 32 mld za razvoj, već da mu je sada zapravo teže toliko izdvojiti, onda nije čudno da ne shvaćaš i ove kompliciranije stvari.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Kada za 5 godina, majka troje djece kupi novi Tesla Model 2 za 18 000$ ili nasljednika Modela 3, kojeg napuni za manje od 5 minuta na superchargeru i koji ima domet jednak danasnjem benzincu, kako takav auto mjenja paradigmu koristenja vozila?

(Smanjenje troskova mehanicara i popratnih dijelova, kao i smanjenje zagađenog zraka se podrazumijeva kao velika prednost. )
You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
8 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
wyks:

Kočija treba konje. Konji trebaju krov nad glavom, hranu i brigu, rad. Ne možeš ih ostaviti na aerodromu pa ni doma, zaboga, i otići na ljetovanje. Udaljenost i vrijeme koje je potrebno bitno ograničavaju ono što se može napraviti s jednim ili drugim.

Električni automobil nam omogućava da nikad ne idemo na benzinsku pumpu, očito, ali ni punionica nije nužnost. Uz vlastiti panel na kući osoba postaje potpuno energetski neovisna. Računalo spojeno na internet omogućava udaljeno klimatiziranje automobila, blokiranje kradljivaca, jednostavno ograničavanje brzine i performansi kada se automobil posudi djeci npr., autonomni izlaz iz garaže itd. Tek smo počeli s tim...

Brdo dolara može svašta kupiti, dobitnici na lutriji to jako dobro nauče. Posjedovanje ogromnih količina novca nije garancija opstanka ili mogućnosti inoviranja kad je potrebno - pitaj Kodak ili Nokiu. Potonja nije falila samo na konzumerskoj strani - huawei je došao niotkuda i pojeo biznis koji su oni praktično stvorili. Ukratko, novac je sredstvo, alat. Bez pravog cilja i malo sreće u promjenjivim vremenima, novac samo produžava agoniju. Primjeti da ovo govorim općenito, VW nije na rubu propasti, naprotiv. Govorim samo da posjedovanje novca, motorke, čekića... nije jamstvo ničega. Vjerovanje da novac sam po sebi može sve riješiti je upravo recept za propast.
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put čet 7.2.2019 20:10 (Feudalac).
15 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...
Kočija treba konje. Konji trebaju krov nad glavom, hranu i brigu, rad. Ne možeš ih ostaviti na aerodromu pa ni doma, zaboga, i otići na ljetovanje. Udaljenost i vrijeme koje je potrebno bitno ograničavaju ono što se može napraviti s jednim ili drugim.

Kocija nosi teret, dostavno vozilo nosi teret.

 

Zasto bi se u 2019 godini cudio i divio da je napredak povecao brzinu/komfor transporta?

 

Ocito jos od kad je Eratosten izracunao opseg Zemlje da ljudi pokusavaju svladati vece duljine u sto kracem roku.

Od pojave motora je jasno da je fokus usavrsavanje motora, u zadnje vrijeme usavrsavanje sa ekologijom na umu.

Feudalac kaže...
Električni automobil nam omogućava da nikad ne idemo na benzinsku pumpu, očito, ali ni punionica nije nužnost. Uz vlastiti panel na kući osoba postaje potpuno energetski neovisna. Računalo spojeno na internet omogućava udaljeno klimatiziranje automobila, blokiranje kradljivaca, jednostavno ograničavanje brzine i performansi kada se automobil posudi djeci npr., autonomni izlaz iz garaže itd. Tek smo počeli s tim...

Bitna opaska.

 

Kad raspravljam s nekime postavim nivo ocekivanog razumijevanja ne samo teme nego i konteksta o onome o cemu raspravljamo.

 

Ako pricamo o razvoju EV-a, onda su dvije stvari jasne.

Da je tema EV i da se to isto EV razvija.

 

Cemu opaska o prestanku potrebe odlaska na benzinsku pumpu? (vec sam cak i toliko nepotrebnu opasku i sam naveo eto reda radi)

 

Pa ako se EV stabilno razvija, a razvija se, cemu nepotrebne opaske o tehnologiji koja vec postoji u benzincima?

 

Tvoji odgovori nisu reductio ad absurdum vec redundant ad absurdum.

 

Majka troje djece ulazi u svoje komforno vozilo opremljeno modernom tehnologijom koja omogucava prakticno manevririanje u uskim prosotirma te olaksava daljinsko kontroliranje kao i udaljeno provjeravanje sigurnosti vozila.

 

Kakve veze ima je li to vozilo benzinac ili sto ce uskoro biti pogonjeno elektricnim motorom, i kako to mjenja njeno koristenje vozila?

Mi smo imali malenog Ficu, Amerikanci ogromne Cadillace, pa kad je dosla Toyota mi smo mogli komfornije prevesti vise ljudi na dulja putovanja, a Amerikanci nisu morali toliko cesto ici na benzinske postaje. Je li i ti promjena "paradigme" ili je to nakon 3 stoljeca razvoja postao blatatno ocekivani razvoj?

 

Feudalac kaže...
Brdo dolara može svašta kupiti, dobitnici na lutriji to jako dobro nauče. Posjedovanje ogromnih količina novca nije garancija opstanka ili mogućnosti inoviranja kad je potrebno - pitaj Kodak ili Nokiu. Potonja nije falila samo na konzumerskoj strani - huawei je došao niotkuda i pojeo biznis koji su oni praktično stvorili. Ukratko, novac je sredstvo, alat. Bez pravog cilja i malo sreće u promjenjivim vremenima, novac samo produžava agoniju. Primjeti da ovo govorim općenito, VW nije na rubu propasti, naprotiv. Govorim samo da posjedovanje novca, motorke, čekića... nije jamstvo ničega. Vjerovanje da novac sam po sebi može sve riješiti je upravo recept za propast.

Analiza konkurencije je bitan dio razvoja.

 

Tesli je bitno:

1. Da mocan konkurent nije oslabio unatoc velikim kaznama

2. Da mocan konkurent cini nezakonite radnje kako bi stekao prednost

3. Da je mocan konkurent u vrijeme vecih ulaganja u Teslu odlucio riskirati sa guranjem svoje zastarjele tehnologije.

4. Da mocan konkurent paralelno sa varanjem jos nije predstavio konkurentan model

 

 

Ja se ne zamaram s time hocu li sutra voziti EV, jer je to manje bitno.

 

Bitno je samo kad ce EV pasti ispod 20 000€, a to je cijena modela kojeg Tesla jos nema u planu. 35 000€ Modela 3 je jos uvijek previsoka cijena za masovnu prodaju.

 

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
8 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
wyks kaže...
Feudalac kaže...
Kočija treba konje. Konji trebaju krov nad glavom, hranu i brigu, rad. Ne možeš ih ostaviti na aerodromu pa ni doma, zaboga, i otići na ljetovanje. Udaljenost i vrijeme koje je potrebno bitno ograničavaju ono što se može napraviti s jednim ili drugim.

Kocija nosi teret, dostavno vozilo nosi teret.

 

Zasto bi se u 2019 godini cudio i divio da je napredak povecao brzinu/komfor transporta?

 

Ocito jos od kad je Eratosten izracunao opseg Zemlje da ljudi pokusavaju svladati vece duljine u sto kracem roku.

Od pojave motora je jasno da je fokus usavrsavanje motora, u zadnje vrijeme usavrsavanje sa ekologijom na umu.

Feudalac kaže...
Električni automobil nam omogućava da nikad ne idemo na benzinsku pumpu, očito, ali ni punionica nije nužnost. Uz vlastiti panel na kući osoba postaje potpuno energetski neovisna. Računalo spojeno na internet omogućava udaljeno klimatiziranje automobila, blokiranje kradljivaca, jednostavno ograničavanje brzine i performansi kada se automobil posudi djeci npr., autonomni izlaz iz garaže itd. Tek smo počeli s tim...

Bitna opaska.

 

Kad raspravljam s nekime postavim nivo ocekivanog razumijevanja ne samo teme nego i konteksta o onome o cemu raspravljamo.

 

Ako pricamo o razvoju EV-a, onda su dvije stvari jasne.

Da je tema EV i da se to isto EV razvija.

 

Cemu opaska o prestanku potrebe odlaska na benzinsku pumpu? (vec sam cak i toliko nepotrebnu opasku i sam naveo eto reda radi)

 

Pa ako se EV stabilno razvija, a razvija se, cemu nepotrebne opaske o tehnologiji koja vec postoji u benzincima?

 

Tvoji odgovori nisu reductio ad absurdum vec redundant ad absurdum.

 

Majka troje djece ulazi u svoje komforno vozilo opremljeno modernom tehnologijom koja omogucava prakticno manevririanje u uskim prosotirma te olaksava daljinsko kontroliranje kao i udaljeno provjeravanje sigurnosti vozila.

 

Kakve veze ima je li to vozilo benzinac ili sto ce uskoro biti pogonjeno elektricnim motorom, i kako to mjenja njeno koristenje vozila?

Mi smo imali malenog Ficu, Amerikanci ogromne Cadillace, pa kad je dosla Toyota mi smo mogli komfornije prevesti vise ljudi na dulja putovanja, a Amerikanci nisu morali toliko cesto ici na benzinske postaje. Je li i ti promjena "paradigme" ili je to nakon 3 stoljeca razvoja postao blatatno ocekivani razvoj?

 

Feudalac kaže...
Brdo dolara može svašta kupiti, dobitnici na lutriji to jako dobro nauče. Posjedovanje ogromnih količina novca nije garancija opstanka ili mogućnosti inoviranja kad je potrebno - pitaj Kodak ili Nokiu. Potonja nije falila samo na konzumerskoj strani - huawei je došao niotkuda i pojeo biznis koji su oni praktično stvorili. Ukratko, novac je sredstvo, alat. Bez pravog cilja i malo sreće u promjenjivim vremenima, novac samo produžava agoniju. Primjeti da ovo govorim općenito, VW nije na rubu propasti, naprotiv. Govorim samo da posjedovanje novca, motorke, čekića... nije jamstvo ničega. Vjerovanje da novac sam po sebi može sve riješiti je upravo recept za propast.

Analiza konkurencije je bitan dio razvoja.

 

Tesli je bitno:

1. Da mocan konkurent nije oslabio unatoc velikim kaznama

2. Da mocan konkurent cini nezakonite radnje kako bi stekao prednost

3. Da je mocan konkurent u vrijeme vecih ulaganja u Teslu odlucio riskirati sa guranjem svoje zastarjele tehnologije.

4. Da mocan konkurent paralelno sa varanjem jos nije predstavio konkurentan model

 

 

Ja se ne zamaram s time hocu li sutra voziti EV, jer je to manje bitno.

 

Bitno je samo kad ce EV pasti ispod 20 000€, a to je cijena modela kojeg Tesla jos nema u planu. 35 000€ Modela 3 je jos uvijek previsoka cijena za masovnu prodaju.

 

 Namjerno ostavljam cijeli ovaj kupus gore. Dakle, odlučio si po glavi sugovornika, trolati. Ostavit ću mogućnost da ti se omaknula jedna poruka pa ću odgovoriti na normalan način. 

 

Dakle, kad voliš kontekst i razumijevanje teme, onda još jednom razmisli zašto u kontekstu odgovora na tvoju poruku naglašavam odlazak na benzinsku i ostale očite stvari. Pitao si, naime, što je paradigma. Uz električni automobil je daleko lakše implementirati neke tehnologije - ako trebaš ugrijati kabinu pol sata prije polaska, to je gotovo nemoguć zadatak u automobilu s ručnim mjenjačem, traži brigu i pripremu, rizik u slučaju kvara je vrlo velik - ubijanje ljudi, velika šteta. Osim toga, u mnogim zemljama je zabranjeno radi izbjegavanja zagađenja. Stalna veza na internet i benefiti koji iz toga proizlaze troše struju, akumulator se prazni i vozilo u kratkom roku postaje neupotrebljivo. Električar ima puno više lufta. S EV-om možeš usred ljetnog toplotnog udara doći pred Konzum i ostaviti psa u vozilu, bezbrižno kupiti hranu i pijaču, popiti kavu s frendom na kojeg si neplanski naletio te potom produžiti u park prošetati psa. Probaj to s ICE-om. Može se reći da bilo kaj iz ICE pogonjenog vozila može raditi i na EV-u. Međutim, obrnuto vrlo često ne vrijedi, kao što sam obrazložio u ova dva primjera. Eto, tako se mijenja način korištenja. A tek smo počeli, kroz raspravu sam s drugim sudionicima naglašavao ajfonizaciju automobila; što će računala donijeti tek treba vidjeti. To je isto dio tesline priče, nije nužno samo za EV, ali eto i u tome su prvi pa se uvijek nekako postave kao mjerilo.

 

Kaj se tiče dieselgate-a, još jednom ću ponoviti, ovo je važno: VW je tehnologiju za varanje ugradio u vozila modelske 2009. godine, a odluka, dizajn i izrada toga se kuhala par godina ranije. Tesla je u to doba bio firma sa potrošenih par desetaka milijuna (Muskovih) investicija, bez ikakvog proizvoda, na rubu bankrota. Misliti da ih se itko tada trebao bojati, a pogotovo mrcina poput VW-a je prilično suludo. Drugo, ne manje bitno, je da su svi ostali varali u manjem ili većem opsegu tako da tu nema nikakve posebne hrabrosti. 

 

A kad već spominješ da VW još nije predstavio konkurentan model - što ti to govori? Ne zaboravi da je sadašnji generalni direktor VW-a prije nešto više od godinu dana rekao svojim zaposlenicima da bi se nekad bojali toyote, a u novom svijetu se trebaju bojati Tesle. Naravno da time nije mislio da će ih Tesla bankrotirati u par godina već da Tesla radi ono što je budućnost u kojoj su oni trenutno slabi. https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-tesla-diess/volkswagen-brand-ceo-says-tesla-has-abilities-volkswagen-lacks-idUSKBN1AK261. I ne prestaju se, od tada, uspoređivati s Teslom.

 

Inače, da. Puno bi ih se više prodalo za manje od 30k, VW radi na tome, samo kaj bu se to otegnulo još nekoliko godina. Tesla ne treba jeftiniju trojku, to je povelik sportski automobil - Tesla treba jeftiniji model ili drugi karoserijski oblik gdje je cijena od 40k normalna.

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put pet 8.2.2019 10:00 (Feudalac).
14 godina
offline
Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

Toliko sr*nja u jednoj poruci, i onda za kraj, da pokaže koliko apsolutno nema pojma o automobilima, kaže da je Model 3 sportski auto.

Ako te ikad itko smatrao za normalnoh sugovornika, koji možda ipak nešto zna ali ima fetiš na Teslu, ovime si apsolutno dokazao da nemaš blage veze. 

Pere te j*beni internet u autu, nekakvo imaginarno grijanje, koje btw. postoji već 20tak godina kao opcija u autima, rješena na daleko bolji način od uništavanja ionako malo dometa EVa i šetanje psa nakon kupnje kupusa u konzumu. Ja ne znam kako su ljudi do sada preživjeli bez mogućnosti odlaska u dućan i zaključavanja psa u auto i onda još ispijanja kave. Mislim da bi ljubitelji životinja htjeli koju riječ s tobom o zapostavljanju i ugrožavanju ljubimca, neprimjerenom držanju i općoj neodgovornosti prema istome. 

 

Moj PC  
1 3 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Što se tiče grijanja i hlađenja kabine, to ima smisla isključivo ako ti je EV na punjaču snage nekoliko kW ili više, u protivnom se značajno smanjuje domet. To je posebno problem kod grijanja jer grijanje u vožnji koristi otpadnu toplinu, pa manje troši bateriju, dok na mjestu grijač troši više energije.

Što se hlađenja tiče, tu je problem blaži, ali, s druge strane, ako imaš potrebu ostavljati auto više dana u kontinuitetu na otvorenom, hlađenje baterije i sama vrućina će ti značajno iscrpiti bateriju. Recimo, da u 8 mjesec ideš negdje tjedan dana avionom i ostavljaš automobil na parkingu kraj aerodroma, kad se vratiš, umoran od puta, prioritet ti je traženje parkinga.

O ljudima koji su u stanju ostaviti psa 45 minuta u automobilu, bez obzira na temperaturu neću ni počimati. Očito i sam imaš problema s traženjem scenarija u kojima bi se pokazala promjena paradigme.

Što se povezanosti na internet tiče, potrošnja mobitela spojenog na internet u stand-by načinu rada bi uredno na manjem akumulatoru radio više od dva mjeseca, a da pri tom automobil uredno upali.

I na kraju, što se tiče odlaska na benzinsku, u režimu u kojem je EV praktično puniti kod kuće, ICE tankaš u prosjeku 1-2 puta mjesečno. Kome je to lakše nego svaku večer uštekavati punjač i svako jutro ištekavati? S druge strane, ako s EV-om ne planiraš punjenja ili ideš na dulji put, moraš koristiti punionice koje nisu ništa praktičnije od benzinske, ali su puno sporije. Tu definitivno ne vidim nikakvu prednost EV-a.

U nekim stvarima ima prednosti, neke prednosti ovise o potrebama korisnika, a nešto su mane, međutim, to su sve skupa toliko sitne razlike da nema govora o promjeni paradigme, već o evoluciji
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
mystik kaže...

Toliko sr*nja u jednoj poruci, i onda za kraj, da pokaže koliko apsolutno nema pojma o automobilima, kaže da je Model 3 sportski auto.

Ako te ikad itko smatrao za normalnoh sugovornika, koji možda ipak nešto zna ali ima fetiš na Teslu, ovime si apsolutno dokazao da nemaš blage veze. 

Pere te j*beni internet u autu, nekakvo imaginarno grijanje, koje btw. postoji već 20tak godina kao opcija u autima, rješena na daleko bolji način od uništavanja ionako malo dometa EVa i šetanje psa nakon kupnje kupusa u konzumu. Ja ne znam kako su ljudi do sada preživjeli bez mogućnosti odlaska u dućan i zaključavanja psa u auto i onda još ispijanja kave. Mislim da bi ljubitelji životinja htjeli koju riječ s tobom o zapostavljanju i ugrožavanju ljubimca, neprimjerenom držanju i općoj neodgovornosti prema istome. 

Po striktnoj definiciji pojma, Mitsubishi EVO, Porsche 911, BMW M5 također nisu sportski automobili. Prihvaćam ispravak :P

 

Kaj se tiče psa, ti se pjeniš kao i onaj konjoljubac od maloprije - taj auto je vražja naprava. A zamisli još da ima zaštitu od pregrijavanja kabine da u njoj i jadni konj može luksuzno sjediti. To je sam Lucifer sišao na zemlju. Ako ja mogu čekati ženu, djecu, prijatelje u autu, može i pas pričekati mene dok mu kupujem fine konzerve. Stvarno nešto nije normalno s današnjim ljudima kad im je pas važniji od samog sebe. Grijanje je bila opcija, naručiš Webasto. Za hlađenje na suncu usijanog auta usred ljeta, naručiš Zebasto? 

 

Gle, to je sinergija novog pogonskog sustava koji je sam po sebi stalno uključen i računala koje je stalno uključeno i spojeno na internet. Par linija koda i evo nove funkcionalnosti bez ikakve dodatne ugradnje smrdljivog webasto grijanja 

Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...
Što se tiče grijanja i hlađenja kabine, to ima smisla isključivo ako ti je EV na punjaču snage nekoliko kW ili više, u protivnom se značajno smanjuje domet. To je posebno problem kod grijanja jer grijanje u vožnji koristi otpadnu toplinu, pa manje troši bateriju, dok na mjestu grijač troši više energije.

 

Hlađenje je stvarna potreba, automobili se toliko zagriju na suncu da nije pametno sjesti u njih dok se kabina malo ne rashladi. Koliko to košta baterije (goriva) zar je bitno? Malo grijanja kabine i otapanja leda sad po zimi je također fini bonus. Baterija? Pa ja sam kupio nju da meni služi, zar ne? 

 

 

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...

Hlađenje je stvarna potreba, automobili se toliko zagriju na suncu da nije pametno sjesti u njih dok se kabina malo ne rashladi. Koliko to košta baterije (goriva) zar je bitno? Malo grijanja kabine i otapanja leda sad po zimi je također fini bonus. Baterija? Pa ja sam kupio nju da meni služi, zar ne? 

Nitko ne osporava da je to fini bonus, ali fini bonus je toliko udaljen od promjene paradigme da EV ne uspije prijeći taj put na jednom punjenju.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Ja te ničime nisam osobno uvrijedio osim sto sam istaknuo da je apsurdno redundanto isticati da sa EV nema potrebe odlaska na benzinsku postaju.

Ford Focus iz 2019. Godine ima daljinski i autonomno parkiranje. To je prosjecan automobil u kategoriji do 30 000€.

Da li i Ford Focus mjenja paradigmu?

Psi se ne ostavljaju u automobilu. Pas moze reagirati na razne podrazaje, pa je nebitna udobnost automobila ukoliko se zbog nekog vanjskog faktora ozlijedi.
You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
8 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
wyks kaže...


Psi se ne ostavljaju u automobilu. Pas moze reagirati na razne podrazaje, pa je nebitna udobnost automobila ukoliko se zbog nekog vanjskog faktora ozlijedi.

 Ima li ford daljinsko paljenje klime? 

 

Ah da. Ludi psi. Auto pun oštrih predmeta, noževi, žileti, nema čega nema.

Ja rekoh
15 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Znaci promjena paradigme koristenja automobila je to sto mozes na daljinski upaliti klimu i sto mozes drzati zivotinju zatvorenu u automobilu dok se obavi šoping?

Da li je Acura RDX koja koristi GPS da bi prema polozaju sunca namjestila klimu u kabini kako bi vise hladilo suncanu stranu kabine isto promjenila paradigmu?

Da li je Audi sa daljinskom kontrolom parkiranja preko smartphonea promjenio paradigmu?

Da li je Prius koji ima solano napajane ventilatore i senzore koji automatski pale ventilatore kada temperatura u kabini dosegne odredjeni stupanj, te daljinsko paljenje klime takodjer promjenio paradigmu?
You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
15 godina
odjavljen
offline
Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

A evo i malo loših vijesti za Teslu: http://www.safetyresearch.net/blog/articles/new-analysis-challenges-bold-tesla-claims

 

Članak je prvenstveno kritika NHTSA-e, a pad povjerenja ljudi u autonomna vozila je najvjerojatnije posljedica Uberovog incidenta. Međutim, Tesling marketing uredno koristi ovaj pad nesreća od 40% koji je doslovno izvučen iz dupeta. Kad su novinari počeli njuškati i NHTSA i Tesla su pokušali spriječiti objavu sirovih podataka, što je dobar pokazatelj da su u Tesli bili svjesni da računica ne drži vodu.

 

Ukratko, za one kojima se ne da čitati članak:

NHTSA je od Tesle zatražila podatke o kilometražama i nesrećama prije i nakon update-a koji je donio autosteer opciju. U Teslinim podacima je za preko 50% vozila nedostajao podatak o kilometraži na kojoj je napravljen update.

Crash rate je izračunat kao omjer broja otvaranja zračnog jastuka i kilometraže, odvojeno prije i poslije update-a. Za vozila gdje nije bilo moguće utvrditi kilometražu na kojoj je rađen update, NHTSA-in istražitelj je tu kilometražu nulirao, iako je sudare ubrojio u računicu, što je diglo crash rate i prije i poslije updatea, međutim, znatno više je diglo prije nego nakon update-a. Kad se vozila za koja nedostaje podatak potpuno uklone iz izračuna i računa samo za vozila za koja su dostupni svi nužni podaci, dobije se porast sudara za 59%.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
 
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice