Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

poruka: 165
|
čitano: 25.200
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr".
16 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...
Jednako kako ti tvrdiš da su EV-ovi katalizator za autonomnu vožnju, ja mogu tvrditi da je autonomna vožnja bila katalizator za EV. Činjenica da koegzistiraju nije dokaz ni za jednu ni za drugu tvrdnju.

Možeš, ali to opet ne bi imalo nikakvog smisla, jer smo već ustvrdili da pogon nije uvjet za autonomnu vožnju, dok obratno pogotovo nije uvjet.

Nije samo činjenica da koegzistiraju, činjenica je i vremenski slijed, kao što je činjenica da autonomne vožnje ne bi bilo bez razvoja računala i AI-a niti EV-a bez napretka na polju baterija. Kao što je činjenica i da ti za AI treba struja, pa ti za svjetla treba struja, pa ti za hlađenje treba struja itd. I onda ti ICE motor ostaje isključivo kao izvor energije (pogotovo u hibridu) koji je težak, kompleksan i skup, a sve bez neke perspektive drastičnog unapređenja, dok s druge strane elektromotor sve to nije, a baterije imaju jako dobru perspektivu napretka.

Već je to sve stoput rečeno - elektromotori su odavno ideja  i zapravo u mnogome superiorni ICE vozilima, ali bez kvalitetnih baterija nitko nema koristi od njih u vozilima.

 

Možemo slobodno reći da neće EV-i donijeti promjenu paradigme, već napredak na području baterija, meni ti je to skroz nebitno, jednako kao i Tesla VW, Apple i Nokia. Samo mi je bitno da se to događa, nekako mi je odmah toplo oko srca i smajl oko glave...

Gledam te!
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc:

Kod Tesle nadogradnje ionako dolaze u kontigentima, a skidanje gigabajtnih blokova podataka nije nešto što se radi u pokretu. Osim toga, onda ćeš usporiti navigaciju, zaštopati internetski radio ili kaj? Takve stvari čak i notorno retardirani windows ili pametni TV rade negdje po noći kad je mir božji, korisnik kasnije samo potvrdi aplikaciju i bok. Stvarno nepotrebno kompliciranje. Ako za paradigmu nije dovoljno to što se auto sam popravlja (u nekim aspektima) dok stoji parkiran u garaži, onda kvragu sve. Nastavimo po starom...

PS 60% prometnog udjela u potrošnji energije otpada na automobile. Zračni promet je 1%, vodeni par postotaka, a ostalo je javni, teretni i radni strojevi koji se također ubrzano elektrificiraju.
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put sri 13.2.2019 11:09 (Feudalac).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Veliki Brat kaže...

Možeš, ali to opet ne bi imalo nikakvog smisla, jer smo već ustvrdili da pogon nije uvjet za autonomnu vožnju, dok obratno pogotovo nije uvjet.

Zapravo, upravo pozivajući se na tvoje, Feudalčeve i slične postove mogu utvrditi da bi takva tvrdnja imala smisla. Da Tesla nije integrirala takve sustave, kakav bi joj uspjeh bio na tržištu (hint: eGolf)? Dakle, Tesla se prodaje upravo zbog tih sustava, i dok ti sustavi ne moraju nužno egzistirati samo na EV-u, već uredno funkcioniraju i na ICE-u, EV bez tih sustava se loše prodaje.

 

Veliki Brat kaže...

Nije samo činjenica da koegzistiraju, činjenica je i vremenski slijed, kao što je činjenica da autonomne vožnje ne bi bilo bez razvoja računala i AI-a niti EV-a bez napretka na polju baterija. Kao što je činjenica i da ti za AI treba struja, pa ti za svjetla treba struja, pa ti za hlađenje treba struja itd (1). I onda ti ICE motor ostaje isključivo kao izvor energije (pogotovo u hibridu) koji je težak, kompleksan i skup (2), a sve bez neke perspektive drastičnog unapređenja, dok s druge strane elektromotor sve to nije, a baterije imaju jako dobru perspektivu napretka. 

Već je to sve stoput rečeno - elektromotori su odavno ideja  i zapravo u mnogome superiorni ICE vozilima, ali bez kvalitetnih baterija nitko nema koristi od njih u vozilima.(3)

1.) AI traži daleko manje struje nego drugi sustavi koji su već godinama standard na ICE-u, a zamjenom žarulja LED-om štediš cca 150 W što je više nego dovoljno za AI i senzore.

 

2.) A baterije su lagane, jednostavne i jeftine?

 

3.) O tome slušamo 20 godina, pa još nema nikakve revolucije, tek lagana evolucija. Dodatno, struja treba nekako i doći do baterije. Povećanjem kapaciteta baterije se produljuje vrijeme punjenja ili raste struja. Struje brzih punjača već danas dovode do nepraktičnih debelih kablova, posebnih konektora i sl. Alternativa je dizanje napona, ali i tu postoje sigurnosni limiti, pa ćeš u tom slučaju morati pričekati da ti zaposlenik punionice spoji kabel jer se radi o naponima koji nisu sigurni za rukovanje nestručnim osobama.

 

Veliki Brat kaže...

Možemo slobodno reći da neće EV-i donijeti promjenu paradigme, već napredak na području baterija, meni ti je to skroz nebitno, jednako kao i Tesla VW, Apple i Nokia. Samo mi je bitno da se to događa, nekako mi je odmah toplo oko srca i smajl oko glave...

I opet se vraćamo na to da ti znaš da će nešto promijeniti paradigmu, znaš da je preduvjet za to da bude električni pogon, ali nemaš ideju što će ta promjena zapravo biti. 

 

Feudalac kaže...
Kod Tesle nadogradnje ionako dolaze u kontigentima, a skidanje gigabajtnih blokova podataka nije nešto što se radi u pokretu. Osim toga, onda ćeš usporiti navigaciju, zaštopati internetski radio ili kaj? Takve stvari čak i notorno retardirani windows ili pametni TV rade negdje po noći kad je mir božji, korisnik kasnije samo potvrdi aplikaciju i bok. Stvarno nepotrebno kompliciranje. Ako za paradigmu nije dovoljno to što se auto sam popravlja (u nekim aspektima) dok stoji parkiran u garaži, onda kvragu sve. Nastavimo po starom... 

Zar je Teslin komp toliko retardiran da ne može odraditi QoS malo bolje od osrednjeg routera kojeg daje operater?

 

Nadalje, izgleda da Tesla radi upravo na način koji sam opisao, a koji si ti proglasio nepotrebno kompliciranim:

Over-the-air software updates introduce new features to your car and improve its functionality. They make your car safer and more capable over time. If your car is due for a software update Tesla will notify you through your touchscreen and Tesla mobile app. The notification will also tell you the estimated time it will take to complete the update.

Uz dodatak da notifikaciju dobiješ na displayu u autu, za što opet nije potrebna stalna konekcija, pa dalje:

 

Your car receives these updates automatically when connected to Wi-Fi. When you receive a notification that an update is available, you can choose to install it immediately or schedule for a later time. The time it takes to complete installing a software update can vary, and the notification will give you an estimate. Cars that are not connected to Wi-Fi will take longer to receive updates.

S tim da je ovo bez WiFi-a nejasno jer po forumima korisnici govore da neki update-i ne idu uopće bez WiFi-a: https://news.ycombinator.com/item?id=16808171

 

A i iskustva korisnika s update-om se značajno razlikuju od onog što ti govoriš - više funkcija prestane raditi zbog bugova nego ih se dodaje. Posebna čar je kad ti parkirni senzor prestane raditi, a da toga nisi svjestan.

 

Feudalac kaže...
PS 60% prometnog udjela u potrošnji energije otpada na automobile. Zračni promet je 1%, vodeni par postotaka, a ostalo je javni, teretni i radni strojevi koji se također ubrzano elektrificiraju.

I opet, najveći problem otpada na gradski promet koji ima najviše potencijala za elektrifikaciju i rješavanje gužve upravo na području javnog prijevoza, dok s EV-om imaš hrpu auta koji stoje na cesti. Ni moderni ICE sa start/stop sistemom ne onečišćuje u takvim uvjetima.

 

Što se tiče elektrifikacije teretnog prometa, da, od nula do par koncepata je veliki relativni skok, ali i dalje je, na apsolutnoj skali, bezznačajno. Strojevi se elektrificiraju tamo gdje ima smisla.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc:

Vidim da samo potvrđuješ moje navode. Ako uzmemo da električni motor ima idealnu krivulju momenta, da je bešuman i ne zagađuje zrak oko operatera, a tako stvarno jest, smisao elektrifikacije se svodi na parametre baterije i dostupnost, praktičnost punjenja. Uzmimo viličare - struja je apsolutni hit, kosilice, motorke su uzele maha, na redu su bageri pa čak i dumperi, 250 tonske mrcine koje se koriste u rudnicima.

Kaj se tiče stalne veze i dalje sitničariš i kompliciraš. Ako je internet dostupan samo na mobitelu, kako ćeš daljinski aktivirati klimu, zaustaviti lopova? Smisao svih tih funkcija se gubi ako uređaj po defaultu nije stalno i obvezno povezan. Imate super navigaciju koja vas vodi do punionica i u stvarnom vremenu daje podatak o zauzeću, ali eto samo ako ste spojeni s mobitelom i imate solidnu data tarifu
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put sri 13.2.2019 15:33 (Feudalac).
16 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...
I opet se vraćamo na to da ti znaš da će nešto promijeniti paradigmu, znaš da je preduvjet za to da bude električni pogon, ali nemaš ideju što će ta promjena zapravo biti.

Ne znam zašto uporno pitaš stvari koje su ti već napisane?

Imaš moja razmišljanja, imaš moje paralele, hoćeš/nećeš čitat, tvoja stvar...

Ako ti misliš da se ništa bitno neće promijeniti i da su ICE i EV isto, ja ti sigurno neću braniti.

Ja pak mislim da nisu isto, da se ogromne razlike vide već danas i da će u budućnosti biti još veće.

Gledam te!
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...
Vidim da samo potvrđuješ moje navode. Ako uzmemo da električni motor ima idealnu krivulju momenta, da je bešuman i ne zagađuje zrak oko operatera, a tako stvarno jest, smisao elektrifikacije se svodi na parametre baterije i dostupnost, praktičnost punjenja.

Što nitko ne osporava, EV je super i budućnost mu ovisi upravo na razvoju baterija i dostupnosti i praktičnosti punjenja, o čemu smo se već složili i ne vidim svrhu ponovno se vraćati na to. Ono oko čega se nismo složili je promjena paradigme.

 

Feudalac kaže...
Uzmimo viličare - struja je apsolutni hit, kosilice, motorke su uzele maha, na redu su bageri pa čak i dumperi, 250 tonske mrcine koje se koriste u rudnicima. 

I kako je to relevantno po pitanju EV osobnih automobila?

 

Feudalac kaže...
Kaj se tiče stalne veze i dalje sitničariš i kompliciraš. Ako je internet dostupan samo na mobitelu, kako ćeš daljinski aktivirati klimu, zaustaviti lopova? Smisao svih tih funkcija se gubi ako uređaj po defaultu nije stalno i obvezno povezan.

Naravno, ako ti takve funkcionalnosti trebaju, moraš imati stalnu vezu na internet. Međutim, već sam ti prije odgovorio da ta stalna veza na internet ne mora biti stalno aktivna u kontekstu tvoje tvrdnje da ICE to ne može imati zbog ograničenog kapaciteta akumulatora. Za sve te funkcionalnosti je dovoljno računalo u stand-byu i veza koja svako toliko provjerava notifikacije i diže računalo u slučaju potrebe, kao što to mogu raditi i razni sezori koji mogu aktivirati alarm. U takvom režimu rada potrošnja akumulatora je zanemariva i tek nešto malo veća od one koja se i inače javlja kod ICE-a u stand by načinu rada računala.

 

Jedini problem je download update-a, a s obzirom da je tvoja tvrdnja da se "automobil sam popravit po noći" netočna jer update ipak treba aktivirati korisnik, a prema iskustvima s Tesla foruma (gdje pišu stvarni vlasnici, a ne fanovi koji ne posjeduju Teslu), izgleda da neće ni skinuti update ako nije na WiFi-u jer je download preko LTE mreže iznimno ograničen ili nemoguć, pa na kraju ispada da ni tu nema neke razlike.

 

Feudalac kaže...
Imate super navigaciju koja vas vodi do punionica i u stvarnom vremenu daje podatak o zauzeću, ali eto samo ako ste spojeni s mobitelom i imate solidnu data tarifu

A što misliš kako je Tesla spojena na internet? Koliko sam shvatio, kompanija plaća korisnicima konekciju, ali i ograničava funkcionalnost ako se koristi ta konekcija. Zar stvarno misliš da će to trajati zauvijek ili će jednom netko u Tesli zaključiti da im to počinje predstavljati veći trošak nego im donosi kupaca, pa će ukinuti, kao što su napravili s besplatnim punjenjem?

 

 

 

Prvo iznosiš tvrdnje koje su temeljene na "nategnutim" i "uljepšanim" "činjenicama", a onda kad te na to upozorim, onda sitničarim i kompliciram!? Dakle, koja je to ground-breaking promjena koja mijenja paradigmu, a koja je specifična za EV, te je nije moguće postići ICE-om? Još da te podsjetim, tu promjenu paradigme si inicijalno pripisao Tesli, a ne EV-u općenito.

 

Veliki Brat kaže...

Ne znam zašto uporno pitaš stvari koje su ti već napisane?

Imaš moja razmišljanja, imaš moje paralele, hoćeš/nećeš čitat, tvoja stvar...

Zato što ničim nisi obranio tvrdnju o promjeni paradigme, ali je i dalje odbijaš napustiti. To više nije rasprava, pa ako nećeš napraviti jedno od toga dvoje, nemamo o čemu dalje pričati, ne moraš ni odgovarati.

 

Veliki Brat kaže...

Ako ti misliš da se ništa bitno neće promijeniti i da su ICE i EV isto, ja ti sigurno neću braniti.

Ja pak mislim da nisu isto, da se ogromne razlike vide već danas i da će u budućnosti biti još veće.

Sad mi stavljaš u usta i nešto što nisam rekao! Niti sam rekao da se ništa bitno neće promijeniti niti da su ICE i EV isto. Jedino što sam napisao jest da se ostale tehnologije koje donose promjene na koje se pozivate razvijaju paralelno i neovisno s EV-om i da se ne može EV-u pripisati zasluga za te promjene, te sam tražio primjer što to točno EV mijenja što se može nazvati promjenom paradigme, a što je specifično za EV te ne može postojati na ICE-u. Tvoj odgovor je da će pametni ljudi nešto smisliti. Oprosti, ali to je nije odgovor. To je odgovor u rangu odgovora "EV je besmisleno razvijati jer će pametni ljudi smisliti kako eliminirati onečišćenje ICE-a" - dakle, totalna glupost.

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...
Pa kad si već počeo nabrajati sve zaslužne, zašto nisi spomenuo nepoznatog pojedinca koji je prvi kultivirao vatru, onog drugog koji je otkrio željezo, trećeg koji ga je naučio istopiti, četvrtog koji je izumio lim i tako redom. Naravno da svatko od nas stoji na leđima predaka.

 Ali ako nemas pojma tko je ugrado racunalo u automobil zasto bi dali vaznost tvojoj tvrdnji da je bitan onaj tko je to racunalo spojio na internet?

 

E sad, sto je bio veci korak, prvo racunalo u automobilima u vrijeme kad niti uredi nisu imali racunala, a nije bilo ni interneta?

Ili racunalo spojeno na internet u vrijeme kada je i usisavac 24/7 spojen na internet?

 

Nema ni VW internet klimu spojenu na racunalo, ali tko kaze da VW valja?

Feudalac kaže...
Klasični automobil je hrkljuš sastavljen od do savršenstva dovedene metalurgije i nekih 40-50 računala koja rade svako za sebe, uglavnom nesvjesni postojanja onog drugog, povezani s oko 3 kilometra žica. Svako od njih je proizvedeno u drugoj tvornici, Programirano od tima koji se nikad nije čuo s onim drugim, trećim i četerdesetim.

Ovo nije greska niti je problem.

 

Ukoliko na desktop racunalu ne radi RAM, ne radi racunalo. Ukoliko u automobilu ne rade senzori za parking, auto ce sletiti sa ceste?

Ili je bolje da sustav bude fragmentiran?

 

Feudalac kaže...
 Novi audijev šef kaže da je stanje kod njih katastrofa, a da ih Tesla tuče za 3000€ po automobilu po pitanju proizvodnih troškova i da nisu sigurni mogu li to nadoknaditi kroz veću cijenu, kako eventualno Porsche to može podnijeti.

Audijev sef koji je uhicen zbog Dieselgatea?

Ili novi sef koji prodaje maglu kako bi oprao ruke?

Ili onaj neki sef koji je rekao da je E-tron GT killer Tesla modela S?

 

Sto je tocno od tih tvrdnji?

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...

1.) AI traži daleko manje struje nego drugi sustavi koji su već godinama standard na ICE-u, a zamjenom žarulja LED-om štediš cca 150 W što je više nego dovoljno za AI i senzore.

 

Standardna halogenka je 55W, dvije znače 110 plus još oko 70 za ostala svjetla = 180W za osvjetljenje. Konverzijom svih vanjskih lampi u LED, može se uštediti oko 60% ili 110W. Teslin AP v2 sam za sebe troši do 300W (prema nvidijinim specifikacijama). Zanimljiva je druga usporedba, Hella kaže kako klasična svjetla troše 0,126 litara / 100 km. Ako gledamo da benzin ima 9,5 kWh po litri, onda svjetla na benzincu gutaju 1,2 kWh. Grozno rastrošno, zar ne? 

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...

Standardna halogenka je 55W, dvije znače 110 plus još oko 70 za ostala svjetla = 180W za osvjetljenje. Konverzijom svih vanjskih lampi u LED, može se uštediti oko 60% ili 110W. Teslin AP v2 sam za sebe troši do 300W (prema nvidijinim specifikacijama).

Teslin AP troši do 300 W, dok mu je prosječna potrošnja manja. Uštedi od 110 W dodaj i onu struju koju već sada troše sustavi koje bi taj AP zamijenio i eto te na nuli ili jako blizu nule. Današnji alternatori su reda veličine kW, tako da par destaka W razlike spada u sitničarenje.

 

Feudalac kaže...

Zanimljiva je druga usporedba, Hella kaže kako klasična svjetla troše 0,126 litara / 100 km. Ako gledamo da benzin ima 9,5 kWh po litri, onda svjetla na benzincu gutaju 1,2 kWh. Grozno rastrošno, zar ne? 

Znači, uzeo si podatak iz reklamnog letka za prodaju LED žarulja koji ne navodi nikakve informacije o tome kako su došli do tog broja i pretpostavio si da se odnosi na potrošnju pri vožnji od 100 km/h na sat. Genijalno, možeš za ministra financija s takvom računicom.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...
Ono oko čega se nismo složili je promjena paradigme.

Ono sto je meni zanimljivo je da Feudalac nema pojma sto termin "promjena paradigme" znaci.

Da zna, znao bi da je sam Kuhn bio suvremenik automobila, pa ih nije istaknuo kao neku promjenu, dok je istaknuo Hiperbolicku geometriju, kao promjenu u odnosu na Euklidsku geometriju.

 

Upravo je iz te geometrije dosla Bezierova krivulja koja je drasticno smanjila cijenu razvoja automobila, zbog cega i imao ovoliko automobilskih kompanija.

 

Da ironija bude na vrhuncu, Bezier je svoj rad objavio 1962. iste godine kad je i Kuhn izbacio “Struktura znanstvenih revolucija”u kojoj je i definirao termin promjena paradigme.

MrBlc kaže...

izgleda da neće ni skinuti update ako nije na WiFi-u jer je download preko LTE mreže iznimno ograničen ili nemoguć, pa na kraju ispada da ni tu nema neke razlike.

Opet, da i svi imaju tu opciju, sto je sa podrucjima koji nemaju LTE pokrivenost?

 

Stoga se iz sigurnosnih razloga ne smije nista preko LTEa odvijati sto bi utjecalo na voznju.

 

MrBlc kaže...
Koliko sam shvatio, kompanija plaća korisnicima konekciju, ali i ograničava funkcionalnost ako se koristi ta konekcija. Zar stvarno misliš da će to trajati zauvijek ili će jednom netko u Tesli zaključiti da im to počinje predstavljati veći trošak nego im donosi kupaca, pa će ukinuti, kao što su napravili s besplatnim punjenjem?

 

  • Ovo je sa Tesline stranice:
  • Premium Connectivity (1 year included):
    • Satellite maps with live traffic visualization
    • In-car streaming media
    • Over-the-air updates via Wi-Fi & cellular

     

    Nissan nudi 3 godine, s time da neke opcije pokrivaju i modele iz 2011. godine, samo da istaknem kako je Feudalac netocno izjavio da je Tesla prvi automobil koji daje nove funkcije starim automobilima.

     

    NISSAN LEAF MODELS EQUIPPED WITH THE NISSANCONNECT EV Alexa Skill*:

    Nissan LEAF® (MY11, MY12, MY13, MY14, MY15, MY16, MY17, MY18)

    The NissanConnect EV* Alexa skill allows MY11-17 Nissan LEAF owners to access these features:

    • Check battery status
    “Alexa, what is the battery status of my LEAF with NissanConnect EV”

    • Remotely start charging
    “Alexa, start charging my LEAF using NissanConnect EV”

    • Remotely set schedule to turn on climate control
    “Alexa, Tell NissanConnect EV to set a schedule to turn on the Climate Control of my LEAF on Monday at 7:00 AM”

    • Remotely get your LEAF ready to leave by turning on climate control and starting battery charge
    “Alexa, ask NissanConnect EV to get my LEAF ready to leave”

     

    Ali nebitno je to, jer tu konekciju nece nitko davati besplatno unedogled.

 

 

MrBlc kaže...
Još da te podsjetim, tu promjenu paradigme si inicijalno pripisao Tesli, a ne EV-u općenito.

Samsung perilica rublja 2016. javi kad je oprano rublje preko interneta.

 

Tesla javi update navigacije - promjena paradigme...

 

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...
Uzmimo viličare - struja je apsolutni hit, kosilice, motorke su uzele maha, na redu su bageri pa čak i dumperi, 250 tonske mrcine koje se koriste u rudnicima. 

1. I kako je to relevantno po pitanju EV osobnih automobila?

 

Feudalac kaže...
Kaj se tiče stalne veze i dalje sitničariš i kompliciraš. Ako je internet dostupan samo na mobitelu, kako ćeš daljinski aktivirati klimu, zaustaviti lopova? Smisao svih tih funkcija se gubi ako uređaj po defaultu nije stalno i obvezno povezan.

2. Naravno, ako ti takve funkcionalnosti trebaju, moraš imati stalnu vezu na internet. Međutim, već sam ti prije odgovorio da ta stalna veza na internet ne mora biti stalno aktivna u kontekstu tvoje tvrdnje da ICE to ne može imati zbog ograničenog kapaciteta akumulatora. 

 

3. A što misliš kako je Tesla spojena na internet? Koliko sam shvatio, kompanija plaća korisnicima konekciju, ali i ograničava funkcionalnost ako se koristi ta konekcija. Zar stvarno misliš da će to trajati zauvijek ili će jednom netko u Tesli zaključiti da im to počinje predstavljati veći trošak nego im donosi kupaca, pa će ukinuti, kao što su napravili s besplatnim punjenjem?

 

 

 

4. Prvo iznosiš tvrdnje koje su temeljene na "nategnutim" i "uljepšanim" "činjenicama", a onda kad te na to upozorim, onda sitničarim i kompliciram!? Dakle, koja je to ground-breaking promjena koja mijenja paradigmu, a koja je specifična za EV, te je nije moguće postići ICE-om? Još da te podsjetim, tu promjenu paradigme si inicijalno pripisao Tesli, a ne EV-u općenito.

 

 1. To je samo odgovor na tvoju izjavu da promet ima beznačajan udio u emisijima/potrošnji energije. Što si time htio reći, to samo ti znaš.

 

2. Boldao sam bitno. Ako želiš nešto napraviti na daljinu, a paljenje klime po ljeti je vrrrlo vrrrlo korisna stvar, ICE je no-go, bez stalne internet veze - no go. Ostalo dolazi samo po sebi poput zaustavljanja kriminalaca, nadzora djece kad im se posudi automobil i slično. 

 

3. sve se plaća, ovako ili onako. Pitanje je samo na koji način je to riješeno. Ako nije obavezno, ako je dodatna oprema, pa traži dvije različite pretplate, tko bi se zamarao s tim... A onda cijela koncepcija daljinskih i bežičnih softverskih nadogradnji i sve što dolazi - jednostavno pada u vodu.

 

4. Vidiš kako navike čovjeka zaslijepe. Toliko je normalno otići na servis i istovariti tisuće kuna za smiješne stvari i onda kad dobiješ računalo koje sve samo dijagnosticira, koje nema masu komponenti koje je potrebno servisirati, samo se nadograđuje, ispravlja probleme prostim klikom na gumb yes, install, to je ništa. To je samo moje mišljenje koje iznosim bez ikakvog predumišljaja što bi ti s njim trebao napraviti. Nisam primjetio da mi je novčanik deblji ako neki lik na internetu napiše me to. Dapače, draže mi je raspravljati s ljudima suprotnog stava. 

Ja rekoh
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...
 
Feudalac kaže...

Zanimljiva je druga usporedba, Hella kaže kako klasična svjetla troše 0,126 litara / 100 km. Ako gledamo da benzin ima 9,5 kWh po litri, onda svjetla na benzincu gutaju 1,2 kWh. Grozno rastrošno, zar ne? 

Znači, uzeo si podatak iz reklamnog letka za prodaju LED žarulja koji ne navodi nikakve informacije o tome kako su došli do tog broja i pretpostavio si da se odnosi na potrošnju pri vožnji od 100 km/h na sat. Genijalno, možeš za ministra financija s takvom računicom.

 Gdje je uopće spomenuta brzina? Naravno da ukupna potrošnja ovisi o vremenu, ali ne treba puno znanja da se brzo dođe do toga da tih 180w treba barem 1kw u benzinu kontinuirano pa što sporije kretanje to više po prijeđenom km. Grozno rastrošno, zar ne...

Ja rekoh
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
wyks kaže...
MrBlc kaže...
Ono oko čega se nismo složili je promjena paradigme.

Ono sto je meni zanimljivo je da Feudalac nema pojma sto termin "promjena paradigme" znaci.

Da zna, znao bi da je sam Kuhn bio suvremenik automobila, pa ih nije istaknuo kao neku promjenu, dok je istaknuo Hiperbolicku geometriju, kao promjenu u odnosu na Euklidsku geometriju.

 

Upravo je iz te geometrije dosla Bezierova krivulja koja je drasticno smanjila cijenu razvoja automobila, zbog cega i imao ovoliko automobilskih kompanija.

 

Da ironija bude na vrhuncu, Bezier je svoj rad objavio 1962. iste godine kad je i Kuhn izbacio “Struktura znanstvenih revolucija”u kojoj je i definirao termin promjena paradigme.

 

 Ako želiš po knjigama, onda je ovaj citat zgodan uvod: "univerzalno prihvaćena znanstvena dostignuća koja nekoj zajednici praktičara neko vrijeme pružaju modele problema i rješenja" 

 

Na primjeru vozila pogonjenih motorima s unutarnjim sagorijevanjem, univerzalno prihvaćena rješenja su došla do zida - više nije moguće značajno smanjiti potrošnju energije ili emisiju štetnih tvari. Osim te znanstvene i tehnološke strane, ustaljen je poslovni model u kojem proizvođač štanca proizvode, prepušta ih distributerima/serviserima koji preuzimaju daljnju brigu o proizvodu i kupcu. Tesla to mijenja (nije prvi koji je to pokušao, ali sve se svodi na pojedinca baš kako tvoj omiljeni Kuhn argumentira) na način da odbacuje fosilna goriva, mijenja način prodaje tako da se izravno obraća kupcima koji su povezani putem interneta i down the road stalno u međusobnom kontaktu. Taj novi izvor pogonske energije koji je stalno uključen, koij je povezan s vlasnikom i proizvođačem nudi nove mogućnosti koje nisu zamislive ni izvedive u staroj paradigmi ili kompleksu paradigmi. Primjerice, nema nikakve prepreke da Tesla isprogamira svoj AP kompjutor da pticu koja se došla pokakati na krov potjera jednim špricanjem tekućinom za pranje stakala, detektira provalnika prije nego provali i pozove vlasnika i policiju šaljući mu live video onoga što se događa oko vozila. 

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put sri 13.2.2019 22:54 (Feudalac).
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
wyks kaže...

 Ali ako nemas pojma tko je ugrado racunalo u automobil zasto bi dali vaznost tvojoj tvrdnji da je bitan onaj tko je to racunalo spojio na internet?

 

E sad, sto je bio veci korak, prvo racunalo u automobilima u vrijeme kad niti uredi nisu imali racunala, a nije bilo ni interneta?

Ili racunalo spojeno na internet u vrijeme kada je i usisavac 24/7 spojen na internet?

 Pa vrati se na svog Kuhna koji argumentira da bi se jedna paradigma uopće mogla širiti i samim time stvarati uvjete za vlastito prihvaćanje i ukorjenjivanje među ljudima, potrebni su joj zastupnici - ljudi koji će biti u stanju proizvoditi i nagomilavati snažne argumente. Tako da biti prvi ne znači ama baš ništa.

Ja rekoh
15 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...

 Tako da biti prvi ne znači ama baš ništa.

 Znaci Tesla je nabitna?

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
wyks kaže...
Feudalac kaže...

 Tako da biti prvi ne znači ama baš ništa.

 Znaci Tesla je nabitna?

...potrebni su joj zastupnici - ljudi koji će biti u stanju proizvoditi i nagomilavati snažne argumente. 

 

Ovo je bitno, a to Musk jako dobro radi.

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
1.) Nisam rekao da ima beznačajan udio, a računaj i da prelaskom na EV ne otklanjaš kompletno zagađenje, dobar dio premještaš. Doduše to je potpuno irelevantno jer oko benefita za čistoću zraka u gradu nitko ne spori i svima je jasno da ukupni benefit za ekologiju ovisi o proizvodnji struje. S druge strane, javni prijevoz značajno smanjuje utrošenu energiju i zagađenje zraka.

2.) Paljenje klime na daljinu smo već uzeli kao nešto što ICE ne može, ali hibrid može. To je lijepi feature, ali nema govora o promjeni paradigme.

3.) Nakon wyksovog odgovara, tu se možeš samo ušima poklopiti - em Tesla daje manje, em si uhvaćen u lažima.

4.) Niži troškovi održavanja su svakako benefit, ali opet, nema tu drastične promjene, mijenja se samo cifra. SW greške se ispravljaju tamo gdje ih ima, a Tesla ih ima brdo upravo zbog prekompleksnog centralnog sustava. Na Tesla forumu se vlasnici (ljudi s iskustvom iz prve ruke) redom žale da im se nakon svakog updatea nešto drugo sprčkalo, a onda ti onanišeš na činjenicu da je Tesla tu grešku popravila bez odlaska na servis. Pogledaj s druge strane cijene popravki Tesle van garancije, one sitnice koje ne može sw popraviti - od razbijenih panela do crknutih pogona.

5.) Što se tiče potrošnje žarulje, upravo problem i jest što nije spomenuta brzina. Što sporije voziš, to će uređaj konstantne snage više trošiti po prijeđenom kilometaru. Ako ne znaš za kakav režim vožnje se dani podatak odnosi, kompletan račun ti pada u vodu jer ti nedostaje nužan podatak. Ti si računao dalje, a to je moguće jedino uz pretpostavku.
I da, i Teslin AP više troši struje po km što sporije voziš.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
14 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Samo ću reći da je tesla danas dosta slična kao apple kod izlaska prvog iphonea.
HTC Hero-iP 3GS-Nexus S-N7-Htc 8S-iP4-Galaxy S2-Sensation-Lumia 625-N8-Dell Venue 8-Z1C-M2 Note-M8-Z1C-BB 9900-Z1C-L630-Xperia E-OPO-HOX-N5-Nokia 6120-Nokia 5310-N5-iP4S-iP5S-S5-HTC10-Note8
Moj PC  
0 1 hvala 0
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc:

3. Reći nekome da laže je prilično ozbiljno. Morat ćeš se malo više potrudit od lakonskog nabacivanja da je netko drugi nešto što je bilo xy poruka unatrag

4. Ti si jedan od onih koji nigdje ne vidi ništa pozitivno. Na pojavu mobitela bi rekao da je to glupost jer zrači, struja je nepotrebna jer može ubiti, žarulja je bezveze jer nam mijenja bioritam. Dobro jutro Margareta. Pa naravno da svaka moguća opcija ili ljudska aktivnost ima i svoju negativnu stranu, da nije tako živjeli bi smo u svijetu u kojem je energija neograničena, život vječan a problemi nepostojeći. Dakle, na moguće sprćke kod updatea ću reći: pa šta onda. U servisu nisu nikad sjebali jednu stvar popravljajući drugu? Ili loše obavili posao? Pa smo zbog toga zaključili da su servisi nepotrebni? Daj prestani dramatizirati
Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...
3. Reći nekome da laže je prilično ozbiljno. Morat ćeš se malo više potrudit od lakonskog nabacivanja da je netko drugi nešto što je bilo xy poruka unatrag

Znači, nema veze što sam te u više navrata uhvatio da si tvrdio jedno, a kasnije se ispostavilo drugo, jer, eto, to je bilo na drugoj stranici, pa nema veze!?

 

Feudalac kaže...
4. Ti si jedan od onih koji nigdje ne vidi ništa pozitivno. Na pojavu mobitela bi rekao da je to glupost jer zrači, struja je nepotrebna jer može ubiti, žarulja je bezveze jer nam mijenja bioritam. Dobro jutro Margareta. Pa naravno da svaka moguća opcija ili ljudska aktivnost ima i svoju negativnu stranu, da nije tako živjeli bi smo u svijetu u kojem je energija neograničena, život vječan a problemi nepostojeći. Dakle, na moguće sprćke kod updatea ću reći: pa šta onda. U servisu nisu nikad sjebali jednu stvar popravljajući drugu? Ili loše obavili posao? Pa smo zbog toga zaključili da su servisi nepotrebni? Daj prestani dramatizirati

Ti vidiš mušicu u servisu, a ne vidiš balvan u update-u. Korisnici koji stvarno imaju, voze i održavaju Teslu žugaju na probleme s update-om, a ti koji nemaš Teslu znaš da stvar radi odlično, preko noći i super. I ne, nemoj kriviti moje riječi, ja nisam protiv OTA update-a kad isti funckionira kako treba, ali ako jednog dana upalim auto i pogodim u stupić jer mi je update ugasio parkirne senzore, onda to nije dobro riješena funkcionalnost.

 

Niti je Tesla prva implementirala takav sustav niti Teslin sustav radi toliko dobro kako opisuješ, ali ako te netko upozori da pretjerano glorificiraš Teslu i njena rješenja reagiraš poput religiozne osobe kojoj se netko podira u božanstvo. Toliko o drami. Ako itko dramatizira, ti dramatiziraš jer ti samo to preostaje bez argumenata.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc:

1. Tvrditi jedno, poput moje tvrdnje da je update putem interneta dobra stvar se nikako ne može pobiti eventaulnim novim pogreškama u nadogradnji i problemima koji mogu nastati. Problemi nastaju svaki put kad se nešto mijenja, bilo kakav servis će u određenom postotku napraviti nove probleme. I to uopće nije problem sam po sebi, naprosto je imanentan ljudskom postojanju i djelovanju. Sveukupno, svojim sitničarenjem nisi dokazao ništa osim vlastite netrpeljivosti i tvrdoglavosti u forsiranju suludih ideja.

Drugo, u nastavku poruke insinuiraš da ja tvrdim da je Tesla prvi i da je perfektan, što jest očita laž jer sam već u ovoj raspravi više puta naveo da oni nisu prvi i da nisu izmislili ništa bitno novo, samo da su na drugi način posložili postojeće kockice. I baš kako sam naveo da minorni nedostatak C/P funkcije u prvim verzijama iOSa nije bio dokaz neupotrebljivosti isto već upravo suprotno, da je novi koncept interakcije korisnika i razvoja sustava bio game changer. Tako je i vozilo pretvoreno u računalo koje je stalno na netu game changer. I rekao sam, također, da će tu promjenu većinom tereta iznijeti drugi proizvođači. I nakon svega toga, ti tvrdiš da ja glorificiram Teslu? Pa nije moguće ne spomenuti ih jer su oni ti koji su iznijeli taj koncept. Shvaćaš, govorim o konceptu, a ti o praktičnim rough edges koje treba s vremenom ispolirati. Ukratko, očito je da cijelo vrijeme razgovaramo o različitim stvarima. Nisi dokazao ništa, nisi pobio moju tezu jer je zapravo uopće nisi ni percipirao. Pusa i bok
Ja rekoh
16 godina
neaktivan
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Treba reći da se Tesla/Musk razlikuju od VW i ostatka po tome što razvijaju i solarne panele, powerwallove, baterije i mrežu punionoca, dakle stvaraju cijeli ekosustav, dok stara garda ubaci elektromotor u kantu da može reći da ima konja za utrku, a moli boga da takve stvari nitko ne kupuje.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
1 0 hvala 0
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Visak:

Još je zgodnije kad električni pogon naglašavaju plavim naljepnicama.
Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...
1. Tvrditi jedno, poput moje tvrdnje da je update putem interneta dobra stvar se nikako ne može pobiti eventaulnim novim pogreškama u nadogradnji i problemima koji mogu nastati. Problemi nastaju svaki put kad se nešto mijenja, bilo kakav servis će u određenom postotku napraviti nove probleme. I to uopće nije problem sam po sebi, naprosto je imanentan ljudskom postojanju i djelovanju. Sveukupno, svojim sitničarenjem nisi dokazao ništa osim vlastite netrpeljivosti i tvrdoglavosti u forsiranju suludih ideja.

I ponovno straw-man. Već sam ti napisao da ne pobijam tvrdnju da OTA update nije dobar sam po sebi, već da je kao takav podložan greškama. Tvoja tvrdnja je bila da je Tesla tu napravila novost i da može riješiti problem preko noći (točnije, napisao si da su to napravili za problem s kočnicama), a prema tvrdnjama korisnika i tvojim kasnijim tvrdnjama ispada da to baš tako ne ide. Na Tesla forumu ljudi žugaju da moraju žicati servisere da im poguraju update jer im nešto ne radi - one iste servisere koje po tebi niti ne vide ljudi žicaju da im poprave problem koji bez update-a ne bi ni imali.

 

Tu nije problem OTA - problem je Teslina implementacija. Veliki dio problema bi mogao biti upravo u onome što ti spominješ kao veliku prednost - jedno centralno računalo. Kad imaš više manjih modula koji međusobno komuniciraju, ali opet mogu samostalno raditi u slučaju da onaj drugi ne odgovara onda ispravljanje greške na jednom modulu utječe samo na taj modul. Na običnom autu, laik vidi kompleksni sustav s puno žica, a onaj tko se kuži u elektroniku vidi brdo više ili manje nezavisnih sustava. Na Tesli laik vidi jedan black box spojen na jednostavni sustav, a stručnjak vidi upravo ono što laik ne vidi - kompleksnost - ona šuma žica je mala maca prema kompleksnosti jednog centralnog sustava koji upravlja svime. Kad imaš takav sustav, onda je on daleko podložniji greškama na kakve se korisnici žale. Druga stvar koja bi mogla utjecati na podložnost grešaka je također nešto što si naveo kao prednost - kontinuirani razvoj bez kalendarskih modela. Kad imaš N modela onda znaš da update moraš testirati na N modela. Kad imaš među modele koji se razlikuju u nijansama, onda nakon nekoga vremena održavanje koda i testiranje postaje noćna mora, a greške redovite.

 

Update preko interneta jest dobra ideja, ali, niti je Tesla tu ideju izmislila, niti je implementacija zadovoljavajuća (na temelju iskustva ljudi koji posjeduju Teslu, a ne na temelju tvoje Tesla biblije), niti je ICE pogon ograničenje za takav update.

 

Dakle, uzimaš loše implementiranu funkcionalnost, koja nije po ničemu ograničena na EV i predstavljaš to kao promjenu paradigme.

 

Još da te podsjetim tvoja tvrnja je bila da je za OTA nužna stalna veza jer se preko noći riješi problem. Činjenice: preko Tesline mobilne veze, ukoliko ne plaćaš Premium Connectivity, dobijaš samo security update. Općenito, korisnici na WiFi mreži imaju prioritet, dakle, ako nećeš raditi "komplikacije" update ćeš dobiti među zadnjima, ako ga uopće dobiješ.

 

Što se tiče samo fix-a za kočnice, tu imaš jedan zanimljiv članak koji u osnovi govori ono što ti i ja čitavo vrijeme pišem - neke stvari su "dosadne", "staromodne" i "ustaljene" ne zato što nekom nedostaje inovativnosti, već zato što takav pristup najbolje postiže cilj.

 

U krajnjem slučaju, ako update može popraviti kočnice, te ako isti update može slučajno, iako u release noteu ne spominje išta povezanos s njima, pokvariti parkirne senzore, možeš li imati povjerenja u takav sustav i bez straha sjesti za volan siguran da zadnji update nije unio novu grešku u neki kritični sustav, iako se u njega nije ni trebao dirati?

 

Feudalac kaže...
Drugo, u nastavku poruke insinuiraš da ja tvrdim da je Tesla prvi i da je perfektan, što jest očita laž jer sam već u ovoj raspravi više puta naveo da oni nisu prvi i da nisu izmislili ništa bitno novo, samo da su na drugi način posložili postojeće kockice. 

Ne, više se osvrćem na tvoje tvrdnje da se problem riješi preko noći i da je riješenje revolucionarno jer ne treba ići u servis, dok su iskustva korisnika sve samo ne takva (vidi gore).

 

Feudalac kaže...
Tako je i vozilo pretvoreno u računalo koje je stalno na netu game changer. I rekao sam, također, da će tu promjenu većinom tereta iznijeti drugi proizvođači. I nakon svega toga, ti tvrdiš da ja glorificiram Teslu? Pa nije moguće ne spomenuti ih jer su oni ti koji su iznijeli taj koncept. Shvaćaš, govorim o konceptu, a ti o praktičnim rough edges koje treba s vremenom ispolirati. Ukratko, očito je da cijelo vrijeme razgovaramo o različitim stvarima. Nisi dokazao ništa, nisi pobio moju tezu jer je zapravo uopće nisi ni percipirao. Pusa i bok

Znači, game changer još ništa nije promijenio jer se još čeka promjena, ali znamo da će to biti game changer i znamo da je Tesla pokrenula tu promjenu, koji će većinom iznijeti drugi proizvođači, iako zapravo ne tvrdiš da je prva, ali to nije ni bitno!? Može broj dilera?

 

Na svako pitanje što se tu zapavo mijenja, osim onih inicijalnih par zgodnih featura koji su daleko od game changera, tvoj odgovor se svodi na "računala - smisliti će se već nešto u budućnosti". Nije da se tu išta može pobijati, osim eventualno smisla pisanja odgovora na to...

 

Visak kaže...
Treba reći da se Tesla/Musk razlikuju od VW i ostatka po tome što razvijaju i solarne panele, powerwallove, baterije i mrežu punionoca, dakle stvaraju cijeli ekosustav, dok stara garda ubaci elektromotor u kantu da može reći da ima konja za utrku, a moli boga da takve stvari nitko ne kupuje.

1.) Kako činjenica da neka kompanija razvija solarne panele ili powerwallove utječe na kvalitetu i upotrebljivost njihovih automobila!?

 

2.) Mreža punionica im je stvarno vrhunski potez, tu nema dvojbe, međutim, bez interoperabilnosti punjača, dugoročno je EV u problemima, pa se time vraćamo na ono da moraju grabiti što veći dio tržišta dok mogu, što sam već napisao prije 4-5 strana.

 

3.) Što se razvoja baterija tiče, kupca boli briga tko ih razvija, kupac gleda gotov proizvod.

 

4.) Automobili poput eGolfa, kad im cijena dovoljno padne, su prikladniji za drugo vozilo u obitelji od Tesle. VW je do sad ulazio konzervativno na to područje uz racionalizaciju troškova, ali nedavne najave govore da ulaze žešće, tako da možemo očekivati i bolje modele koji će ciljati na drugu skupinu kupaca.

 

5.) A Nissan, Toyotu (Prius PHV je najprodavaniji EV 2018) i slične ćemo ignorirati?

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc:

Pa naravno da je OTA podložan greškama baš kao i svaki drugi rad, nitko ne tvrdi drugačije. Ti želiš vjerovati da je to lošije rješenje, linkaš mišljenje jednog novinara koje je slično tvom i koji trubi da se Tesla ne bi smio igrati sa stvarima koje se tiču sigurnosti. Odlično razmišljanje s kojim se svi slažu. Međutim, ono što on a i ti ne govorite je da stari sistem ne jamči bolje rezultate, dapače sve je gori kako se u vozila ugrađuje sve više sustava za pomoć vozaču koji su najčešće uradak neovisnog proizvođača. Prosječan odaziv kupaca na opozive je 50% i to tek nakon što prođu godine dok proizvođači priznaju grešku. Uzmi samo GMov death switch i toyotine kočnice. Kad u google ubaciš “ABS recall” dobiješ popis koji nema kraja. Svi su na njemu, merc, bmw, porsche i svi višekratno. Ali tesla koji takve propuste koji se očito događaju svima, na masivnoj skali, rješava u par dana je amater, ne zna kako tradicionalna industrija radi i hvala bogu da ne zna jer ovima dokumentirane smrti kupaca nisu nikakav znak za reakciju. Samo da usput spomenem toyotu koju također hvališ za prodajne rezultate (link molim) - oni su uspjeli dizajnirati pogon koji nadjačava kočnice i dok su jadni ljudi nazivali 112 i umirali u jurećem vozilu čije kočnice ne reagiraju, sve tijekom poziva, toyota je šutjela i pravila se da ih se to ne tiče. Trebalo ih se skupiti oko stotinu da odreagiraju. Doslovce. Samo za napomenu - Tesla je dizajnirao upravljač i kočnice da nadjačavaju sve ostalo - pritiskom na kočnicu aktivira se neovisni mehanizam koji oduzima snagu motoru a svi sustavi skretanja tj autonomnog upravljanja su napravljeni tako da ih prosječan vozač može nadjačati okretanjem volana. Ako je u svemu tome problem što će možda jednog dana neki update sjebati parking senzor - neka ti bude.

Da, kad usporediš Toyotu i Teslu te problem koji su imali s kočnicama, računalo, internet i angažirani šef su game changer. Shvaćam zašto ne misliš tako - ipak nisu zajamčili daljnju funkcionalnost parking senzora a nije ni trajalo tri-četiri godine da dođe do 50% kupaca. Kako su se samo usudili to riješiti u tjedan dana - svima, oduzeti kupcima osjećaj stajanja u redu, dogovaranja termina, gubljenja vremena i riskiranja vlastite glave dok se i dalje koriste potencijalno opasnim strojem. Tesla je vijest i za njih se piše kad nn radnik prdne, a sigurnosni problemi u tradicionalnoj industriji se tradicionalno negiraju i skrivaju. Osim ovog spomenutog, hoćemo li govoriti o Takata zračnim jastucima, mercedesovoj a klasi? VWovo višegodišnje otvoreno laganje o muljaži s dizelima... Meni se taj tradicionalni odgovor proizvođača gadi, baš kao i svakom normalnom kupcu koji je imao posla s tim.

Edit:

Vezano za tvoje čuđenje nad mojom tezom o promjeni paradigme - pa zar je to samo OTA i klima na daljinski. Kada je napravljen prvi automobil, nitko nije mislio da će za par desetljeća izbaciti kočije iz upotrebe. Prva električna žarulja, skoro pa neupotrebljiva. Noviji primjer, digitalni fotić nije pojeo klasične zato što je odmah u startu radio bolje fotke već zato što fotku nije trebalo razvijati, odmah je bila dostuona za provjeru i konzumaciju. Praktičnost. Prvi iPhone isto nije imao sve fičere kao top Nokia ili Sony. Ali je imao praktičnost. Tako i računalo na kotačima ukida potrebu za skupim reprogramiranjem u servisu, za navigaciju koja se ne može nadograditi (a to je jedna od važnijih stvari da bi se koristila 20 godina down the road. I tako redom. Da, ozbiljno mislim i tvrdim na temelju dosadašnjih disrupcija da ona ne dolazi u jednom proizvodu, odmah, već postupno. Bitno je da ima pravu smjesu praktičnih mogućnosti.
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put pet 15.2.2019 11:17 (Feudalac).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...
Pa naravno da je OTA podložan greškama baš kao i svaki drugi rad, nitko ne tvrdi drugačije. Ti želiš vjerovati da je to lošije rješenje, linkaš mišljenje jednog novinara koje je slično tvom i koji trubi da se Tesla ne bi smio igrati sa stvarima koje se tiču sigurnosti. Odlično razmišljanje s kojim se svi slažu. Međutim, ono što on a i ti ne govorite je da stari sistem ne jamči bolje rezultate, dapače sve je gori kako se u vozila ugrađuje sve više sustava za pomoć vozaču koji su najčešće uradak neovisnog proizvođača. 
...
Ako je u svemu tome problem što će možda jednog dana neki update sjebati parking senzor - neka ti bude. 

Opet ti po svome, mogu ja napisati da je danas petak, ti ćeš dogovoriti "ne, nije danas četvrtak". Nije problem OTA, problem je kupus od sustava u kojem je sve skupusano zajedno - od multimedije do upravljnja ABS-om, što dovodi do suludih grešaka. Greška na senzoru je samo primjer kako na takvom sustavu možeš sjebati i ono što nisi imao u planu dirati - u konkretnom slučaju su to senzori, a u nekom drugom je bio sustav autonomnog kočenja (nasumično aktiviranje kočnica na autocesti - direktna ugroza; izvor: Tesla forum), u nekom sljedećem može biti kočnica.

 

Ovaj novinar definitivno nije usamljen u svom mišljenju, a ono što je zanimljivo jest da upravo ljudi koji su više upućeni u automobilizam i sigurnost izražavaju zabrinutost zbog dizajna Teslinog sustava, dok ljudi koji su više orjentirani općenito na IT i korisničku elektroniku ga hvale. Ovi prvi ipak imaju malo više uvida u sve implikacije takvog sustava.

 

Feudalac kaže...
Prosječan odaziv kupaca na opozive je 50% i to tek nakon što prođu godine dok proizvođači priznaju grešku. Uzmi samo GMov death switch i toyotine kočnice. Kad u google ubaciš“ABS recall” dobiješ popis koji nema kraja. Svi su na njemu, merc, bmw, porsche i svi višekratno. Ali tesla koji takve propuste koji se očito događaju svima, na masivnoj skali, rješava u par dana je amater, ne zna kako tradicionalna industrija radi i hvala bogu da ne zna jer ovima dokumentirane smrti kupaca nisu nikakav znak za reakciju....

Greške se događaju svima, to jest činjenica, ali negiranje greške i odgađanje opoziva bi trebalo kazneno goniti. Međutim, činjenica da drugi griješe ne umanjuje Tesline greške niti činjenica da kritiziram Tesline greške znači da je u redu što drugi griješe. Sada pričamo o implikacijama Teslinog centraliziranog sustava, a ne o tome tko sve griješe (jer svi griješe). Gdje god imaš više sustava, uvijek se nastoji one koji su kritični za radi i sigurnost držati odvojeno od ostalih sustava. To nije samo u autoindustriji, to je tako svugdje jer je višegodišnja praksa pokazala da to značajno podiže pouzdanost i sigurnost sustava.

 

Dodatno, kad sam se već dotakao kaznene odgovornosti, propust koji se javlja usljed zamora ili u specifičnim situacijama na sustavu koji je detaljno ispitan je propust. Međutim, skrivanje takvog propusta je nemar i kao takav je podložan kaznenom progonu, što se u određenim situacijama i događalo u autoindustriji. S druge strane, ništa manji nemar nije ni puštanje nedovoljno testiranog sustava u produkciju. Ako je ovaj članak točan, Musk bi trebao biti pozvan na informativni razgovor.

 

Dodatno, što se tiče kočnica, s obzirom na brzinu kojom je Musk reagirao s izjavom da će update to riješiti, nitko me neće uvjeriti da za problem nisu znali ranije i već radili na zakrpi. Situacije u kojima SW može popraviti kočnice su iznimno specifične i ako ne znaš unaprijed u čemu je problem, onda ne izliječeš s takvim izjavama nakon kojih postoji ogromna šansa da ćeš pojesti govno.

 

Feudalac kaže...
Samo za napomenu - Tesla je dizajnirao upravljač i kočnice da nadjačavaju sve ostalo - pritiskom na kočnicu aktivira se neovisni mehanizam koji oduzima snagu motoru a svi sustavi skretanja tj autonomnog upravljanja su napravljeni tako da ih prosječan vozač može nadjačati okretanjem volana. 

U teoriji je to divno i krasno, ali u praksi se pokazalo da SW može značajno produljiti put kočenja, a što se volana tiče, činjenica da ga fizički možeš nadjačati ti malo znači pri brzinama pri kojima si pri malo većem trzaju u zidu ili pod kamionom prije nego stigneš reagirati.

 

Feudalac kaže...
Vezano za tvoje čuđenje nad mojom tezom o promjeni paradigme - pa zar je to samo OTA i klima na daljinski. Kada je napravljen prvi automobil, nitko nije mislio da će za par desetljeća izbaciti kočije iz upotrebe. Prva električna žarulja, skoro pa neupotrebljiva. Noviji primjer, digitalni fotić nije pojeo klasične zato što je odmah u startu radio bolje fotke već zato što fotku nije trebalo razvijati, odmah je bila dostuona za provjeru i konzumaciju. Praktičnost. Prvi iPhone isto nije imao sve fičere kao top Nokia ili Sony. Ali je imao praktičnost. Tako i računalo na kotačima ukida potrebu za skupim reprogramiranjem u servisu, za navigaciju koja se ne može nadograditi (a to je jedna od važnijih stvari da bi se koristila 20 godina down the road. I tako redom. Da, ozbiljno mislim i tvrdim na temelju dosadašnjih disrupcija da ona ne dolazi u jednom proizvodu, odmah, već postupno. Bitno je da ima pravu smjesu praktičnih mogućnosti.

Tu imaš tri velike greške:

1.) Pripisivanje Tesli i EV-u - ništa što si naveo nije nemoguće na hibridu, a jako toga je neprimjenjivo na ICE. Dakle, jednostavno nisi naveo ništa što predstavlja promjenu paradigme, već ti na temelju nekih svojih razmišljanja i želja tek očekuješ u budućnosti da će do promjene paradigme doći.

2.) Zamjena teze - promjena paradigme mijenja način na koji nešto gledamo ili koristimo, dok istiskivanje stare tehnologije novom predstavlja samo jednu iteraciju tehnološkog napretka, što nitko ne osporava.

3.) Survivorship bias - gledaš primjere u kojima je nešto dovelo do promjene paradigme (ili samo napretka), a zanemaruješ sve one tehnologije i pristupe od kojih se to očekivalo, ali nisu zaživjeli.

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal

@Feudalac

Ne znam kako ti se uopće da više, frajer se samo vrti u krug, ne čita što ljudi pišu, pretpostavlja da imaš nekakve stavove, ponavlja i forsira stvari koje uopće nisu relevantne i (što mi je osobno najbolje) misli kako je dokazao da EV-i neće donijeti promjenu načina korištenja automobila u budućnosti (da izbjegnemo tu prestrašnu riječ "paradigma" jer je očito na nekakvom skupu lingvista donešena odluka kako je jedino ispravno značenje te riječi ono definirano od strane Kuhna, čime je kompletna etimologija riječi završena jednom i zauvijek).

Gledam te!
Poruka je uređivana zadnji put pet 15.2.2019 12:39 (Veliki Brat).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Veliki Brat kaže...

Ne znam kako ti se uopće da više, frajer se samo vrti u krug

Ja se vrtim u krug!? Svaki vaš argument rastavim na proste faktore i odgovorim detaljno, a vi samo u krug ponavljate da je računalo spojeno na internet revolucija iako ne možete to potkrijepiti ničim, već očekujete da budućnost pokaže što nosi.

 

Veliki Brat kaže...

ne čita što ljudi pišu, pretpostavlja da imaš nekakve stavove, ponavlja i forsira stvari koje uopće nisu relevantne

Ja ne čitam što ljudi pišu? Čovječe, pa čitam s toliko pažnjom da sam Feudalca u nekoliko navrata uhvatio u lažima. To što se ti i on vraćate na stvari koje smo prošli i koje nitko ne osporava, to nije forsiranje i ponavljanje!?

 

Veliki Brat kaže...

misli kako je dokazao da EV-i neće donijeti promjenu načina korištenja automobila u budućnosti

Gdje sam to uopće insinuirao, a kamo li dokazivao!? I to još provališ neposredno nakon optužbe da ja pretpostavljam neke stavove i ne čitam što drugi pišu!

 

Način korištenja bilo koje tehnologije se konstantno mijenja, a svaka tehnološka promjena tu ima utjecaj. Pitanje je samo koliki utjecaj. EV sam po sebi predstavlja revoluciju po pitanju ekologije i voznih karakteristika, međutim, što se tiče autonomne vožnje, povezivosti vozila s internetom, razvoja infotainment sustava i slično, to su sve stvari koje su se počele razvijati prije ili u paralelno s modernim EV-ovima. Kad EV-ovi preuzmu primat, normalno je i da će se ti sustavi primarno razvijati na EV-ovima, međutim, to ne znači da se oni ne bi razvijali bez EV-ova.

 

Također, Tesli sam odao i priznanje za talasanje tržišta po pitanju serijske opreme. Ta razina opreme je prije bila dostupna isključivo na puno skupljim vozilima, ali to opet nije neka revolucija već standardni razvojni ciklus koji se događa u svim tehnološkim granama. Tempomat si prije imao samo na luksuznijim limuzinama, a danas ga imaju i mali gradski auti. Ni Tesla sama ne odstupa previše od takvog modela - to najbolje vidimo na onoj najjeftinijoj varijanti Modela 3 (ili bolje reći ne vidimo).

 

Argument da su EV-ovi zaslužni za autonomnu vožnju jer se razvija paralelno s razvojem EV-ova je u rangu argumenta da je cjepivo uzrok autizma jer se autizam dijagnosticira nakon cijepljenja.

 

Što se tiče revolucionarnog centralnog računala povezanog na internet, tu sam počeo vjerovati da se radi o duplom accountu. Jednostavno mi je nevjerojatno da na informatičkom forumu mogu biti dva korisnika koja razmišljaju na način "oni su ugradili računalo spojeno stalno na internet u automobil i to predstavlja revoluciju jer će već netko smisliti neku revolucionarnu ideju koja to koristi".

 

P.S. Još da napomenem, ti vjeruješ u promjenu paradigme, nadaš se samovozećim automobilima, ali se istovremeno nadaš da će autosteerer zabraniti. Je*ao bi se, a da ti ne uđe?

 

Dakle, da još jednom ponovim:

Tvrdnju da će se korištenje automobila u budućnosti promijeniti nitko ne osporava. Tvrdnju da ćemo u budućnosti svi voziti EV u nekoj varijanti, također nitko ne osporava. Tvrdnju da EV ima neke benefite nad ICE (iako ne nad PHEV) vozilima po pitanju mogućnosti koje budućnost donosi također nitko ne osporava. Međutim, tvrdnju da je za sve ono što budućnost donosi, a što bi spadalo u neku značajnu promjenu u načinu korištenja vozila niste potkrijepili ničim osim "netko će već smisliti".

 

Hvala, doviđenja!

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
Poruka je uređivana zadnji put pet 15.2.2019 19:56 (MrBlc).
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc:

Uopće nije važno što je teoretski moguće na ovom ili onom pogonu. Činjenica je da se nitko nije sjetio posložiti kockice na ovaj način. Električni pogon, tj baterija, omogućava vozilu da radi bez emisija stojeći na mjestu i to otvara neslućene mogućnosti. Električni pogon je budućnost jer je motor s unutrašnjim sagorijevanjem došao do praktičnog zida. Da li je Tesla ubrzao tu promjenu, hoće li preživjeti, kakve su kvalitete njegovi automobili su sitnice koje više nisu važne. VW, kao predstavnik srednje struje i s vrlo velikom prodajom u globalnim razmjerima je prihvatio sve tri točke o kojima govorim: električni pogon, računalo spojeno na internet i eksplicitno navode promjenu paradigme. Danas su održali prezentaciju, na sljedećem liku je fajl, nije mi se dalo previše tražiti direktnu vezu: https://electrek.co/2019/02/15/volkswagen-co2-neutral-electric-cars-production/

Dakle, baš ono što cijelo vrijeme tvrdim: Tesla je posložio kockice na novi način koji će biti biti iskopiran, prilagođen i poboljšan od svih.

Asimiliraj se, budućnost je počela. Zamaraš se sitnicama koje nisu važne. iPhone je pojeo Nokiu iako nije imao copy/paste, iako na prvoj prezentaciji uopće nisu imali funkcionalan uređaj. Sad se opet vrati na neki minorni problem koji se pojavio na tesla forumu, nismo dovoljno pričali o različitim stvarima. I da, sad zbilja odlazim iz rasprave, a za 10 godina ćeš se već sjetiti onog napornog feudalca. Pusa
Ja rekoh
8 godina
online
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Veliki Brat:

Osim toga što on i ja govorimo o različitim stvarima, MrBlc mi je zanimljiv sugovornik pa sam si dao malo više truda. Ali sad mi je stvarno dosta jer se opet vrti u krug. Poz
Ja rekoh
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice