Zar nije da klime u automobilima jos uvijek koriste freon jer je puno ucinkovitiji od zamjenskih plinova.
A kako su kompresori u autima drasticno manji nego u frizideru ili kucnim klima uredajima svako povecanje ucinkovitosti pomaze.
Zar nije da klime u automobilima jos uvijek koriste freon jer je puno ucinkovitiji od zamjenskih plinova.
A kako su kompresori u autima drasticno manji nego u frizideru ili kucnim klima uredajima svako povecanje ucinkovitosti pomaze.
Najvjerovatnije ta rupa stoji tamo milionima godina, ali sve prije satelitske ere se vodi kao da ne postoji.
Sad se eto ignorira prilično stabilan trend te rupe nad rupama, a koja se još nije smanjila od tog sporazuma i ukidanja freona.
Nekad su nam bili bogovi krivi, a sad nam je kriv CFC i CO2.
Rješenje za te 'globalne probleme' je uvijek ista šema:
Morate se više moliti, prinositi više darova bogovima da ih umilostivite i onda će bit sve u redu.
BTW
Evo što se tamo dole zbiva zadnjih skoro 30 godina:
https://ozonewatch.gsfc.nasa.gov/statistics/annual_data.html
kad bi ikome doista bilo stalo, očas bi pronašli tvornice koje prde cfc. ali nije pa neće. ozonska je rupa pregolemaaaa ...
The source has been tracked to east Asia, but narrowing down the precise location will require further investigation.
Zar je itko sumnjao?
Zar nije da klime u automobilima jos uvijek koriste freon jer je puno ucinkovitiji od zamjenskih plinova.
A kako su kompresori u autima drasticno manji nego u frizideru ili kucnim klima uredajima svako povecanje ucinkovitosti pomaze.
Ne znam koji plin koriste, ali nije točno da su manji - u autu je to samo kompresor s remenicom u kojoj je kvačilo, dok kućna klima ima u istom kućištu i kompresor i motor.
U autoklimama se koristi HFO-1234yf, kod starijih modela koristi se još i R-134a.
"CFCs aren’t necessarily being made on purpose. The chemical industry produces thousands of tons of chlorinated and fluorinated methanes for many purposes, like making teflon, PVC, solvents, etc. This process could produce CFC-11 if not done carefully.”
I tak... tko bi u istočnoj aziji mogao proizvoditi ogromne količine jeftinih plastičnih masa i bojila bez osobite pažnje an ekološke standarde? Usput, japan, južna koreja imaju detaljne senzore barem 30 godina. Tako da nebi trebalo biti neki problem, ako bude političke volje.
Pa nema nikakve tu enigme.
Indija i Kina proizvode sve za nas 'globalno zabrinute', a mi se licemjerno čudimo odakle to smrdi i zašto baš toliko.
Kad krene elektrifikacija (i misteriozno povećanje CO2) onih milijardu duša bez el. struje duž novog puta svile, onda će tek krenut dreka i iščuđavanje.
U autoklimama se koristi HFO-1234yf, kod starijih modela koristi se još i R-134a.
Ma brijem i da noviji koriste R-134, isto kak je R22 zabranjen a umjesto njega R-407, R410 i R32 koji podrzava gorenje a prvi ga je Daikin počel ubacivati u svoje klime ...
Automobili proizvedeni do 1995 su koristili R-12, od 1995 se koristi R-134a koji se zbog visokog GWP-a mijenja sa novijom radnom tvari R1234yf koja ima jako mali GWP. Problem s klima uređajima u automobilima je u tome što se radne tvari nisu zbrinjavale nakon kraja radnog vijeka automobila (bolje rečeno rijetko su se zbrinjavale) pa su kad tad iscurile u okoliš. Slična je stvar i s ostalim uređajima koji koriste radne medije za hlađenje (posebice frižiderska tehnika).
Puno sustava s starim radnim tvarima se retrofitalo (zamjena zabranjene radne tvari s dopuštenom) međutim neke nije bilo moguće retrofitati tako da ja mislim da se tu radi o starim sustavima koji se održavaju na životu i za svoj rad trebaju R-11. Da li su u pitanju vojni ili industrijski uređaji, teško je tvrditi.
Automobili proizvedeni do 1995 su koristili R-12, od 1995 se koristi R-134a koji se zbog visokog GWP-a mijenja sa novijom radnom tvari R1234yf koja ima jako mali GWP. Problem s klima uređajima u automobilima je u tome što se radne tvari nisu zbrinjavale nakon kraja radnog vijeka automobila (bolje rečeno rijetko su se zbrinjavale) pa su kad tad iscurile u okoliš. Slična je stvar i s ostalim uređajima koji koriste radne medije za hlađenje (posebice frižiderska tehnika).
Puno sustava s starim radnim tvarima se retrofitalo (zamjena zabranjene radne tvari s dopuštenom) međutim neke nije bilo moguće retrofitati tako da ja mislim da se tu radi o starim sustavima koji se održavaju na životu i za svoj rad trebaju R-11. Da li su u pitanju vojni ili industrijski uređaji, teško je tvrditi.
Primjerice kod automobila sa starim plinom su se komotno prebacivali kompresori na novi jer nisi mogao napuniti sustav ukoliko si htio sa starim plinom jer ga nije bilo. Pricam za aute do 95 kada je krenuo R 134a.
Navodno je R1234 dosta skup plin, koliko znam?
Primjerice kod automobila sa starim plinom su se komotno prebacivali kompresori na novi jer nisi mogao napuniti sustav ukoliko si htio sa starim plinom jer ga nije bilo. Pricam za aute do 95 kada je krenuo R 134a.
Navodno je R1234 dosta skup plin, koliko znam?
Ne znam točnu cijenu pa ne mogu reći (inače cijene radnih tvari su otišle s cijenom prema gore) ono što je problem kod novih tvari je to da ili su otrovne ili su zapaljive/eksplozivne.