Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi privatni

poruka: 226
|
čitano: 35.932
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi privatni ".
4 godine
protjeran
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BroccDaRock kaže...

 Biseru, ti si sam prvi postao te linkove i u istom postu izvukao svoje smiješno pogrešne brojke iz njih i još urnebesno dodao "Da su me pitali sto ocekujem, rekao bi da ce taj broj biti i veci". S obzirom da te pamćenje očigledno ne služi, evo ti i link na taj tvoj post.

 

Naravno, sad kad si nakon tri dana konačno shvatio da si fulao, sad kreću prenemaganja "niko me ne voli, svi mi podmeću". Kao što rekoh, ravnozemljaški način diskusije.

 

Lazes, tako je kako pise:

 

Ti si stavio tu stranicu na kojoj pisu te brojke, govorio meni kako ne uspijevam nesto pronaci na tim stranicama, kada sam pronasao i stavio, ja sam kriv sto sam vadio podatke sa "tvoje stranice" i sto su promijenili pie chart? Nakon cega sam pitao za dokaz, kojeg si pruzio sa nove stranice. E, pa nece moci vrijedjanje sa imaginarmon statistikom i ravnozemaljskom diskusijom. A ta cijela prica se razvila od - uz to sto 2020. zbog novog korona virusa nije pokazatelj za nista, izvukao si podatke za samo jedan mjesec. Cestitam na cherry pickingu. Inace, jos na pocetku sam stavio ACEA podatke.

 

Zakljucno, nije uopce sporno da ce udio EV-ova rasti, pitanje je samo koliko je udio prodaje ICE/MHEV vozila pao zbog pandemije.

 

Evo ti i link na tvoj post:

 

https://forum.bug.hr/forum/topic/komentari-clanaka-bughr/evo-sto-se-doista-dogodilo-kad-svi-privatni/281215.aspx?page=4&jumpto=6327617&sort=asc&view=flat

12 godina
offline
Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi privatni

Nešto mi ne štima u tome što pišeš. Automobili su automobili. Pad prodaje je evidentan ali on znači da onaj ko bi kupio auto neće ga kupiti. Zašto bi taj pad prodaje bio olakšavajuća okolnost samo ICE automobilima? Ili da pojednostavim, zašto su oni koji su odlučili kupiti EV ostali pri svojoj odluci a oni koji su kupili ICE odustali? Ti kao da pokušavaš probleme koje je prouzročio COVID19 potencirati kad su u pitanju ICE a zanemariti kad su u pitanju EV?!

Ako je pad prodaje ICE, zašto nije EV?

 

A iznošenje podataka za siječanj je teški "cherry picking" jer velika većina EU zemalja upravo u siječnju raspisuje natječaje za poticaje, tu si apsolutno u pravu.

 

EV će povećati udio na cestama isključivo zbog represije. Stvar je usko vezana i uz lokalnu politiku jer belosvetski "zeleni" su uglavnom ko naši manjinci ili stranka umirovljenika, stalno se šlepaju uz vlast. I onda u europskim gradovima ko papagaji inzistiraju na zabrani EV-a, što oni koji su stvarno na vlasti prihvaćaju a zatim viši sudovi obaraju takve odluke.

 
0 0 hvala 0
3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Dr. Alien kaže...

 

Lazes, tako je kako pise:

 

Ti si stavio tu stranicu na kojoj pisu te brojke, govorio meni kako ne uspijevam nesto pronaci na tim stranicama, kada sam pronasao i stavio, ja sam kriv sto sam vadio podatke sa "tvoje stranice" i sto su promijenili pie chart?

 Pogubio si se u vlastitim izmišljotinama i pogreškama. Što si i sam priznao prije par postova kad si nakon tri dana diskusije napokon shvatio da je EV=BEV+PHEV, ali sad ti se stanje izgleda opet pogoršalo. Ja ti nažalost ne mogu pomoći.

3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BlueMax kaže...

A iznošenje podataka za siječanj je teški "cherry picking" jer velika većina EU zemalja upravo u siječnju raspisuje natječaje za poticaje, tu si apsolutno u pravu.

 Čisto za tvoju informaciju, udio prodanih EV u prosincu 2020. je na njemačkom tržištu bio 26.6% (već proglašeno cherry-pickingom), a u siječnju 2021. 21.7% (po tebi, opet cherry-picking). A Dr. Alien je već i cijelu 2020. proglasio cherry-pickingom zbog pandemije. Na ovoj temi očigledno vrijedi: cherry picking = svaka statistika koja mi se ne sviđa.

12 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BroccDaRock kaže...
BlueMax kaže...

A iznošenje podataka za siječanj je teški "cherry picking" jer velika većina EU zemalja upravo u siječnju raspisuje natječaje za poticaje, tu si apsolutno u pravu.

 Čisto za tvoju informaciju, udio prodanih EV u prosincu 2020. je na njemačkom tržištu bio 26.6% (već proglašeno cherry-pickingom), a u siječnju 2021. 21.7% (po tebi, opet cherry-picking). A Dr. Alien je već i cijelu 2020. proglasio cherry-pickingom zbog pandemije. Na ovoj temi očigledno vrijedi: cherry picking = svaka statistika koja mi se ne sviđa.

 

Trebao bi poraditi na čitanju s razumijevanjem. Ako je tebi benzinac s pomoćnim elektromotorom EV, onda super.

Otkud sad mjesečni pad od 5%. Što misliš, koji je uzrok?

Ili ako ćemo gledati samo BEV, pad je s ukupnih 14% u prosincu na ukupnih 9.4% u veljači. To je pad od 33% (ne broja prodanih komada nego udjela). I kako bi ti objasnio pad prodaje električnih vozila za trećinu u samo dva mjeseca osim s tajmingom poticaja?

3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BlueMax kaže...

 

Trebao bi poraditi na čitanju s razumijevanjem. Ako je tebi benzinac s pomoćnim elektromotorom EV, onda super.

Otkud sad mjesečni pad od 5%. Što misliš, koji je uzrok?

Ili ako ćemo gledati samo BEV, pad je s ukupnih 14% u prosincu na ukupnih 9.4% u veljači. To je pad od 33% (ne broja prodanih komada nego udjela). I kako bi ti objasnio pad prodaje električnih vozila za trećinu u samo dva mjeseca osim s tajmingom poticaja?

 Prije samo par sati si napisao da je siječanj taj čarobni cherry-picking mjesec kad prodaja EV nabubri zbog poticaja, a sad ispada da je to ipak prosinac?

 

I tako unedogled. Bubnem jedno, pa bubnem drugo... maybe something will stick.

 

 

12 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BroccDaRock kaže...
BlueMax kaže...

 

Trebao bi poraditi na čitanju s razumijevanjem. Ako je tebi benzinac s pomoćnim elektromotorom EV, onda super.

Otkud sad mjesečni pad od 5%. Što misliš, koji je uzrok?

Ili ako ćemo gledati samo BEV, pad je s ukupnih 14% u prosincu na ukupnih 9.4% u veljači. To je pad od 33% (ne broja prodanih komada nego udjela). I kako bi ti objasnio pad prodaje električnih vozila za trećinu u samo dva mjeseca osim s tajmingom poticaja?

 Prije samo par sati si napisao da je siječanj taj čarobni cherry-picking mjesec kad prodaja EV nabubri zbog poticaja, a sad ispada da je to ipak prosinac?

 

I tako unedogled. Bubnem jedno, pa bubnem drugo... maybe something will stick.

 

 

 Pretpostavljam da si s foruma potjeran zbog ovakvog ponašanja. Napisao sam da je u većini zemalja podjela poticaja poćetkom godine. To znači da nema smisla uzimati samo jednu državu i samo jedan mjesec kako bi se raspravljalo o budućnosti EV. Ti si taj koji je izdvojio mjesec s najviše registriranih EV-ova, zatim si im pridodao sve one automobile koji imaju bilo kakav oblik hibridnog pogona i sve to skupusio pod 26% prodaje EV što je daleko od istine. Danas blagi hibrid ide uz skoro svaki novi ICE kako bi se smanjila potrošnja u gradskoj vožnji. 

Ako misliš da si u stanju nastaviti raspravu u normalnom tonu, onda te molim da mi odgovoriš kako to da, pošto ti Njemačku uzimaš kao ogledalo svega i stavio si linkove (za koje krajnje bezobrazno tvrdiš da ih je netko drugi stavio), udio prodaje EV-a opada iz mjeseca u mjesec?

Ako smo u prosincu imali 14%, u siječnju 9.6% a u veljači 9.2% to je pad za trećinu udjela u samo tri mjeseca. Što nam to govori?

15 godina
offline
Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi privatni

Jedino što mogu reći je da stranica ima očajne grafove i katastrofalan data insight.

 

Pie chart za trendove? Mjesečni izvještaji u bez davanja podataka o prethodnim y-to-y razdobljima?

Grupiranje 3 i Y modela naspram S i X? Koje je insight tu? Da se jeftiniji auti prodaju više?

Ili bi možda bitniji podatak bio koliko je Y uspješniji npr - u odnosu na 3 na početku pordaje, da li je bilo kanibalizacije tržišta, da li je usprkost dostupnosti modela 3 primjećen pad prodaje jer su ljudi čekali model Y itd...

 

Hrpa nekih brojki bez da se dade ikakav okvir koji je postotak dobar, koji nije, koji je očekivan, koji nije, jer tako prodaja iPhona u kolovozu prijeti bankrotom cijelog Apple koliko je loša.

 

Bombastičan naslov da je Model 3 prešišao Zoe u Francuskoj, a ono u zbilji:

 - Prodali su samo 91 komada više

 - e208 se prodao u 350 komada više (možda brend loyalty i novelty faktor postoje)

 - Zoe ima stabilnu prodaju gotovo cijelu dekadu

 - Zoe se u 2019. prodao u 45 000 komada, u 2020. u 99 000 komada

 - Model 3 je u 2019. prodan u 95 000 komada a u 2020. u 86 000 komada - je li to Tesla propada? Prodajte dionice! ili je neki trend posrijedi, neki faktor...

 

Da mi netko u Renaultu/Tesli/Auto kompaniji dolazi sa ovim podacima kao dokaz nekih tržišnih kretanja ili bi dobio otkaz ili bi panično prodali kompaniju VWu jer eto očito propadamo ovisno kako se Tesla prodaje za Valentinovo.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
Moj PC  
3 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BlueMax kaže...

Ako misliš da si u stanju nastaviti raspravu u normalnom tonu, onda te molim da mi odgovoriš kako to da, pošto ti Njemačku uzimaš kao ogledalo svega i stavio si linkove (za koje krajnje bezobrazno tvrdiš da ih je netko drugi stavio), udio prodaje EV-a opada iz mjeseca u mjesec?

 Što reći za stranicu koja dade ovaj naslov:

 

Tesla Model 3 Beats Renault Zoe In France! (And Peugeot e-208 Beats Both Of Them…) 

 

https://cleantechnica.com/2021/03/11/tesla-model-3-beats-renault-zoe-in-france-and-peugeot-e-208-beats-both-of-them/

 

Al onda daje ova dva grafa:

 
 

Hmm, Model 3 se po naslovu prodao više od Zoe - i to punih 91 komad - 1166 model 3 naspram 1075 Zoe, da bi to bili podaci samo za veljaču 2021.

A kad pogledaš siječanj-veljaču ispadne da je Zoe prodan u 2087 komada a Model 3 u 1239 komada.

 

Hmmm, ispadne da je prodaja Zoe identična u dva mjeseca, dok je Model 3 u siječnju prodan tek u 73 komada.

 

Naravno, nisam debil, pa od toga ne mislim raditi zaključke, jer eto možda je baš ožujak najjači mjesec za Teslu, ili će to postati, jer su isporuke predviđene za taj mjesec, ili je nekakav drugi faktor po srijedi.

Ali moraš biti debil kada te netko - još veći kreten - plaća da iz mjesečnih podataka radiš članke i analize.

 

I onda zaključak:

Well, not long ago, Renault seemed unbeatable in France….

 

Kao da je jedini cilj kompanija jednim modelom pokopati konkurenciju, eto svi su propali u zadnjih 100 godina.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BlueMax kaže...

 Ti si taj koji je izdvojio mjesec s najviše registriranih EV-ova, zatim si im pridodao sve one automobile koji imaju bilo kakav oblik hibridnog pogona i sve to skupusio pod 26% prodaje EV što je daleko od istine.

 Ja sam "skupusio"i pridodao hibride? Pa to je članak s Cleantechnice, sa službenim statistikama o prodaji EV-a  

 

https://cleantechnica.com/2021/01/08/german-ev-market-reaches-escape-velocity-record-27-share-in-december

 

Daljnja rasprava je naravno izlišna

4 godine
protjeran
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BlueMax kaže...

Zašto bi taj pad prodaje bio olakšavajuća okolnost samo ICE automobilima? Ili da pojednostavim, zašto su oni koji su odlučili kupiti EV ostali pri svojoj odluci a oni koji su kupili ICE odustali?

 

Vrlo jednostavno, na kupnju ICE vozila ne dobivas subvencije.

 

BlueMax kaže...

EV će povećati udio na cestama isključivo zbog represije. Stvar je usko vezana i uz lokalnu politiku jer belosvetski "zeleni" su uglavnom ko naši manjinci ili stranka umirovljenika, stalno se šlepaju uz vlast. I onda u europskim gradovima ko papagaji inzistiraju na zabrani EV-a, što oni koji su stvarno na vlasti prihvaćaju a zatim viši sudovi obaraju takve odluke.

 

Slazem se.

 

BroccDaRock kaže...

 Pogubio si se u vlastitim izmišljotinama i pogreškama. Što si i sam priznao prije par postova kad si nakon tri dana diskusije napokon shvatio da je EV=BEV+PHEV, ali sad ti se stanje izgleda opet pogoršalo. Ja ti nažalost ne mogu pomoći.

 

Dokazano lazes i vrijedjas.

11 godina
neaktivan
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Dr. Alien kaže...
BroccDaRock kaže...

 Aleluja. Ali nije problem u pogrešnoj brojci kao takvoj nego u tome što si ti te svoje imaginarne statistike bez ikakve rezerve uzeo kao 100% valjane i još izvalio da broj prodanih EV u Njemačkoj zapravo stagnira, premda doslovce svi relevantni mediji već mjesecima izvještavaju o višestrukom porastu prodaje istih. To je skoro pa ravnozemljaški nivo "diskusije" koji je na EV temama ovdje već postao više pravilo nego iznimka. Srećom, to je izgleda prepoznao i BUG, pa su takve teme u zadnje vrijeme preselili na autonet.hr.

 

Ti si stavio tu stranicu na kojoj pisu te brojke, govorio meni kako ne uspijevam nesto pronaci na tim stranicama, kada sam pronasao i stavio, ja sam kriv sto sam vadio podatke sa "tvoje stranice" i sto su promijenili pie chart? Nakon cega sam pitao za dokaz, kojeg si pruzio sa nove stranice. E, pa nece moci vrijedjanje sa imaginarmon statistikom i ravnozemaljskom diskusijom. A ta cijela prica se razvila od - uz to sto 2020. zbog novog korona virusa nije pokazatelj za nista, izvukao si podatke za samo jedan mjesec. Cestitam na cherry pickingu. Inace, jos na pocetku sam stavio ACEA podatke.

 

Zakljucno, nije uopce sporno da ce udio EV-ova rasti, pitanje je samo koliko je udio prodaje ICE/MHEV vozila pao zbog pandemije.

 

Gallu kaže...
Znači ono što si rekao da su produkti abrazije štetniji od produkata ispuha je tvoja izmišljotina, a ne nešto što možeš potkrijepiti činjenicama. Bitno da smo, napokon, došli do toga.

 

Mene si uvjerio da ne znas citati.

 

Gallu kaže...
Dušični oksidi su prekursor smoga, kiselih kiša, a i sami su staklenički plinovi. Uzrok su i troposfernog ozona, a svi valjda znamo da ozon u plućima nije baš tako super plin kao kad je u stratosferi itd... 
Ali ni tu nije kraj priče jer produkti gorenja motora nisu samo prašina i oksidi dušika. Ima tu i puno ružnijih stvari unutra...

 

Da je politicarima stalo do ekologije onda bi npr. zbrojali koliko tisuca kruzera se usidrilo ispred Dubrovnika, a svaki od njih ima emisiju cestica jednaku emisiji milijuna osobnih automobila.

 

https://abload.de/img/cruiseramkx2.jpg

 

Malo je dvolicno pustati te 300+ metarske ubojice svega sto pliva, roni, leti, hoda i dise na kugli zemaljskoj, bez filtera cestica i katalizatora u samo srce hrvatskih prirodnih ljepota, dok ce vas mrki plavokutni poslusnik u stanici za tehnicki pregled srusiti na eko-testu za 0,1 g CO2 preko zadane norme.

 

I tako dok se brinete da ne palite precesto svoj "prljavi fuj to" dizel, da bi svojoj djeci ostavili mozda mrvicu cisci planet, pa odete do grada biciklom, kapetan Harmony of the Seas ujutro upali svoja dva 16 cilindricna motora koja po satu trose 5.212 l (250.000 l dizela dnevno) i bezbrizno pijucka kratki espresso iako ce putovanje njegovog ubojice s krmom i palubom vjerojatno uzrokovati izumiranje bar dvije - tri vrste flore/faune prije sumraka.

 

Jso malo brojeva, Njemacki nezavisni istrazivac Friedrich je izracunao da veliki cruiser emitira pet tona dusikovog oksida i 450 kg finih cestica DNEVNO. Treba li napomenuti da dizel za brodove ima 3.500 puta više sumpora od dizela za cestovna vozila? Kratka matematika; prosjecni cruiser (tako krucijalan za hrvatski turizam) emitira CO2 kao i 83.678 automobila, NOX kao 423.153 automobila, ima emisiju cestica kao 1,03 milijuna automobila i emisiju sumpornog dioksida kao (pazite sad ovo) 376.000.000,00 automobila. 3-7-6 milijuna. Kad smo vec kod turizma, omiljeni zrakoplovi isto (gle cuda) ne lete na vilinskoj prasini - Airbus A320 trosi 3,546 l kerozina/h uz emisiju CO2 od 9,149 kg/km, a biggie Boeing 747-700 je jos bolji zagadjivac - 11,875 l/km uz emisiju od 30,638 kg/km. O vojnoj avijaciji bolje da ne pricamo...

 

Uglavnom, prebacivanjem s nafte na struju ne rjesava se problem - samo mu mijenjamo ime. Po istrazivanju iz 2009., nikal je osmi najgori metal sto se tice procesa iskopavanja i obrade za utjecaj na globalno zagrijavanje i zagadjenje. U Kolumbiji (glavnom svjetskom izvozniku) su u porastu bolesti disnih puteva i defekta pri rodjenju povezanih s niklom. Litij je takodjer tihi ubojica - na svaku tonu litija izvucenog iz juznomaerickih pustinja ide tona CO2 po toni proizvedenog litij-karbonata. A da ne spominjemo djecu u Africi, koja u rudnicima kopaju kobalt:

 

https://www.washingtonpost.com/graphics/business/batteries/congo-cobalt-mining-for-lithium-ion-battery/

 

S time da nije samo kobalt problem, u Kini su tokom iskapanja litija usrali cijeli lokalni ekosistem, ukljucujuci Liqi rijeku iz koje se lokalno stanovnistvo hrani, tako da su u znak protesta stanovnici bacali otrovane mrtve ribe po ulicama Tagonga. Trupla mrtvih otrovanih krava i jakova koji su pili otrovanu vodu nisu vadili iz prakticnijih razloga, a to je "tek" treci incident tih razmjera u svega par godina. Nadalje, u Cileu, koji ima najvece svjetske rezerve litija, u Salar de Atacama-i iskoristeno je 65% regionalnih voda, jer je za dobivanje jedne tone litija u bazenima, potrebno je 1892705 litara vode, a posljedica toga je da je lokalno stanovnistvo ostalo bez vode.

 

https://www.wired.co.uk/article/lithium-batteries-environment-impact

 

Jos malo o toj problematici:

 

https://www.americanthinker.com/blog/2021/02/the_battery_fairy_and_other_delusions_in_the_demand_to_replace_gasoline_powered_vehicles_with_electric_cars_and_trucks.html

 

https://hd.welt.de/Sonderseiten-edition/article166916155/Kurzschluss-bei-der-Energiewende.html

 

Pored toga, kada baterije "umru", radjaju se novi problemi - vjerojatno je da ce u slijedecih 12 godina biti baceno 11 milijuna tona starih litijskih baterija, od cega ce samo 5% biti reciklirano. Stari Mercdes 200D i Golf trojka TDI odjednom zvuce znatno ekoloski prihvatljiviji... Iduci problem lezi u samoj proizvodnji - celik, staklo, plastika i tkanine se proizvode vrlo neekoloski. Vrlo su rijetki elektro-automobili s donekle cistom proizvodnjom, poput BMW-a i3 cija su sjedala izradjena iz plasticnih boca a karbonska karoserija je proizvedena u tvornici koja se pogoni strujom iz ciste hidrolektrane. Toliko o vozilima "nulte emisije"...

 

Ova masovna histerija i vjerski rat protiv ICE automobila koji se vodi zadnjh par godina je repriza onoga što se dogadjalo s prelaskom na dizelase zbog manjeg CO2 ili s nuklearnom energijom kasnih devedesetih i pocetkom dvijetisucitih i po istom receptu koji se ponavlja otkad je ljudi - preuzmi kontrolu nad medijima pa koristeci glupost i neznanje sirokih masa prvo ih zastrasi kataklizmama i potopima, stvori strah i paniku, posalji im mesije (najbolje nevinu djecu) poput autisticne Grete da imaju koga slijediti (aka razni Isuseki kroz povijest), pa im na kraju za skupe pare prodaj indulgencije koje ce ih "u zadnji tren" spasiti od zla i izvesti iz pakla. I tako svaki put kad rast industrije i potrosnje stanu, svaki put se izmisli neki novi potop ili katastrofa kako bi se isforsirala smjena tehnologija i pokrenuo zahrdjali kotac potrosnje, ne radi "ekologije" ili nekog drugog opceg dobra nego samo i jedino radi novca. Follow the money, tko zeli, vidjeti ce, tko ne, neka si kupi Teslu & co i spasi svijet ili sto vec.

 

I za kraj, tehnicki pregled automobila na LPG u HR se naplacuje dodatnih 500 kn. Toliko o ekoloskoj osvijestenosti.

 Ovdje je napisana totalna neistina za kruzere i samo netko tko nije radio u makini moze pisat ovakve stvari. Ekologija kruzera je danas na najvecoj razini ikad i imaju se stroge nox i co2 emisije ali ne da mi se u dugo i siroko samo cu rec da je napisano gomila gluposti...

4 godine
protjeran
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Horatio_Hornblower kaže...

 Ovdje je napisana totalna neistina za kruzere i samo netko tko nije radio u makini moze pisat ovakve stvari. Ekologija kruzera je danas na najvecoj razini ikad i imaju se stroge nox i co2 emisije ali ne da mi se u dugo i siroko samo cu rec da je napisano gomila gluposti...

 

Podatci su izmedju ostaloga sa:

 

https://www.theguardian.com/environment/2016/may/21/the-worlds-largest-cruise-ship-and-its-supersized-pollution-problem

 

https://www.euractiv.com/section/shipping/news/daily-emissions-of-cruise-ships-same-as-one-million-cars/

11 godina
neaktivan
offline
Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi privatni

Dakle od 1.1.2020 svi kruzeri moraju imat tkz scrubber sistem bilo otvoreni bilo zatvoreni ako za pogon koristi hfo. Ako slucajno scruberi ne rade ili nisu instalirani onda se koristi dizel kao pogonsko gorivo. Plus dosta luka i drzava su donjeli zakon da brodovi mogu u teritorijalnim vodama koristit samo dizel dakle zabranili su hfo za upotrebu. Takoder svaki kruzer od tog datuma ima sustav na brodu koji prikuplja podatke o ispusnim plinovima i salje na shore side regulatornim tijelima. Ukoliko je ista van granica a utvrdeno je da nije rezultat kvara opreme placaju se toliki penali da bi brodar vjerojatno posla svo tehnicko osoblje kuci. Plus svi kazu kako jeli kruzeri zagaduju izmetom ovim onim... A cinjenica je da osim u ekstremnim slucajevima kad je doslo do ljudske greske odnosno gluposti da se ispustilo nesto tako u more. Inace sustavi na kruzerima za mokracu stolicu i sve su takvi da nakon obrade doslovno se izbaci ph neutralna voda. Od hrane se baca samo hrana koju ribe mogu jest jer brod ima svoj ogroman reciklazni centar plus placa se ogromna kazna ako iti jedna boca plastike zavrsi u moru.
Ali da popularno je srat po kruzerima jer oni su ovaki onakvi a tamo stvarno sto se tice zagadenja ekologije i slicno ako zajebes gubis posao u sekundi.
Plus inspekcije svaki tjedan na kruzeru je jedna inspekcija za nesto. Tako da nemas di se spremit ako sto i krijes. Plus nenajavljene inspekcije.
Ili ajti rjecnikom receno pises kod i netko ti da otkaz jer ga nisi napisao kako treba imao si bug ali firma ne tolerira bug.

Ps ti guaediani i daily mail su na razini 24 sata. Ovo je iz prve ruke kao netko ko je tamo tehnicka sluzba.

Poruka je uređivana zadnji put sub 13.3.2021 7:09 (Horatio_Hornblower).
Moj PC  
4 0 hvala 0
5 godina
neaktivan
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BroccDaRock kaže...

U Njemačkoj su EV već dosegli udio od 26.6% u prodaji novih automobila, a "stručnjaci" ovdje i dalje neoluditski filozofiraju jesu li promašaj i zašto, kao da je 2011. godina, a ne 2021.

Da, ali samo radi astronomskih subvencija uvedenih početkom 2020: 9.500€ za BEV, do 6.500€ za PHEV, oslobođenje od godišnjeg poreza na automobile (koji za ICEove ovisi o gorivu i kubikaži, ali za srednju klasu je 100-300€ godišnje). Za one koji imaju vozilo na firmu oslobođenjeod veliko smanjenje (na četvrtinu ili u pola, ovisno o autu) mjesečnog poreza na dohodak u naravi koji se inače računa kao 1% bruto cijene vozila + 0,03% po kilometru udaljenosti između kuće i posla (dakle za vozilo od 50.000€ i 50km do posla treba mjesečno oporezovati 500€+750€=1250€ dodatnog fiktivnog dohotka, znači netto plaća manja za nekih 600€). Sav taj novac je netko drugi zaradio, ali nije dobio, tipično lijevozeleno ekosocijalističko prebacivanje iz šupljeg u prazno na štetu 90% populacije koja vozi aute stare 10+ godina i zarađuje premalo da bi si ikad mogla priuštiti bilo kakvo novo vozilo. 

Prije uvođenja tih subvencija udio je bio <3%, iako su i prije toga postojale subvencije, ali puno manje. Ja sad samo čekam da svi ti silni BEVovi pokupovani za vrijeme Locdowna i koji sada uglavnom stoje po garažama i voze 10km na dan, jednom nakon Covida počnu voziti okolo i stajati u redovima po malobrojnim punionicama, kao što je nerijetko slučaj sa Teslama u Californiji (npr 

).

 

Usput: velik dio tog udjela su PHEVovi kupljeni na leasing preko firme i 80% ih se nakon isteka leasinga vraća, a da kablove za punjenje nisu niti izvadili iz najlonske vrećice u kojoj su ih dobili, dakle kupuju se isključivo radi subvencija i poreznih olakšica, a voze se i dalje 100% na benzin/diesel. I ja uskoro dobijam subvencionirani GLC 300de PHEV i imam ga namjeru puniti samo kako bih iskoristio sistemskih 306 konja i 700Nm momenta (diesel+elektro) za povremeno divljanje na Autobahnu, ali >90% vremena ću se i dalje voziti na diesel. Netko bi se sramio, a ja se samo smijem budalama. Toliko o postocima i tržištu...

Poruka je uređivana zadnji put sub 27.3.2021 14:41 (GUID).
5 godina
neaktivan
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Gallu kaže...
Bilanca nije upitna emisije el vozila kroz životni ciklus su daleko povoljnija nego za vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem

To je vrlo paušalna izjava. BEV prvo treba voziti 50-70.000km kako bi dosegao kompenzirao CO2 u proizvodnji baterije i postigao break even po pitanju emisija. Onda je potpuno otvoreno koliko energije i CO2 će se jednom negdje u nekoj vukoj*bini u Aziji ili Africi potrošiti kada bateria završi na reciklaži. Zatim je pitanje koliko BEVova će se uopće koristiti dovoljno dugo da bi ostvarili bilo kakvu ukupnu uštedu u emisijama. Klasični polovni ICE star 5 godina će se bez problema prodati i voziti još barem 5-10 godina. Koliko ljudi će biti spremno kupiti 5 godina stari BEV kojem je upravo istekla garancija na bateriju i za koji ne znaju koliko će ga realno još moći voziti uz kakav-takav domet prije nego će morati promijeniti bateriju koja košta više nego cijeli auto i koju ne mogu popraviti u vlasitoj režiji 3rd party komponentama nego samo u skupom ovlaštenom servisu?

 

Ja sam uvjeren da će većina BEVova završiti na deponiji puno prije nego klasični automobili i puno prije nego se uopće isplate u ekološkom smislu, kao i ostale igračke na baterije (mobiteli, laptopi,...), što sve te pseudokalkulacije o ukupnoj uštedi emisija baca u vodu. 

12 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
GUID kaže...

Da, ali samo radi astronomskih subvencija uvedenih početkom 2020: 9.500€ za BEV, do 6.500€ za PHEV, oslobođenje od godišnjeg poreza na automobile (koji za ICEove ovisi o gorivu i kubikaži, ali za srednju klasu je 100-300€ godišnje). Za one koji imaju vozilo na firmu oslobođenje od mjesečnog poreza na dohodak u naravi koji se inače računa kao 1% bruto cijene vozila + 0,03% po kilometru udaljenosti između kuće i posla (dakle za vozilo od 50.000€ i 50km do posla treba mjesečno oporezovati 500€+750€=1250€ dodatnog fiktivnog dohotka, znači netto plaća manja za nekih 600€).

 Zar nije u DE za BEV i PHEV Firmenwagen 0,5% bruto cijene vozila + 0,03% po kilometru udaljenosti između kuće i posla? Ili sam ja nesto krivo razumio te si u potpunosti osloboden svih poreza?

5 godina
neaktivan
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
kerum kaže...
GUID kaže...

Da, ali samo radi astronomskih subvencija uvedenih početkom 2020: 9.500€ za BEV, do 6.500€ za PHEV, oslobođenje od godišnjeg poreza na automobile (koji za ICEove ovisi o gorivu i kubikaži, ali za srednju klasu je 100-300€ godišnje). Za one koji imaju vozilo na firmu oslobođenje od mjesečnog poreza na dohodak u naravi koji se inače računa kao 1% bruto cijene vozila + 0,03% po kilometru udaljenosti između kuće i posla (dakle za vozilo od 50.000€ i 50km do posla treba mjesečno oporezovati 500€+750€=1250€ dodatnog fiktivnog dohotka, znači netto plaća manja za nekih 600€).

 Zar nije u DE za BEV i PHEV Firmenwagen 0,5% bruto cijene vozila + 0,03% po kilometru udaljenosti između kuće i posla? Ili sam ja nesto krivo razumio te si u potpunosti osloboden svih poreza?

 Dobro pitanje. Za PHEVove je 0,5% (pod uvjetom da mogu prijeći barem 40km električno po WLTPu), za BEVove jeftinije od 60.000€ (bruto) je 0,25%, iznad toga 0,5%. Dakle nije 0% kao što sam gore napisao, ali je svejedno puno manje nego za ICEove, posebno kad se uzme u obzir da su PHEVovi i BEVovi u startu puno skuplji nego ekvivalentni ICEovi. Ispravio sam gore.

https://www.firmenauto.de/dienstwagensteuer-fuer-e-autos-nur-0-25-prozent-fuer-privatnutzung-10328791.html

 

Poruka je uređivana zadnji put sub 27.3.2021 14:42 (GUID).
3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Nije paušalna. Nipošto. LCA su napravljene i neupitno idu u prilog električnim auomobilima. Neupitno je da i električni auti imaju negativne utjecaje na okoliš. To nitko ne poriče, ali bolji su od ICE po tom pitanju. Što se tiče baterija - baterija na mom 10ak god starom laptopu ima još nekih 70ak % početnog kapaciteta. Da tako bude i na autima, i to je više nego dovoljno za gradsku vožnju. A i cijena baterija pada trenutno nekih 50% u 5 god tako da u budućnosti i zamjena neće biti neki pretjerani trošak.
5 godina
neaktivan
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Gallu kaže...
Nije paušalna. Nipošto. LCA su napravljene i neupitno idu u prilog električnim auomobilima. Neupitno je da i električni auti imaju negativne utjecaje na okoliš. To nitko ne poriče, ali bolji su od ICE po tom pitanju. Što se tiče baterija - baterija na mom 10ak god starom laptopu ima još nekih 70ak % početnog kapaciteta. Da tako bude i na autima, i to je više nego dovoljno za gradsku vožnju. A i cijena baterija pada trenutno nekih 50% u 5 god tako da u budućnosti i zamjena neće biti neki pretjerani trošak.

Tih 70% kapaciteta je ekvivalentno 30% kapaciteta prosječnog novog laptopa kojeg bi kupio danas. Uostalom, da li bi ti kupio polovni BEV sa 70% kapaciteta, kojeg možeš koristiti još isključivo za gradsku vožnju i ništa drugo, pogotovo ako uz subvencije možeš dobiti novi, sa 100% kapaciteta, novijom tehnologijom itd? Da li bi kupio 10 godina stari laptop ili mobitel? Sumnjam. 

Glavnina pada cijena baterija je iza nas i u budućnosti će zbog sve veće potražnje možda početi ponovno rasti, u svakom slučaju sigurno neće nastaviti padati tim tempom. Imaj u vidu da većina proizvođača tek sada zahuktava proizvodnju PHEVova i BEVova i da isti globalno još uvijek čine <5% ukupne prodaje. Zbig zabrane prodaje ICEova u nekim zemljama unutar 10-15 godina će potražnja za baterijama i BEVovima tek sad eksplodirati i potpuno je nerealno da će im cijena nastaviti padati. Uostalom, uzmi bilo koju tu "studiju" i pogledaj točno tko ju je financirao i koje su rubne uvjete i pretpostavke uzeli i sve će ti biti jasno - nategnuto do bola kako bi se tehnologija BEVova prikazala puno korisnijom nego što jest i time izašlo u susret sponzorima.

Poruka je uređivana zadnji put sub 27.3.2021 17:08 (GUID).
3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Nema šanse da cijena baterija poćne rasti. To nema ni teoretske šanse.
Sav mateeijal se može više nego dobro reciklirati.
Većina studija pokazuje da je LC količina emisija EVa manja nego ICEa. Nezavisnih studija. Nema se tu baš šta previše razmišljat...
Poruka je uređivana zadnji put sub 27.3.2021 18:13 (Gallu).
5 godina
neaktivan
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Gallu kaže...
Nema šanse da cijena baterija poćne rasti. To nema ni teoretske šanse.
Sav mateeijal se može više nego dobro reciklirati.
Većina studija pokazuje da je LC količina emisija EVa manja nego ICEa. Nezavisnih studija. Nema se tu baš šta previše razmišljat...

 Recikliranje košta, puno, vrlo često i više nego proizvodnja novog. Reciklaža može eventualno spriječiti da prebrzo potrošimo raspoložive rezerve litija i rijetkih metala, ali na cijenu će se odraziti negativno, kao što se odrazila i kod plastike, stakla itd. 

"Nezavisnih" studija nema, tako nešto ne postoji, iza svake studije se kriju poslovni, financijski i pokoji politički interes, pitanje je samo koji. Danas na svaku temu postoji bezbroj studija i gotovo da nema teorije koju neka od tih studija ili "dokazuje" ili "pobija", već ovisno o interesima naručioca. 

3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Plastika je drugi problem i još jedan od gorućih problema industrije fosilnih goriva. Staklo se sasvim lijepo reciklira. Vjerujem da će i baterije isto. I reciklaža baterija nije ni približno toliko energetski intenzivna kao rudarenje rijetkih metala.
Vjerujem da ima nezavisnih studija. Mada čak i da nema. Šta ne misliš da naftna industrija ne bi izmislila svoje protustudije? Za sada imaju još puno više novaca od industruje rijetkih metala.
Poruka je uređivana zadnji put sub 27.3.2021 19:09 (Gallu).
5 godina
neaktivan
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Gallu kaže...
Plastika je drugi problem i još jedan od gorućih problema industrije fosilnih goriva. Staklo se sasvim lijepo reciklira. Vjerujem da će i baterije isto. I reciklaža baterija nije ni približno toliko energetski intenzivna kao rudarenje rijetkih metala.
Vjerujem da ima nezavisnih studija. Mada čak i da nema. Šta ne misliš da naftna industrija ne bi izmislila svoje protustudije? Za sada imaju još puno više novaca od industruje rijetkih metala.

Po čemu je plastika drugi problem? Btw, postrojenja za reciklažu monstruoznih baterija iz autoindustrije još uopće ne postoje, to je područje koje danas istražuje gomila startupa, postupci su skupi, prljavi i za sada vrlo neisplativi i trebat će još jako puno investirati dok se ne pronađu bolja rješenja. Tko će to platiti? Naravno, ti, tako što je samo pitanje dana kada će uvesti kauciju na baterije kojom ćeš financirati industriju reciklaže, kao što je danas slučaj s plastikom ili staklom. A to znači poskupljenje baterija. Zatim će uvesti kvote, koliko % baterije mora biti iz reciklaže i to će dizati iz godine u godinu, kao što danas ograničavaju ispušne plinove ICEa. Znači još skuplje baterije. Zatim će uvesti CO2 poreze i na baterije. Opet poskupljenje. Ovo sada je samo droga da se navuče kritična masa, onda će početi šišanje. 

 

Kao što danas konstantno poskupljuje gorivo, tako će u budućnosti rasti cijena baterija i struje (ako se ta tehnologija nametne), nečim treba kompenzirati ono što se danas skupi kroz poreze na gorivo, financirati "great reset" nakon Covida, itd, sve to jako puno košta i s klimom nikakve veze nema.

3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
A plastika nije problem? :)
Evo VW već ima testnu tvornicu za reciklažu baterija. Uskoro to žele pokrenuti full scale pa baš i ne znam od kut ti teze da će se na to još dugo čekati.
Čekalo se do sada jer nije bilo financijske inicijative (obima proizvodnje).
A vidim imaš i magičnu kuglu pa znaš kako će se kretati cijene baterija. Za slijedećih 10 god se predviđa pad cijena još 70%. A to predviđanje su napravile financijske institucije, ne nostradamusi s foruma.
Poruka je uređivana zadnji put sub 27.3.2021 20:15 (Gallu).
5 godina
neaktivan
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Gallu kaže...
A plastika nije problem? :)
Evo VW već ima testnu tvornicu za reciklažu baterija. Uskoro to žele pokrenuti full scale pa baš i ne znam od kut ti teze da će se na to još dugo čekati.
Čekalo se do sada jer nije bilo financijske inicijative (obima proizvodnje).
A vidim imaš i magičnu kuglu pa znaš kako će se kretati cijene baterija. Za slijedećih 10 god se predviđa pad cijena još 70%. A to predviđanje su napravile financijske institucije, ne nostradamusi s foruma.

Meni prednacuješ da gata iz kugle, a tu se razbacuješ sa preciznim postocima za koliko će točno pojeftiniti baterije u idućih X godina?!

 

Takvih "testnih tvornica" ima po Aziji već puno i sve su još uvijek testne i niti jedna još nije niti blizu profitabilna i nema nikakav realni kapacitet. Takve "tvornice" se grade kao koncepti da bi se povukle subvencije, kada i da li će ikada krenuti sa masovnom reciklažom i po kojoj cijeni - to ćeš već sigurno ti znati iz svoje magične kugle. 

Plastika je problem, gdje sam napisao da nije?

3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Ja svoje postotke mogu potkrijepiti valjanim izvorima. Za ovo tvoje mislim da si izmislio jer nešto što bi išlo u prilog tome nisam vidio.
Profitabilnosti nema jer nije bilo količine ne zato jer tehnologija nije profitabilna. Pa nećeš reciklirati bateriju na autu koji su kupio pred dvije god ili tako nešto. Veća količina baterija se očekuje tek krajem 20ih
Poruka je uređivana zadnji put sub 27.3.2021 23:16 (Gallu).
7 godina
online
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva

Teško da ikad budu uopće EV baterije dostupne za reciklažu.

Pa ekipa plaća više nego kaj vrijede nove za polovne samo da si powerwall naprave, to je totalno katastrofa, nemreš baterije kupit ni da hoćeš.

Pogotovo u Europi, kod nas ni inače nisi mogao kupiti baterije, sad je još i gore (osim ako želiš platiti karambol auto više od cijene novog EV-a)..

Kruha i igala...
3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Dobra je stvar što kemijska tehnologija napreduje pa će neke buduće baterije manje ovisiti o ovim materijalima koje se sada koriste.
12 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Gallu kaže...
Dobra je stvar što kemijska tehnologija napreduje pa će neke buduće baterije manje ovisiti o ovim materijalima koje se sada koriste.

 Manje o tima, više o drugima. Stara narodna - Što ne platiš na mostu, platit ćeš na ćupriji.

Uglavnom se ide na liječenje simptoma umjesto na liječenje uzroka.

Duljina punjenja, kratak domet, reciklaža baterija, nepouzdanost autonomne vožnje u prometu, gužve, sigurnost... sve se može riješiti elektrifikacijom i informatizacijom ceste a ne vozila. Kad staneš na crvenom i gledaš prazan smijer kojem je zeleno, moraš na to pomisliti.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice