F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth" mis

poruka: 75
|
čitano: 23.461
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth" mis".
10 godina
offline
Re: F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth"
fx-mooog kaže...

inace f16 je isto tako bio smece na blok 0 do 10 ,,i to tesko ,problemi s kisikom sa kablovima
imate nekoliko filmova o njihovim problemima ..blok 20 postao dobar avion b30 + super avion
sa blok 52 60 rusi mogu samo sanjati da i oni jednom imaju takav avion ..

f35 agilnost ... a sto ce mu to ? njegov zadatak .preci lake i srednje aa baciti sto ima baciti (harm) i pici kuci
iznad glave su f22 da mu cuva ledja
dogfight ?? pa nismo u 1950tim ,,ovih par aim120 sto nosi dosta su
f117 pa kad ides istim putem cjijei tjedan i corava kokos pogodi zrno ,pogotovo sto su oni iskljocali 2 citava punjenja pukovnije
znaci 16 raketa je bilo poslano napamet u tu zonu i jedna izdaleka aktivirala blizinski upaljac ..
dok je drugi kad je pilot bio siguran poslao bombicu na sruseni f117 da sredi ostatke

srbi oborili f117 wow
isto ko i iracani sa 70 raketa u zdraku jedna aktivira blizinski upaljaci nesto padne wow jesmo dobri

Jedno je F-35 u sluzbi kod amera. Drugo je F-35 u sluzbi kod neke druge drzave. Jer ona nema F-22. 

Razlog zasto je utuceno toliko novaca je multirol, zamjena svih zivih i nezivih platformi jednim avionom. 

Ako je u pitanju CAS A-10 je bolji

Ako je u pitanju SEAD, F-22/F15/EA-18 je bolji

Ako je u pitanju A-A F15/F22 bolji

 

Ukratko

1. premala nosivost

2. premala brzina

 

FB-22 ili F-22E (strike raptor) bi bilo 5 puta bolji avion. Za bilo koje uloge.. a izvezli bi ga masivno, makar imali gimpanu verziju za izvoz.

F-35 je smeće. Dal će letiti i obavljati zadaće? Hoće

Ali supersila ne ostaješ tako da razvijaš avion za "good enough", već da napraviš koljača koji okolo širi prijezir i mržnju... i koji će dominirati sve idućih 30 godina.

11 godina
offline
Re: F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth"
filter160 kaže...

Ali supersila ne ostaješ tako da razvijaš avion za "good enough", već da napraviš koljača koji okolo širi prijezir i mržnju... i koji će dominirati sve idućih 30 godina.

 za ovakve nad kojima ameri treniraju strogoću f35 i jest "koljač koji okolo širi prijezir i mržnju" 

10 godina
offline
Re: F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth"

Mislio sam više na Kinu/Rusiju

11 godina
offline
Re: F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth"
filter160 kaže...

Mislio sam više na Kinu/Rusiju

 s njima se ionako igraju mačevanja kitama

10 godina
offline
F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth" mis

Al ovo za F-16 block 0, block 10. to su dječje bolesti. I svaki sustav ih ima. Isto je bilo retardirano za plakat kako je ekipa svršavala na probleme s bojlerima na DDG-1000.

Al to je normalna svar, dok recimo to nije normalna stvar kod broda starog 30 godina nakon refita (*khm* Kuznjecov *khm*).

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth"
Stric_Jura kaže...

a da mi to pojednostavimo?

 

ne postoje "nevidljivi" avioni... točka.

 

Postoje avioni smanjenog radarskog odraza, te avioni koji uz to i aktivno generiraju  signale ometanja protivničkih senzora..

 

u analognom dobu, to je bila OGROMNA prednost, u digitalnom nije (od prvog snimanja karakteristika odraza).. jer ako imaš avion koji "ima odraz jata vrabaca" - znači ima odraz, a kako rekoh u digitalnom dobu samo staviš operand AND (if odraz="jato vrabaca" AND v>150 m/s) imaš i praćenje istog - nadam se da se svi slažemo da vrapci ne lete brže od 20 m/s a kamoli 100, 200 itd...

 

drugo, aktivno ometanje podrazumijeva da ga neprijatelj može primijetiti i odraditi kontra mjere, iako naravno protiv njega je činjenica da svako otkrivanje na bazi povratnih signala (valova) znači da će neprijatelj prije vidjeti da je osvijetljen radarom, nego što ćeš ti dobiti kvalitetan radarski odraz...

A ko je kriv za dokazani primjer iz prakse, dakle naša "brača Srbiči koji su lukavo-mučki zrondali nevidljivog paradnog letača F-117".

 

https://www.bug.hr/forum/topic/komentari-clanaka-bughr/f-35-manjkavog-dometa-istinske-stealth-mis/259078.aspx?page=1&jumpto=5681064&sort=asc&view=flat

 

 

Intel=pokvareni podmukli gadovi!
12 godina
offline
Re: F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth"
Stric_Jura kaže...

a da mi to pojednostavimo?

 

ne postoje "nevidljivi" avioni... točka.

 

Postoje avioni smanjenog radarskog odraza, te avioni koji uz to i aktivno generiraju  signale ometanja protivničkih senzora..

 

u analognom dobu, to je bila OGROMNA prednost, u digitalnom nije (od prvog snimanja karakteristika odraza).. jer ako imaš avion koji "ima odraz jata vrabaca" - znači ima odraz, a kako rekoh u digitalnom dobu samo staviš operand AND (if odraz="jato vrabaca" AND v>150 m/s) imaš i praćenje istog - nadam se da se svi slažemo da vrapci ne lete brže od 20 m/s a kamoli 100, 200 itd...

 

drugo, aktivno ometanje podrazumijeva da ga neprijatelj može primijetiti i odraditi kontra mjere, iako naravno protiv njega je činjenica da svako otkrivanje na bazi povratnih signala (valova) znači da će neprijatelj prije vidjeti da je osvijetljen radarom, nego što ćeš ti dobiti kvalitetan radarski odraz...

Točno, nevidljivi ne postoje, bar za sada javno. To im govori i naziv "Stealth". A što se tiče komparacija analognog i digitalnog, tu se jako varaš. Dapače, analogni je kod slabijih signala osjetljiviji, ali podložniji ometanju i smetnjama. Nije točno da jato vrabaca ima odraz kao i Jumbo Jet. Totalno krivo. Jato vrabaca mora najprije prijeći nivo signala kako bi bio vidljiv na pokazivaću. Sve signali na rubu i ispod ruba prijema su nevidljivi. Iznad te granice i malo više od nje signal nije mjerodavan, pogotovo ako nije stalne ili konstantne jakosti, jer dolazi do zastoja odnosno "nultog" signala koji se na pokazivaču ne pomiće, već ostaje "zaljepljen". Tek signali iznad kvalitatnog praga se smatraju "pravim" signalima i upravo taj podatak ne zna nitko osim proizvođača i nekolicine odabranih.

Aktivno ometanje S-500,400 i 300 je vrlo teško izvesti, ali nije nemoguće. Ako postoje sistemi koji bilježe ama baš svaki podatak o isijanim EM valovima, na i u njima, nakon određenog vremena se može dobiti podatak koji može onesposobiti, odnosno oslijepiti radar. Reflektirajući signali su ustvari realativno slabih nivoa i ako postoji adekvatna protumjera, dovoljno je usmjeriti takve valove onetače prema radaru da ga oslijepi, odnosno da mu je jedan velik dio osvjetljen. Nikad, ali nikad se to ne radi pomoću jedne letjelice, već najmanje sa dvije. Ali kažem, dosta je teško "pročitati kompletne parametare S-500,400 i 300.

Protiv takvih sistema dosta je djelotvornije pasivno ometanje sa skoro nikakvim gubicima. Kada se istovremeno na pokazivaču pojave 100, 200 i više ciljeva, radar jednostavno ne zna što bi napravio. Među tim ciljevima obično se nalaze i pravi ciljevi, ali treba ih izdvojit što je jako teško, jer se svi kreću takoreći pravim brzinama. Kada su Ameri napali Srbiju 1999. lijepo smo mogli mi na pokazivačima vidjeti djelotvornost "radarskih" mamaca kojih je bilo stotine. Mogao si mijenajti razne modove na radaru, ali na svima je bilo isto. To su ustvari bile vodljive trake od grafitnih ili metalnih trakica i listića raznih dužina koje su na rezonantnoj frekvenciji davali jak odraz na pokazivaču. Mana tih mamaca je bila što su bili statični, odnosno ledbjeli su brzinom visinskog vjetra.

Danas su takvi mamci dobili male motore i krila koji lete po unaprijed programiranim putanjama te se mogu korigirati GPS signalom koji opet može biti ometan. Rusi su razvili tehniku kako ometati te signale, ali samo do određene frekvencije. Za sada jedino Amerikanci i možda Izraelci mogu doseći frekvencje preko 250GHz na kojima vjerojatno rade ti mali dronovi koji mogu nositi do 300g visoko eksplozivnog matarijala te mogu doseći domet i preko 400km ako se ih baci sa 12.000m.

I na kraju, točno, neprijatelj prvi primijeti radarske valove i ima prednost koja može biti 5-10 min. u zavisnosti o njegovom položaju visini i brzini te udaljenosti. 

Poruka je uređivana zadnji put sri 6.6.2018 18:37 (Cobra33).
12 godina
offline
F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth" mis

filter160,

Ne znam da li više nastaviti sa tobom razgovor, jer tebi sve završava na guzici.

Višenamjenski zrakoplov ima mogućnost imati ulogu i A-A, ali F-35 je prvenstveno zamišljen onako kako sam napisao, a to je napad na zemaljske i morske ciljeve, prvenstveno na onesposobljavanje PZO sustava i ostalih ciljeva. Istina nosivost mu je malo premala, ali opet naglašavam, Stealth znači i kompromis. I ta magična brzina koja je tebi premala je ušla u kompromis, ali daljnjim razvojem i usavršavanjem F-35 će biti dugi niz godina operativan i sve bolji i bolji. Sama konstrukcija F-35 dozvoljava brzine 2,2Ma. To za sada nije moguće radi toplinskog zračenja motora, a takav problem ima i Su-57. Oni su u startu označili min. brzinu od 2,2Ma i u tome je problem. Kako će se tehnologija dalje razvijat, razvijat će se i sve kvalitetniji motori pa tako i nove generacija zrakoplova.

Što se tiće relativno male nosivosti, ona je ustvari čisto dovoljna. Danas pametni projektini ne mogu promašit cilj više od 50cm. F-117 kojeg su Srbi slučajno skinuli ne raketom, već topovima (nije pronađen niti jedan fragment rakete u krilu, već šrapneli topovskih zrna 60mm) imao je mali nosivost, puno manju nego F-35, no zato je napravio velike štete gdje je djelovao. Ja ga ustvari nazivam avionom od stiropora i gume, jer je doista imao krila od sličnih materijala. Nije imao nikavu samoodbranu i protumjere. Jednostavno letjelica koju je pregazilo vrijeme.

Što se tiče F-22 i negove moguće inačice za napad na kopno i more, čak vjerujem da će Ameri pokrenuti proizvodnju. Na koncu i oni smatraju da ih imaju premalo. Dosta zajedničko ili slično imaju F-22 i F-35. Jedino ako Ameri nemaju nešto ( o tome se šuška) što će zamijeniti i F-22.

Poruka je uređivana zadnji put sri 6.6.2018 18:40 (Cobra33).
 
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth"
rambox kaže...
Stric_Jura kaže...

a da mi to pojednostavimo?

 

ne postoje "nevidljivi" avioni... točka.

 

Postoje avioni smanjenog radarskog odraza, te avioni koji uz to i aktivno generiraju  signale ometanja protivničkih senzora..

 

u analognom dobu, to je bila OGROMNA prednost, u digitalnom nije (od prvog snimanja karakteristika odraza).. jer ako imaš avion koji "ima odraz jata vrabaca" - znači ima odraz, a kako rekoh u digitalnom dobu samo staviš operand AND (if odraz="jato vrabaca" AND v>150 m/s) imaš i praćenje istog - nadam se da se svi slažemo da vrapci ne lete brže od 20 m/s a kamoli 100, 200 itd...

 

drugo, aktivno ometanje podrazumijeva da ga neprijatelj može primijetiti i odraditi kontra mjere, iako naravno protiv njega je činjenica da svako otkrivanje na bazi povratnih signala (valova) znači da će neprijatelj prije vidjeti da je osvijetljen radarom, nego što ćeš ti dobiti kvalitetan radarski odraz...

A ko je kriv za dokazani primjer iz prakse, dakle naša "brača Srbiči koji su lukavo-mučki zrondali nevidljivog paradnog letača F-117".

 

https://www.bug.hr/forum/topic/komentari-clanaka-bughr/f-35-manjkavog-dometa-istinske-stealth-mis/259078.aspx?page=1&jumpto=5681064&sort=asc&view=flat

 

 

Idemo ovako. Koliko je F-117 sudjelovalo u svim borbenim mislijama i kolike su štete napravili, a oboren je samo jedan i to PZO topovima, a ne raketom, kojih je ispaljeno 4, a ne kako je netko napisao 16. Sve su ispaljene takoreći na pamet i to u intervalu paljenja i gašenje samog emitorskog dijela radara unutar 7-10 sec. Na taj način štitili su se od lociranja pozicije kako ne bi pema njima bile ispaljene rakete koje lociraju Em valove radara. Sateliti taj dan nisu bili od velike koristi, jer je bilo oblačno i kišno vrijeme. Sve 4 ispucane rakete, odnosno ono što je ostalo od njih je pronađeno na zemlji i to više od 30km od mjesta lansiranja. O tome razumljivo nitko u Srpskim medijima nije pisao i znam da Lazanjski o tome zna. Kako, nije bitno.

Ali i dalje ostaje činjenica da je F-117 oboren isključivo greškom pilota, jer nije poštivao sigurnosnu visinu, nakon ispuštanja bombi. Njegovo opravdanje je bila slaba vidljivost, pa se morao spustiti ispod 5000m kako bi mogao ispustiti teret i zadržati visinu, radi velikih turbulencija na koje je F-117 bio dosta osjetljiv. Pogođen je na 5900m (193N), a trebao je biti na min. 8000m. Pilot "Željko" to nije znao dosta dugo.

Odmah nakon obaranja Tog F-117, na mjesto pada došli su Ruski i Kineski "stručnaci" kako bi preuzeli neke dijelove koje i sada imaju u svojim rukama, ali od avionike nije ostalo skoro nište, jer se aktiviralo samouništenje, ali tek na Zemlji, a tada ima slabije djelovanje pa su Ameri u dva navrata bacili na to mjesto nekoliko razorno navođenih bombi ali malo pre kasno, jer su se Rusi i Kinezi dokopali nekih dijelova, pogotovo "Stealth" materijala. Nitko ne zna koliko im je to pomoglo u razvoju vlastite "Stealth" tehnologije, jer je F-117  ustvari bio slabo vidljiv tek ispod brzine 820 km/h. Na koncu na većim brzinama od 1000 km/h bi se jednosavno raspao. Drugim riječima, barem 50% tog materijala nije za nadzvučne brzine, ali da je Rusima i Kinezima to pomoglo, sigurno jest. 

Poruka je uređivana zadnji put čet 7.6.2018 9:06 (Cobra33).
14 godina
offline
F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth" mis
60 mm top?

to je nekaj novo...

57 mm postoji, ne i 60 mm...
Ju je je? Je ju je!
Moj PC  
0 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth"
Cobra33 kaže...

filter160,

Ne znam da li više nastaviti sa tobom razgovor, jer tebi sve završava na guzici.

Višenamjenski zrakoplov ima mogućnost imati ulogu i A-A, ali F-35 je prvenstveno zamišljen onako kako sam napisao, a to je napad na zemaljske i morske ciljeve, prvenstveno na onesposobljavanje PZO sustava i ostalih ciljeva. Istina nosivost mu je malo premala, ali opet naglašavam, Stealth znači i kompromis. I ta magična brzina koja je tebi premala je ušla u kompromis, ali daljnjim razvojem i usavršavanjem F-35 će biti dugi niz godina operativan i sve bolji i bolji. Sama konstrukcija F-35 dozvoljava brzine 2,2Ma. To za sada nije moguće radi toplinskog zračenja motora, a takav problem ima i Su-57. Oni su u startu označili min. brzinu od 2,2Ma i u tome je problem. Kako će se tehnologija dalje razvijat, razvijat će se i sve kvalitetniji motori pa tako i nove generacija zrakoplova.

Što se tiće relativno male nosivosti, ona je ustvari čisto dovoljna. Danas pametni projektini ne mogu promašit cilj više od 50cm. F-117 kojeg su Srbi slučajno skinuli ne raketom, već topovima (nije pronađen niti jedan fragment rakete u krilu, već šrapneli topovskih zrna 60mm) imao je mali nosivost, puno manju nego F-35, no zato je napravio velike štete gdje je djelovao. Ja ga ustvari nazivam avionom od stiropora i gume, jer je doista imao krila od sličnih materijala. Nije imao nikavu samoodbranu i protumjere. Jednostavno letjelica koju je pregazilo vrijeme.

Što se tiče F-22 i negove moguće inačice za napad na kopno i more, čak vjerujem da će Ameri pokrenuti proizvodnju. Na koncu i oni smatraju da ih imaju premalo. Dosta zajedničko ili slično imaju F-22 i F-35. Jedino ako Ameri nemaju nešto ( o tome se šuška) što će zamijeniti i F-22.

Ne da se ni meni, jer 20 puta jedno te isto moram ponavljati, da bi nakon 5 postova izvuko nešto što nikad nisam reko (npr. da f-35 ima sranje od avionike i senzora)

Držiš se ko pijan plota da f-35 nije zadaća A-A, CAp ili kaj već.. ali recimo Australija neće imat f-22, ali će imat f-35. I di im je taj f-22 koji će očistiti nebo ako bude potrebno?

 

I dalje čekam odgovor zašto je F-35 bolji od hipotetskog FB-22 ili neke druge multirole varijante F-22. A za iste pare (odnosno puno manje) su mogli razviti oba, da ne pričamo o dobrom dijelu međusobno kompatibilnih dijelova.

Dolet? Payload? Brzina?

 

Dakle išli su razvijat jeftinu jednomotornu multirole varijantu F-22, nešto kao što je F-16 bio F-15ici. Ali niti je jeftin, niti su performanse zadovoljavajuće.

Potrošena hrpa para i imaš inferiorni proizvod. To je tragedija F-35. Jer ameri nisu tolko sjebali sebe kolko svoje saveznike. Sva sreća da nesposobni rusi i kinezi ne štancaju lovce 5gen.

Sve ostalo je PR spin.

12 godina
offline
F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth" mis

Ako netko kaže više puta da je nešto smeće, onda je smeće sve na i u njemu. Pošto je po tebi F-35 smeće, onda je sve ostalo na i u njemu smeće. Vrlo jednostavno.

A na tvoje pitanje ne mogu odgovorit. Koliko se samo puta pokazalo i dokazalo da praksa ne slijedi teoriju.

Za F-35 se potrošilo jako puno love koja nije bila predviđena. Probili su plafon desetak puta. Pitanje je koliko bi koštao razvoj FB-22. Možda bi i tu bilo problema. To nikad nećemo znati. Ono što znam da je ratno zrakoplovstvo i kasnije ratna mornarica zatražila novi zrakoplov koji će zamijeniti F-16, F-18 i AV-8B. Trebao je biti jednomotorni, naglašavam, jednomotorni radi lekšeg i jeftinijeg održavanja te Stealth tehnologije. Bile su zadate i dimenzije koje nije trebao prelaziti. Radi tih zahtjeva FB-22 nikako nije mogao proći kao primarni zrakoplov. Na taj natječaj javila su se dva proizvođača i sada da ne pišem dalje, pobijedio je današnji F-35. Mislim da bi bila najgora solucija da se u pola razvoja odustalo od njega, jer nitko nije financijski znao kako će to završiti. Danas je F-35 operativan, još se korigiraju neki detalji i za par godina će biti onaj pravi, onakav kako je zamišljen na papiru. Dakle postojat će dvije, odnosno tri verzije A, B i C, u daljnim razvojem i modernizacijama služit će on još dosta godina.

Što se pak tiče Australije, njihov je glavni zrakoplov F-18 koji ima i role A-A, ali F-15 bi tu bio dosta dominantniji. Upravo su oni najveći zagovornici sa Izraelom i Japanom da se ponovo pokrene proizvodnja F-22 i mogućnost za to postoji, ali je ona mala, mada bi se relativno malo potrošilo za ponovnu proizvodnju.

Mislim da to ustvari sve zavisi o Su-57 i kada će ustvati postati posve operativan i nove letjelice koja će jednog dana zamijeniti F-22. Na njima se radi užurbano i postoje 2-3 projekta koja su već startala.

Poruka je uređivana zadnji put čet 7.6.2018 20:15 (Cobra33).
 
1 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth"
Stric_Jura kaže...
60 mm top?

to je nekaj novo...

57 mm postoji, ne i 60 mm...

 Da, u pravi si. Kada sam to pisao mislio sam na S-60.

https://en.wikipedia.org/wiki/AZP_S-60

10 godina
offline
F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth" mis

Ono kaj je kod australije impresivno je Growler. Zvijer i pol.

Al Australija je čisti primjer zemlje koja je najebala "ni kriva ni dužna" američkim bahatim nastupom oko F-22.

Bolje da su im dali gimpani F-22 nego F-35.

Jednostavno ne podnosim taj F-35 jer je ko retardirani rođak od F-22. Da ga jebeš trebali su prodavat saveznicima F-22, makar "monkey model".

Pa onda kad oni nadograde svoje na F-22B, pustiti nadogradnju na F-22A saveznicima.

Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
F-35 je manjkavog dometa za istinske "stealth" mis

Da, samo se ne zna koliko je djetotvoran protiv S-400/300 i ostalih PZO sustava. Ameri kažu vrlo djelotvran, pogotovo kada rade u paru sa veće udaljenosti. Ja bi tu ipak malo stao na loptu, mada su prikupili već dosta informacija o tim sistemima.

Ne znam da li su se Ameri zaletili kada su zabranili izvoz F-22 prije sada već 13 god. Možda ih treba shvatiti. Prvi pravi avion 5. generacije. Konkurencije nema daleko na vidiku, impresivne sposobnosti pogotovo na nadzvučnim brzinama, Stealth na visokoj razini pogotovo za PZO sustave S-300 i možda S-400. Gubitak vjerojatno radi te odluke više od 100 milijardi $. Ha, teška odluka. Da, mogli su glavnim saveznicima ponuditi F-22, samo pogledaj što se dešava sada sa Turskom. Nekad jedna od glavnih saveznika, a sada se okreće Rusiji. Platili za razvoj F-35, Ameri bar za sada stopirali isporuku, a sve je počelo insceniranim režiranim vojnim udarom u Turskoj. Poslati sada F-35 Turskoj bilo bi jako opasno, ali ti je njihov problem.

Da li će se Ameri ipak odlučiti ponovo pokrenuti proizvodnju možda u startu naprednije inačice F-22, da li će ih prodati glavnim saveznicima poput Australije, Japana, Kanade, Izraela, ili će im isporućiti ove "stare" Raptore, vidjet ćemo. Indicije postoje, zahtjevi postoje odavno, Su-57 je tu, blizu, Kinezi jačaju, ma sve se brzo mijenja. Pa F-22 je operativan već 12 god. Ide vrijeme. Kao da je bilo jučer.

Poruka je uređivana zadnji put pet 8.6.2018 10:03 (Cobra33).
 
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice